قائم مقام وزیر علوم:اساتید بازنشسته جای خود را به نخبگان جوان بدهند/در برابر اشتغال فارغ‌التحصیلان مسئولیم

گروه اجتماعی الف،   3970231068 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

قائم مقام وزیر علوم با تاکید بر اینکه وزارت علوم در زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مسئول است،گفت: باید زمینه حضور فارغ‌التحصیلان و نخبگان جوان در دانشگاه‌ها فراهم شود تا ضمن ممانعت از مهاجرت و ایجاد اشتغال برای این افراد، شاهد نوعی تحرک،‌نشاط و پویایی در دانشگاه‌ها باشیم.

دکتر عبدالرضا باقری در گفت و گو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب به سیاست وزارت علوم در زمینه بازنشستگی اساتید دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به آمار بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بخصوص در دوره‌های دکتری دانشگاه‌های سطح یک که امروزه شغلی برای آن‌ها وجود ندارد، وزارت علوم به عنوان متولی آموزش عالی در تامین و ایجاد شغل برای این افراد، مسئول است و دولت نیز باید برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی کمک کند.

وی در ادامه تصریح کرد: باید بخشی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به عنوان اعضای هیات علمی جوان جذب دانشگاه‌ها شوند و نوعی تحرک،‌ شادابی و نشاط در مراکز علمی و آموزشی ایجاد کنند . ضمن اینکه این سیاست از خروج و مهاجرت نخبگان به خارج از کشور جلوگیری می‌کند.

قائم مقام وزیر علوم با بیان اینکه آموزش عالی به عنوان یکی از دستگاه‌های مهم کشور باید به سهم خود در زمینه ایجاد اشتغال فارغ‌التحصیلان تلاش نماید،تاکید کرد: در بخش‌هایی از مقررات بازنشستگی اعضای هیات علمی وزارت علوم، این اجازه را داریم که اعضای هیات علمی بیشتری را در دانشگاه‌ها جذب کنیم تا از این طریق زمینه جذب و اشتغال اساتید جوان فراهم شود.

دکتر باقری خاطرنشان کرد: بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از جایگاه علمی بسیار بالایی برخوردار هستند و دانشگاه‌های ما به وجود چنین افرادی بسیارم محتاج‌تر از زمان‌های دیگر هستند.

وی همچنین به سن بازنشستگی اساتید دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: سن بازنشستگی برای استادان دانشگاه 70 سال و برای دانشیاران 67 سال در نظر گرفته شده است.

قائم مقام وزیر علوم با تاکید بر اینکه تصمیم وزارت علوم موجب بازنشستگی زودهنگام اساتید نخواهد شد، اظهارکرد: در مواردی که ممکن است فرد از کارآمدی علمی برخوردار نباشد و سن او نیز به سن بازنشستگی رسیده باشد، ترجیح وزارت علوم این است که این افراد جای خود را به اساتید جوان بدهند. البته تاکید می‌کنم این تصمیم به منزله از کار بیکار کردن اساتید و یا بی‌احترامی به آن‌ها نیست.

دکتر باقری در پایان خاطرنشان کرد: اعضای هیات علمی بعد از سن بازنشستگی یعنی 70 سال، در صورت نیاز گروه به خدمات آموزشی آن‌ها می‌توانند در دانشگاه‌ها حضور موثر داشته باشند و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی را نیز ادامه بدهند. همچنین در صورتی که بر اساس آئین‌نامه این افراد جزو اساتید ممتاز باشند، مانعی برای حضور آنها در دانشگاه‌ها وجود ندارد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین