افشاگری بزرگ در مورد سقوط ATR/هواشناسی هشدار داده بود ولی شرکت آسمان پرواز را لغو نکرد/ از خلبان چک گرفتند و مجبور به پرواز میکنند/ به وزیر تذکر دادیم ولی ربیعی توجهی نکرد

گروه اقتصادی الف،   3961202158 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

ناگفته هایی از جلسه 2 سال پیش با وزیر کار در آن جلسه گفته شد که روند مدیریت کنونی در "آسمان" منجر به سانحه می شود ولی وزیر توجهی نکرد

افشاگری بزرگ در مورد سقوط ATR/هواشناسی هشدار داده بود ولی شرکت آسمان پرواز را لغو نکرد/ از خلبان چک گرفتند و مجبور به پرواز میکنند/ به وزیر تذکر دادیم ولی ربیعی توجهی نکرد

به گزارش الف، یک عضو کمیسیون عمران مجلس درباره سقوط هواپیمای آسمان پرده از مسائلی برداشته است که عدم توجه به آنها می تواند فجایع بزرگ تری را در صنعت هوایی کشور به ویژه در شرکت آسمان به دنبال داشته باشد.

محمد دامادی، نماینده ساری در مجلس که با باشگاه خبرنگاران جوان صدا و سیما گفت و گو کرده، تصریح کرده است که سوء مدیریت در شرکت هواپیمایی آسمان می‌تواند یکی از علت‌های اصلی سقوط این هواپیما باشد.

وی فاش کرده است که سازمان هواشناسی از وضعیت آب و هوای منطقه دنا اطلاع داده بود؛ بنابراین احتمال سانحه وجود داشت، اما متاسفانه شرکت هواپیمایی آسمان دستور لغو پرواز را صادر نکرد.

دامادی درباره سوء مدیریت حاکم بر هواپیمایی آسمان چنین گفته است: شکایت‌های بسیاری از سوی خلبانان آسمان به کمیسیون عمران ارسال شده است و بیش از 30 نفر از خلبانان خوب و توانمند آسمان در ماه‌های قبل به دلیل سوء مدیریت استعفا داده‌اند. متاسفانه تعدادی از خلبانان اعلام کرده‌اند که این شرکت با دریافت چک از خلبانان ، آنها را مجبور به پرواز می‌کند.

2 سال قبل وقوع حادثه در هواپیمایی آسمان پیش بینی شده بود ولی وزیر کار توجهی نکرد

عصر ایران در پیگیری این خبر با محمد دامادی تماس گرفت تا جزئیات بیشتری از وضعیت مدیریتی در هواپیمایی آسمان جویا شود.

دامادی در این باره گفت: از 2 سال و اندی قبل، مشکلات این ایرلاین را گوشزد کرده بودیم و حتی یک بار جلسه ای در دفتر آقای ربیعی وزیر کار -که این هواپیمایی زیر مجموعه آن است- داشتیم و در آن جلسه یکی از کاپیتان های آسمان توضیحی از وضعیت هواپیمایی آسمان به وزیر داد و تصریح کرد که با این روند مدیریتی، حتماً سانحه خواهیم داشت ولی وزیر پاسخی نداد و به تذکرات کارشناسانه او توجهی نکرد و متاسفانه امروز می بینیم که آن پیش بینی کارشناسی شده، به تحقق پیوسته و 65 نفر از هموطنان مان قربانی سوء مدیریت شده اند.

وی افزود: اگر از خطای انسانی حرف می زنیم، نباید فقط خلبان را در نظر گرفت بلکه خطاهای مدیریتی بسیار فاجعه بار تر هستند.

عضو کمیسیون عمران مجلس درباره پدیده چک گرفتن از خلبانان نیز توضیح داد: رویه عجیب و غریبی در شرکت آسمان وجود دارد و آن گرفتن چک های چند صدمیلیونی از خلبانان است تا آنها نتوانند از شرکت خارج شوند. در یک مورد، یکی از خلبانان را که می خواست از شرکت خارج شود آنقدر اذیت شد که در نهایت با دادن جریمه توانست چکش را پس بگیرد از این شرکت بیرون برود. این خلبان که در یک مورد حتی توانسته بود هواپیمایی که موتورش از کار افتاده بود را سالم بر زمین بنشاند، اکنون در یکی از ایرلاین های خارجی پرواز می کند.

دامادی افزود: حقوق خلبانان شرکت آسمان از بقیه ایرلاین ها کمتر است و علاوه بر این، رفتارهایی مانند گرفتن چک و مجبور سازی آنها به پرواز و ... امنیت روانی خلبانان این شرکت را به شدت تحت الشعاع قرار داده است.

وی درباره هواپیمای سقوط کرده نیز گفت: مسوولان آسمان باید توضیح دهند که علت تاخیر در پرواز چه بوده است و بعد از آن تاخیر، کدام مرجع اجازه پرواز داد و اساساً چرا در آن هوای نامساعد، هواپیمای ATR را که برای شرایط جوی بد، مناسب نیست با 65 سرنشین به منطقه ای کوهستانی با آب و هوای نامطلوب فرستادند و این فاجعه را رقم زدند؟

دیدگاه کاربران

شاهرخ۲۵۴۲۵۱۱۵:۵۱:۲۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲
جالبه بعد هر اتفاق ناخوشایند که میافته تو کشور بلافاصله اسنادی از بی کفایتی و دستورات عجیب و غریب که در هیج جای دنیا نمی افته از طرق رسمی و غیر رسمی که صاحب نطر هستن از مسببین رو میشه و جالبتر اینه بعد این اظهارات نه کسی توبیخ میشه و نه کسی استعفا میده و نه کسی شرمنده میشه فقط مشمول مرور زمان فراموش میشه...... آیا واقعا وقتش نرسیده یه کمیته بی طرف وناشناس بدون اینکه مشمول تهدید ویا لاپوشانی بشن نسبت به این اتفاق ها علاوه بر اظهار نظر اعمال نظر هم بکنن.......؟؟؟؟؟/
ناشناس۲۵۴۲۵۷۱۵:۵۷:۱۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲
ای آقا تنها چیزی که بین مسئولان ارزش نداره جون انسانهاست!
ناشناس۲۵۴۲۶۱۱۵:۵۹:۱۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲
قابل توجه اونهایی که میگن چرا پروازها تاخیر داره . اینم نتیجه بی توجه به شرایط پرواز
ناشناس۲۵۴۴۰۱۱۸:۳۷:۴۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲
هیچ ربطی به هم ندارن!!!!!
احسان جیهان۲۵۴۷۹۴۰۸:۴۵:۵۰ ۱۳۹۶/۱۲/۳
بنده حتی در تابستان بااین معضل به کررات برخورد داشتم.
ناشناس۲۵۴۲۶۲۱۶:۰۰:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲
اگر متن فوق صحیح باشد باید هرچه سریع تر رئیس هواپیمایی آسمان عزل و توبیخ گردد که باعث از دست رفتن جان 66 نفر از هموطنان بیگناه شده است.
م ص۲۵۴۳۱۸۱۷:۰۰:۴۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲
باید در دادگاه محاکمه شود..
ناشناس۲۵۴۳۴۲۱۷:۳۴:۵۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲
فقط توبیخ!!
گنجی۲۵۴۴۰۵۱۸:۴۱:۱۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲
ولی آخوندی اگر یک کرور آدم هم بکشد وزارتش مانعی ندارد !!!!
ناشناس۲۵۴۴۱۹۱۸:۵۹:۰۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲
فقط توبیخ!! ۶۵ نفر مردن، کلی خانواده داغدار شدن! فقط توبیخ؟
عرفان۲۵۴۴۲۸۱۹:۰۷:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲
هموطن اگه این باید ها واقعا اجرا میشد که این اتفاق ها نمیوفتاد ،ایشون هم پشتش گرمه و حتی اگه عزل بشن ...
ناشناس۲۵۴۴۹۸۲۰:۰۴:۰۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲
عزل و توبیخ چیه. اعدام
مرتضی۲۵۴۶۲۷۲۲:۴۰:۴۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲
اگر متن فوق صحیح باشد رئیس هواپیمایی آسمان مجرم است و به خاطر قتل 66 نفر از هموطنانمان باید محاکمه بشود
ناشناس۲۵۴۹۴۴۱۱:۱۹:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۳
توبیخ یا محاکمه؟!!
ناشناس۲۵۴۲۶۴۱۶:۰۶:۳۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲
اگر این حرفها واقعیت داشته باشه کل هیامدیره این شرکت رو باید از بالای یکی از همین هواپیما ها خالی کنن رو کوههای دنا!!!!
عباس۲۵۴۴۰۸۱۸:۴۶:۵۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲
این حرفا چیه!!!!فقط ما مردم عادی حقمونه بمیریم نه اونا!!!!
ناشناس۲۵۴۴۳۳۱۹:۱۵:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲
احسنت
ناشناس۲۵۴۲۶۹۱۶:۱۲:۲۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲
این چند سطر دلیل محکمه پسندی جهت سقوط این هواپیما نبود و اساسا ارتباطی با این سانحه نداشت.
ناشناس۲۵۴۹۴۵۱۱:۲۰:۴۷ ۱۳۹۶/۱۲/۳
میگند هواشناسی هشدار داده بوده! یا خلبان یا آسمان یا هردو 100% مقصر هستند بعد شما می گوید هیچ ربطی نداره!!!
ناشناس۲۵۴۲۷۶۱۶:۱۸:۰۸ ۱۳۹۶/۱۲/۲
با این زیرساخت های ناقص و ارگان های فراوان که تصمیمات موازی و غیر اصولی میگیرند منهم میتوانم پیش بینی کنم که بازهم سقوط هواپیما و سانحه ریلی و تلفات فراوان سیل و زلزله و گرانی ارز و... خواهیم داشت.
amin۲۵۴۲۸۱۱۶:۲۳:۲۴ ۱۳۹۶/۱۲/۲
آسمان و آتا بدترین شرکتهای هوایی کشور هستند که جان مردم برای آنها کشک محسوب میشود هرکسی پرواز کرده بااین شرکت میداند چه میگویم
ناشناس۲۵۴۲۸۷۱۶:۳۱:۲۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲
این ایرلاین تو لیست سیاه ایرلاین های اتحادیه اروپاهست.
ناشناس۲۵۴۸۲۵۰۹:۲۱:۱۰ ۱۳۹۶/۱۲/۳
چرا تو لیست سیاه است ؟
امین۲۵۵۰۸۳۱۳:۱۷:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۳
هواپیمای ناامن اجازه سفرخارجی نداره
ناشناس۲۵۴۲۹۳۱۶:۳۶:۴۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲
حادثه یا خیانت مسئولین حادثه یا ...ت مسئولین با این ...
رضا۲۵۴۳۰۷۱۶:۴۶:۳۹ ۱۳۹۶/۱۲/۲
این افشاگری را در کنار افشاگری آقای رشیدپور در برنامه صبحگاهی دو روز قبل "حالا خورشید" که مدارک آن را خلبانان در اختیار وی قرار داده بودند کنار هم بگذارید و التبه همین دو مطلب برای درک عمق فاجعه مدیریت در مملکت کفایت خواهد کرد .
امید۲۵۴۳۲۰۱۷:۰۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲
من متوجه نمیشم که چرا در حالی که هنوز جعبه سیاه پیدا و باز خوانی نشده،یک عده میان و واسه ملت علت سقوط تعیین میکنن!
ناشناس۲۵۴۳۲۲۱۷:۰۸:۰۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲
ماشالا هواشناسی کی تذکر نمیده ۳۶۵ روز سال در.ر حال تذکر دادنه
ناشناس۲۵۴۳۲۷۱۷:۱۷:۰۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲
مردم این ایرلاین را تحریم کنند به هیچ عنوان بلیط نخرید ازشون
ناشناس۲۵۴۳۳۸۱۷:۳۱:۱۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲
هواپیمای امارات و قطر سوار بشید......1000 درصد مطمئن هستش و خیلی هم با احترام برخورد میکنند.
ناشناس۲۵۴۳۴۷۱۷:۴۲:۲۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲
اگر این قضیه صحت داشته باشد. به نوعی قتل عمد یا حداقل غیر عمد است و مسبببان آن باید هرچه زودتر محاکمه بشوند. وگرنه ...دستگاه قضا زیر سوال میرود
ناشناس۲۵۴۳۷۸۱۸:۰۷:۳۱ ۱۳۹۶/۱۲/۲
یک نفر باید نماینده های مجلس را توجیه کند که با اظهار نظرهای سیاسی و غیرتخصصی اذهان مردم را مشوش نکنند.
ناشناس۲۵۴۳۸۱۱۸:۱۳:۵۲ ۱۳۹۶/۱۲/۲
این شیوه فاجعه بار مدیریتی باید مورد باز خواست قرار گیرد اما در این هیاهو اصل ماجرا نباید فراموش شود کدام شیوه مدیریتی در سطح کلان ما را در این جایگاه قرار داده در ضمن این وضعیت کم و بیش در تمام ایر لاین ها حاکم است
ناشناس۲۵۴۳۹۰۱۸:۲۰:۴۶ ۱۳۹۶/۱۲/۲
بیخود برای زیر سوال بردن دولت خدوم تقصیر را گردن وزیر و وکیل و غیره و ذلک نیاندازید . خلبان رفته است هواپیما را زده است به نوک قله کوه . آنوقت وزیر مقصر است ؟ استغفرالله . خلبانی ما هم شبیه همین رانندگی است و ما خلبان ورزیده نداریم .
گنجی۲۵۴۴۰۳۱۸:۴۰:۱۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲
قابل توجه اصلاح!!!! طلب های محترم که بخاطر منافع جناحی غیرممکن است دست از حمایت هم فرقه ای های خود بردارند حتی به قیمت جان انسان ها .... کامنت های بزرگواران در این چند روز گواه این مطلب است امثال مطهری و زیبا کلام و صادقی وقتی که پای جناح خودشان در میان نباشد سینه جلو می دهند و پیراهن...و فریاد وای دمکراسی ها. . . . سر می دهند .
ناشناس۲۵۴۴۱۰۱۸:۴۸:۳۰ ۱۳۹۶/۱۲/۲
به ربیعی چه مربوطه مسئول حمل و نقل کشور در امر هوائی اقای عابد زاده و در کل حمل و نقل اقای اخوندی است. البته اگر زیادی فشار بلیارید این دفعه اقای عابد زاده رئیس سازمان هواپیمائی استعفا می دهد و چندی بعد مثل همتای قبلی اش در راه اهن توسط اقای نجفی معاون شهر دار تهران می شود . میگی نه , صبر کن خواهی دید
عباس۲۵۴۴۱۴۱۸:۵۱:۳۷ ۱۳۹۶/۱۲/۲
آقای نماینده محترم وظیفه شما فقط اعلام خبر ویا هشدار دادنه ودیگرهیچ؟اینکه وزیر توجه نکردمسئولیت شما تمام شد؟نه آقا شما نمایندگان نیز به همان اندازه بلکه بیشتر مقصرید.
ناشناس۲۵۴۴۳۵۱۹:۱۶:۰۵ ۱۳۹۶/۱۲/۲
این هواپیما قادر به پرواز در ارتفاعات زیاد, نزدیک به کوههای بلند ایران مثل دماوند و دنا نیست. و اصلا نباید از این هواپیمای ملخی(توربو پراپ) بر فراز کوههای بلند ایران استفاده کرد, زیرا یخ زدگی عامل بسیار مهمی برای سقوط این هواپیماست. کاربرد این هواپیما برای دشت و جاهای هموار و کم ارتفاع است.
ناشناس۲۵۴۶۴۴۲۳:۱۴:۲۳ ۱۳۹۶/۱۲/۲
هرچند گرفتن چک از خلبانان عملی غیرقانونی است ولی چرا خلبانان در مقابل این درخواست مقاومت نکرده و تسلیم شدند .
ناشناس۲۵۴۷۷۲۰۸:۱۴:۳۸ ۱۳۹۶/۱۲/۳
هرچه بود گذشت افسوس خوردن هیچ دردی رو دوا نمیکنه بیاید برای عزیزانی که زنده هستن فکر کنیم ما اگه دارای تکنولوژی هستیم بسم الله بسازین اگه نیستیم پس چرا هر روز مسولین خواهان نابودی اینو و اون هستن بیاین با دنیا دوست باشم الان کجاییم؟
ناشناس۲۵۴۸۰۳۰۹:۰۲:۱۴ ۱۳۹۶/۱۲/۳
اول وزیری که به اون اخطار توجه نکرده و این ایرلاین زیر مجموعه مدیریتی اون هستش به همراه مدیران شرکت آسمان را با همان هواپیمای ATRباید به همون قله دنا بکوبند تا جان مردم رو بخاطر منفعت .... ناچیز حساب نکنند
ناشناس۲۵۴۹۴۶۱۱:۲۱:۳۶ ۱۳۹۶/۱۲/۳
وزیر راه و وزیر کار و تمامی مسئولین آسمان باید استعفا دهند و حتی مسئولین آسمان باید محاکمه شوند
ناشناس۲۵۵۶۱۰۰۶:۴۳:۵۸ ۱۳۹۶/۱۲/۴
بایدمحاکمه شود
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین