ماجرای بریدن گوش پسر زباله‌گرد چیست؟

گروه اجتماعی الف،   3970613012 ۲۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

فیلمی در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که در آن یک کودک کار مدعی می‌شود گوشش توسط ماموران شهرداری بریده شده است.

به گزارش تسنیم، از صبح دیروز فیلمی مبنی بر بریده‌شدن گوش یک کودک زباله‌گرد که مدعی شده افرادی با پوشش و لباس مامور شهرداری با تیغ اصلاح گوش وی را بریده‌اند در فضای مجازی به سرعت پخش شده است و در پی انتشار این کلیپ شهروندان تهرانی و همچنین نمایندگان شورای شهر تهران بر برخورد با مسببان این اتفاق نظر دارند.

الهام فخاری ریئس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران در این‌باره گفت: من با شهردار منطقه 3 صحبت کردم و قرار شد که پیگیری‌های لازم را درباره صحت و سقم این ادعا انجام دهد.

محمدعلی وکیلی عضو هیات رییسه مجلس در واکنش به خبری مبنی بر بریدن گوش یک کودک زباله گرد توسط ماموران شهرداری منطقه 3‌ گفت: این خبر باورناپذیر بوده و نمی‌توان قضاوتی در خصوص صحت و سقم آن داشت‌ اما اگر چنین خبری صحت داشته باشد، باید لباس سیاه پوشید، اگر برخی فکر می‌کنند با گوش بریدن کودکان کار می‌توان مسئله را حل کرد، نشان از بریدن گوش حقیقت و کوری چشم حقیقت دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه این خبر و وجود چنین انسان‌های سنگدلی برای بریدن گوش یک کودک زباله‌گرد به هیچ عنوان قابل باور نیست، افزود: اگر چنین حادثه‌ای اتفاق افتاده باشد، به طور حتم باید به حال جامعه و چنین تشخیص‌هایی گریه کرد؛ مهم‌ترین آسیب در چنین شرایطی مسائل کف خیابان‌ها نیست، بلکه مهم‌ترین آسیب گرفتاری نظام اداری و اجرایی کشور به وجود چنین افرادی است که اقدامات اینچنینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه به طورحتم باید تحقیق جدی و در اسرع وقت بدون فرار به جلو و پاک کردن صورت مسئله صورت گرفته و شهردار منطقه 3 و شورای شهر اقدامات جدی در پیگیری این مسئله برای کشف واقعیت انجام دهند، گفت: به طور حتم مقابله با آسیب‌های جدی راه حل اجتماعی، انسانی، فرهنگی ،عقلانی و علمی نیازمند است؛ آسیب‌های اجتماعی را نمی‌توان با گوش بریدن حل کرد.

عضو هیات رییسه مجلس، تاکید کرد: آسیب اجتماعی یعنی فردی در نتیجه یک فرآیندی گرفتار نوعی بد رفتاری اجتماعی شده است، بنابراین رفتارهای این چنینی تنها شرایط را نامناسب تر کرده و به طورحتم این رفتارها نشان از انحراف در تشخیص و تجویز مسئولان دارد؛ با گرفتن، بستن، زدن و گوش بریدن که نمی توان آسیب‌های اجتماعی را جمع‌آوری کرد، البته که وجود اصل این مسئله توسط ماموران شهرداری قابل باور نیست؛ حتی اگر توسط مامور نماها نیز این حادثه رخ داده باشد، دستگاه‌های انتظامی و امنیتی باید به فوریت ورود کرده و با وجود دوربین‌های شهری کشف چنین مواردی اقدام سختی نیست.

در راستای شفاف سازی در خصوص اتفاق رخ داده ، خبرنگار تسنیم تلاش کرد تا اطلاعات دیگری را از این موضوع از طریق سلیمی شهردار منطقه 3 اخذ کند که تلاش وی بی‌نتیجه ماند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۵۲۷۷۹۳۰۷:۲۷:۲۸ ۱۳۹۷/۶/۱۳
وقتی گناهکاران را با جرثقیل در مقابل مردم بالا می کشیدید این سنگدلیها نتیجه انهاست
ناشناس۵۲۹۲۰۱۱۴:۰۳:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
سرشم می بریدی حواس مردم از قیمت دلار پرت نمیشد
ناشناس۵۲۹۵۴۰۱۵:۲۸:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اشتباها منفی دادم فکر کردم که میگید فقط اعدام !
ناشناس۵۲۹۸۸۸۱۶:۵۰:۵۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
دیدن صحنه اعدام برای بعضی‌ها شده سرگرمی.
فرهاد صمدی نارمکی۵۳۰۷۳۲۰۱:۱۰:۴۸ ۱۳۹۷/۶/۱۴
نههههه این سنگ دلی ها نتیجه ی تذویرِشونه قرآن ومقدسات حقّه هرکی بخواد قرآن ومقدسات ووسیله ی تذویرش قراربده با صاحبِ قرآن ومقدسات که خودِ حضرت حقّه طرف حساب می شه.
rassharif۵۲۷۸۴۲۰۸:۰۱:۳۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
اول باید دست آن آدم را با همون چیزی که گوش پسر بچه را بریده برید
زارع۵۲۷۹۸۷۰۹:۰۵:۲۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
این دسته عوامل شهرداری با این شهامت باید بروند جنگ گ داعش!
ناشناس۵۳۰۳۳۲۲۰:۳۶:۳۳ ۱۳۹۷/۶/۱۳
این عوامل خودشان ...
ناشناس۵۲۷۹۹۳۰۹:۰۸:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
این کودک که احتالا از اتباع غیرمجاز افغان هست بعیده خودشو گرفتار کنه درباره چیزیکه قطعا امکان اثباتشو هم نداره و تازه باید برای اقامت غیرمجازش توبیخ هم بشه . شاهد و سند معتبرش کجابود بینوا ؟ اگر کسی یا امکانی و کمکی داشت که احوالش این نبود اونوقت امنیتشو کی تامین میکنه؟
رضا۵۲۸۰۰۳۰۹:۱۰:۵۴ ۱۳۹۷/۶/۱۳
یاد حرف رهبری افتادم که گفتند با دزد دزد گفتن دزد از دزدی دست بر نمیدارد. من خودم تو اصفهان یه بار با یکی از این سد معبریا درگیر شدم. انسانهای به شدت بی منطق و دعواچی هستند. اینا شعبون بی مخ های شهردارین.
حمید۵۲۸۰۱۴۰۹:۱۴:۰۵ ۱۳۹۷/۶/۱۳
الان خبرنداریدبااین قیمت ها گوش همه بریده شده اما صدای درنمیادوای برما وشمامسول بعضی هاحقوق میگیرند تاکارفرهنگ سازی انجام بدندکجایند
سعیدروشن کرمانشاهی۵۲۸۲۱۰۱۰:۰۶:۲۴ ۱۳۹۷/۶/۱۳
چندساله که گوش ما ایرانی هارا دولت منفعل روحانی بریده
ناشناس۵۲۸۶۴۵۱۲:۰۰:۴۵ ۱۳۹۷/۶/۱۳
خدائیش چند سال نیست. بلکه از پارسال شروع شد. بعد از اینکه رای دوره دوم را بدست آوردند، درست مثل دارو دسته دولت قبل، قبل از اینکه دوره شون تمام بشه حسابی بار خود و اعوان و انصارشان را با ..و خالی کردن جیب مردم بستن...
ناشناس۵۲۸۳۹۱۱۰:۵۳:۵۹ ۱۳۹۷/۶/۱۳
چرا گوش اختلاس گر دزد و قاچاقچی رو نمی برند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مصطفي۵۲۸۴۳۰۱۱:۰۵:۱۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
نیازی به این همه داد و قال نیست. کافی ایت پرسنل اجرایی شهرداری (مامورین سد معبر و ..) را نگاه کنید . معمولا آدم های با قدرت بدنی بالا - تحصیلات کم را انتخاب می کنند. تخصص این دوستان ....از مغازه داران برای استفاده آنها از فضای پیاده رو می باشد. اگر بی چاره ای توان مالی نداشت یا اموالش توقیف می شود یا کتک می خورد.(قبلا هم این موارد گزارش شده) به هر حال ما که در اروپا زندگی نمی کنیم همسایگان ما عراق - پاکستان - افغانستان - ترکیه -... می باشند.
مهرداد۵۲۸۴۴۹۱۱:۱۱:۵۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
یکی از مهم‌ترین آسیب های اجتماعی نفوذ شدید افراد پلید و شرور در نظام اداری و اجرایی کشور حتی در سطح مدیریت است
ناشناس۵۲۸۶۳۶۱۱:۵۹:۲۰ ۱۳۹۷/۶/۱۳
البته این کار زمان قالیباف اتفاق می افتاد روزنامه های زنجیره ای اصلاحات گوش فلک رو کر میکردند.
هموطن۵۲۸۶۶۲۱۲:۰۶:۳۷ ۱۳۹۷/۶/۱۳
نمایندگان محترم شورای شهر ایا برایتان قابل باور نیست که که در طول روز هزاران نفر کودک و پیر سرشان را تا کمر میان سطل زباله خم می کنند ؟! اگر چند ساعت در خیابان بروید باور خواهید کرد
ناشناس۵۲۸۸۵۰۱۲:۵۲:۲۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
وقتی ماموران شهرداری یک پدر ایرانی را جلوی چشم فرزندانش کشتند چه کردید؟! این تعداد اوباش چرا در شهرداری استخدام شده بابت قلدری و زدن و مضروب کردن حقوق می گیرند. فیلم دستفروش ایرانی را ندیدید که با چاقو مجروحش کرده بودند و بساط ناچیزش را غارت کرده بودند؟!
ناشناس۵۲۹۰۷۹۱۳:۳۱:۴۲ ۱۳۹۷/۶/۱۳
واقعیت اینه که در اغلب شهرداریهای کشور خودکامگی بعضی بخشها بیداد میکنه مثلا معروفترینشون همین عوامل سد معبر هستند که کاملا خودمختار و بی ضابطه هر کاری بخوان انجام میدن و به هیچکس هم پاسخگو نیستند بارها دیدم نه تنها از روی دیوارها حتی در حاشیه خاکی جاده ها تابلو و یا بنر های کوچک مغازه ها و یا وسایلشون را بدون اخطار رسمی بدون اخطار شفاهی بدون اطلاع صاحبش و بدون رسید و صورتجلسه بار ماشین شهرداری میکنند و میبرند قطعا لوازمی که اموال مردم محسوب میشوند وقتی اینطور بی حساب برده شود و فاقد صورتجلسه و سند جمع آوری میشه غارتی و غنیمت بحساب میاد و اصلا قابل پیگیری نیست حتی قابل اثبات هم نیست این رفتار غیرقانونی و بی ضابطه و خودکامگی محض کاملا عادی شده برای همه و برای سیستمهای شهرداریها
ناشناس۵۲۹۳۲۱۱۴:۳۴:۴۶ ۱۳۹۷/۶/۱۳
واقعا جناح بازی برخی ها حال آدم و بهم میزنه.یک دهم این اتفاقات در شهرداری سابق اتفاق میوفتاد چ غوغایی ک نمیشد ولی الان!!
ناشناس۵۲۹۵۴۴۱۵:۲۹:۵۶ ۱۳۹۷/۶/۱۳
این مملکت فقط مال ژن خوبهاست !!!!بقیه مهم نیستند که چی سرشون بیاد!!!!!!!
ناشناس۵۲۹۷۵۲۱۶:۱۱:۵۸ ۱۳۹۷/۶/۱۳
چی به گوششون بیاد!
ناشناس۵۳۰۱۰۵۱۸:۰۷:۰۶ ۱۳۹۷/۶/۱۳
چه این خبر درست باشد چه نادرست در اصل این موضوع نمی توان شک کرد که شهرداری جهت نظم دادن به امور شهری از عده ای آدم لات وقداره کش استفاده می کند که اندک ادبی هم ندارند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین