چرا عربستان یکی از جنجالی‌ترین کشتی‌های جنگی آمریکا را خریداری می‌کند؟

گروه جهان الف،   3961227157

نشریه آمریکایی در گزارشی به خرید یکی از بحث برانگیز‌ترین کشتی‌های جنگی آمریکا از سوی عربستان پرداخت و نوشت: عربستان می‌تواند از این کشتی‌ها برای محافظت هوایی و دریایی از سواحل خود و ادامه محاصره یمن استفاده کند.

به گزارش فارس، نشریه آمریکایی «نشنال اینترست» در گزارشی درباره سفارش عربستان به آمریکا برای خرید چهار کشتی پیشرفته رزمی چند ماموریتی (MMSC) نوشت پنتاگون مناقصه اجرای این قرارداد را با مبلغ 481.1 میلیون دلار به شرکت «لاکهید مارتین» واگذار کرده تا این جنگ افزارها را براساس نوع سفارش عربستان سعودی طراحی کرده و بسازد.

بر اساس این گزارش، این دو کشور مذاکره برای خرید کشتی‌های پیشرفته را از سال 2015 در واشنگتن آغاز کردند. قبل از سفر پارسال «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به عربستان سعودی، گزارش‌ها حکایت از این موضوع داشتند که ریاض و واشنگتن برای خرید نمونه تغییر یافته کشتی‌های رزمی کلاس «ال. سی. ای» به ارزش 6 میلیارد دلار به توافق رسیده‌اند.

این قرارداد همچنین تامین قطعه‌های یدکی و آموزش پرسنل و موارد دیگر لجستیکی را نیز شامل می‌شود.

نشنال اینترست در ادامه گزارش با اشاره به برنامه‌های عربستان برای بازسازی نیروی دریایی خود نوشت: «این چهار کشتی نقش مهمی را در "برنامه‌ ارتقا کیفیت نیروی دریایی عربستان" (SNEP II) ایفا می‌کند. عربستان از سال 2008 بروز رسانی ناوگان قدیمی خود را آغاز کرد.»

این کشور در سال 2003 به ناوچه‌های رزمی فرانسوی کلاس «لافیت» مجهز شد که البته طراحی محدود پنهانکاری برای عدم رویت در رادارهای دشمن مشکلاتی را برای این ناوچه‌ها ایجاد می‌کند. آنطور که پیش‌بینی می‌شود این چهار کشتی جایگزین چهار کشتی دیگر کلاس «المدینه» عربستان و ساخت کشور فرانسه می‌شوند.

به نوشته این نشریه ، آمریکا سال گذشته در بیانیه‌ای ضمن اشاره به اهداف فروش این تسلیحات به عربستان عنوان کرد: «این خرید تسلیحاتی ثبات و امنیت در مناطق دریایی اطراف شبه جزیره عربستان را تقویت و از اهداف راهبردی آمریکا محافظت می‌کند. فروش این تسلیحات عربستان سعودی را قادر می‌سازد با تهدیدهای دریایی کنونی و آینده دشمن برخورد نماید. این کشتی‌های رزمی چند ماموریتی، حفاظت کاملی را از زیرساخت‌های حیاتی صنعتی و خطوط ارتباطی دریایی ایجاد می‌کنند.»

این نشریه با اشاره به برخی ایرادهای این کشتی‌ها چون «توان شلیک محدود» و «نیاز به خدمه فراوان» به محسنات آن‌ها برای نیروی دریایی عربستان اشاره کرده و نوشت: «عربستان سعودی با توجه به حضور نیروی دریایی آمریکا در منطقه نیاز زیادی به نیروی دریایی ندارد، اما این کشتی‌ها می‌توانند برای محافظت از سواحل سعودی و شاید رهگیری کمک‌های ایران به عوامل نیابتی چون حوثی‌های یمن استفاده شوند. این تجهیزات همچنین توانایی دفاع هوایی عربستان را برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی یا خطوط ارتباطی دریایی بیشتر می‌کند.»

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین