شفافیت، دلیل مخالفت با استارت‌آپ‌های بیمه‌ای

گروه اقتصادی الف،   3961224104 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
مدتی است که دامنه اعتراضات و مخالفت ها با کسب و کارهای نوپای اینترنتی به صنعت بیمه نیز کشیده شده است و نمایندگان بیمه درصدد هستند تا به طریقی این کسب و کارها را از گردونه رقابت خارج نمایند. افزایش شفافیت در صنعت بیمه توسط استارت آپ های بیمه ای، یکی از عواملی است که انگیزه این حذف را در نمایندگان بیمه بیشتر کرده است.

مدتی است که ورود گوشی های هوشمند و اینترنت پرسرعت به ایران و افزایش ضریب نفوذ آن ها در بین خانواده ها باعث شده است تا استارت آپ هایی بر مبنای نیاز شکل گرفته و به بازارهای مختلف ورود پیدا کنند و رقیبی جدی برای مشاغل سنتی باشند. این استارت آپ ها که باعث ارائه خدمات بهتر به افراد شده اند، بیشتر مورد اقبال عمومی قرار گرفته اند.

در صنعت بیمه نیز مدتی است که کسب و کارهای نوپای اینترنتی شکل گرفته اند و شرایطی فراهم شده است تا افراد بتوانند بیمه را از طریق چند استارت آپ بیمه ای به صورت آنلاین خریداری نمایند. ارائه خدمات نوین توسط این استارت آپ های بیمه ای باعث شده است تا بیشتر مورد توجه خریداران قرار گیرند. به عنوان نمونه بازار سنتی بیمه، امکان مقایسه را برای متقاضیان خرید بیمه فراهم نمی کرد و به دلیل شرایط سخت مقایسه بیمه های مختلف و عدم شفافیت حق بیمه ها، خرید بیمه در یک فضای مبهمی انجام می شد. مثلاً در بازار سنتی هنگامی که خریدار مبادرت به خرید بیمه شخص ثالث از شرکتی می کرد، این آگاهی را نداشت که مبلغ حق بیمه در شرکت های دیگر و یا حتی نمایندگی های دیگر همان شرکت چقدر است و این در حالی است که شرکت های ارائه دهنده بیمه آنلاین در گام اول اقدام به مقایسه شرایط و قیمت بیمه های مختلف می کنند و خرید بیمه را به خریدی آگاهانه برای افراد تبدیل نموده اند. این نحو از ارائه خدمات بیمه ای، علاوه بر راحتی بیمه گزاران و متقاضیان، شفافیت را برای این صنعت به ارمغان آورده است و خریدار می تواند با خیالی راحت نسبت به قیمت و شرایط بیمه ای اقدام به خرید نماید.
 

 همین موضوع ارائه خدمات بهتر و شفافیت باعث شده است تا نمایندگان بیمه با برگزاری کمپینی تلگرامی با این کسب و کارهای نوپای اینترنتی در عرصه بیمه مخالفت کرده و خواستار جلوگیری از ادامه ارائه خدمات بیمه ای به صورت آنلاین شوند و در همین راستا نیز برخی مدیران عالی شرکت های بیمه نیز به جمع آنان پیوسته اند. این مخالفت ها در شهریور ماه سال جاری و همزمان با کمپین تبلیغات محیطی بیمیتو به اوج خود رسید و این روزها همزمان با گسترده تر شدن تبلیغات بیمیتو، بیمه بازار و سایر استارتاپ های بیمه ای وارد مرحله جدیدی شده است.

به تازگی نیز در راستای همین برخوردها، مدیر بیمه های اتومبیل شرکت بیمه ایران طی نامه ای خطاب به مدیران استارتاپ های فروش آنلاین بیمه، بازه زمانی 3 روزه ای را تعیین نموده است تا آن ها اقدام به حذف آرم، نشان و فروش هر یک از بیمه های شرکت مذکور نمایند.
 
این گونه برخوردها با سیاست های دولت مبنی بر حمایت از کسب وکارهای نوپا و کارآفرینان حوزه کسب وکارهای اینترنتی در تضاد است و باعث می شود نخبگان و فارغ التحصیلان کشورمان از ترس تهدیدها و ارعاب هایی که کم و بیش از سوی مدیران عالی و سایر بازیگران صنعت صورت می گیرد، پا به عرصه فعالیت در صنعت بیمه نگذارند.
به هر صورت حال باید منتظر ماند و دید که واکنش مدیران رده بالای دولتی چون محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که همواره خود را حامی کسب و کارهای نوپای اینترنتی و استارت آپ ها معرفی کرده اند، به موضع گیری های اخیر برخی از مدیران میانی صنعت بیمه چگونه خواهد بود. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۷۶۷۹۲۱۸:۴۰:۳۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
بیمه ایران که ورشکسته است .
ناشناس۲۷۶۷۹۹۱۸:۴۷:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
قیمتها را رقابتی کنید تا اینگونه جهان سومی با استارتاپها برخورد نکنید.
ناشناس۲۷۶۹۶۱۲۲:۴۶:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
اتفاقا این حرکت میتونه منشا خوبی باشه تا مردم بیمه ایران رو تحریم کنند. این شرکت دولتی با پرداخت حقوق و وام های نجومی به کارکنانش البته از جیب مردم در حال ریخت و پاش بیت الماله.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین