ظریف: ایران سنگال را به قطب خودروسازی در آفریقا تبدیل می کند

گروه اقتصادی الف،   3970120191

همایش اقتصادی مشترک ایران و سنگال در داکار با شرکت وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر تجارت سنگال برگزار شد.

به گزارش خبر آنلاین متن سخنرانی ظریف بدین شرح است:

در ابتدا مایلم از مهمان نوازی گرم دولت و ملت شریف جمهوری سنگال از اینجانب و هیات همراه تشکر نمایم.

بسیار خوشوقتم که به همراه هیاتی متشکل از جمعی از فعالان اقتصادی بخش خصوصی و دولتی جمهوری اسلامی ایران در حوزه های بانکی، سرمایه گذاری، خودروسازی، داروسازی و بهداشت و درمان، صنایع برق و آب، کشاورزی و صنایع غذایی، آموزش عالی، حمل ونقل و شهرسازی، نفت و پتروشیمی و همچنین شرکت های بزرگ دانش بنیان در این مجمع تجاری با حضور فعالان تجاری، اقتصادی و صنعتی جمهوری سنگال حضور داریم.

برگزاری این همایش در واقع بیانگر وجود اراده سیاسی مشترک برای تمهید زمینه های حضور، مشارکت و نقش آفرینی هرچه بیشتر بخش خصوصی دو کشور در مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور است.

جمهوری اسلامی ایران و جمهوری سنگال به عنوان دو کشور مهم در غرب آسیا و غرب آفریقا و جهان اسلام می توانند به عنوان پل ارتباطی این دو منطقه مهم، نقشی تاثیرگزار در توسعه و شکوفایی اقتصادی این دو منطقه مهم، همچنین بسط و گسترش صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی و وحدت و انسجام جهان اسلام ایفا نمایند.

تلاش جهت افزایش تجارت بین دو کشور با رویکردی برد - برد که نه تنها متضمن صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی و نیز انتقال فناوری از سوی شرکت های ایرانی به سنگال، بلکه تامین نیازهای جمهوری اسلامی ایران به ویژه در بخش کشاورزی و معدن از طریق فعالان اقتصادی سنگال می باشد.

هر دو طرف نسبت به افزایش مبادلات تجاری و همکاری های اقتصادی تاکید داریم. افزایش مراودات اقتصادی در سایه همکاری بانکی میسر است و این مهم نیاز به فعالیت بیشتر بخش خصوصی و حمایت دو دولت دارد.

بخش های خصوصی دو کشور از مقامات دولتی انتظار دارند که به موازات توسعه مناسبات سیاسی و همکاری های بین المللی ، دستور کار مشخصی برای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری فراهم نمایند. چرا که افزایش فعالیت بخش خصوصی، مستلزم توجه و اهتمام مقامات سیاسی دو کشور میباشد.

لذا ترسیم چشم اندازی برای همکاری ها، هدف گذاری برای رساندن حجم روابط تجاری دو کشور به میزانی قابل قبول و متناسب با ظرفیت های موجود در آینده نزدیک بایستی در دستور کار قرار گیرد.

جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد با همکاری دولت و بخش خصوصی جمهوری سنگال، این کشور را به قطب خودروسازی در منطقه غرب آفریقا تبدیل نماید. چه اینکه گام های اساسی و اولیه آن حدود ۱۰ سال پیش با احداث و راه اندازی کارخانه &سنیران اتو& برداشته شده و امروز نیز با حمایت دولت محترم سنگال و رفع برخی مشکلات فنی و موانع زیرساختی توسعه فعالیت های این شرکت به یاری خداوند توسعه خواهد یافت.

در ملاقات با مقامات سنگال پیرامون راههای تسهیل حضور و ارتباطات تجار ایرانی و سنگالی و توجه ویژه به همکاری های اقتصادی دو کشور به ویژه در زمینه تجارت، خدمات فنی و مهندسی، خودرو سازی، نفت و پتروشیمی، برق و صنایع غذایی و فناوری های نو که دو کشور در آنها دارای مزیت نسبی می باشند، گفتگو خواهم کرد .

امیدوارم تجار دو کشور از فرصت این همایش نهایت بهره برداری را بعمل آورده و به توافقات خوبی در جهت افزایش همکاری ها دست یابند.

در پایان مجددا از حسن میزبانی دولت و ملت شریف جمهوری سنگال، بخصوص از برادرم جناب آقای علیون سار ( Alioune Saar) وزیر محترم تجارت سنگال، رئیس اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی دو کشور که در برگزاری این مجمع تجاری مساعدت نمودند، تشکر می کنم.

برای شما تجار و میهمانان عزیز آرزوی موفقیت دارم و اطمینان می دهم که همه ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران در اختیار توسعه مناسبات بخش خصوصی و دولتی دو کشور خواهد بود.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین