احمد توکلی: دولت رئیس بانک مرکزی را یک اقتصاددان قَدَر بگذارد/ مهار تقاضا از راههای کنترل بازار ارز است/می‌گویند بانک مرکزی اطلاعات نمی‌دهد که به چه کسی ارز داده است

گروه اقتصادی الف،   3970406059 ۴۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمد توکلی با بیان اینکه دولت باید با تحرکات سیاسی و اقتصادی علاوه بر جلب اعتماد، قاطعانه با فساد برخورد و تخصیص ارز را شفاف کند، گفت: اولین اقدام فوری برای حل بحران‌های فعلی این است که رئیس کل بانک مرکزی را یک اقتصاددان قَدَر بگذارند که به لوازم مداخله معقول در بازار ارز اعتقاد داشته باشد.

احمد توکلی: دولت رئیس بانک مرکزی را یک اقتصاددان قَدَر بگذارد/ مهار تقاضا از راههای کنترل بازار ارز است/می‌گویند بانک مرکزی اطلاعات نمی‌دهد که به چه کسی ارز داده است

احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت‌ و عدالت در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه اگر تدابیر مداخله‌جویانه دولت رجایی در زمان جنگ نبود دولت نمی‌توانست جنگ و جامعه هر دو را با هم اداره کند، ادامه داد: ما الان در جنگ بزرگتری درگیر هستیم که به مراتب آثار سخت‌تری هم دارد؛ رها کردن امور به بازار پر از تبانی،‌ انحصار و فساد کار عاقلانه‌ای نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی مسئولان دیگر مورد اعتماد مردم نیستند، افزود: بانک‌ها که باید بیشترین اعتماد را جلب کنند و سرمایه اصلی‌شان اعتماد است و به خصوص مادر بانک‌های ما یعنی بانک مرکزی اعتماد مردم را از دست داده‌اند؛ لذا اولین اقدام فوری برای حل بحران‌های فعلی این است که رئیس کل بانک مرکزی را یک اقتصاددان قَدَر بگذارند که به لوازم مداخله معقول در بازار ارز اعتقاد داشته باشد، از تخصیص اداری ارز با شدت و قدرت حمایت کند و شفاف عمل کند تا زمینه رانت و فساد کم شود.

توکلی با بیان اینکه این حرکات سیاسی می‌تواند به دولت کمک کند تا به مردم آرامش ببخشد و آنها را امیدوار کند تا بی‌اعتمادی در میان‌مدت از بین برود، اظهار کرد: در همه کشورهای دنیا وقتی بازار ارز متلاطم می‌شود نمی‌گذارند تلاطم در بازار ارز طول بکشد و معالجه بلافاصله آغاز می‌شود. در برخی کشورها مانند مکزیک و کره از طریق افزایش عرضه ارز و یا در کشورهایی مانند کشور ما که ارز کم است و نمی‌توانند از خارج وام بگیرند و پشتیبانی نمی‌شود مهار تقاضا انجام می‌شود. 

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه کنترل تقاضا باید تمام و کمال انجام شود، گفت: اگر در این زمینه راه فراری گذاشته شود فساد بدتر و بیشتر بروز می‌کند. 

وی ادامه داد: گرچه کنترل بازار ارز کار پرهزینه‌ای است و رانت‌جویی را تقویت می‌کند اما قاطعیت در برخورد با سوءاستفاده‌گران و شفافیت در توزیع ارز این رانت را کم می‌کند. 

توکلی به نقل قولی از معاونین یکی از وزارتخانه‌ها اشاره کرد و گفت: می‌گویند بانک مرکزی به آنها اطلاعات نمی‌دهد که به چه کسی ارز داده و به چه کسی نداده است. در حالی که در این پنهان‌کاری و غیرشفاف‌سازی مشکل حادتر می‌شود و فضا به جایی می‌رسد که واردات کالایی در سال گذشته برای تمام واردکنندگان آن حوزه مجموعاً 3 میلیون دلار بوده و حالا یک نفر که نفوذ بیشتری داشته توانسته 11 میلیون دلار ارز بگیرد لذا بانک مرکزی شفاف عمل نمی‌کند.

وی در ارزیابی جهت‌گیری دولت برای کنترل بازار ارز گفت: جهت‌گیری دولت درست است اما با تاخیر شروع شده و کار ناقص است اما الان با تحرکات سیاسی و اقتصادی باید علاوه بر جلب اعتماد، قاطعانه با فساد برخورد و تخصیص ارز را شفاف کند. 

رئیس هیات مدیره دیده‌بان شفافیت‌ و عدالت با اشاره به آثار رکودی و تورمی تلاطم بازار ارز تاکید کرد: در این شرایط اقشار مستضعف ضعیف‌تر می‌شوند و باید چتر حمایتی تضمین تغذیه از سوی دولت برای آنها در نظر گرفته شود و مثلاً با کارت هوشمند کالا،  قیمت کمتر را برای کالاهای اساسی مورد نیاز آنها تضمین کنند. 

توکلی ادامه داد: این کاری است که در همه دنیا انجام می‌شود و در آمریکا از سال‌های 2008 تا 2013 شاهد بودیم رقم کسانی که کوپن غذا دریافت می‌کردند برمبنای همین سیاست‌ها به بالاترین رقم خود یعنی 47 میلیون و 630 هزار آمریکایی رسید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۴۰۶۸۵۵۰۹:۴۸:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۶
خوی اشرافی و بی‌اعتنایی به نصایح دلسوزان تمامی ندارد. دهن‌کجی به اقتصاد مقاومتی و تولید ملی ادامه دارد و برای رفع فشار از طبقه ضعیف جامعه هیچ دغدغه و اهمیتی وجود ندارد.
ناشناس۴۰۷۰۰۲۱۰:۵۵:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۶
مشکل بانک مرکزی، مستقل نبودن آن است.
ناشناس۴۰۷۸۶۸۱۸:۴۲:۱۶ ۱۳۹۷/۴/۶
1-ازدادن پول بی حساب و کتاب.. خودداری شود 2- جلوی حقوق ها و پاداش های نجومی مسولان گرفته شود 3- جلوی رانت و اختلاس مسولان گرفته شود 4- هر مسئولی از موقعیت خود استفاده کرد چه پولی چه رابطه ای فوری محاکمه شود البته نه محکمه و جزاهای کم مثل جناب آقای رحیمی !
ناشناس۴۰۷۰۳۰۱۱:۰۵:۲۰ ۱۳۹۷/۴/۶
جای بسی تاسف است که مدیر نجومی بگیر پس از رسوایی نجومی بگیران به بانکی دیگر رفته و شده ریس هیتدمدیره ان بانک به نظارت بانک مرکزی باید گفت ...
ناشناس۴۰۷۳۴۶۱۳:۴۰:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۶
دزدان بیت المال را باید به شدید ترین شکل ممکن رسوا کرد. حفظ آبروی دزد و خانواده دزد، ظلم مضاعف در حق مردم است.
ناشناس۴۰۷۳۴۹۱۳:۴۱:۲۷ ۱۳۹۷/۴/۶
*** این حرف ها شعار و شعر تکراری راه حل اقتصاد کشور اگر گوش شنوایی باشد : 1-افزایش سود بانکی به 20% برای جمع اوری نقدینگی 2- ایجاد ارز دیجیتال بین المللی بر پایه بیت کوئین با همکاری کشورهای مثل چین و هند تا ارز دیجتال ما هم تحریم نشود . با این ارز میشه با نصف دنبا معلامله کرد و هیچ نیازی به دلار نیست ... 4- ایجاد کسب و کار برای مردم راحت شود و موارد دست پا گیر حذف شوند 5-به مردم اجازه دست فروشی در محل های مشخص داده شود 6- ازادی های اجتماعی افزایش با هدف جذب توریسم و جلوگیری از خروج میلیون ها ایرانی و میلیون ها دلار از کشور
رضا۴۰۹۰۱۶۱۶:۱۰:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۷
درایران آقای طیب نیا بسیارداریم اووامثال اورابکاربگیرید
ناشناس۴۰۶۸۶۱۰۹:۵۱:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۶
در این دوران گرانی ساعت به ساعت، رفتن به تفرجگاه توچال به بی‌خیال‌گردی و توچال گردی آن هم با لباس برند آمریکایی اعصاب مردم را بهم ریخته است.
ناشناس۴۰۷۲۹۶۱۳:۱۵:۳۸ ۱۳۹۷/۴/۶
قبلا" هم سوار بر ماشین در روز کارگر از کارخانه ها بازدید کردند و معاونشان باهیئت همراه با کفش وارد چادر زلزله زدگان شدند.
ناشناس۴۰۷۳۵۱۱۳:۴۱:۳۹ ۱۳۹۷/۴/۶
ما خواهان برکناری تیم اقتصادی دولت اقایان سیف نوبخت و کرباسیان و نهاوندیان و نیلی هستیم و از مدعی العموم میخواهیم که در فرصت مناسب نسبت به محاکمه انها به خاطر وارد کردن این همه هزینه به اقتصاد و مردم و اعتبار نظام بپردازند
ناشناس۴۰۶۸۶۲۰۹:۵۳:۰۲ ۱۳۹۷/۴/۶
آن مسئولانی که در شرایط سخت اقتصادی کشور درد مردم را احساس نمی‌کنند، توضیح بدهند چرا مسئولیت قبول کرده‌اند و بابت این پست و مسئولیت ماهیانه از بیت‌المال حقوق، مزایا و تسهیلات دریافت می‌کنند.
ناشناس۴۰۶۸۶۴۰۹:۵۳:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۶
وقتی دولتمرد در منزل چند ده میلیاردی زندگی می‌کند و درکی از مشکلات روزمره جامعه و مردم ندارد بود و نبودش چه فرقی می‌کند؟
ناشناس۴۰۶۸۶۷۰۹:۵۵:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۶
اگر دولت عاقل باشد نباید 220 میلیون یورو ارز کشور را صرف وارد کردن تلفن و موبایل بکند. ارز کشور باید برای خرید کالاهای اساسی و موردنیاز اولیه جامعه هزینه شود.
ناشناس۴۰۷۸۵۰۱۸:۲۸:۱۱ ۱۳۹۷/۴/۶
این رقم حدود ۴ درصد از درآمد فروش سالانه نفت هست و رقم بالایی نیست درضمن گوشی موبایل را باید کالای اساسی دانست
ناشناس۴۰۶۸۶۸۰۹:۵۵:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۶
سلام بر دکتر احمد توکلی حرفهای شما کاملاً درست است. اما روحانی سیف را برکنار و جایگزین نخواهد کرد. گویا قرار است سیف پول ملی را به طور کامل نابود کند.
ناشناس۴۰۶۸۸۴۱۰:۰۴:۵۷ ۱۳۹۷/۴/۶
آقای توکلی کار از اقتصاد دان گذشته مملکت روزهای سختی در پیش دارد تنها راه مروت و مهربانی مردم ایران نسبت به هم است
شاهرخ۴۰۶۸۹۰۱۰:۰۸:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۶
صحبت های دکتر توکلی با زبون بی زبونی میگه کشور و منابع بیت المال که قراره برای همه باشه فقط برای خودی ها خرج و برج میشه..وگرنه چرا نباید بانک مرکزی شفاف بگه به کی ارز داده!!!!!؟؟؟؟؟ این دیگه آخرشه..... در صورتیکه دولت با سازکارها و دستگاههای عریض و طویلی که داره موظفه بدونه ارزی که داده چطور قراره به دست مصرف کننده که مردم هستن برسه...... چند نرخی شدن ارز علنا داره میگه یه سری شرکتها و بازرگانان هستن که میتونن ارز ارزون از دولت بگیرن و گرون به مردم بفروشن و طرف مقابل یکسری مردم هستن که نیاز ارزشون به ما هیچ ربطی نداره میتونن به هر قیمتی بخرن وبفروشن و نفسشون دربیاد میخوام نخرن....... انگار اون طرفی که قراره دلار 8000تومانی بخره برای کشور ویا سیاره دیگه هست که دولت رفع مسئولیت کرده....
ناشناس۴۰۶۸۹۲۱۰:۰۹:۲۲ ۱۳۹۷/۴/۶
قحط الرجال است
ناشناس۴۰۶۹۴۰۱۰:۳۲:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۶
وقتی بانک مرکزی مستقل نیست، فریدمن یا کینز هم باشد فرقی نمی کند
ناشناس۴۰۶۹۴۱۱۰:۳۲:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۶
شفاف سازی یعنی جلوگیری از رانت برخی اما جه کسانی ؟ آقای توکلی خودشان اذعان دارند شفافیت به معنای آگاهی افکار عمومی از سوء استفاده برخی مقامات از موقعیت دولتی است و این آشکارشدن حقیقت برای مردم را برخی مسئولین دوست ندارند.
ناشناس۴۰۶۹۴۵۱۰:۳۳:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۶
وقتی وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی اطلاعات نمی دهند به چه کسانی ارز 4200 تومانی داده اند و با این ارز انها چه کرده اند یعنی رانتخواری و فساد و سودجویی ،چرا مجلس ورود نمی کند؟
ناشناس۴۰۶۹۵۵۱۰:۳۸:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۶
کدام اعتماد سکه بدون محدودیت پیش فروش کردن امروز دبه کردن و شروع به تهمت زدن و اعتراض که بعضی ها تعداد زیادی پیش خرید کردن اگر محدودیت داشتی چرا روز اول و قبل از دریافت پول به مشتری نگفتی اقای توکلی من یک سکه هم ننوشتم ولی حق را باید گفت
هاشمی۴۰۶۹۶۳۱۰:۴۲:۰۵ ۱۳۹۷/۴/۶
رئیس کل بانک مرکزی خیلی بیجاکرده که اطلاعات نمی دهد خب معلومه کلی از آشنایان ....مسئولین که ... دلار خریدند چندین میلیارد تومن به جیب زدند قشرآسیب پذیر را بدبخت و خانه نشین کردندن،البته اگه خانه ای داشته باشند.
ناشناس۴۰۷۰۰۳۱۰:۵۵:۵۴ ۱۳۹۷/۴/۶
باید سریعتر توزیع هوشمندانه و کنترل شده ارزاق عمومی و کالاهای اساسی با استفاده از سیستم جامع ملی شروع شود و هرگونه ارز که به این اقلام چه برای واردات و چه برای تولید به وارد کننده و تولید کننده اختصاص می یابد رصد و با متخلفان مطابق قوانین جنگی سریعا برخورد و اشد مجازات اعمال گیردد تعلل کشور را به سمت نا امنی می برد و وجه نظام را تباه می کند نباید منتظر دولت و مجلس ماند این دولت و مجلس برای شرایط جنگی انتخاب نشدند و در قوه قضاییه دادگاه انقلاب وجنگ با مدیریت فردی قوی و انقلابی فعال شود
ناشناس۴۰۷۰۳۹۱۱:۰۷:۱۹ ۱۳۹۷/۴/۶
این تفکر که جابجایی رئیس بانک مرکزی همه چیز را می تواند درست کند درست است اما کامل نیست. باید رئیسی بزارید که برنامه هم داشته باشد. مشکل گرانی فقط ارز نیست. مسکن و ماشین و سکه و خیلی از اقلام دیگر هستند. برای گرانی مسکن چه کسی را باید عوض کرد. بعد هم وقتی مصرف گرایی در ایران بشدت تبلیغ میشود انتظار اقتصاد مقاومتی اشتباه است. در بازار موبایل چرا انقدر فروش اپل بالاست. الان مسافرت خارج یک فرهنگ شده بیشترین توریست ترکیه ایرانی ها هستند و این یعنی خروج چند میلیارد دلار از کشور. نسخه یک عده ایی هم شده که برویم با ترامپ مذاکره کنیم و این یعنی فاجعه چون ترامپ یک زورگو است و خروجی مذاکره با او هیچ دستاوردی برای ایران ندارد.
ناشناس۴۰۷۰۴۵۱۱:۰۸:۴۶ ۱۳۹۷/۴/۶
آقای روحانی به جای یک فرد اقتصاد دان یک شیمیدان را در پستهای حساس وزارت اقتصاد و بانک مرکزی گذاشته که دارند پول ملی را با واکنش های شیمیایی از اسکناس به میوه تبدیل می کنند.
ناشناس۴۰۷۱۷۰۱۲:۱۴:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۶
جناب آقای دکتر توکلی، صادقانه فکر می کنید در صورت عوض شدن رئیس بانک مرکزی، عطش مردم برای تبدیل سرمایه های خرد و کلان خود به ارز و طلا و سکه (و این روزها مسکن) فروکش می کند؟ مگر نه اینکه موج خروج سرمایه از کشور و موج تبدیل دارایی به ارز و سکه از ترس تحریم و جنگ است؟ آیا بانک مرکزی .... پ.ن.: در ... و ناتوانی دولتمردان موجود شکی نیست. ولی این ایده که با تغییر رئیس بانک مرکزی مشکل بازار ارز حل می شد، ساده است.
ناشناس۴۰۷۲۱۵۱۲:۳۴:۴۲ ۱۳۹۷/۴/۶
قحط الرجال مخلص و متعهد و سالم و دست پاک و هوشیار است
ناشناس۴۰۷۳۰۴۱۳:۱۸:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۶
خوب راه مهار تقاضا چیست؟
مجتبی احمدیان۴۰۷۳۹۸۱۴:۰۷:۴۴ ۱۳۹۷/۴/۶
جناب آقای دکتر توکلی، مشکل کشور نبود اقتصاددان و یا نبودن اقتصاددانان بر سر کار نیست. مشکل اصلی، ساختار بشدت غلط ...اقتصادی کشور است. نگاهی به نرخ ارز در شروع و پایان تمامی دولتهای قبلی، ثابت کننده این حرف من است. سالها تورم و سالها کاهش ارزش پول ملی، ثابت کننده این حرف من است
ناشناس۴۰۷۴۰۵۱۴:۱۱:۳۵ ۱۳۹۷/۴/۶
رها کردن امور به بازار پر از تبانی،‌ انحصار و فساد.... راست گفتی
ناشناس۴۰۷۴۵۳۱۴:۳۴:۲۸ ۱۳۹۷/۴/۶
ما را به این دولت امید نیست
ناشناس۴۰۷۴۵۴۱۴:۳۴:۵۱ ۱۳۹۷/۴/۶
هشدار اقتصاددانها و تاکید بر عدم انجام طرح هدفمندی یارانه ها و حذف سوبسیدهایی که نود در صد صرف حمایت از اقشار ضعیف بود مخصوصا کالاهای اساسی و انرژی در حالیکه اقتصاد وابسته به دلارهای نفتی شنیده نشد و متاسفانه امروز اقتصاد ایران در مسیر کیش و مات است هرچند ما باز بگوییم ...نه
ناشناس۴۰۷۴۷۲۱۴:۴۲:۵۹ ۱۳۹۷/۴/۶
تنها راه مبارزه مستقیم با امریکا و تمام کردن سالها جنگ
ناشناس۴۰۷۴۸۱۱۴:۵۰:۳۰ ۱۳۹۷/۴/۶
اگر برای آقای روحانی اهمیتی داشت، اون روزی که دلار شش تومن شد، یک جلسه خشک وخالی برگزار می کرد. تو این دو هفته، کامل خودشون رو کنار کشیدن که دلار از شش تومن بشه نه تومن. انگار ... که اینقدر آروم هستن
ناشناس۴۰۷۵۶۸۱۵:۲۹:۲۶ ۱۳۹۷/۴/۶
.... پس چرا بانک مرکزی و دولت علنا سرمایه های ملی و شخصی مردم را حراج گذاشته؟
ناشناس۴۰۷۶۳۴۱۶:۰۱:۴۳ ۱۳۹۷/۴/۶
... با عوض کردن رئیس بانک تنها درست نمیشود . باید فساد را ریشه کن کرد
ناشناس۴۰۷۶۴۹۱۶:۱۰:۱۵ ۱۳۹۷/۴/۶
امان از ژن خوب
ناشناس۴۰۷۶۶۸۱۶:۲۱:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۶
اگر قانون FATF و امثال بومی شده آن در کشور اجرایی شده بود الان مشخص بود مراجع این پول های بازار ویران کن از کجاست؟ داستانیه که میگه یک کور و یک بینا همسفر شدند.. حالا حکایت بعضی مسئولین ماست که معلوم نیست از عدم شفافیت مالی و عدم تصویب قانون های بازدارنده آن چه سودها می برند که امثال این موارد در برابر آن حساب نمی شود!!!
سید۴۰۷۸۰۶۱۷:۵۷:۴۸ ۱۳۹۷/۴/۶
این آقا در زمان ...میلیاردی چه منصبی در بانک صادرات داشت که بعد کنار گذاشته شد و سپس با دولت روحانی آمد شد رییس بانک مرکزی
ناشناس۴۰۷۸۰۷۱۷:۵۷:۵۲ ۱۳۹۷/۴/۶
البته هرچند اوضاع خراب تر از این حرف هاست، ولی حداقل دولت به حرف دکتر توکلی گوش کند و آقای سیف منفعل را بر کنار کند هرچه سریعتر! والا اگر ...گذاشته بودند اونجا بهتر عمل می کرد
ناشناس۴۰۷۹۲۱۱۹:۴۴:۳۷ ۱۳۹۷/۴/۶
امیدی به این دولت نیست انتخابات زودهنگام نیاز است
علی۴۰۸۰۸۹۲۲:۱۸:۱۰ ۱۳۹۷/۴/۶
وقتی حسابدار بانک میشود رییس کل بانک مرکزی اوضاع بهتر ازاین نمیشه
پالیزی۴۰۸۲۸۴۰۳:۱۱:۴۹ ۱۳۹۷/۴/۷
نابودی اقتصاد کشور خواست دشمنان بود که این مهم بدست مسئولین بی تخصص و نا اشنا در سیستم اقتصادی کشور تحقق پیدا کرد.
ناشناس۴۰۸۹۰۳۱۴:۵۸:۵۶ ۱۳۹۷/۴/۷
اگر تنها گناه شخص سیف آن باشد که سرمایه پانصد هزار سپرده گذار موسسه مجاز کاسپین را با همراهی با سهامداران ...موسسه به یغما برده است و باعث بیماری و مرگ و بدبختی و از هم پاشیدگی صدها هزار خانواده شده است قطعا دادگاه صالحه بالاترین مجازات را برایش به جرم ... تعیین خواهد کرد. واقعا ایشان به مردم بیگناه چه جوابی می تواند بدهد که با تائید بانک مرکزی و با اعتماد به مجوز صادره برای موسسه کاسپین در سال 95 و دیدن نام این موسسه در سایت بانک مرکزی فقط و فقط برای اطمینان از حفظ سپرده های خود در این موسسه تحت نظارت بانک مرکزی سپرده گذاشتند و پس از چند ماه پولشان به یغما رفته است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین