الویری: باید هزینه زندگی در تهران پرداخت شود

گروه اجتماعی الف،   3970113023 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه هر کسی در این شهر زندگی می‌کند، باید هزینه زندگی در آن را بپردازد، گفت: می‌خواهیم شهر را به سمتی پیش ببریم که مردم هزینه خدماتی که به آنها داده می‌شود را پرداخت کنند.

به گزارش جماران، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه هر کسی در این شهر زندگی می‌کند، باید هزینه زندگی در آن را بپردازد، گفت: می‌خواهیم شهر را به سمتی پیش ببریم که مردم هزینه خدماتی که به آنها داده می‌شود را پرداخت کنند.

مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در واکنش به این سوال که چرا شورای شهر پنجم در حال گران کردن عوارض زندگی در پایتخت است، گفت: شهر را باید براساس درآمدهای پایدار اداره کنیم و دریافت عوارض هم یکی از منابع اصلی درآمد پایدار است.

وی ادامه داد: تکیه کردن بر روش‌هایی همچون فروش تراکم، املاک شهرداری و تغییر کاربری به عنوان یک منبع درآمد، بدترین فرم و نوع درآمدزایی در مدیریت شهری است که متاسفانه این روش‌ها تا امروز منبع اصلی درآمدزایی شهرداری محسوب می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به رویکرد شورا در رابطه با درآمدزایی پایدار اشاره کرد و افزود: در راستای درآمدزایی بهترین منبع برای اداره شهر دریافت هزینه برای خدمات شهرداری است. این رویکرد به هیچ وجه به معنای گران کردن شهر نیست، بلکه به این معنا است که درآمدها واقعی شده است.

الویری با اشاره به رویکرد شورای پنجم در تصویب بودجه سال 97 گفت: شورای شهر در مصوبه درآمدی خود در سال 97 هم از همین شیوه استفاده کرده است، می‌خواهیم شهر را به سمتی پیش ببریم که مردم هزینه خدماتی که به آنها داده می‌شود را پرداخت کنند. در نتیجه این فرایند سهم درآمد پایدار در بودجه 97 نسبت به سال گذشته افزایش بسزایی یافته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه دریافت عوارض نوسازی یکی از مصادیق درآمد پایدار است، تصریح کرد: جمع‌آوری زباله و پسماند، الزامی کردن معاینات فنی، دریافت مبالغی از خودروهای آلوده‌کننده هوا، کسب درآمد از بیلبوردها و تبلیغات از نمونه‌های دیگر درآمد پایدار است. ما از این روش‌های درآمدزایی پایدار دفاع می‌کنیم.

او در واکنش به این سوال که چگونه می‌توان فشار اقتصادی به اقشار کم درآمد را کاهش داد و این عوارض عادلانه تقسیم شود، گفت: هر کسی در شهر تهران زندگی می‌کند، باید هزینه زندگی در آن را بپردازد. در تمام دنیا این امر مرسوم است که هزینه زندگی در شهرهای بزرگ بیشتر از حومه باشد، برای همین بسیاری تشویق می شوند در خارج از کلانشهرها زندگی کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۸۹۷۹۸۱۰:۵۲:۴۶ ۱۳۹۷/۱/۱۳
همین بلیط مترو را 5 برابر کردید صبح کارت مترو را 3000 تومن شارژ می کنم تا بعد از ظهر با دوتا رفت و برگشت تمومه والا تو 9 سال گذشته هفته ای یکبار شارژ می کردیم راحت از مترو استفاده میکردیم حالا اگه 800 تومن کمتر تو کارتمون باشه اصلا کارت کشیده نمیشه که بتونیم بریم اونور ..چقدر گرانی
پیمان۲۸۹۸۱۱۱۱:۰۹:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۱۳
و مردم باید هزینه بی لیاقتی مدیران را بدهند....
ناشناس۲۸۹۸۱۲۱۱:۱۰:۲۲ ۱۳۹۷/۱/۱۳
کدام خدمات؟ جمع آوری زباله رو نکنه اسمش رو گذاشتی خدمات؟ مرد حسابی تزافیک و نبودن تاکسی و آلودگی هوا و ... رو که از حل کردنش عاجز هستید. بابت کدوم خدمات باید پول بیشتری بدیم؟
ناشناس۲۸۹۸۱۳۱۱:۱۰:۴۰ ۱۳۹۷/۱/۱۳
هزینه هفت سین لاکچری یا حقوق ...ما بپردازیم؟ برید این پولو از اونایی که به شما رای دادن بگیرید
ناشناس۲۸۹۸۱۴۱۱:۱۲:۵۶ ۱۳۹۷/۱/۱۳
این دیدگاه تکراری است. به یاد جمله کرباسچی در زمان شهردار بودن او افتادم. کسی که در ایجاد تورم و گرانی نقش مهمی داشت. با غرور و تکبر اعلام کرد کسی که کمتر از فلان مبلغ درآمد ندارد باید تهران را ترک کند. آقای الویری شما چه امکاناتی در تهران ایجاد می کنید که انتظار دارید همه مخارج را ساکنین تقبل کنند؟ فعلا که همه چیز را دارید گران می کنید.پس نقش حکومت و در آمدهای مالیاتی چیست؟ فعلا که چند سال خیالتان راحت است ولی وعده ما در انتخابات آینده.
م فلاح۲۸۹۸۳۲۱۱:۵۹:۳۴ ۱۳۹۷/۱/۱۳
از جناب الویری بابت اظهار نظر حکیمانه !!! شون ممنونیم ولی خودشون تاکنون یک ریال بابت هزینه زندگی در شهر تهران رو از جیب خودشون پرداخت کردند . راستی پول تبلت و پرشیا و....از جیب خودشون دادند؟؟!! بابت رفت وامد ماشین راننده شون طرح ترافیک داره؟؟!! خدا قوت
ناشناس۲۸۹۸۵۵۱۲:۳۳:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۱۳
مردم در شهرهای دیگر جهان هزینه بی لیاقتی مدیران شهری و ریخت و پاشهای این مدیران را نمی پردازند و بنا بر این بر خلاف حرف ..ایشان اتفاقا هزینه زندگی از نظر پرداخت به شهرداری در شهرهای بزرگ کاملا معقول است و فقط گرانی املاک در شهرهای بزرگ موجب حاشیه نشینی در شهرهای اطراف می باشد .
ناشناس۲۸۹۸۵۸۱۲:۳۸:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۱۳
چراازانانیکه درطبقه 23برج استخروجکوزی وخودروهای 13میلیاردی دارند نمیگیرید زروتان به مردم بدبخت میرسد اولا خودتان...بعدبرای مردم تصمیم بگیرید
ناشناس۲۸۹۸۷۴۱۳:۰۶:۴۸ ۱۳۹۷/۱/۱۳
فقط الویری بگه پول مردم رو از جیبشون میکشه بیرون با کدوم شهردار میخواد خدمات بده با ..
ناشناس۲۸۹۸۹۲۱۳:۴۸:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۱۳
عزیز جان، فقط جانی مانده برامون، اونم ناقابله
ناشناس۲۸۹۸۹۹۱۳:۵۴:۳۳ ۱۳۹۷/۱/۱۳
آنهایی که بیش از صد سال در این شهر ریشه خانوادگی دارند چه گناهی مرتکب شده اند که باید هزینه مدیریت اشتباه آقایان را بپردازند. آقای الویری از خودش شروع کند و به شهر زادگاه اجدادش برگردد و ..
ناشناس۲۸۹۹۵۹۱۵:۰۶:۱۱ ۱۳۹۷/۱/۱۳
به نظرم هزینه زندگی در تهران را مردم به خوبی پرداخت می کنند این همه عصبانیت ااین همه اسم وبیماری های قلبی از برای هزینه های زندگی در تهران است دیگر بیشتر از این هم می خواهیددست شما درد نکند
ناشناس۲۸۹۹۸۳۱۵:۳۴:۱۴ ۱۳۹۷/۱/۱۳
هزینه زندگی در تهران رو به شما پرداخت کنند؟؟؟؟؟ اونوقت شما با اون هزینه ها قراره چه گلی بر سر مردم بزنید؟؟؟؟؟
ناشناس۲۹۰۱۷۸۲۰:۳۷:۳۶ ۱۳۹۷/۱/۱۳
چه خدماتی به مردم داده می شود؟
محمد جواد۲۹۰۲۱۰۲۱:۲۳:۰۶ ۱۳۹۷/۱/۱۳
.. کی دلش میخاد تهران زندگی کنه؟ اگه شهرستانها کار باشه امکانات حداقلی باشه
گشتاسب۲۹۰۲۵۸۲۲:۵۴:۳۲ ۱۳۹۷/۱/۱۳
در اینصورت باید خساب دخل و خرج شهرداری شفافیت توام با نظارت حسابداران خبره بیطرف باشد نه اینکه از مردم پول بگیرید حساب پس ندید.
ناشناس۲۹۰۳۳۶۰۰:۵۳:۰۹ ۱۳۹۷/۱/۱۴
عدالت !
ناشناس۲۹۰۵۸۸۱۲:۱۵:۴۱ ۱۳۹۷/۱/۱۴
هرکس که در تهران آپارتمان خریداری کرده در واقع با واسطه سازنده آپارتمان(عوارض پرداختی به شهرداری برای ساخت ) هزینه چندین سال آینده خود را پرداخته است مشکل اداره تهران مشکل در آمدزایی نیست بلکه مشکل نحوه مدیریت هزینه است و با وضع موجود اگر تمام درآمد کشور هم به نهران اختصاص یابد جوابگوی هزینه ها نیست
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین