محل سقوط هواپیما در ارتفاع بالای ۳۷۰۰متری است/ روایت اورژانس از جستجو در محل سقوط هواپیما

گروه حوادث الف،   3961130036 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هواپیمای ای تی آر ۷۲ - ۶۰۰ متعلق به هواپیمایی آسمان که صبح روز یکشنبه از رادار خارج شده بود در حوالی سمیرم سقوط کرد. این هواپیمای مسافربری در ساعت 8:05 هواپیما فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد و در 14 مایلی از صفحه مرکز کنترل فضای کشور حذف شد و تا همین الان اطلاعی از این هواپیما نداریم.

محل سقوط هواپیما در ارتفاع بالای ۳۷۰۰متری است/ روایت اورژانس از جستجو در محل سقوط هواپیما

به گزارش الف،‌ مطابق اطلاعات اولیه اعلام‌شده از سوی مسئولان هواپیمایی آسمان هواپیما در ۱۴ مایلی شهر یاسوج و در نزدیکی روستای «بیده» به کوه دنا برخورد کرده است. مطابق آخرین اطلاعیه شرکت هواپیمایی آسمان یکی از مسافران پرواز تهران - یاسوج، از پرواز جامانده و تعداد مسافران هواپیمای سقوط کرده ۶۵ نفر بوده است.

پس از شنیدن خبر سقوط هواپیما گروه‌های امدادی به منطقه احتمالی اعزام شدند اما نامشخص بودن نقطه سقوط جستجوها را بی‌ثمر کرده است. جلسه ستاد بحران استان‌ها نیز در منطقه دنا کوه سمیرم بدون هیچ مصوبه‌ای پایان یافت و جستجوها نیز تنها بر اساس گفته‌های شاهدان محلی انجام می‌شود.

عملیات جستجو در منطقه پادنای سمیرم در حال پیگیری است. این منطقه در جوار رشته‌کوه بلند دنا قرارگرفته است و با جغرافیای کوهستانی خود، استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد را به هم متصل می‌کند.

تاکنون هیچ مسئول کشوری در محل حاضر نشده و با وجود سرمای هوا، جستجو بسیار کند بوده و کمبود امکانات و تجهیزات ویژه نیز شرایط را دشوارتر کرده است.

آخرین اخبار و جزییات از حادثه سقوط هواپیما را دنبال می کنید:

  16:40 هیچ نشانه ای از محل سقوط احتمالی یافت نشد/ادامه تجسس؛ فردا در برف

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از ادامه جست وجوی زمینی برای یافتن لاشه هواپیما علی رغم پیش بینی بارش برف سنگین در منطقه دنا خبر داد.

 شاهین فتحی در گفتگو با شبکه خبر با بیان اینکه امروز علیرغم استفاده از پهپادها و بالگردها برای تجسس هوایی متاسفانه جستجوها نتیجه نداد، گفت: نتوانستیم هیچ نشانه ای از محل سقوط احتمالی هواپیما را پیدا کنیم. وی افزود: بر اساس پیش بینی های سازمان هواشناسی فردا در منطقه دنا بارندگی داریم، بنابراین امکان جستجوی هوایی و استفاده از بالگرد وجود ندارد، با این حال نیروهای تجسس زمینی و امدادگران پیاده، عملیات جستجو را ادامه خواهند داد.

فتحی یادآور شد: علیرغم وضعیت نامساعد جوی و وسعت منطقه مورد تجسس، جستجوها متوقف نمی شود.

به گفته معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر، رئیس این سازمان در منطقه حضور دارد و فرماندهی عملیات را شخصا پیگیری می کند.

وی در پاسخ به این پرسش که بارش برف چه تاثیری بر عملیات جستجو خواهد داشت، تصریح کرد: در صورت بارش برف سنگین، خللی در جستجوی زمینی ایجاد نمی شود، ولی احتمال توقف جستجوی هوایی وجود دارد.

 15:35روایت اورژانس از جستجو در محل سقوط هواپیما

تا این لحظه به دلیل فشار باد و برودت مناطق احتمالی تنها بالگردهای سازمان اورژانس کشور در منطقه به تجسس پرداختند

تاکنون هیچ پهپادی در صحنه حضور نداشته است.

تیم های امدادی در قالب تیم های هشت نفره به طور زمینی در رشته کوههای دنا در حال تجسس هستند.

تا ساعت 15:00 هیچ رد و یا نشانی از لاشه هواپیما رویت نشده است.

15:30بررسی عکس‌های پهبادها در ستاد بحران هواپیمای سانحه دیده

فرماندار سمیرم گفت: تمام عکس‌های هوایی دریافت شده توسط پهپادها به نقشه‌های هوایی تبدیل شده است.

14:20 پیش بینی هوای دنا و هشدار مهم
فردا سه شنبه تنها فرصت  جستجوی امدادگران برای پیدا کردن لاشه هواپیمای atr ساقط شده در روز های آتی خواهد بود و برف و کولاک دوباره در منطقه آغاز خواهد شد و بارش برف در ارتفاعات منطقه تا ۱۰ روز آینده بیش از ۱ متر خواهد شد و اگر امدادگران تا فردا موفق به پیدا کردن هواپیما نشوند ؛ با توجه به مدفون شدن هواپیما زیر برف بعید است زودتر از بهار سال آینده بتوان هواپیما را پیدا کرد.

14:10پیداشدن لاشه هواپیما در بیده پادنا صحت ندارد
جلال پوران‌فرد رئیس اورژانس ۱۱۵ و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هنگام گشت زنی در ارتفاعات روستای بیده بیش از 10 نقطه سیاه درا مشاهده کرده‌ام ولی اینکه به طور حتم لاشه هواپیما باشد، قطعی نیست. وی تاکید کرد: هنوز لاشه هواپیما پیدا نشده است.

13:30مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان:اخبار منتشر شده درباره پیدا شدن لاشه هواپیما صرفا مشاهدات یک نفر بوده و قطعی نیست.

گفته شده بود لکه ای سیاه همانند چرخ دیده شده که این موضوع تائید نشده است
بالگرد به منطقه اعزام و اخبار تکمیلی تا 20 دقیقه دیگر اعلام می شود.

 12:30/محل سقوط هواپیما در ارتفاع بالای ۳۷۰۰متری است

جهانبین، مدیر عامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: محل مشخص شده سقوط هواپیما در ارتفاع بالای ۳۷۰۰ متری است.

وی ادامه داد: تیم تخصصی این محل را در محدوده ای به وسعت حدود ۲۰ کیلومتر مشخص کرده است.

11:50/ شناسایی محدوده جدیدی از سقوط احتمالی هواپیما

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از پهپادها محدوده جدید احتمالی از سقوط هواپیمای تهران یاسوج را در روستای نُقُل در منطقه پازن پیر پادنا ازتوابع استان اصفهان شهرستان سمیرم شناسایی کرد.

 11:40/هواپیمای تهران - یاسوج در قله نغل سقوط نکرده است‌

مدیرعامل آتش‌نشانی یاسوج گفت:طبق بررسی و جست‌وجوی تیم کوهنوردی شهرداری یاسوج هواپیما در قله نغل سقوط نکرده است.

11/30پهپاد ویژه جستجو تا ساعتی دیگر به منطقه اعزام می شود

غلام محمد زارعی، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت:پهپاد ویژه جستجو تا ساعتی دیگر به منطقه اعزام می شود.

 11:12/ وزش باد شدید به همراه بارندگی در منطقه احتمالی سقوط هواپیما

مسئول اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: احتمال بارش با وجود ابرها در این منطقه وجود دارد و وزش باد نیز شدید تا نسبتا شدید خواهد بود.

حسن خدابخش اظهار کرد: با توجه به نقشه های پیش بینی آخرین وضعیت هوایی نزدیک ترین ایستگاه هواشناسی به منطقه سقوط هواپیما نشان می دهد که در حال حاضر ابرهای استراکومولوس در ارتفاع 1400 متری بر فراز منطقه تشکیل شده اند و دمای هوای سه درجه بالای صفر است.

 

آخرین وضعیت آب و هوایی در نزدیکترین محل سقوط هواپیما

11:05/ احتمالا سیستم ELT هواپیمای آسمان از کار افتاده و گرنه باید سیگنال می‌داد

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که عدم فعال شدن سیستم ELT هواپیمای ATR آسمان در دستور کار مجلس قرار دارد، گفت:‌ با وجود تشکیل ستاد بحران و اعزام چند گروه تجسس، هنوز لاشه هواپیما پیدا نشده است.

سیداحسن با تاکید بر این‌که باید سیستم ELT این هواپیما فعال می‌شد، افزود: این سیستم بلافاصله پس از برخورد با مانع بایستی فعال می‌شد تا موقعیت جغرافیایی هواپیمای را ارسال می‌کرد، اما سیستم مذکور عمل نکرده و هیچ سگنالی را تا الان ارسال نکرده است.

وی با بیان این‌که احتمالا این سیستم از کار افتاده یا حساسیت آن کم شده است، اظهار کرد: موضوع عدم فعال بودن سیستم ELT در کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد. خیلی از مسائل سقوط هواپیمای ای تی آر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد؛ با توجه به شرایط جوی منطقه، دید بسیار کم و فشار ابرهای متراکم نباید پرواز با این هواپیما انجام می‌شد.

بررسی منطقه سقوط هواپیمای آسمان با حضور آخوندی وزیر راه

 

10:55/ پایان تجسس تا ارتفاع ۳ هزار متری / لاشه هواپیما در ارتفاعات بالاتر
فارس از پایان تجسس تا ارتفاع 3 هزار متری دناکوه و وجود لاشه هواپیما در ارتفاعات بالای 3 هزار متر خبر داد و اظهار کرد: تجسس تا ارتفاعات زیر 3 هزار متر صورت گرفته و احتمال پیدا شدن لاشه هواپیما در ارتفاعات بالای 3 هزار متر دامنه کوه دنا وجود دارد.

بر اساس آخرین مشاهدات خبرنگار این خبرگزاری، 60 نفر کوهنورد در قالب 5 تیم امدادی از ضلع شرقی کوه دنا به صورت هوایی و زمینی در حال جست‌وجو هستند و تا این لحظه هیچ اثری از لاشه هواپیما در حوالی روستاهای نقل و دنگزلو واقع در دامنه و ارتفاعات دناکوه پیدا نشده است.

بالگردها در حال گشت‌زنی هستند ولی به دلیل مه‌آلود بودن هوا در ارتفاعات زیاد امکان حضور ندارند؛ مرتضی سلیمی رئیس جمعیت هلال احمر، محمدحسن نصرتی فرماندار سمیرم، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در محل حضور دارند.

حاضران در صحنه می‌گویند لاشه هواپیمای آسمان در مناطق احتمالی سقوط پیدا نشده و نیروهای امدادی همه‌جا را گشته‌اند. احتمال می‌رود هواپیما اصلا در این مناطق سقوط نکرده باشد.ممکن است باد این هواپیما را به جای دیگری منحرف کرده باشد یا هواپیما با صخره برخورد کرده باشد.

نیروهای امدادی در حال عزیمت به منطقه‌ای معروف به «بازندپیر» هستند، چون ممکن است لاشه هواپیما در اینجا باشد. وضعیت آب و هوای منطقه بد است باد شدید و مه بسیار بالاست.

 10:46/ بالگرد اورژانس در چهار نقطه احتمالی سقوط چیزی نیافت

جلال پورانفرد، رئیس اورژانس کهگیلویه و بویراحمد گفت: بالگرد اورژانس استان چهار نقطه احتمالی را جستجو کرد که در این نقاط چیزی مشاهده نشد.

وی افزود: اولین پرواز بالگرد اورژانس ساعت هفت انجام شد و این بالگرد یکسال و نیم در منطقه به جستجو پرداخت که متاسفانه نشانی از هواپیمای یاسوج یافت نشد.این پرواز در ارتفاع ۱۰ هزار پایی انجام شد و تا زمانیکه امکان پرواز وجود داشته باشد، بالگردها به جستجو ادامه می دهند. در ارتفاعات ابرها قدرت دید را کاهش داده اند و امید که با بهتر شدن هوا جستجو ها نیز با سرعت بهتری انجام شود

 10:42/ آخرین مکالمه هواپیمای ATR در آسمان #اصفهان بود

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: آخرین مکالمه هواپیمای ATR ساعت ۹:۲۲ دقیقه در آسمان اصفهان بود. در آخرین مکالمه خلبان با مرکز پرواز فرودگاه مهرآباد وضع کاملاً عادی بوده است.خلبان درخواست کاهش ارتفاع داده که مورد موافقت مرکز پرواز قرار گرفته است.هواپیما در ارتفاع ۲۱ هزار پا پرواز می‌کرد که بعد از موافقت، اجازه کاهش ارتفاع تا ۱۷ هزار پا صادر شده است.بعد از قطع ارتباط چند نفر از اهالی منطقه پادنا گفتند هواپیما را در ارتفاع پایین دیدند.

کوه دنا محلی که هواپیما دچار سانحه دلخراش شده است

10:39/ هیات هفت نفره فرانسوی راهی ایران می‌شود

 یک هیات هفت نفره فرانسوی برای بررسی علت سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، راهی ایران می‌شود. تیم فرانسوی شامل ۳ نفر کمیسیون بررسی سوانح و ۴ نفر از کارخانه سازنده هواپیما است.

هواپیمای ATR ساخت فرانسه و ایتالیا است.

 تصاویری از عملیات تیم امدادی هلال‌احمر در هلیکوپتر اعزامی به منطقه حادثه سقوط هواپیما

 

10:30/ بارش برف و باران در محدوده جست‌ وجوی لاشه هواپیما

احد وظیفه، مدیر واحد پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در تشریح جزئیات آخرین وضعیت جوی محدوده جست و جوی لاشه هواپیما گفت: بر اساس تصاویر ماهواره‌ای و گزارش‌های ایستگاه هواشناسی در ارتفاعات دنا در مرز استان اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد بارش برف و باران با توجه به ارتفاع محل پیش بینی شده است.

10:20/ ۲هلی‌کوپتر هلال احمر در جستجوی لاشه هواپیما بر فراز دنا

رییس جمعیت هلال احمر از پرواز دو هلی‌کوپتر بر فراز رشته‌های کوه‌های دنا به منظور شناسایی و جستجوی لاشه هواپیمای مسافربری تهران - یاسوج خبر داد.

9:56/ بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اورژانس کشور، با توجه به شرایط نامساعد جوی و فشار زیاد باد، عملیات بالگرد اعزامی اورژانس به محل احتمالی سقوط هواپیما به کندی پیش می‌رود و باد زیاد مانع حرکت درست بالگرد شده است.

دومین روز جستجوی محل سقوط هواپیمای ای تی آر

10:00/ ترافیک پرحجم در محور یاسوج - سمیرم/ بارش برف و باران در محورهای 7 استان کشور
سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا در خصوص آخرین وضعیت ترافیکی محورهای مواصلاتی به منطقه سمیرم در استان اصفهان که سقوط هواپیمای آسمان در آن محدوده گزارش شده است، اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک در محور یاسوج - سمیرم پرحجم است.

وی به محدودیت تردد در محورهای اصفهان - سمیرم و یاسوج - سمیرم اشاره و خاطرنشان کرد: به منظور تسهیل در تردد و عبور و مرور خودروهای امدادرسانی، پلیس راه از تردد غیرضروری خودروهای شخصی جلوگیری می‌کند و به غیر از خودروهای کمکی و امدادرسان سایر خودروها اجازه تردد در این مسیر را ندارند.

دومین روز جستجوی محل سقوط هواپیمای ای تی آر

9:50/ امکان یافتن محل دقیق سقوط هواپیما از طریق ماهواره وجود دارد

مجتبی سرادقی معاون سازمان فضایی کشور گفت: این امکان وجود دارد که محل دقیق سقوط هواپیما از طریق تصاویر هوایی مشخص شود،به شرطی که ماهواره‌ای از آن منطقه عبور کند. برای یافتن محل دقیق سقوط هواپیما از کشورهای اروپایی و چین درخواست کرده‌ایم که اگر ماهواره‌هایشان تصویری را رصد کردند سریعاً به ما اطلاع دهند.
 

9:40/ اعزام ۱۵۰ کوهنورد و پرواز بالگردها برای جستجوی هواپیمای سانحه دیده

صبح نخستین روز پس از حادثه سانحه هوایی ۱۵۰ کوهنورد حرفه‌ای عازم ارتفاعات دنا شدند تا به جستجو برای یافتن محل هواپیمای سانحه دیده بپردازند.

نصرتی، فرماندار سمیرم در این زمینه توضیح داد: بلافاصله بعد از وقوع حادثه جلسات مختلفی تشکیل و تصمیمات گرفته شد و نیروهای امدادی از جمله هلال احمر و کوهنوردان به مناطق مختلفی که احتمال میرفت هواپیما در آنجا سقوط کرده باشد، اعزام شدند اما به دلیل شرایط بد آب و هوا و بارش باران وبرف و مه غلیظ و وزش شدید باد در ارتفاعات امکان جستجو به طور کامل وجود نداشت.

9:38/ تلاش برای یافتن لاشه هواپیمای تهران - یاسوج

9:16/ استقرار سه تیم ویژه جست و جو در ارتفاعات سه هزار متری

تیم های مختلف تجسس در پادنای سمیرم کار جست و جو را از ساعات اولیه صبح آغاز کرده اند و با توجه به دشواری شرایط جوی، هم اکنون سه گروه سپاه، تیم های واکنش سریع و کوهنوردان مشغول فعالیت در این منطقه هستند.

8:53/ اعمال محدودیت ترافیکی محور سی سخت به بیده در سمیرم

قرارگاه انتظامی و امدادی پلیس اصفهان از اعمال محدودیت ترافیکی محور سی سخت به بیده در سمیرم خبر داد.

دومین روز جستجوی محل سقوط هواپیمای ای تی آر

8:50/  فعالیت ۳۰ نیروی امدادی چهارمحالی برای جستجو هواپیما

معاون امداد و نجات هلال احمر چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۳۰ نیروی امدادی چهارمحال و بختیاری برای جستجو هواپیمای یاسوج خبر داد.

8:45/ آخوندی عازم یاسوج شد

عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز جهت بررسی آخرین وضعیت سانحه هواپیمای شرکت آسمان عازم یاسوج شد.

8:42/ اعزام بالگرد ارتش به منطقه

سخنگوی اورژانس کشور گفت: صبح امروز با روشن شدن هوا یک فروند بالگرد اورژانس برای جست‌وجوی هواپیما به پرواز درآمد اما به وضعیت نامناسب جوی و کوهستانی بودن منطقه نتوانست ادامه دهد و قرار است تا دقایقی دیگر بالگرد ارتش برای ادامه جست‌وجو به منطقه برسد.

8:40/ دشوار شدن فعالیت برای بالگردهای اورژانس

لحظه به لحظه بر توده های پرفشار ارتفاعات دنا افزوده می شود/ شرایط برای ادامه فعالیت بالگردهای اورژانس دشوار است

8:05/ آغاز امدادرسانی با ۲ بالگرد در ۳ نقطه هدف

فرماندار سمیرم گفت: از ساعت ۵ صبح امدادرسانی مجدد را با ۲ بالگرد و ۲۶ تیم تخصصی کوهنوردی آغاز کردیم. محمدحسین نصرتی با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج اظهار داشت: امدادرسانی از ساعات اولیه صبح آغاز شده و در حال حاضر 2 بالگرد در اختیار داریم و به‌زودی 2 بالگرد دیگر برای کمک به امدادرسانی اضافه می‌شود.

وی افزود: 3 نقطه به عنوان نقاط هدف تعریف شده و در قالب چند تیم پهبادی و 2 بالگرد به اضافه 26 تیم کوهنورد در این نقاط فعالیت می‌کنند.

دومین روز جستجوی محل سقوط هواپیمای ای تی آر

8:20/ تیم‌های کوهستان هلال‌احمر راهی ارتفات دنا شدند

معاون امداد و نجات هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: دقایقی پیش تیم‌های کوهستان هلال احمر استان‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد برای ادامه جست‌وجوی لاشه هواپیمای سقوط کرده "تهران - یاسوج" عازم ارتفاعات دنا شدند.

مسعود وکیلی اظهار داشت: هم اکنون وضعیت شرایط جوی در دامنه‌های دنا مطلوب بوده ولی در ارتفاعات مه آلود بوده و بارش برف داریم.

معاون امداد و نجات هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با توجه به وضعیت مه آلود و برفی بودن ارتفاعات دنا امکان اعزام بالگرد برای ادامه جست‌وجوی لاشه هواپیمای سقوط کرده "تهران - یاسوج" وجود ندارد.

2:50/ تسلیت دبیر کل سازمان ملل و اتحادیه اروپا بابت سقوط هواپیمای مسافربری ایران

دبیر کل سازمان ملل متحد و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌هایی جداگانه سقوط هواپیمای مسافربری تهران-یاسوج را تسلیت گفتند.
 
دومین روز جستجوی محل سقوط هواپیمای ای تی آر
 
 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۵۱۹۷۹۱۰:۴۲:۳۴ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
مگه هواپیما جعبه سیاه ندارد؟ جعبه سیاه سیگنال داره. یعنی چی که محل هواپیما را نمیشه تشخیص داد!!!!
ناشناس۲۵۲۰۰۳۱۱:۰۷:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
اگه به این هست پس چرا اون 2 تا هواپیمای مالزی رو نتونستن پیدا کنن؟؟!
ناشناس۲۵۲۳۱۱۱۵:۱۳:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
مثل هواپیمای مالزی که پیدا نشد نشه ی وقت
ناشناس۲۵۲۰۰۰۱۱:۰۴:۰۲ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
چرا دیروز بلافاصله بعد سقوط این درخواست رو از کشورهای دارای تکنولوژی مکانیابی ماهواره ای نکردید...‌‌
ناشناس۲۵۲۰۰۲۱۱:۰۵:۱۶ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
به چه مجوزی با هواپیما دارای ۲۵ سال سابقه سرویس پروازی مسافر حمل میکنید ...چرا با جان مردم بازی میکنید ...
ناشناس۲۵۲۷۷۴۲۲:۴۱:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
" کمبود امکانات و تجهیزات ویژه"! چرا!؟ دقیقا ما چی داریم؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین