عملیات انتقال پیکرها متوقف شد/ اولین گروه از پیکر جانباختگان تحویل پزشکی قانونی شد/پیکرها با کوله یا بصورت کول کردن جا‌به‌جا می شوند/ هواپیما با دماغه به کوه برخورد نکرده

گروه حوادث الف،   3961202031

اخبار تکمیلی از چهارمین روز از جست‌وجوی هواپیما‌ی ‌تهران ــ یاسوج را در ادامه می‌خوانید: (اخبار از بالا به پایین تکمیل می شود)

عملیات انتقال پیکرها متوقف شد/ اولین گروه از پیکر جانباختگان تحویل پزشکی قانونی شد/پیکرها با کوله یا بصورت کول کردن جا‌به‌جا می شوند/ هواپیما با دماغه به کوه برخورد نکرده

هواپیمای ATR۷۲ متعلق به شرکت آسمان به‌شماره پروازی ۳۷۰۴ یکشنبه هفته جاری از فرودگاه مهر‌آباد به‌سمت یاسوج در منطقه دناکوه سمیرم سقوط کرد و روز گذشته لاشه هواپیما در کوه‌های دنا پیدا شد.
 

براساس آخرین اخبار، این هواپیمای ATR72، پنجاه دقیقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شد و روز گذشته لاشه هواپیما در کوه‌های دنا پیدا شد. این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک‌خلبان بوده است.

اخبار تکمیلی از چهارمین روز از جست‌وجوی هواپیما‌ی ‌تهران ــ یاسوج را در ادامه می‌خوانید:

 

********************

ادعای نماینده مجلس درباره گرفتن چک از خلبان پرواز تهران -یاسوج کذب است/ هیچ خلبانی جان خود و مسافران را به خطر نمی‌اندازد

معاون سازمان هواپیمایی در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس مبنی بر اینکه از خلبان آسمان چک گرفته شده بود بنابراین او با وجود نامساعد بودن شرایط جوی مجبور به انجام پرواز شده است، تاکید کرد: تمام این اظهارات رد می‌شود.خلبان این پرواز از نیروهای قدیمی شرکت آسمان بوده و از وی هم هیچ چکی گرفته نشده است.

مرتضی دهقان درباره اظهارات یکی از نمایندگان مجلس درباره اینکه شرکت آسمان علی رغم هشدارهای هواشناسی مبنی بر نامساعد بودن شرایط جوی اصرار بر انجام پرواز داشته است، گفت: هیچ خلبانی حاضر نمی شود جان خود و مسافران را به خطر بیاندازد.تمام این ادعاها کذب است و ما آن را را رد می‌کنیم.

وی همچنین درباره ادعای دیگر این نماینده مجلس مبنی بر اینکه از خلبان چک گرفته‌اند بنابراین او مجبور به انجام پرواز شده است،تاکید کرد: خلبان این پرواز از نیروهای قدیمی و با تجربه این شرکت هواپیمایی بوده و شرکت آسمان هیچگاه اقدام به چنین کاری با نیروهای باتجربه و با سابقه خود نمی کند.

معاون سازمان هواپیمایی گفت: تمام این ادعاها رد می‌شود چرا که اساسا ادعاهای غیر منطقی هستند که متاسفانه از سوی یک نماینده مجلس مطرح شده است.     

یکی از نمایندگان مجلس مدعی شده بود که تعدادی از خلبانان اعلام کرده‌اند شرکت آسمان با دریافت چک از خلبانان ، آنها را مجبور به پرواز می‌کند.

  عملیات پایین آوردن پیکرها متوقف شد

نجار رییس سازمان مدیریت بحران کشور:

با توجه به باد شدید و بارش برف، تصمیم را به خود امدادگران سپردیم و با نظر آن هاعملیات متوقف شده است.

قطعاتی از ابدان مسافران که جمع آوری شده بود را با کوله پشتی پایین آوردند .

بازماندگان حادثه راضی نیستند که جان امدادگران به خطر افتد.

 

 

احتمال موکول شدن عملیات انتقال اجساد سانحه هوایی به روزهای بعد
مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: این احتمال وجود دارد که در صورت بدتر شدن وضعیت هوا انتقال اجساد سانحه هوایی به روزهای بعد هم موکول شود.

 سید علی وفایی مقدم افزود: از مسیر دنا کوه امکان صعود به صورت پیاده به محل سقوط هواپیما تهران ­­به یاسوج وجود ندارد به همین دلیل تنها از مسیر کوه گل سی سخت این امکان وجود دارد.

وی اظهارکرد: 51تیم با بیش از 200 نفر برای اعزام به محل حادثه (پای کوه پازن پیر)سامان دهی شدند که حرکت خود را به سمت محل حادثه آغاز کرده اند و در دامنه های برفی به علت وجود پرتگاه، احتمال سقوط و ریزش بهمن و بوران شدید به کندی درحال حرکت هستند.

مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویر احمد خاطرنشان کرد: شرایط وضعیت جوی در منطقه مساعد نیست، بارش برف شروع شده، شاهد کولاک شدید هستیم و یخ زدگی کار را دوچندان کرده است اما کوه نوردان و نیروهای امدادی در حال حرکت به سمت قله محل حادثه هستند.

وفایی مقدم تصریح کرد: امیدواریم وضعیت هوا مناسب تر شود تا امداد گران و کوهنوردان راحتر بتوانند به محل مورد نظر برسند و کار حمل اجساد را انجام دهیم.

وی ادامه داد: عزم همه نیروهای امدادی دستگاه ها و سازمانهای مختلف برای انتقال اجساد جدی است. یخ زدگی و بوران شدید در منطقه مانع کار امداد گران و کوهنوردان شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویر احمد اضافه کرد:از دو مسیر هوایی و زمینی می توانیم برای انتقال اجساد اقدام کنیم که تا کنون از طریق مسیر هوایی امکان پرواز وجود نداشته و تنها مسیری که امکان دسترسی به اجساد وجود دارد از منطقه کوه گل سی سخت است.

 

استاندار اصفهان: فردا امکان جست و جو برای یافتن باقی اجساد و قطعات هواپیما وجود نخواهد داشت و هر زمان شرایط جوی اجازه دهد،‌جست و جو ادامه می‌یابد. به دلیل شرایط بسیار بد جوی و وجود طوفان و برف در ارتفاعات دنا احتمال آسیب دیدن کوهنوردان در انتقال اجساد وجود دارد.

 

 **************

 مدیرعامل هلال احمر اصفهان گفت: اولین گروه از پیکر جانباختگان هواپیمای تهران - یاسوج تحویل پزشکی قانونی شد.

همچنین فتحی معاون عملیات سازمان امداد و نجات  گفت: از ساعت ۶ صبح ۸۰ امدادگر دیگر به صورت پیاده به محل کشف لاشه اعزام شدند.

وی ادامه داد:  اجساد کشف شده را به پشت قله انتقال می دهیم تا در صورت امکان با بالگرد به پایین منتقل شود.  شرایط جوی از امروز صبح نا مساعد است.

 فتحی گفت: لاشه هواپیما متلاشی شده و کار جمع آوری اجساد سخت است.

 همچنین به گفته رئیس سازمان مدیریت بحران کشور این پرواز 60 مسافر و 6 کادر پروازی داشته که در عملیات روز گذشته بخش‌هایی از پیکر 30 تا 32 تن از جان‌باختگان توسط امدادگران مشاهده شد اما به دلیل تاریک شدن هوا هیچ پیکری به پایین قله منتقل نشد.

 

ارتباط رادیویی با امدادگران در دنا/ 20 امدادگر پیکرها و قطعاتی از هواپیما را به پایین قله حمل می کنند

 

16:30/جدیدترین تصویر از بقایای هواپیمای ای تی ار۷۲

 

15:00/نماینده دنا: پیکرها پراکنده نیستند اما یخ بسته‌اند / احتمال انتقال پیکرها تا 10 ساعت دیگر

 

 13:15/استاندار اصفهان:تا این لحظه 32 پیکر پیدا شده است و باید این پیکرها از طرف منطقه سی‌سخت یا با کوله یا به صورت کول کردن جا‌به‌جا شوند.

 

13:00/ قطعه بسته بندی شده سانحه هوایی در حال انتقال به پایین است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان: عملیات انتقال پیکرها به سمت پایین آغاز شده است، اما شرایط آب و هوایی بسیار نامساعد بوده و واقعا شرایط نقل و انتقال سخت است.
تعداد 32 قطعه بسته بندی شده در حال انتقال به پایین است و این قطعات الزاما پیکر محسوب نمی‌شود.

12:20/  فرمانده نیروی زمینی ارتش: انتقال اجساد سانحه هواپیما تا غروب امروز انجام می شود

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با کمک یگان ویژه کلاه سبزها و استفاده از تجهیزات ویژه، انتقال اجساد و لاشه هواپیما تا غروب امروز چهارشنبه انجام می شود. امیر حیدری تصریح کرد: امروز اولین اجساد در محل حادثه جمع آوری شده و امیدواریم تا ساعت ۱۲ امروز به دامنه برسد و عملیات تخلیه اجساد تا امروز غروب انجام می شود و دنبال جعبه سیاه هم هستیم. 

 

 12:15/ مدیر منطقه مخابرات کهگیلویه و بویراحمدگفت: با توجه به تجمع بسیاری از نیروها تجهیزات موقت مخابراتی برای رفع مشکل آنتن دهی به منطقه کوه گل سی سخت منتقل می شود.

 

آخرین اخبار از انتقال پیکر سرنشینان هواپیمای تهران- یاسوج+تصاویر

 

11:00/معاون عملیات نیروی زمینی ارتش:یکی از تیم‌های امدادی در حال انتقال ۷ پیکر به پایین کوه هستند/برخی پیکرها کامل نیستند/ اجساد تا 2 ساعت و نیم دیگر به دامنه کوه می‌رسند

وی گفت: امروز که با جانشین نیروی زمینی تماس گرفتم آنها موفق شدند قطعاتی از پیکرهای عزیزان سرنشین هواپیما را جمع‌آوری و بسته‌بندی کنند در حال حاضر هم راه افتادند و سمت به پایین می‌آیند.

برخی پیکرها کامل نیستند قطعاتی از پیکرها کشف شده‌اند و لازم است مسئولان با آزمایش دی ان ای ثابت کنند هر کدام از قطعات متعلق به چه کسی است.

 

10:30/بخش زیادی از بقایای هواپیما زیر برف مدفون شده است

 محمد سعید شرفی مدیر دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی گفت: بارش برف شدید و کولاک شرایط تجسس را برای تیم های جستجو مشکل کرده و این امر‌ سبب می شود تا فرصت زیادی برای تجسس برای افراد باقی نماند

 هم اکنون تیم های زیادی از جمله کوهنوردان و تکاوران در حال جستجو هستند و قرار است تا روند انتقال اجساد به صورت زمینی صورت گیرد.

 از ساعات اولیه صبح که روند تجسس آغاز شده خبری از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما به دست نرسیده البته بخش زیادی از لاشه ی هواپیما زیر برف مدفون شده است.

 

 10:10/ پیکر دو گارد امنیت پرواز در میان بقایای هواپیما پیدا شده است

 از آنجایی که دو گارد امنیت پرواز در جلوی هواپیما نشسته بوده اند، میتوان نتیجه گرفت که هواپیما با دماغه به کوه برخورد نکرده است.

 برخورد هواپیما به نحوی بوده که پیکر مسافران جلوی هواپیما، سالم تر یافت شده است.

 با بررسی قطعات لاشه هواپیما و نحوه تغییر شکل سازه بدنه میتوان به نحوه برخورد هواپیما به کوه رسید و لحظات انتهایی پرواز۳۷۰۴ را نتیجه گیری کرد.

 

10:00/نجات سه فرد گرفتار در برف دنا در ساعت ۳ بامداد توسط هلال‌احمر 

گرفتار شدگان با خانواده‌های خود تماس داشته اند و نیروهای هلال احمر از این طریق به جستجوی آنها پرداختند.

 عصر روز گذشته سه نفر از نیروهای خودجوش مردمی علیرغم هشدارهای متعدد هلال‌احمر مبنی بر خطرناک بودن، بدون تجهیزات به دامنه کوه‌های دنا رفتند و پس از قطع شدن ارتباطات بی سیم و تلفن در ارتفاعات برفی گرفتار شدند که به کمک نیروهای هلال‌احمر نجات یافتند.

 

9:50/نمونه گیری ژنتیک از 53 خانواده جانباختگان سقوط هواپیمای تهران - یاسوج

 مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 40 کارشناس ماهر پزشکی قانونی استان آماده آغاز کار احراز هویت جانباختگان هستند.

 کامروز امینی در گفتگویی افزود: مرحله اول نمونه گیری ژنتیک از 53 خانواده جانباختگان سقوط هواپیمای تهران یاسوج انجام شده است.

 

9:00/سخنگوی اورژانس گفت: کوهنوردان شب گذشته در دمای منفی ۳۰ درجه حضور داشتند و برودت هوا باعث کندی عملیات شده است.

 

 8:50/ 60 تیم امداد و نجات پیاده آماده اعزام به محل حادثه پرواز تهران- یاسوج هستند.

 آخرین اخبار از انتقال پیکر سرنشینان هواپیمای تهران- یاسوج

 

8:30ورود هیئت ۷ نفره فرانسوی برای بررسی سانحه

هیئت ۷ نفره فرانسوی شب گذشته برای بررسی سانحه ATR72 وارد تهران شد.

 

8:10/چهارمین روز عملیات جستجو و انتقال پیکر قربانیان حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج آغاز شد و امروز حرکت از سمت "سی‌سخت" است.

 

08:07/ معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده قرار است امروز از 2 جبهه شمالی و جنوبی عملیات را ادامه دهیم و امیدوارم با یاری خدا و دعای خیر مردم این عملیات را به پایان برسانیم.

 

08:06/ مسئول اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: در حال حاضر آسمان در دناکوه تقریبا ابری است اما از بعد از ظهر احتمال بارش خفیف وجود دارد.

 

 8:00/ ۳۳ جان‌باخته هواپیمای تهران-یاسوج اهل تهران هستند

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مسافران هواپیمای تهران-یاسوج ۳۳ نفر تهرانی، یک نفر از استان فارس، سه نفر البرز، پنج نفر مازندران، یک نفر قزوین، یک نفر قم، دو نفر بوشهر، گلستان یک نفر، کرمان یک نفر و دو نفر نیز از نیروهای امنیتی هستند.

 وی ادامه داد: ۱۵ تن از مسافران از اهالی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

به دلیل شرایط بسیار بد جوی و وجود طوفان و برف در ارتفاعات دنا احتمال آسیب دیدن کوهنوردان در انتقال اجساد وجود دارد

 
 
این خبر به روز رسانی می شود...
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین