چهارشنبه سوزی با ۲۰۸۲ مصدوم و ۴ فوتی/ قطع عضو به عدد ۱۸ رسید/ سوختگی و مشکلات چشمی رتبه اول و دوم آسیب‌ها +تصاویر

گروه حوادث الف،   3961222225 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

چهارشنبه سوری امسال نیز حوادث تلخی را رقم زد، حوادثی که گرچه نسبت به سالهای قبل کاهش داشت اما بسیار تلخ و دلخراش بود.

چهارشنبه سوزی با ۲۰۸۲ مصدوم و ۴ فوتی/ قطع عضو به عدد ۱۸ رسید/ سوختگی و مشکلات چشمی رتبه اول و دوم آسیب‌ها +تصاویر

به گزارش الف، امسال نیز شب چهارشنبه آخر سال حوادث تلخ و درآوری بدنبال داشته است که از سوختگی تا فوت و قطع عضو، شهروندان را قربانی کرد.

23:54- پیرحسین کولیوند، سرپرست سازمان اورژانس کشور گفت: با توجه به جمع آوری آمار مصدومین چهارشنبه سوری، شاهدکاهش تلفات نسبت به سال گذشته بودیم.
در مجموع در تاریخ ۲۲ اسفندماه ۲۰۸۲ مصدوم به ثبت رسید.

22:30/ سرپرست اورژانس کشور: از صبح تاکنون ۲۵ نفر مراجعه به بیمارستان سوانح سوختگی داشته اند که ۶ نفر بستری و مابقی سرپایی درمان شده اند.

به طور کلی از ظهر تاکنون ۵۱۶ نفر مراجعه در کشور داشته ایم که ۱۲۰ نفر دچار سوختگی، ۱۱ نفر قطع عضو و ۱۵ نفر دچار شکستگی شده اند که ۲۰ درصد به طور کلی بستری هستند. ۱۱۱ نفر از مصدومان عابر پیاده بوده اند.

تاکنون ۱۳۷ مصدوم در استان تهران داشته ایم که ۲۱درصد بستری شده اند. در مجموع از اول اسفند ماه در کل کشور ۸۳۰ مصدوم داشته ایم که ۲۲۰نفر سوختگی و ۲۳ نفر قطع عضو، ۵۰ نفر شکستگی، ۳۱۵ نفر مصدومیت چشم و در کل ۹۶ بستری و ۷ نفرحال عمومی بدی دارند.

از ابتدای اسفند ۹۶۹ نفر در کشور دچار مصدومیت شده اند که ۹۰ درصد را مردان و۱۰ درصد را زنان تشکیل می‌دهند/ همچنین آمار مصدومین شب چهارشنبه اخرسال ۵۱۶ نفر است.
استان های تهران، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی و شرقی بیشترین حوادث و مصدومین را داشته است.

 

21:30/ دکتر ده مرده‌ای رییس بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری تهران: بیمارستان برای ارائه خدمات به مصدومان شب چهارشنبه آخر سال آمادگی کامل دارد.

35 تخت و 3 تخت آی سی یو آماده شده است/ نیروی انسانی بیمارستان 30 درصد افزایش یافته و متخصصین گوش، حلق و بینی، جراح مغز و اعصاب، جراح پلاستیک، متخصصان بیهوشی و پرستاران در بیمارستان حضور دارند.
4 اتاق عمل بیمارستان، آماده هستند و دارو و ملزومات پزشکی نیز به اندازه کافی تهیه شده است.

21:01/ آخرین گزارش ها از میزان مصدومین چهارشنبه آخر سال 3 کشته تا کنون , رنج سنی مصدومین 6 الی 18 سال است.

20:10/ تکذیب فوت یک نفر در چهارشنبه سوری همدان/ خبر کشته شدن یک همدانی بر اثر آتش بازی صحت ندارد و این به علت اشتباه در اپراتور سایت ثبت آمار اورژانس کشور بوده است.

20:05/ سخنگوی اورژانس کشور: مصدومان چهارشنبه آخرسال به ۶۰۹ نفر رسید که ۵۵۸ نفرمرد و ۵۱ نفر زن هستند.

19:25/ کولیوند در جمع خبرنگاران:‌ آمار مصدومان کل کشور ۴۶۴ نفر است که ۱۲۹ نفر بستری شده اند و از این تعداد ۱۷‌ قطع عضو داشته ایم. ۱۵۸ نفر دچار سوختگی شده و آسیب به چشم هم ۱۵۷ فقره بوده است.

وی درخصوص آمار امروز نیز گفت: ۵۰ نفر بستری، ۵ قطع عضو را در آمار داشته ایم و این در حالی است که تهران ۳۹ مصدوم تاکنون داشته و در در کل کشور دو نفر فوتی تا الان بوده است.

 

19:00/ براساس گزارش سازمان اورژانس کشور از ابتدای اسفندماه تا ساعت ۱۶ امروز تاکنون ۴۰۶ نفر بر اثر حوادث مرتبط با شب چهارشنبه آخر سال دچار مصدومیت شده اند و ۲ نفر در تهران و زنجان جان خود را از دست داده اند. ۹۲ درصد مصدومان مرد و ۸ درصد زن بوده اند. همچنین چهار مورد قطع عضو گزارش شده است. ۶۷ درصد این حوادث مربوط به رنج سنی ۶ تا ۱۸ سال است و ۷۹ درصد از مصدومین استفاده کننده از مواد محترقه و ۱۹ درصد عابران گذری بوده اند. این گزارش بروز رسانی می شود.

بیشترین عضو آسیب دیده چشم با ۳۵ درصد گزارش شده است. بیشترین تعداد مصدومان در تهران با ۷۷ نفر (معادل ۲۰ درصد از کل مصدومان) ، آذربایجان غربی با ۵۲ نفر (معادل ۱۳ درصد از کل مصدومان) و آذربایجان شرقی با ۳۸ نفر (معادل ۱۰ درصد از کل مصدومان) بوده است.

تصاویر دلخراش مصدومان چهارشنبه سوری

 

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۷۴۹۳۱۱۹:۵۸:۴۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
ملت آریایی با فرهنگ 2500 ساله !
ناشناس۲۷۴۹۴۴۲۰:۱۰:۱۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
سلام از بوی گوگرد دینامیت هاشون داریم خفه میشیم. فقط میشه به جون پدر مادراشون که انقدر بچه های با فرهنگی تربیت کردن دعا کرد. هر ثانیه هم که قلبمون از صداها میاد تو دهنمون... هر بلایی سرشون بیاد حقشونه
مرتضی@۲۷۴۹۹۱۲۱:۱۸:۳۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
به هر کی تو دنیا این عکسارو نشون بدی و بگی تو جشن سنتیمون 2 تا کشته دادیم به جان خودم باور نمیکنه
احمد۲۷۵۰۰۳۲۱:۳۸:۳۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
باعث تاسفه
جعفر۲۷۵۰۰۹۲۱:۵۰:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
حقشونه باید میمردن
ناشناس۲۷۵۱۷۲۰۷:۳۲:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
حتی آنهایی که عابر پیاده بودند ؟
علیرضا۲۷۵۰۳۰۲۲:۱۵:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دولت نباید از بودجه بیت المال هزینه بیمه یا خدمات درمانی اینها را بدهد.
سینا۲۷۵۰۵۷۲۲:۴۵:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
دم ماه محرم و ماه ذی‌الحجه که میرسه ناگهان یسری.. یادشان میافتد چرا پول نذر و حج خرج فقیر و فقرا نمی‌‌شود!؟ حالا بماند که.. اما نکته اینجاست چرا خرج چند ده میلیاردی و شاید چند صد میلیاردی امشب که خرج تیر و ترقه میشود که جز نفرین و آسیب و آتش هیچ ثمری برای ملت ندارد این افراد را یاد فقیر و فقرا نمی‌اندازد!؟؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟
شهین۲۷۵۱۳۵۰۳:۵۷:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
جشن چهارشنبه سوریه یا میدون جنگه؟ در هیچ کجای دنیا این صحنه هارو به اسم جشن شما نمیبینید.
حسن۲۷۵۱۵۴۰۶:۳۸:۳۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
واقعا مایه تاسفه مردمی که ادعای داشتن فرهنگ گوش فلک را پر می کنه حداقل به جان خودش بخاطر یک شادی پوشالی ومسخره رحم نمی کند چه رسد به سلب آرامش سایر مردم که سالمند و بیمار هستند خدایا از این بی فرهنگی به کجا پناه ببریم
iiiiiiiiiiiiiiiii۲۷۵۲۲۷۰۸:۴۸:۵۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
اگه ارگانهای مسئول در هر شهر یه جایی را به صورت سازماندهی شده و کنترل شده واسه جشن چهارشنبه سوری بزارن و از این آتش بازیهایی که توی سراسر دنیا برگزار میشه ، برگزار کنن، این اتفاقها خیلی کمتر میشه. یه رسمی را که سالیان سال به صورت ایمن برگزار میشده را نمیشه با زور از بین برد. تمام این سوختگی ها ناشی از اکلیل سرنجه و نه چیز دیگه ای.
ناشناس۲۷۵۴۵۵۱۱:۳۹:۰۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
من موندم این همه مواد منفجره چطور میاد دست جوونا خودتون میتونید جلوشونو بگیرید اما کوتاهی میکنید مسوولین پاکدامن
ناشناس۲۷۵۴۹۶۱۲:۱۷:۲۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
یک بنده خدایی امروز آمده بود دفتر میگفت عجب سالی بود امسال چقدر کشته دادیم هوایی دریایی و زلزله و همین ترقه ها و ... !!!! قابل توجه دوستان ما ایرانیها هر ساله 27 هزار نفر کشته در تصادفات جاده ای میدادیم و امسال این تعداد به 16 هزار نفر رسید (کشته های هواپیما و کشتی که در دم جان دادند و مثل تصادفات جاده ای برخی زجر نکشیدند واقعا عددی نیست - این تبلیغات ما را منحرف کرده است) برخی میگویند اینها که در کشتی کشته شدند مهندس بودند - یعنی اینهایی که در جاده ها کشته میشوند مهندس و دکتر و زن و بچه نیستند تا اونجایی که من میبینم در جنگ ها ی شهری تعداد زن و بچه ها ملاک است حقیقت این است که قیمت هواپیما گران است و کشتی هم نفت داشته و قیمت کشتی هم زیاد بوده است و حتما پول مهمتر از جان بوده که اینقدر مهم شده است درک کنیم که در تصادفات جاده ای خانواده ها عزا دار میشوند و نقص عضو و درگیری ذهنی و زجر مردم به مراتب بیشتر و گسترده تر است آمار نشان میدهد که تصادفات جاده ای به مراتب از 8 سال جنگ تحمیلی بیشتر کشته داده است آمار نشان میدهد که سکته مغزی و قلبی مردم ایران به مراتب بیشتر از تصادفات رانندگی کشته داده است (مغلوب تبلیغات نشویم حقایق مهمتر هستند)
ایرانی۲۷۵۶۵۰۱۳:۴۵:۲۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
وقتی صورت مساله که همان چهارشنبه سوری وجشن وشادیست سالها دارد پاک میشود کتمان میشود ونادیده انگاشته میگردد نتیجه اش همین چارشنبه سوزیهای وحشتناک است!! بابا جوانها نیاز به هیجان جمعی وشادی همگانی دارند
ناشناس۲۷۵۷۲۶۱۴:۳۵:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
مقصر پدران و مادران و مدرسه در درجه اول متاسفانه هر روز جوانان بی ادب تر از دیروز شدن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین