چه کسی 20 میلیون پیراهن مشکی و پارچه کفن وارد کرد؟

گروه اقتصادی الف،   3970312015 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه دولت باید گره مسائل اقتصادی کشور را از برجام و FATF باز کند گفت: واردات ۲۰ میلیون دست پیراهن مشکی با اقتصاد مقاومتی که نسخه جایگزین کشور برای شرایط جدید است، سازگار نیست.

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفتگو با تسنیم، با بیان اینکه یک صدم اراضی دنیا  درحالی در ایران قرار گرفته که حدود 7 درصد منابع زیرزمینی کل جهان در اختیار ماست، گفت: باید با بسیج منابع و به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص از این ظرفیتها استفاده کنیم.

وی افزود،  کشور ما هیچ گونه کسری به لحاظ منابع ندارد و به همین دلیل تولیدکنندگان ما نباید فعالیتهای آتی اقتصادی خود را به مسائل سیاسی گره بزنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه بعد از عدم نتیجه گیری اقتصادی از مذاکرات سیاسی باید به سراغ نسخه شفا بخش اقتصاد مقاومتی برویم، گفت: در خصوص اقتصاد مقاومتی به غیر صدور بخشنامه های مختلف اقدام عملی خاصی انجام نشده است.

وی گفت:برای بازکردن گره اقتصاد از مذاکرات سیاسی در کنار حرکت به سمت پیاده سازی اقتصادی مقاومتی باید در قدم اول  واردات بی رویه کنترل شود.

به گفته حاجی دلیگانی، اخیرا شهرداری تهران تقاضای واردات 100دستگاه نعش کش را ارائه کرده و دولت نیز آن را پذیرفته است، متاسفانه رئیس مجلس نیز بدون آنکه سوال بپرسد چرا با وجود تولید داخل به سمت واردات این قبیل خودروها باید حرکت کنیم، عدم مغایرت این خرید با قوانین کشور را تایید کرده است. همچنین اخیرا بحث خرید 7 دستگاه خودروی ضد گلوله مطرح شده است که در کارخانه ایران خودرو ظرفیت کافی برای ساخت این نوع خودروهانیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه حدود 20 میلیون پیراهن مشکی اواخر سال گذشته وارد کشور شده است، گفت: دنبال آن هستیم که با شناسایی واردکننده اصلی او را تحت تعقیب قرار دهیم اما نکته مهمی که وجود دارد این است که واقعا نمیتوان تخمین زد وقتی این تعداد پیراهن از خارج وارد می‌شود چه تعداد جوانان کشور بیکار می‌شوند. در همین راستا مطلع شدیم که 2 میلیون متر مربع پارچه کفن وارد شده و مشخص نیست دولت چه برنامه ای برای مقابله با واردات این نوع کالاها دارد. این دست موضوعات تولید کنندگان داخلی را از ادامه مسیر تولید نا امید می‌کند پس باید با آن مقابله کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه، دولت بایستی گره  مساله اقتصاد را با برجام و FATF (الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریزم و مقابله با پولشویی) قطع کند، گفت: باید به سمت استفاده از ظرفیتهای داخلی گردش کنیم و در این راستا لازم است دولت مدیران اقتصادی که در راس قرار گرفته و توانایی صحیح اداره کشور و تطبیق با وضعیت جدید را ندارند برکنار کند. البته به جای آنها باید مدیرانی که تفکر جهادی دارند و نگاهشان به ظرفیتهای داخلی است به کار گرفته شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۹۵۳۷۰۷:۵۰:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۱۲
دنبال آن هستیم که با شناسایی واردکننده اصلی او را تحت تعقیب قرار دهیم !!!! یعنی طرف رفته قانونی واردات انجام داده شما دنبالشین؟؟؟ خب مجوز ندین . مجوز دهنده رو بگیرید البته اگه خلافی کرده
ناشناس۳۶۹۹۱۷۱۲:۵۴:۵۴ ۱۳۹۷/۳/۱۲
شاید دختر وزیره یا ... که نمی شه دیگه ؟!!!! توی اصلاحات اینطور چیزها که عادیه ، چون ژن خوب دارند
معلم۳۶۹۹۶۵۱۳:۲۶:۲۶ ۱۳۹۷/۳/۱۲
شاید دوتابعیتی بوده!
ناشناس۳۶۹۹۸۶۱۳:۳۵:۳۱ ۱۳۹۷/۳/۱۲
چه ربطی داره ؟! چرا همه چی رو جناحی میکنین ؟!
ناشناس۳۶۹۵۸۴۰۸:۴۵:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۱۲
فقط حرف میزنن اما کسی کاری نمیکنه . جلوی واردات کالاهای مشابه داخلی بخصوص لباس و کیف و کفش باید هر چه سریع تر گرفته شود . ممنوعیت کامل .
علی۳۷۰۶۶۱۲۱:۵۴:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۱۲
آخه. برادر کیفیت و قیمت رو هم در نظر بگیر وقتی تولیدکننده داخلی نمیخاد رقابت کنه با اجناس مشابه خارجی چرا باید من مصرف کننده جنس بد داخلی رو با قیمت گرون بخرم درست مثل خودرو سازی مون
seyed jazayeri۳۶۹۶۱۲۰۹:۱۹:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۱۲
سلام واقعا این حرف از دهان عضو کمیسیون برنامه و بودجه در امده است که فرمودند ((تولیدکنندگان ما نباید فعالیتهای آتی اقتصادی خود را به مسائل سیاسی گره بزنند)) ببخشید اقای حاجی دلیگانی کل اقتصاد را روی مسائل سیاسی می چرخد شما در تمام مسائل اقتصادی درگیر مسائل سیاسی هستید که امثال شما بوجود اورند و یا اینکه چشمتان را بر روی خیلی مسائل بستید و حرف نزدید مبارزه نکردید همین باعث بوجود امدند این مشکلاتی شد که خود باعث و بانیش بودید
ناشناس۳۶۹۶۱۷۰۹:۲۰:۵۸ ۱۳۹۷/۳/۱۲
پارچه کفن باید از نامرغوبترین کالاها باشد ، چیزی که قرار است زیر خاک شود چه لزومی دارد وارد شود .
پیرمرد۳۶۹۹۵۷۱۳:۱۸:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۱۲
ما گور نداریم که کفن داشته باشیم.دلت خوشه ها.
حر۳۶۹۶۹۳۱۰:۲۲:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۱۲
خیانت آشکار. باید تمام آن لباس‌ها و پارچه‌ها سوزانده شود.
ناشناس۳۷۰۵۵۷۲۰:۲۶:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۱۲
قاچاق نکرده که قانونی آورده قانون باید درست باشه
ناشناس۳۶۹۶۹۶۱۰:۲۳:۴۲ ۱۳۹۷/۳/۱۲
امروز اقتصاد فقط با تعامل و درگیر شدن با اقتصاد جهانی و استفاده از ظرفیتهای فنی و سرمایه گذاری و تقویت و شناخت زمینه هایی که کشورمان قابلیت رشد در ان را دارد امکان دارد اقتصاد کوبا و کره شمالی و ... نمونه بارز این نوع تفکر است
مهرداد۳۶۹۷۰۸۱۰:۲۹:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۱۲
حتی اگر کشور ما هیچ گونه کسری به لحاظ منابع نداشته باشد دلیل بر آن نیست که تولیدکنندگان ما نباید به مسائل سیاسی بی توجه باشند. در کلیه جوامع فعالیتهای اقتصادی به مسائل سیاسی هم مربوط میشود..
مهرداد۳۶۹۷۱۱۱۰:۳۲:۱۶ ۱۳۹۷/۳/۱۲
چگونه ممکن است بسیج منابع و به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص صورت گیرد درحالیکه از نظر اقتصادی وضعیت مناسبی وجود ندارد. مواردی مانند فسادهای دولتی و انحصارها و تبعیضات ناروا و نابرابری ناموجه مانع جدی است.
مهرداد۳۶۹۷۱۸۱۰:۳۶:۵۶ ۱۳۹۷/۳/۱۲
به یقین واردات مثلا 20 میلیون پیراهن مشکی، 2 میلیون مترمربع پارچه کفن و.... طبق قانون با مجوز و نظارت دولت صورت گرفته است. شناسایی واردکننده اصلی آنهم برای مجلس نباید مشکلی باشد و اگر چنین موضوعی برای مجلس مشکل و مسئله محسوب شود به نظر میرسد باید نسبت به عملکرد مجلس شک و تردید داشت.
ناشناس۳۷۰۲۴۱۱۶:۱۹:۴۴ ۱۳۹۷/۳/۱۲
آقا مهرداد فراموش نکن که ما دولت موازی هم داریم !
ناشناس۳۶۹۷۲۴۱۰:۳۹:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۱۲
در همین راستا مطلع شدیم که 2 میلیون متر مربع پارچه کفن وارد شده!!!!! و مشخص نیست دولت چه برنامه ای برای مقابله با واردات این نوع کالاها دارد.
ناشناس۳۶۹۷۶۶۱۱:۰۷:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۱۲
آقا من هستم کارگر یک شرکت هستم و ماهی 900 تومان هم حقوقم هست.
ناشناس۳۶۹۷۹۱۱۱:۲۷:۲۳ ۱۳۹۷/۳/۱۲
فقط حرف و شعار و باید و باید بدون در نظر گرفتن واقعیتها
ناشناس۳۶۹۸۷۰۱۲:۲۱:۳۶ ۱۳۹۷/۳/۱۲
واقعا خجالت داره که بعداز چهل سال هنوز پارچه چادر مشکی و ماشین نعش کش وارد میکنیم. من که خجالت میکشم. شما چی ؟
غلام۳۷۰۳۳۴۱۷:۰۷:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۱۲
خجالت؟ شما تو این مدت یک کالا تولید کردید؟ یک روش تولید را بهینه کردید؟ یک قانون خوب نوشتید که همه از اجراش راضی باشند؟ خجالت نداره.
ناشناس۳۶۹۹۲۵۱۲:۵۸:۳۴ ۱۳۹۷/۳/۱۲
باید با بسیج منابع و به‌کارگیری نیروی انسانی متخصص از این ظرفیتها استفاده کنیم منظورت فقط نیروهای خودیه؟؟؟؟ .. اقا خودمون با خودمون مشکل داریم و فقط یه خط فکری رو قبول داریم بعد چطور میخواییم پیشرفت کنیم؟؟؟
سید۳۶۹۹۲۷۱۳:۰۰:۱۵ ۱۳۹۷/۳/۱۲
فقط نظاره میکنیم
رضا۳۷۰۱۳۷۱۵:۱۰:۵۱ ۱۳۹۷/۳/۱۲
کاری نداریما... مساله فقط روحانی نیست این روزا شعار دادن و باید نباید لفظی کردن مد شده کو مرد عمل
عوام۳۷۰۲۲۲۱۶:۰۷:۲۵ ۱۳۹۷/۳/۱۲
این عبد حقیر از بی کفنی زنده ام ، اونوقت یکی دو میلیون کفن داره ! تو فکر این بودم که یه دو متری از این دو میلیون متر رو به التماس گدایی کنم ، یاد افتاد قبر 15 میلیونی رو چه کنم ؟ همون بهتر که زنده ام ، حالا چه لزومی داره زندگی کنم ؟ !
ناشناس۳۷۰۷۲۳۲۳:۲۷:۴۶ ۱۳۹۷/۳/۱۲
اون زمان که کارخانه های نساجی رو تعطیل می کردین معلوم بود که به این روز می افتیم. ریشه اونجاست. اینا هنوز با معلول مبارزه می کنن.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین