رسیدگی به پرونده ناظم مدرسه پشت درهای بسته اولین عکس ناظم منحرف دبیرستان معین با لباس زندان/ این مدرسه ساقی داشت و مشروب در زنگ تفریح سرو می شد/ ۷ دانش آموز به سوالات قاضی پاسخ دادند

گروه حوادث الف،   3970313110 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

نخستین جلسه رسیدگی به پرونده ناظم مدرسه پسرانه معین صبح دیروز با حضور دادستان تهران و خانواده‌های شاکی در شعبه ششم بازپرسی دادسرای ارشاد برگزار شد.

اولین عکس ناظم منحرف دبیرستان معین با لباس زندان/ این مدرسه ساقی داشت و مشروب در زنگ تفریح سرو می شد/ ۷ دانش آموز به سوالات قاضی پاسخ دادند

رکنا نوشت: این جلسه پشت درهای بسته و در حالی برگزار شد که به درخواست خانواده دانش‌آموزان، متهم هنگام بیان اظهارات شاکی‌ها بیرون از اتاق نگه داشته شد.در حالی که صبح دیروز مسئولان دادسرا از ورود خبرنگاران رسانه‌ها به‌داخل مجتمع قضایی خودداری می‌کردند، تاکید داشتند که جلسه رسیدگی به پرونده غیرعلنی است. این جلسه تا ظهر طول کشید و خانواده 7 تن از شاکی‌ها اظهارات خود را برای بازپرس پرونده و جعفری دولت آبادی - دادستان تهران- که به لحاظ اهمیت موضوع در جلسه حضور پیدا کرده بود تشریح کردند.

بررسی وضعیت جسمی دانش آموزان

دکتر احمد شجاعی، ریاست سازمان پزشکی قانونی درباره این پرونده گفت: از میان 8 دانش‌آموزی که از طریق دادسرا به پزشکی قانونی فرستاده شدند، فقط 6 نفر حضور پیدا کردند و با توجه به اینکه والدین و دانش‌آموزان تمایلی به معاینه فیزیکی فرزندانشان نداشتند، ما نتوانستیم معاینه‌ای انجام دهیم اما با توجه به وضعیت روحی و روانی دانش‌آموزان آنها را به روانشناس معرفی کردیم تا تحت روانکاوی قرار بگیرند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به حساسیت این پرونده چرا معاینه فیزیکی روی دانش‌آموزان انجام نشده تا ابعاد تاریک این پرونده روشن شود، تصریح کرد: در درجه نخست این خواست خود والدین بود و دوم اینکه دستور قاضی بر «عنداللزوم» بودن معاینه فیزیکی بود از این‌رو ما فقط معاینات روانشناسی را روی دانش‌آموزان انجام دادیم.

دکتر شجاعی در ادامه تاکید کرد: پس از معاینات دقیق از میان 6 دانش‌آموزی که به پزشکی قانونی مراجعه کرده بودند وضعیت روحی دو تن از بچه‌ها چندان مناسب نبود و تشخیص بر این بود که این دو دانش‌آموز نیاز به مراقبت بیشتری دارند به همین خاطر آنها را به روانشناس معرفی کردیم تا مراحل درمانشان تکمیل شود ضمن اینکه 4 دانش‌آموز دیگر مشکل حادی به لحاظ روانی نداشتند. وی در ادامه افزود: در حال حاضر معاینه روان‌پزشکی از متهم صورت نگرفته است. اما در صورتی که دادگاه این فرد را برای معاینه به پزشکی قانونی ارجاع دهد اقدامات لازم را انجام می‌دهیم.

هیچ کدام از والدین رضایت نداده‌اند

پدر یکی از این دانش‌آموزان در پاسخ به این سوال که چرا والدین و بچه‌ها تمایلی به معاینه بالینی نداشتند، گفت: ما از زمانی که پرونده را پیگیری کردیم تمایل داشتیم تا برای روشن شدن همه ابعاد پرونده هر نوع آزمایش و معاینه‌ای که لازم است صورت گیرد. از آنجایی که در هفته گذشته - روز چهارشنبه – در راستای پیگیری پرونده خانواده‌ها به همراه فرزندان‌شان به پلیس Police امنیت ارجاع داده شدند، در آنجا مشاوران این مرکز هریک از دانش‌آموزان را به‌طور جداگانه مورد روانکاوی قرار دادند و در نهایت در همانجا به ما اعلام کردند که نیازی به معاینه بالینی نیست. به همین خاطر هم ما بر اساس نظر کارشناسان و روانشناسان پلیس امنیت نیازی به معاینه بالینی ندیدیم. با این حال هر لحظه که نیاز باشد حاضر هستیم تا هر معاینه یا آزمایشی از بچه‌ها صورت گیرد.

وی درباره نخستین جلسه رسیدگی به پرونده که روز گذشته برگزار شد هم خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته برخی از والدین اظهارات‌شان را در دادگاه بیان کرده بودند و صبح امروز - شنبه - هم ما که 7 خانواده بودیم به همراه فرزندانمان به دادگاه مراجعه کردیم که در آنجا هم بازپرس پرونده با یکایک دانش‌آموزان صحبت کرد و اظهارات‌شان را در پرونده ثبت کرد. البته قرار شد تا سایر خانواده‌ها هم که بنابر هر علتی نتوانستند در دادگاه حضور پیدا کنند، در روزهای آتی با مراجعه به شعبه ششم مجتمع قضایی ارشاد شکایات‌شان را در پرونده ثبت نمایند.

این پدر در پاسخ به این سوال که آیا خود متهم هم در دادگاه حاضر بود یا خیر، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ما از دادگاه خواسته بودیم تا متهم با بچه‌های ما روبه‌رو نشود، او را ندیدیم اما ظاهراً او وکیل گرفته تا پیگیر پرونده‌اش باشد.

وی در این خصوص که اخباری مبنی بر رضایت برخی از والدین منتشر شده آیا صحت دارد نیز گفت: هیچ کدام از والدین رضایت نداده‌اند و همه آنها با جدیت پیگیر شکایت‌شان هستند. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم آن است که متاسفانه امروز که ما نیازمند حمایت و پشتیبانی مدرسه و بخصوص آموزش و پرورش هستیم، پشت‌مان را خالی کرده‌اند و از آموزش و پرورش خبرهایی منتشر می‌شود که تجاوزی صورت نگرفته و مدرسه هم مدام به والدین دانش‌آموزان می‌گوید که یک خطاکار بوده که ما او را اخراج کرده‌ایم و همه چیز تمام شده است. در حالی که این فاجعه برای ما والدین و دانش‌آموزان این مدرسه تمام نشده است.

وی در پایان تاکید کرد: با روشن شدن این مساله زوایای پنهان دیگری هم از عملکرد مسئولان این مدرسه روشن شده است. به طوری که متوجه شده‌ایم که در این مدرسه ساقی مشروبات الکلی و مواد مخدر هم وجود داشته و دانش‌آموزان براحتی در زنگ تفریح و در سرویس‌های بهداشتی اقدام به استعمال مواد مخدر یا مشروبات الکلی می‌کردند و این تاسف بار است که در مدرسه‌ای که والدین با خیالی آسوده فرزندانشان را به آنجا می‌فرستند چنین حوادثی رخ دهد.

این مرد که از عملکرد آموزش و پرورش ابراز نارضایتی داشت در ادامه گفت: بر خلاف عملکرد ضعیف وزارت آموزش و پرورش از دستور رهبر معظم انقلاب و ریاست قوه قضائیه تشکر می‌کنم که تاکنون در این مسیر با صمیمیت همراه و یاور ما بوده‌اند. ضمن اینکه ما فیلم دیگری غیر از فیلمی که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود داریم که متهم با صراحت به اسامی دانش‌آموزان و نوع ارتباطش با آنها اشاره کرده که در صورت لزوم و نرسیدن به حق‌مان آن را منتشر خواهیم کرد.

آموزش و پرورش از بار مسئولیت شانه خالی کرد

مادر یکی از دانش‌آموزان هم در خصوص این پرونده گفت: متاسفانه آموزش و پرورش از همان ابتدا موضع خودش را روشن کرد و براحتی اخبارکذب مبنی بر عدم تجاوز به دانش‌آموزان را منتشر می‌کند. این در حالی است که ما فرزندان‌مان را برای تحصیل و آموزش و مراقبت به متهم پرونده نسپرده بودیم، ما بچه‌های‌مان را در ابتدا به آموزش و پرورش و در مرحله بعد هم به مدرسه سپرده بودیم اما وقتی هم مدرسه و هم آموزش و پرورش از بار مسئولیت شانه خالی می‌کند ما فقط باید متاسف شویم. وی در خصوص تعداد شاکیان این پرونده افزود: به طور قطع دانش‌آموزان بیشتری در جریان این پرونده آسیب دیده‌اند اما برخی از والدین به‌خاطر ترس از آبرو ترجیح می‌دهند سکوت کنند و پیگیر قضیه نباشند اما من به شخصه تا پایان رسیدگی به این پرونده و محکوم شدن متهمان آن کوتاه نخواهم آمد.

این مادر در پاسخ به این سوال که آیا فرزند‌تان را پیش روانشناس برده اید، خاطرنشان کرد: فرزندم را پیش یک روانشناس بردم و او به من گفت که به‌دنبال از بین بردن و پاک کردن این قضیه از ذهن فرزندت نباش چون این مساله امکان پذیر نیست و فرزندت تا پایان عمر نمی‌تواند آن را فراموش کند. این برای من که یک مادر هستم بسیار دردناک است.

مادر دانش‌آموز بزه دیده ضمن اشاره به دوربین‌های مداربسته مدرسه اظهار کرد: مسئولان مدرسه باید پاسخگو باشند چرا زمانی که بچه‌ها توسط متهم مورد آزار و اذیت قرار می‌گرفتند دوربین‌ها خاموش بوده و در هیچ حافظه‌ای ثبت نشده است. مگر نه اینکه دوربین‌ها برای ضبط تخلفات احتمالی نصب می‌شوند پس چرا تصویری وجود نداشته؟!

این مادر در پاسخ به این سوال که نخستین بار چه زمانی به مساله فساد در مدرسه پسرتان پی بردید، تصریح می‌کند: چند وقت قبل فیلمی را در تلفن همراه پسرم دیدم که در آن متهم با چند نفر از دانش‌آموزان در داخل نمازخانه نشسته بودند و ما بین‌شان حرف‌های رکیکی رد و بدل می‌شد به‌طوری که این شخص براحتی از اعمالی که با برخی دانش‌آموزان انجام داده تعریف می‌کرد و بچه‌ها هم بدون هیچ تعارفی با او همکلام می‌شدند. دیدن این تصاویر مرا بشدت مشکوک کرد و از آن پس پیگیر قضیه شدم تا اینکه پشت پرده این فاجعه هویدا شد. دومین جلسه رسیدگی به اتهام این ناظم صبح یکشنبه در دادسرای ارشاد برگزار می‌شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۷۱۴۹۴۱۴:۲۴:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۱۳
کسی در این اموزش و پرورش هست که بپرسه شهریه 10 یا 15 یا 20 میلیونی برای چه؟ مسلم است که نه.
ناشناس۳۷۹۵۷۴۱۰:۲۰:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۲۰
بساط و ساقی خرج داره داداش
ناشناس۳۷۹۵۹۲۱۰:۲۶:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۲۰
بساط و ساقی خرج داره داداش
ناشناس۳۷۱۵۴۳۱۴:۵۲:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۱۳
این جونور باید زودتر اعدام شه
ناشناس۳۷۵۰۲۴۱۸:۰۱:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۱۶
از نظر من باید زودتر قصاص شود
ناشناس۳۷۱۵۸۰۱۵:۱۳:۳۳ ۱۳۹۷/۳/۱۳
حوراک سرگرمی درست کردید. اگر واقعن برای تان اهمیت دارد سری به پارک اتابک و راه آهن و بچه های کار و گریخته از خانه بزنید تا متوجه میزان وحشتناک تجاوز بشوید. کار از بنیان خراب است که یک سر مهمش به سیاست و اقتصاد بر می گردد که فرهنگ را هم تریب کرده است
ناشناس۳۷۱۶۶۷۱۶:۲۰:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۱۳
در دنیا چنین وضعیتی بی سابقه است کخ مشروب در دلبیرستان سرو بشه این وضعیت چرا بوجود امده؟
ناشناس۳۷۱۶۸۳۱۶:۳۲:۲۷ ۱۳۹۷/۳/۱۳
باید زنده زنده این مرد را اتش بزنند
ناشناس۳۷۱۹۷۳۲۱:۳۵:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۱۳
و مدیر مدرسه و مسئولینی که در آموزش و پرورش به دنبال پنهان کردن واقعه بودند... . امیدوارم قوه قضائیه در تمام سطوح پیگیر شود و قضیه فقط با محکوم شدن ناظم خاتمه نیابد.
پیمان۳۷۲۰۳۱۲۲:۳۴:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۱۳
چطوری وقتی انواع و اقسام انحرافات جنسی مثل همجنس گرایی و ... مطرح میشه یه سری روشنفکر مثل شما میگن باید به همه اقشار آزادی داد و به حقوقشون احترام گذاشت اما اینجور اتفاقات که یک نوع دیگه از انحرافات جنسیه ...که بیوفته میخواهید طرف رو زنده زنده در آتش بسوزونید؟
ناشناس۳۷۲۷۶۰۱۸:۴۳:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۱۴
از خودت حرف در نیار.
زارع۳۷۲۰۵۹۲۳:۱۵:۱۲ ۱۳۹۷/۳/۱۳
مگر کبابیه باید از وزیر مربوطه خواست که یک تلنگری به خودش بزنه
ناشناس۳۷۲۱۴۷۰۳:۳۴:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۱۴
من رای تعجب برای نظر شما را انتخاب کردم با اینکه با مجازات عاملان این جنایت به شدت موافقم اما با نظرات افراطی مثل شما نیز مخالفم
ناشناس۳۷۱۷۲۰۱۷:۰۷:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۱۳
لابد مثل سعید مرتضوی به شش ماه زندان و پرداخ چندصدهزار تومن جریمه محکوم می شه
ناشناس۳۷۱۷۷۶۱۷:۵۷:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۱۳
نه این مال آموزش پرورشه اونا مال جاهای دیگه بودن !
ناشناس۳۷۱۸۱۱۱۸:۲۳:۲۹ ۱۳۹۷/۳/۱۳
دوست من شب احیا کلی خندوندیمون
ناشناس۳۷۲۱۰۷۰۰:۵۸:۰۳ ۱۳۹۷/۳/۱۴
مه مثل سعید عسگر !! بخشوده می شود ! در این کشور جرایم سنگین چندان مجازاتی ندارد ! از بس عدالت در این کشور قمپوز شده !
کاوه دادخواه۳۷۱۷۵۷۱۷:۴۴:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۱۳
اینک ی اتفاق افتاده همه ما احساسی میشیم و ی واکنش میدیم و بعدش همه چیز فراموش میشه کار درستی نیس.باید این اتفاق ریشه یابی بشه و برای اتفاقات بعد مثل این پیشگیری صورت بگیره
ناشناس۳۷۱۷۸۳۱۸:۰۲:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۱۳
مگه بدون معاینات پزشکی قانونی میشه حکم صادر کرد!
ناشناس۳۷۱۸۱۲۱۸:۲۳:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۱۳
حالا چرا اینا اصرار دارن به بچه هاشون تجاوز شده؟ اگه تجاوز شده چرا اجازه معاینه به پزشک قانونی ندادن؟ از ظواهر امر بر میاد که تجاوزی در کار نبوده. کار معلم قابل توجیه نیست ولی هنوز هیچ چیز روشن نشده. آمار رسمی می گوید در همه مدرسه ها مصرف مواد مخدر و حتی مشروب امری عادی شده. حالا یک معلم فاسد هم پیدا شده که در این کار با بچه ها همکاری کرده و در حرف های رکیک و بعضی تماس ها که در مدارس پسرانه امری عادی است شریک شده است. اگه ثابت بشه که تجاوزی در کار نبوده و مسئله تخلفات دیگه بوده، این بچه ها دیگه تا آخر عمر از این انگ ننگین رها نخواهند شد به چشم کسی که به آنها تجاوز شده دیده خواهند شد.
ناشناس۳۷۲۷۶۲۱۸:۴۵:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۱۴
عمو!!!! گزارش را دقیق بخووون
علی۳۷۱۸۶۰۱۹:۰۷:۵۳ ۱۳۹۷/۳/۱۳
ظرف یکسال ۷ کودک زیر ۷ سال در جاهای مختلف کشور مورد تجاوز قرار گرفتند و مجرمان اعدام شدند و باز هم تکرار شد و بازهم خواهد شد . بروید از جامعه شناسان و روانشناسان اجتماعی واقعی بیطرف بخواهید بیایند علت را پیدا کنند و جامعه را درمان کنید . (البته اگر راست میگویید ) به صرف اعدام مشکل حل نمیشود .
شهروند۳۷۱۸۸۹۱۹:۳۲:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۱۳
مادر عزیز، روانکاو‌ فرزندت رو‌عوض کن. همه تجاوزهای جنسی و جسمی قابل درمان هستند. در دادگاه کیفری بین المللی، در بعضی موارد وکیل قربانی تقاضا می کند در همه مراحل از جمله مرحله ادای شهادت، روانکاو کنار قربانی حضور داشته باشد. شاید به جای این همه ناامیدی کمی بیشتر هزینه کنید و به قربانی ها اطمینان دهید که این از این واقعه با همه تلخی اش باید عبور کنند و به زندگی ادامه دهند.
ناشناس۳۷۱۹۵۲۲۱:۱۱:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۱۳
البته یه نکته را نباید از نظر دور داشت که اینها دانش آموزان دبیرستان بودند.نه بچه دبستانی.پس میشه گفت تا حدودی خوب و بد و زشت را از هم تمیز میدن.الان در جوی هستیم که همه ناظم را متهم می کنند اما آیا خود دانش آموزان تمایلی نداشتند؟؟آیا مقاومتی از خودشان نشان دادند؟یک نفر هم نبوده به قولی تا ۳۰ نفر!!!
ناشناس۳۷۱۹۷۷۲۱:۳۷:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۱۳
پروفسور مقطع اول دبیرستان بودند یعنی 14 15 ساله...... شرم کن با این اظهارنظر سخیف
ناشناس۳۷۲۹۹۲۲۳:۵۳:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۱۴
خیلی ببخشید شما یکم اطلاعاتتو ببر بالا عزیز الان همون چهارده پونزده ساله از ما بیشتر میدونن و هر بعضی هاشون دوست دختر هم دارن
ناشناس۳۷۳۵۹۴۱۴:۰۶:۳۹ ۱۳۹۷/۳/۱۵
برایتان متاسفم....
ناشناس۳۷۱۹۸۴۲۱:۴۸:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۱۳
به احتمال زیاد و البته خوشبختانه مشخصه که تا الان نه خودتون توی همچین شرایطی قرار گرفتید و نه با افرادی که تو همچین شرایطی قرار گرفتن برخورد داشتین. بزارید یک مسئله ای را به عنوان فردی که همچین تجربه ای داشتم بهتون بگم. توی اینجور مواقع کسی که در معرض تعرض قرار میگریه اینقدر میترسه و وحشت میکنه که به هیچ عنوان قادر به فکر کردن نیست و بخاطر تابو بودن در جامعه هم جرات ابراز اون رو حتی برای نزدیکترین افراد به خودش را نداره. البته خوشبختانه من دوستم همراهم بود و اون تونست تو اون شرایط راه نجاتی برامون پیدا کنه و به راحتی خانواده هامون رو در جریان قرار بده و اونها هم بعد از اون اتفاق بیشتر مراقبت کردن و دیگه اتفاقی برای ما نیفتاد اما گویا این دانش آموزان هیچ کدام از جانب خانواده هایشان آموزش لازم را برای مواجهه در این مواقع ندیده اند
ناشناس۳۷۱۹۸۱۲۱:۴۳:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۱۳
طبق اصول قانون اساسی آموزش و پرورش رایگان حق مسلم هر ایرانی هست وقتی آموزش و پرورش و حق مسلم را پولی میکنیم وقتی آموزش پولی میشه هر کسی که پول داشته باشه صاحب مدرسه و معلم میشه عاقبتش بهتر از این نمیشه
امیر حامد۳۷۱۹۸۳۲۱:۴۵:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۱۳
اینگونه اتهامات حتی در صورت عدم اثبات، متهم را به لحاظ شخصیتی نابود میکند. از خدا بترسیم و منتظر قضاوت عادلانه باشیم.
ناشناس۳۷۲۰۵۲۲۲:۵۸:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۱۳
همچنین خانواده ی اینها رو صبور باشیم و قضاوت نکنیم
ناشناس۳۷۲۰۰۰۲۱:۵۹:۴۱ ۱۳۹۷/۳/۱۳
کسی که به سن تکلیف می رسد باید پاسخ گوی رفتار خود باشد و از این رو دانش آموزان دبیرستان نمی توانند به استناد اغواشدن توسط ناظم مدرسه از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند. آن ها نیز کار خلاف انجام دادند و پدران آن ها که بچه های مناسبی را تحویل اجتماع ندادند. حالا پدران آن ها به دنبال مقصر در سوراخ سنبه های مدرسه به جستجو مشغول اند!!! ساقی، مواد !!!
ناشناس۳۷۲۰۶۸۲۳:۲۶:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۱۳
شاید هم این موجود مشمئز کننده این کارهارو تو کلاس های خاصی یاد گرفته
ناشناس۳۷۲۰۸۷۲۳:۵۴:۵۹ ۱۳۹۷/۳/۱۳
شاید الان وقتش چشمو به واقعیتها باز کنیم همین عمال خارجی دخیل نیست شاید
ناشناس۳۷۲۰۸۹۰۰:۰۳:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۱۴
اینها هم شد عکس !!!!؟؟؟؟
عباس کرمانشاه۳۷۲۰۹۸۰۰:۲۲:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۱۴
این تنها یه بخش کوچیک از ثمرات و نتایج برنامه ۲۰۳۰ میباشد که دوستان اینقد برا اجراش اصرار دارند
ناشناس۳۷۲۱۱۰۰۱:۰۰:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۱۴
خدا هدایتت کنه!!!
علی۳۷۲۱۱۹۰۱:۳۷:۱۱ ۱۳۹۷/۳/۱۴
اقا ۲۰۳۰ میگه به بچه ها اموزش بده که نادانسته گیر سوء استفاده قرار نگیرن
ناشناس۳۷۲۱۲۲۰۱:۴۷:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۱۴
خیلی پر رویی
ناشناس۳۷۲۱۳۷۰۲:۳۱:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۱۴
شاهکار!!!! 2030 هنوز در ایران اجرایی نشده...جوگیر.
افسانه۳۷۲۱۰۵۰۰:۴۹:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۱۴
این مرد باید اعدام شود
اسما۳۷۲۱۴۳۰۳:۲۲:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۱۴
خدا ب خانواده هاشون صبر بده
ناشناس۳۷۲۱۹۰۰۷:۲۹:۱۸ ۱۳۹۷/۳/۱۴
این مسایل اولویت ندارند مسایل مهمتری در این دیار ارجهیت دارد!!!!!!!!!!
مدافع ملی۳۷۲۱۹۱۰۷:۳۸:۰۷ ۱۳۹۷/۳/۱۴
اینکه خیلیا واسه به کرسی نشوندن ۲۰۳۰ دارن از این واقعه سواستفاده میکنن هر عقل سلیمی رو دچار شکو تردید میکنه
ناشناس۳۷۲۳۸۳۱۱:۵۶:۰۸ ۱۳۹۷/۳/۱۴
بچه ها خودشونم تنشون می خواریده دهه ۸۰ نگاه کنید حالا همه رو انداختن گددن معلم
ناشناس۳۷۲۷۶۳۱۸:۴۹:۱۴ ۱۳۹۷/۳/۱۴
شرم آور است!!! پسر 14 سال مقطع اول دبیرستان که هنوز شخصیتش شکل نگرفته،تنش می خارد؟؟؟!!!!!! وای برشما..... سر فرزندانتان بیاید نیز همین را می گویید؟؟!!!!!
ناشناس۳۷۲۷۶۴۱۸:۴۹:۴۳ ۱۳۹۷/۳/۱۴
شرم آور است!!! پسر 14 سال مقطع اول دبیرستان که هنوز شخصیتش شکل نگرفته،تنش می خارد؟؟؟!!!!!! وای برشما..... سر فرزندانتان بیاید نیز همین را می گویید؟؟!!!!!
ناشناس۳۷۲۳۸۷۱۲:۰۰:۰۲ ۱۳۹۷/۳/۱۴
این مسوولین فکر به فکر خودشونن جامهع رها شده همه حرمت ها و حیاها رفته چون کسی به فکر کشور نیست همه دنبال منافع خود و پول نه امورش درستی هیچ
امیر۳۷۲۴۸۱۱۳:۲۰:۵۷ ۱۳۹۷/۳/۱۴
مردان کثیف در جامعه ما زیاد هستند باید همشون را ... . همینطور آن ناظم کثیف را هم به چندین بار اعدام محکوم کنند. اول ناظمه را ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین