گناه این "ابراهیم" نیز بت‏ شکنی است

گروه فرهنگی الف،   3961128073 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

ابراهیم حاتمی ‏کیا که همواره در صحنه‏های مختلف صف‏شکن بوده و از این رو نیز در مقاطع مختلف مورد بی‏مهری سلایق متضاد قرار ‏گرفته است در این ایام به این دلیل که هنر را در خدمت شناخت پدیده‏های نیابتی در خدمت سرمایه‏سالاران قرار داده مورد تهاجم جدی جریانی در داخل واقع گشته است.

گناه این "ابراهیم" نیز بت‏ شکنی است

به گزارش الف کمتر در تاریخ مکتوب یا به تصویر در آمده، قساوت و خشونت کشورهای سردمدار سرمایه‏داری، در معرض قضاوت در آمده است. چنین رویه‏ای آیا به این دلیل است که آنان بدون تجاوز به حقوق دیگران به ثروت‏های نجومی دست یافته اند یا این‏که به‏ ویژه در قرون اخیر بخش اعظم اعمال ضدانسانی برای تسلط بر داشته ‏های دیگر ملت‏ها به صورت نیابتی صورت گرفته است؟ حتی در موارد نادری که ناگزیر از ارتکاب جنایات مستقیم شده‏اند آن‏چنان حصار کشی شده که هزینه ورود به آن بسیار بالا باشد و این موضوع ،بسیارتامل برانگیز است. ارتکاب اعمال غیر قابل باور در دو جنگ بین الملل از‏ جمله قتل عام  غیرنظامیان ، کشتار اسرا و...از سوی این قدرت‏ها برگه‏ای از این کارنامه است که صرفاً سهم ایران در آن جان باختن مظلومانه ده میلیون هموطن بود. اما آیا در این سال‏ها هنرمندان توانسته‏ اند ازاین خط قرمزها و حصارها عبور کنند و ابعادی از رخدادهایی این‏چنین را به تصویر کشند؟ شاید تصور شود چون از این رخدادها سالیان دراز گذر شده گرد فراموشی برآن نشسته است و دیگر، مستندات و منابع در خوری در اختیار نیست که به آن پرداخته ‏شود، اما با تلخی باید اذعان داشت حتی به جنایات چند دهه اخیر علیه ملتمان همچون حمله تروریستی به سفارت ایران در لندن در سال 1359 تحت هدایت مستقیم انگلیس که منجر به شهادت چند دیپلمات ایرانی شد پرداخته نشده است.

پرداختن به موضوع داعش به ‏ویژه بعد از شکست آن‏، که بار دیگر سردمداران سرمایه‏داری را ناگزیر کرد به‏ طور مستقیم در حمایت از این پدیده نیابتی وارد میدان شوند، از جمله مصادیق شکستن خط ‏قرمزها برای بعضی حتی در داخل کشور است.

ابراهیم حاتمی‏ کیا که همواره در صحنه‏ های مختلف صف‏ شکن بوده و از این رو نیز در مقاطع مختلف مورد بی‏مهری سلایق متضاد قرار ‏گرفته است در این ایام به این دلیل که هنر را در خدمت شناخت پدیده ‏های نیابتی در خدمت سرمایه ‏سالاران قرار داده مورد تهاجم جدی جریانی در داخل واقع گشته است. ظاهراً برخی بر نمی‏ تابند که چهره پر رنگ ولعاب حقوق بشری و دمکراسی‏ خواهی این قدرت‏های چند وجهی مخدوش شود. به راستی چرا باید این ذهنیت شکل بگیرد که داعش یعنی همان آمریکا، و کاخ سفید یعنی زایشگاه افراطی ‏ترین نژادپرستان صهیونیست؟!  اگر هنرمندان متعهد به آرمان‏های انسانی این خط ‏قرمزها را بشکنند آیا باز هم برخی می‏توانند از بسط دمکراسی و آزادی توسط سرمایه‏ سالاران حاکم بر جهان سخن گویند؟ قطعاً خیر. بنابراین گناه  این هنرمند برجسته بسیار سنگین است که به شکستن حصارها می‏ پردازد! جوانانی که تاکنون از طریق رسانه‏ های تبلیغاتی و برخی طرفداران دمکراسی غربی در داخل با نظام سرمایه داری آشنا شده اند اگر به واسطه هنر متعهد در پشت چهره داعش، مجسمه آزادی را ببینند کم گناهی برای این هنرمند نخواهد بود؛ زیرا گناه این "ابراهیم" نیز بت شکنی است!

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۴۹۹۶۹۱۱:۳۸:۴۲ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
اقای حاتمی کیا. زیاد تند نرو....
ناشناس۲۴۹۹۹۳۱۱:۵۳:۴۰ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
هر روز یه مطلب از ابراهیم حاتمی کیا!!! فکر نمیکنید خیلی دارید افراط میکنید...
ناشناس۲۵۰۰۲۳۱۲:۰۹:۳۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
ابراهیم بت شکن ما باهاتیم
ناشناس۲۵۰۰۲۸۱۲:۱۱:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
اونوقتی که به رنگ ارغوان و ارتفاع پست و....رو میساخت هم بهش میگفتین ابراهبم بت شکن؟! یا ...؟!اشکال ما اینه که ادمهارو یا به عرش میبریم یا به فرش میزنیم. انگار حدوسطی وجود نداره. در ضمن مملکت مشکلات دیگه ایی هم داره یه هفته است همش خبرها وتحلیلها شده حاتمی کیا ...؟؟
ناشناس۲۵۰۰۳۰۱۲:۱۳:۲۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
صرفنظر از هرنوع تفکر جناحی ، باید این واقعیت را بپذیریم که نه مهارت و ظرفیت گوش دادن به سخن مخالف نظر خود را داریم ، نه تحلیل بند به بند نظر مخالفین و پاسخگویی منطقی به آن . شکوه از سخن مخالف و راه انداختن جنجال و برخورد احساسی ، منجر میشود به اینکه تفکر به انزوا رانده شود و بدون تفکر ، نمی توان انتظار رشد فکری جامعه را داشت .
مختار۲۵۰۰۳۳۱۲:۱۵:۲۸ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
داعشی های وطنی وعوامل داخلی استکبارجهانی وحقوق بگیران سیا ونفوذی های خبیث.نتوانستندکه ایثاروسلحشوریهای مدافعان حرم ورزمندگان مهاجررابرپرده سینماتاب بیاورند.وچنان کردندندکه دیدید.این وابستگان خوشخدمتی رابجایی رساندند.که دراین برهه /اصلانه سوژه ونه فیلمنامه ونه مظلومیت وغربت روایی ان ونه حتی عوامل انراهم ندیدند. خوب پیاده نظام غرب بودن بیشترازاین.؟؟؟بیچاره ها/اگرنبودنداین جان برکفان.که حالاناموستان هم بربادرفته بود.شمابااجرنهادن به این فیلم.لااقل دین خودرابه مردان وطن ادعامیکردید.این راهم مثل بادیگارد.فدای امیال نحس خودکردید.باشدکه خدای مظلومین دادشان راازشمای ظالم بستاند.یاحق
ناشناس۲۵۰۱۴۵۱۳:۴۳:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
دیروز یه فیلم هندی در مورد عملیات نیروهای ویژه هند بر علیه داعش دیدم که واقعا کمدی بود. اینها با اینکه حضور جدی در سوریه و عراق ندارند ولی دارند فیلمهای تخیلی شون رو میسازن و متاسفانه ماها (سینما سینماگران مسئولین نظامی ها هنرمندان) هیچ کار جدی که ملیونها نفر از مردم کشور رو تحت تاثیر قرار بده انجام ندادند. من منتظرم برم فیلم حاتمی کیا رو ببینم. امیدوارم ابراهیم سینمای ما کار خوبی ساخته باشه
ناشناس۲۵۰۱۵۶۱۳:۴۹:۴۵ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
ابراهیم اول باید خودشکنی کنه بعد از اون بت شکنی
ناشناس۲۵۰۲۳۶۱۴:۴۴:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۲۸
این موضوع خیلی ساده ای است ، یک منتقد یک نقد چه منصفانه چه غیر منصفانه ارائه کرده ، نیازی به بر افروختن و عصبانی شدن نیست ، چه ارتباطی به بت شکنی دارد ؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین