سرپرست مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‌ها: هیچ جای دنیا مرسوم نیست که همه فرودگاه‌ها رادار داشته باشند

گروه اقتصادی الف،   3961205087

سرپرست مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در پاسخ به برخی ابهامات مطرح شده درباره نبود امکانات لازم در فرودگاه یاسوج برای کنترل هواپیمای سقوط کرده اعلام کرد که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست در تمامی فرودگاه‌ها رادار وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا، الهی‌نیا اعلام کرد: هیچ یک از مدیران صنعت هوانوردی اعلام نکرده که هواپیما در رادار فرودگاه یاسوج دیده شده است و این حرف صرفا یک شایعه بوده که واقعیت ندارد.

وی درباره‌ وضعیت پوشش راداری در فرودگاه‌های ایران، گفت: ما فقط در چند فرودگاه کشورمان رادار داریم. در کنار آن شبکه راداری فعال است که آسمان ایران را تحت کنترل دارد و هواپیماها را هدایت می‌کند.

سرپرست مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‌ها با بیان این‌که کنترل ترافیک هوایی در یاسوج اگر به رادار دسترسی داشت نیز تنها مدیریت فاصله میان موانع با هواپیما در اختیار خلبان بود، اظهار کرد: در این شرایط رادار صرفا یک وسیله است که فاصله بین پروازها در آسمان حفظ شود از این‌رو زمانی که رادار نداشته باشیم هدایت هوایی تعطیل نمی‌شود.

الهی‌نیا به آمار ایکائو درباره سوانح هوایی اشاره کرد و افزود: بر اساس این آمار ۷۵ درصد از سوانح هوایی به دلیل عوامل انسانی و تنها ۲۵ درصد به دلیل مشکلات در تجهیزات اتفاق می‌افتند. از تجهیزات ایمنی نمی‌آفریند بلکه انسان‌ها و نوع عملکردهاست که ایمنی را ایجاد می‌کند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد ادامه داد: آمار سازمان هواپیمایی کشوری نیز نشان می‌دهد تا چند سال پیش فقط ۲۵ درصد سوانح به دلیل مشکلات تجهیزات بوده و این آمار با شرایط جهانی هماهنگ است. همچنین در طول روزهای گذشته صحبت‌هایی درباره سیستم‌های منسوخ در دنیا مطرح شد که حتی در صورت صحت داشتن نیز مربوط به فرودگاه می‌شد، در حالی که سانحه اخیر در فرودگاه اتفاق نیفتاده است.

به گفته سرپرست مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‌ها در حال حاضر در فرودگاه یاسوج دستگاه  DME/NDB فعال است که در بسیاری از فرودگاه‌های جهان نیز از آن نیز استفاده می‌شود و نباید با اطلاع‌رسانی غلط درباره آن ذهن مردم با ابهام‌های جدید مواجه شود.

الهی‌نیا ادامه داد: تمامی طرح‌های تقرب به فرودگاه و مسیرهای ورود و خروج با نرم‌افزارهای خاصی طراحی می‌شود و سپس به مرحله وارثی می‌رسد. وقتی یک طرح تمام این مراحل را طی کرد یعنی ایمن است و این به شرایط آب و هوایی مربوط نیست. از این‌رو می‌توان گفت چنانچه رادار هم در فرودگاه یاسوج نصب می‌شد نمی‌توانست از وقوع این سانحه جلوگیری کند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین