در گفتگو با الف مطرح شد اروپا با اتلاف وقت بدون گروکشی می‌خواهد هم آمریکا و هم ایران را نگه دارد/ غرب متحدان عربی و اسراییلی خود را رها نمی‌کند/ اروپایی‌ها به راحتی از دلارهای اعراب نمی‌گذرند

معصومه پورصادقی، گروه سیاسی الف،   3970306117 ۲۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بسیاری از تحلیلگران این روزها اعتقاد دارند که اروپایی ها با وقت کشی در مذاکرات با ایران و دادن تضمین ها به دنبال اتلاف وقت بوده تا از این طریق در زمین ایران و آمریکا گرو کشی کنند.

اروپا با اتلاف وقت بدون گروکشی می‌خواهد هم آمریکا و هم ایران را نگه دارد/ غرب متحدان عربی و اسراییلی خود را رها نمی‌کند/ اروپایی‌ها به راحتی از دلارهای اعراب نمی‌گذرند

به گزارش الف، در نشست روز جمعه کمیسیون مشترک برجام، مقامات کشورمان خواستار تضمین جدی اروپا برای حراست از منافع اقتصادی ایران بدون حضور آمریکا شدند و ایران به اروپا تا پایان ماه مه یعنی کمتر از یک هفته برای ارایه بسته پیشنهادی در حمایت از برجام وقت داد؛ اما به عقیده بسیاری از صاحبنظران این تعیین وقت برای اروپا و فرصت دادن به آنها نشان می‌دهد که اروپا همواره خواهان بازی در زمین ایران و امریکا است و طبق برخی از اخبار منتشر شده اروپا تضمین‌هایی را از آمریکا گرفته است تا ایران را تحت فشار قرار دهد.

این در حالی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی هوشمندانه در دیدار با مسولان نظام اسلامی، دولت‌های اروپایی را به صورت صریح خطاب قرار داده و همواره بر عدم اعتماد به آنها تاکید فرمودند، رهبر انقلاب اسلامی بارها تاکید کردند که نباید به غربی ها اعتماد کرد، حالا باید منتظر ماند و دید اروپا در این مدت کمتر از یک هفته قرار است چه پیشنهاداتی را به ایران بدهد و آیا ایران تضمین اروپا را قبول می کند.

*عراقچی: اروپا به دنبال اتلاف وقت باشد مذاکرات را ادامه نمی دهیم

براساس این گزارش، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه روز گذشته در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران هنوز تصمیم نگرفته که آیا در برجام باقی می‌ماند یا خیر و تصمیم گیری در این زمینه منوط به مذاکرات چند هفته آینده است که با اعضای حاضر برجام خواهیم داشت. مسلما وزارت خارجه منافع ملت ایران را در نظر می‌گیرد و اگر احساس کنیم که مذاکرات به سمت فرسایشی شدن می‌رود یا وقت تلف کردن است، طبیعتا به مذاکرات ادامه نخواهیم داد.

عراقچی ادامه داد: تا زمانی که احساس کنیم مذاکرات در مسیر مناسبی حرکت می‌کند و محدوده زمانی ایران را رعایت می‌کنند، به مذاکرات ادامه می‌دهیم.

معاون وزیر امورخارجه در پاسخ به این سوال که آیا عدم الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم و FATF منجر به اتمام برجام می‌شود یا خیر، گفت: این موضوعات هیچ ربطی به یکدیگر ندارند.

در همین راستا گفتگویی با جواد منصوری کارشناس مسایل سیاست خارجی و بین المللی داشتیم که بدین شرح است:

جواد منصوری کارشناس سیاست خارجی و سفیر سابق ایران در پکن با بیان اینکه نباید تنها به تضمین‌هایی که اروپایی ها می‌دهند اعتماد و بسنده کرد، اظهار داشت: از حدود دو قرن قبل که رابطه ایران با اروپا به صورت جدی شکل گرفت تاکنون تحول بنیادی میان اروپا و ایران به وجود نیامده است. اروپا به ایران همواره نگاه مصرفی داشته که بتواند از امکانات و منابع طبیعی آن استفاده کرده و همچنین کالاهای خود را به کشورمان سرازیر کند تا منافع اقتصادی اش تامین شود. اما بعد از انقلاب این رویه تا حدودی تغییر کرد و اروپایی ها به شکل گذشته نمی‌توانستند هر اقدامی که می‌خواهند در داخل ایران انجام دهند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هم آمریکا عاملی تاثیرگذار در این منطقه است و به عنوان سردمدار نظام سرمایه داری حرکت می کند لذا اروپا به دنبال آمریکا است تا منافع اقتصادی اش هم تامین شود چراکه امروزه زیر سایه آمریکا حرکت میکند، مگر اینکه دولت جدید آمریکا سیاست های خود را تغییر داده و تحولات جدی به وجود بیاید که در آن زمان است که عملکرد اروپا با ایران نیز متفاوت تر خواهد شد.

این کارشناس مسایل سیاست خارجی با بیان اینکه افرادی معتقد هست که می توان به اروپایی ها اعتماد کرد، گفت: به نظر بنده نمی‌توان به اروپایی ها اعتماد کرد. اروپایی ها به همان اندازه که متحد آمریکا بوده، متحد اسراییل هم هستند و به دلیل موقعیت جغرافیایی و مجموعه شرایط اقتصادی شان ترجیح میدهند که با آمریکا و اسراییل رابطه خود را حفظ کنند و در واقع در زمین آنها بازی کنند. لذا اروپا اگر بتواند در این مرحله ما را معطل نگه دارد که به نظر می رسد هدفش هم همین است، چراکه میخواهد هم آمریکا و هم ایران را نگه دارد و اگر این اتفاق بیفتد ما نمیتوانیم به هدف خود در برجام برسیم.

جوادی خاطرنشان کرد: مهلت هفت روزه ای که ایران به اروپا داده است قرار قطعی نیست، اما باید زودتر در مورد برجام به نتیجه برسیم تا تکلیفمان مشخص شود. از سوی دیگر اروپایی ها به دلارهای نفتی عرب ها هم اهمیت می‌دهند و به سران اروپایی از منافعشان به راحتی نمی گذرند. شواهد و قراین نشان میدهد که اگر اروپا با آمریکا هم به تفاهم برسد. عربهای منطقه معادله را برهم می زنند. خبری منتشر شده بود مبنی بر اینکه سعودی ها کلیه شرکت های آلمانی را معلق کرده اند تا نتایج مذاکرات اروپایی ها را مشاهده کنند و بعد در مورد آن تصمیم گیری کنند لذا این نشانگر این است که اروپایی ها به دنبال تامین منافع عرب ها هم هستند.

این کارشناس مسایل سیاست خارجی خاطرنشان کرد: ما باید هر چه سریع تر پاسخ روشن و قاطعی از اروپایی ها در مورد تضمین هایشان دریافت کنیم تا در مورد آینده برجام تصمیم گیری کنیم، اما شواهد و تجربه های تاریخی نشان می‌دهد که نباید به اروپایی ها اعتماد کرد و آنها هم به هیچ عنوان متحدان خود را رها نمی کنند، مگر اینکه دولت آمریکا رفتارهای نسنجدیده ای دارد طوری تصمیم گیری کند که اروپا مجبور شود از آمریکا بگذرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۶۲۵۶۹۰۸:۵۳:۳۲ ۱۳۹۷/۳/۷
فوری: در جلسه اخیر اتاق فکر رسانه ای برجام ، خواسته شده که مشکل رفع تحریم بانکی عدم پیوستن به FATF معرفی و مانور رسانه ای داده شود تا منتقدان عامل اصلی تو زرد درامدن وعده های رفع تحریم شناخته شوند..
ناشناس۳۶۲۷۶۶۱۰:۴۷:۵۵ ۱۳۹۷/۳/۷
یکی از شرایط برقرار ارتباطات بانکی جهانی امضا FATF است لطفا عوام فریبی نکنید FATF از دید جهانی ربط به برجام نداره توافق جهانی شدبابت این مساله حالا خوب یا بد بودن بحثی دیگر
نجیب۳۶۲۹۰۹۱۲:۲۰:۳۷ ۱۳۹۷/۳/۷
سوال: اگر FATF را هم امضا کردیم و هیچ اتفاقی در روابط بانکی نیفتاد اونوقت چکار کنیم؟ قرداد بعدی که باید ذلیلانه امضا کنیم چی هست؟ از الان میشه بگید؟
ناشناس۳۶۳۶۵۹۲۱:۱۳:۱۰ ۱۳۹۷/۳/۷
با سیستم بانکی عقب مانده و بانک های ورشکسته و عدم شفافیت مالی انتظار دارید چه اتفاقی بیافته...بانکهای ما از درون تحریم شدن
ناشناس۳۶۳۶۱۴۲۰:۲۴:۴۹ ۱۳۹۷/۳/۷
ایران هیچ کار جدی برای مقابله نخواهد کرد چون دولت جراتش را ندارد اگر بجای چراغ سبز نشان دادن جناب رئیس جمهور 1000تا سانتریفیوژ را بکار بیندازد غرب به التماس می افتد....اگر چند مانور انجام دهد غرب به التماس می افتد اما جناب روحانی از قبل قول ماندن در برجام را به غرب داده است
ناشناس۳۶۲۵۷۵۰۹:۰۱:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۷
همه با هم هستند فقط چماق و هویج داستان تکراری
ناشناس۳۶۲۶۱۳۰۹:۲۷:۰۰ ۱۳۹۷/۳/۷
از روز اول معلوم بود. در حال حاضر ما هیچ دوست و متحدی حتی بین همسایگان نداریم. هیچ کشوری طرف ما رو نمیگیره.
هوشیار۳۶۲۶۲۵۰۹:۳۳:۰۹ ۱۳۹۷/۳/۷
اقدامات را بصورت موازی از همین الان باید شروع کرد و منتظر اروپا نماند
حميد۳۶۲۶۳۰۰۹:۳۸:۰۳ ۱۳۹۷/۳/۷
اینکه: - اروپا قابل اعتماد نیست و منافعش با آمریکا را فدای ایران نمیکند - روسیه موضع خود در رابطه با خروج آمریکا را بصورت شفاف اعلام نمیکند - چین و آمریکا اخیرا در راستای افزایش روابط اقتصادیشان به توافق رسیده اند یعنی چی؟ یعنی اینکه تنها راه بیرون رفتن از این گرفتاری آمریکا بود و هست و خواهد بود که سر سازگاری با ایران را ندارد. پس: دولت این دندون لق را بکند و دنبال راه حل داخلی بگردد یا کلاً تسلیم سیاست آمریکا شود. تجربه تاریخ نشان داده که آمریکا به کم قانع نیستند، تسلیم منافع آنها شدن یعنی تغییر نظام سیاسی کشور این دیگه تعارف نداره یا موافقید یا اینکه مخالف.
ناشناس۳۶۲۷۰۴۱۰:۱۴:۲۰ ۱۳۹۷/۳/۷
منافع مردم اروپا در این است که نه از دلار های عربی بگذرند، نه از بازار آمریکا، و نه ایران! بنابراین حکومت هایشان (برخی کشور ها دولت همان حکومت برخی هم خیر) سعی در حفظ منافع دارند، راز آرامش و امید به آینده مردمشان نیز همین است، چه اشکالی دارد؟!
ناشناس۳۶۲۷۰۵۱۰:۱۴:۳۵ ۱۳۹۷/۳/۷
اولین کار سیاستمداران باید بدانند مصلحت کشورشون کجا است و در راه رفاه و امنیت و ارامش مردم حرکت کند
ناشناس۳۶۲۷۱۱۱۰:۱۶:۴۸ ۱۳۹۷/۳/۷
قبول کنیم دستمان خالیست وگرنه همه برای مذاکره به ما التماس میکردند. مشکل اروپا هم ایران نیست بلکه وجهه بین المللی خودش است اروپا نمیتواند با این سبک با آمریکا ادامه دهد و همیشه منافعش را فدای منافع شریک بزرگتر کند.
ناشناس۳۶۳۰۷۴۱۳:۴۳:۲۴ ۱۳۹۷/۳/۷
دستمون خالیه چون کلید آقای رئیس جمهور ، شاه کلید بود و همه اسرار مملکت رو ریخت توی دایره ، تا برجام خنده دارش رو به تصویب برسونه . حالا دیگه دستش از خالی هم خالی تره
رضا۳۶۲۷۲۹۱۰:۲۵:۰۱ ۱۳۹۷/۳/۷
برادر مثلا چه پاسخی می خواهی از ایشان دریافت کنی و چگونه می خواهی آنها را تهدید کنی؟شاید کانال هایی برای تبادل پول و فروش نفت پیدا شود اما قطعا نمی توان کمپانی های خصوصی را به سرمایه گزاری یا تبادلات اقتصادی وادار کرد.خروج از برجام هم هیچ منفعتی نخواهد داشت جز آنکه بقیه تحریم ها و قطعنامه های سازمان ملل مجددا احیاء می شوند آنهم برای هیچ چون امروز مشگل ما نان است نه تولید سوخت برق هسته ای برای راکتور ساخته نشده .تنها چاره کار پذیرفتن این امر است که مردم ما باید بپذیرند که در حد اقتصاد امروزی و واقعی کشور خود زندگی کنند لذا اگر چیزی را دارند مصرف کنند و اگر ندارند مصرف نکنند.اگر اهل قناعت شویم به تدریج پیشرفت خواهیم کرد و اگر نشویم محکوم به زوال هستیم
ناشناس۳۶۲۸۴۷۱۱:۳۷:۱۷ ۱۳۹۷/۳/۷
هر عقل سلیمی میدونه اروپا و حتی قدرتهای اقتصادی شرق آسیا بازار بزرگ و لایتناهی ایالات متحده را قربانی تجارت ناچیز با ایران نخواهند کرد
ناشناس۳۶۳۰۸۴۱۳:۴۶:۵۰ ۱۳۹۷/۳/۷
صادرات روزانه فرانسه به آمریکا ( از عطر و لباس و کیف و کفش گرفته تا مشروب و ... ) ، بیشتر از کل قراردادهای ایران و فرانسه ست که بعد از برجام بسته شده . مگه اونها مغز ... خوردن که بازار آمریکا رو برای دلخوشی روحانی و ظریف و عراقچی از دست بدن .
بورامینی۳۶۲۸۵۵۱۱:۴۱:۴۵ ۱۳۹۷/۳/۷
اروباییها با دموکراتها وجمهوری خواهان امریکا به نسبت مبانی ومنافع مشترکی دارند هرچند اختلافاتی نیز دارند در موردبایتختی قدس علیرغم حمایت سرسختانه از اسراییل که در برهه ای(جنگ اعراب- اسراییل) تند تر از امریکا عمل کرده اند به نظارت بین المللی بر قدس اعتقاد دارند که بنظر میرسد به اختلافات مذهبی مسیحیت ویهودیت ارتباط داشته باشد وهمچنین به اختلافات تاریخی مذهبی که در بین خود مسیحیت وجود داشته است وگاهی ظهور وبروز بیدا میکند باید اشاره کرد حال با بدید امدن ترامبیسم واختلاف های بدید امده در مورد قدس واب و هوایی ومهمتر از همه برجام وغیره مبانی استقلال طلبانه اروبا در برابرامریکا در مقایسه با منافع اقتصادی با امریکابا نقشی که در توافق برجام داشته اند واهمیتی که حفظ برجام برای اروبا از منظر منافع امنیتی ونقش ایران در مبارزه با داعش وگروهای وهابی وسلفی که از سوی عربستان تغذیه میشوند دارد حفظ مبانی اروبا با ترامب دستخوش خدشه وخلل گردیده است واروبا در جمع بندی بین مبانی ارزشی ومنافع اقتصادی خود که در بالا اشاره شد باید برجام را حفظ کند وبنظر میرسدایران میتواند در زمین سیاست ورزی منافع حد اکثری وحتی المقدورخود را با بازیگران بین المللی که تناقضاتی با امریکا دارند که در شرایط کنونی شامل اکثر کشور ها می شودمحقق نماید واجماع بین المللی علیه ترامب را حفظ و تقویت نماید وبودن ونبودن در برجام منوط به حفظ این اجماع مبتنی برحفظ استقلال ملی باشد ضمنا هرچند ارتباط اروبا با عربستان منافع سر شار اقتصادی داشته باشد ولی حفظ مبانی ارزشی وامنیتی اروبا در برابر تندروی واشاعه تفکر وهابی از سوی عربستان را نیز باید در نظر داشت علیرغم اینکه اروبا بویزه المان علاقه مندی وموضع گیری خود را نسبت به رفع اختلافات ایران وعربستان چندی بیش نشان داده اند
ناشناس۳۶۲۹۹۵۱۳:۰۰:۱۹ ۱۳۹۷/۳/۷
شرکتهای اروپایی با عجله فراوان حتی قبل از عملیاتی شدن مجدد تحریمها دارن از ایران میرن ما داریم خودمون رو گول میزنیم؟ با تشکر
سرکاریم کلا۳۶۳۰۴۰۱۳:۲۸:۰۵ ۱۳۹۷/۳/۷
قطعا به این کنوانسیون هم بپیوندیم تحریم بانکی را لغو نمیکنند شک نکنید
بورامینی۳۶۳۵۲۴۱۸:۴۱:۳۸ ۱۳۹۷/۳/۷
مصداق های مبارزه با بولشویی وتروریسم راFATFتعیین میکند که بادیدگاه سیاسی امریکابطبع گروه های ازادی بخش ومستقل را نیز خواه ناخواه در برمیگیرد وبا توجه به عدم حسن نیت از جانب امریکا در توافق برجام(حسن نیت از جانب ایران از بعد ارزشی ومنافع ملی) برجام ازابعادسیاسی با FATF هم بوشانی دارد البته تفاوت دیدگاه بین اروبا وامریکا نسبت به فعالیت گروه ها در منطقه به چشم می خورد که از این وجه نیز اروبا میتواند نا حدودی در جلوگیری از اثر گذاری سوامریکا بر FATF به نفع ایران موثر واقع شود
رضا۳۶۳۵۴۳۱۸:۵۶:۵۲ ۱۳۹۷/۳/۷
کشورهای برزیل ، روسیه ، هند و آفریقای جنوبی با تشکیل گروه بریکس سعی در ایجاد نظام مالی و پولی جدید را داشتند تا به موازات نظام مالی و پولی فعلی که در اختیار آمریکاست وارد عرصه اقتصادی جهان گردد و ایران می تواند با لابی گری های فعال دوباره آنرا فعال کند و بدون ایجاد و توسعه بریکس امکان مقابله اقتصادی از جمله بانکی با آمریکا تقریبا صفر است و اتحادیه اروپا هم به خوبی می داند که در این میدان نمی تواند کاری انجام دهد و ایران نیز این موضوع را به خوبی درک کرده است. متاسفانه روابط اجتماعی ایران با همسایگانش هم خوب نیست و تنهاست، اگر دزدی به محله ای بیاید و بخواهد وارد خانه ای شود، صاحبخانه با سر و صدا همسایگان را خبر می کند و آخرین آنها نیز از دست دادن بازار عراق است
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    10. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    11. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    12. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

    14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

    15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

    16. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    17. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

    18. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

    19. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

    20. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

    21. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

    22. یک سیلی برای تنبیه

    23. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

    24. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

    25. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

    آخرین عناوین