ارائه طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو به صحن مجلس

گروه اقتصادی الف،   3970212116

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تاکید کرد که هدف از طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی، ایجاد یک تحول بنیادین و اساسی برای این صنعت و ایجاد یک بازار روشن، شفاف، سالم و اقتصادی به گونه‌ای است که منافع ذی‌نفعان متکثر آن تامین شود.

محمدرضا نجفی، طراح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با اشاره به تصویب این طرح در کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: پس انجام بحث های محتوایی و ارائه نظرات موافقان و مخالفان، در نهایت طرح مذکور با رای بالا و خوبی در کمیسیون صنایع تصویب شد و طبق آیین نامه داخلی مجلس باید یک هفته پس از تصویب در کمیسیون، به صحن مجلس ارائه شود، اما با توجه به حجم بالای طرح ها و لوایح و گزارش های ارائه شده به صحن، احتمال می‌دهم که ظرف یک تا دو هفته آینده این طرح اعلام وصول و در صحن علنی مجلس قرائت و به رای نمایندگان گذاشته شود.

نجفی با اشاره به تصویب تمام موارد مندرج در طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودروسازی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اظهار داشت: از آنجا که شفاف سازی و بهبود وضعیت صنعت خودرو برای تمام نمایندگان مجلس موضوع حائز اهمیتی است، احتمالا در صحن علنی مجلس هم رای بالایی خواهد آورد.

وی با بیان اینکه طرح تحقیق و تفحص از صنعت خودرو منجر به یک تحول بنیادین و اساسی در صنعت خودروی کشور خواهد شد، گفت: اگر این طرح به درستی و در زمان مناسب انجام شود، می‌تواند صنعت خودرو را به یک پیشرانه اقتصادی، کانون خدمت، کانون امنیت و آرامش و برند و افتخاری برای کشور و مردم تبدیل کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه در این طرح صرف نظر از عناوین و محورها، 12 سوال اساسی هم مطرح است، عنوان کرد: این سوالات  در خصوص کارآمدی و تحلیلی بر حقوق و منافع تمام ذی نفعان متکثر و متنوع این صنعت است. همچنین بحث سوددهی و زیان دهی این صنعت که آثار اقتصادی آن در کلیت دولت و سایر ذی نفعان نمایان می‌شود، از دیگر سوال های مطرح است. نجفی در ادامه افزود: بحث کیفیت، امنیت، استانداردها، عمر مفید، هزینه تولید، هزینه نگهداری، خدمات فروش و خدمات پس از فروش خودروها از جمله دیگر سوالات مطرح در طرح مذکور است.

وی خاطرنشان کرد: یک موضوع مهم مطرح در این تحقیق و تفحص، بستن ثبت سفارش واردات خودرو به صورت ناگهانی و دفعی و ماه ها آشفتگی بازار و ایجاد تورم زیاد به دلیل این موضوع است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه صنعت خودرو یکی از بخش های مهم اقتصادی کشور است و در تولید ناخالص داخلی نقش مهمی دارد، اظهار داشت: علاوه بر تاثیر صنعت خودرو در بحث های اقتصاد کلان؛ این صنعت در زندگی آحاد مردم اثر می‌گذارد. به این معنا که کیفیت، عمر مفید، قیمت تمام شده، قیمت و نحوه فروش و خدمات پس از فروش مسایلی است که به طور مستقیم اثراتی در زندگی مردم، اقتصاد خانواده ها و امنیت خانواده ها دارد.

نجفی تصریح کرد: بنابراین با توجه به اهمیت این موضوعات، هدف از تحقیق و تفحص مذکور، ساماندهی وضعیت صنعت خودرو، دستیابی به یک طرح تحول مناسب برای آن، ایجاد یک بازار روشن، شفاف، سالم و اقتصادی به گونه ای که منافع ذی نفعان متکثر خود را به صورت متعادل و متوازن رعایت کند، صادرات محور شدن و خود اتکا شدن است.

این نماینده مجلس عنوان کرد: امیدواریم یکی از نتایج این تحقیق و تفحص این باشد که تحت عنوان حمایت از صنعت خودرو، هزینه های طاقت فرسایی به کشور و مردم تحمیل نشود. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین