پشت پرده سفر سفیر انگلیس به مشهد

گروه جهان الف،   3961222267 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

در بیانیه شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی ـ اجتماعی مشهد مقدس از احتمال آشوب دی‌ماه با سفر سفیر انگلیس به مشهد پرده برداشته شده است.

به گزارش فارس، شورای هماهنگی تشکل‌های فرهنگی و اجتماعی مشهد مقدس در اعتراض به سفر سفیر انگلیس به مشهد بیانیه‌ای را صادر کردند.

در متن این بیانیه آمده است: در چند روز گذشته پیرو سفر سفیر کشور خبیث انگلستان به پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشهد الرضا(ع) اظهارات مختلفی از طریق رسانه‌ها به خصوص در فضای مجازی صورت گرفته است که هریک در جای خود قابل تامل است، اما از آنجایی که هیچ مقام مسوولی در این خصوص اظهارنظر نفرموده بود، گمان می‌رفت که ان‌شاء‌الله اصل سفر صورت نگرفته باشد تا اینکه معاون مدیرکل روابط عمومی در حوزه بین‌الملل شهرداری مشهد مقدس در این خصوص اظهار نظر کرد.

در ادامه آمده است: فارغ از خباثت، نیرنگ و جنایات دائمی کشور انگلستان در طول تاریخ نسبت به ملت شریف ایران که این رذالت‌ها بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مضاعف شد و نقطه اوج آن در فتنه 88 تحقق یافت، بدعهدی و خیانت این کشور در قضیه برجام و اتخاذ شیوه رذیلانه پیرامون مباحث موشکی و حضور منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران در راستای تحقق امنیت و صلح پایدار در منطقه و نیز چراغ سبز این کشور در اقدام کور و شنیع اعضای هیئت خدام‌المهدی منتسب به فرقه تشیع انگلیسی شیرازی که خود مثنوی هفتاد من کاغذ است، پیرامون این سفر ابهامات فراوانی وجود دارد که لازم است از سوی مقامات سیاسی و امنیتی استان خراسان رضوی مورد پاسخ واقع شود.

در ادامه این بیانیه اضافه شده است: سفیر کشور خبیث انگلیس نیکلاس هاپتون تا قبل از مسوولیت فعلی، مسوولیت سفارت این کشور در یمن و امارات، رئیس میز خاورمیانه دستگاه امنیتی انگلستان و مهم‌تر از همه معاون امنیتی وزارت خارجه این کشور را برعهده داشته است که در جای خود بسیار قابل تامل است و جا دارد نه تنها سفرهای غیررسمی این شخص که حتی سفرهای رسمی و مباحث مطرح شده او در این دیدارها به دقت مورد ارزیابی قرار گیرد، اینکه در این برهه زمانی سفر فردی با چنین سابقه امنیتی و سیاسی به‌ صورت غیررسمی به مشهد الرضا(ع) با حساسیت‌های خاص خود که در برخی موارد از حساسیت‌های شهر تهران نیز بالاتر است، سوالات و ابهامات فراوانی را ایجاد می‌‌کند.

در این بیانیه عنوان شده است: براساس اعلام در فضای مجازی شخص سفیر در این سفر برنامه بازدید از دو مرکز خیریه همدم و فتح‌المبین و یک فروشگاه برند انگلیسی (دبنهامز) را داشته است و از سایر برنامه‌های آقای سفیر خبری منعکس نشده است، سوال اول این است که هدف آقای سفیر از بازدید دو مرکز خیریه چه بوده و چه اقدامی برای این دو مرکز رخ داده است؟ فعالیت‌های این دو مرکز در چه حوزه‌ای است؟

با عنایت به خباثت این کشور لازم است چنانچه به گفته معاون مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد سفر با اطلاع و نظارت وزارت خارجه بوده است، ریز برنامه‌ها و نتایج حاصل از سفر آقای سفیر از طریق رسانه‌های رسمی خصوصاً صدا و سیمای خراسان رضوی انعکاس پیدا کند.

در این بیانیه تاکید شده است: نکته دیگر در خصوص خباثت دائمی انگلیس و احتمال ارتباط آشوب دی‌ماه مشهد با این کشور و نیز حادثه اخیر سفارت ایران در انگلستان و وجود پایگاه تشیع انگلیسی در مشهد و سفر آقای سفیر به مشهدالرضا(ع) است.

به‌ گفته مدیرکل روابط عمومی شهرداری مشهد، در حوزه بین‌الملل در این دیدار مباحث اقتصادی مورد مذاکره قرارگرفته است، سوال این است که اساساً توسعه و پیشرفت پایتخت فرهنگی جهان اسلام چه نیازی به سرمایه‌گذاری از طریق پول کیف و چمدان‌های انگلیسی دارد؟ کشور خبیث انگلستان همواره یکی از مدافعان تحقق قدس شرقی و غربی بوده است، آیا این سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات اقتصادی در راستای تحقق مشهد شرقی و مشهد غربی وعده داده شده و قرار است با امام رضازدایی، مشهد الرضا(ع) شهر زیارت را به مشهد گردشگری که رویای انگلیسی و ارادتمندان به انگلیس خبیث است، تبدیل کند؟

در این بیانیه متذکر شده است: نکته دیگر آنکه آیا این سفر بر اساس یک برنامه‌ریزی قبلی انجام یافته یا بر مبنای یک حرکت دفعی رخ داده است؟

سفر سفرای کشورهای مختلف در جغرافیای هر کشوری براساس پروتکل‌ها، چارچوب‌ها و عرف دیپلماتیک صورت می‌گیرد که اگر این پروتکل‌ها رعایت نشود، سفر غیررسمی خواهد بود، از آنجا که هدف از دیدار مباحث اقتصادی طرح گردیده، باید دید چرا برخلاف عرف دیپلماتیک از هیات همراه اقتصادی آقای سفیر در این دیدار خبری نیست؟ اگر سفر اقتصادی بوده، متاسفانه باید بپذیریم که تیم مدیریتی شهرداری مشهد نه تنها تسلطی بر مسائل دیپلماتیک ندارند بلکه در حوزه مباحث اقتصادی هم از روال‌های معمول تشریفات اقتصادی بی‌بهره‌اند. به علاوه حضور مترجم رسمی وزارت خارجه در این دیدار ارتباطی با تسلط طرفین به زبان فارسی یا انگلیسی ندارد، بلکه یک پروتکل معمول در سفرهای رسمی است که عدم حضور نشان از غیررسمی بودن این سفر دارد.

در ادامه این بیانیه یادآور شده است: در این صورت باید پرسید در یک سفر گردشگری آقای سفیر چرا دیدار رسمی با آقای شهردار برخلاف ضوابط دیپلماتیک صورت گرفته است؟ لازم به ذکر است که وزارت خارجه در این خصوص اعلام کرده که این سفر با اطلاع این وزارت صورت گرفته و این به معنی سفر رسمی سفیر نیست، چرا برخلاف پروتکل‌های دیپلماتیک نماینده‌ای از دفتر نمایندگی وزارت خارجه حضور داشته است؟ و اگر سفر رسمی بوده، چرا تنها با شهردار محترم دیدار صورت گرفته و سایر مقامات استان از جمله استاندار محترم دیداری نداشته‌اند که بتوانند مواردی همچون پرواز مشهد - لندن را به نتیجه برسانند؟

در پایان این بیانیه خاطرنشان شده است: ابهام در خصوص این سفر هرگونه اتفاقات بعدی سیاسی و امنیتی استان خراسان رضوی در این برهه زمانی حساس را متوجه مسوولان، متولیان و دیدارکنندگان با آقای سفیر کشور خبیث انگلستان خواهد ساخت و قطعاً افکار عمومی منتظر شفافیت کامل این دیدار خواهند بود.

لازم به ذکر است این بار صرفاً به تذکر مکتوب اکتفا کرده‌ایم، امید داریم به نصیحت مشفقانه علما، بزرگان و به خصوص نماینده محترم ولی فقیه در استان خراسان رضوی گوش فرادهید و بر مدار تغییر به نفع مردم حرکت کنید که قطعاً مورد رضای خداوند تبارک و تعالی است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۷۵۱۱۵۰۱:۲۴:۲۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
سفرای ما در کشورهای دیگر به مسافرت داخلی ان کشورها نمیروند؟اقا اصلا سیاست خارجی را تعطیل کنیم و با تمام کشورها هم قطع رابطه کنیم ...
بیسواد۲۷۵۱۳۶۰۴:۰۴:۰۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
اگه انگلیس خبیث هست چرا پس در کشور ما سفارت داره؟ مگه ادم خبیث را تو خونش راه میده؟
ناشناس۲۷۵۲۵۷۰۹:۱۵:۲۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
آقازاده ها همه در بریتانیا مشغول....(تحصیل)با رانت دولتی هستند.
شهرام۲۷۵۳۸۶۱۰:۴۴:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
حرف حق جواب نداره
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین