معاون شهردار تهران:گرانی‌ طرح ترافیک‌ شهروندان را مجبور به استفاده از راه‌های جایگزین می‌کند

گروه اجتماعی الف،   3961108149 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: گرانی ورود به محدوده طرح‌ ترافیک باعث می‌شود شهروندان از راه‌های جایگزین استفاده کنند.

معاون شهردار تهران:گرانی‌ طرح ترافیک‌ شهروندان را مجبور به استفاده از راه‌های جایگزین می‌کند

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ محسن پورسید آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور در چهل و یکمین جلسه شورای شهر تهران به دفاع از طرح جدید ترافیک پرداخت.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه وضع کنونی طرح ترافیک در تهران نه کمکی به رفع ترافیک کرده و نه تأثیری در کاهش آلودگی هوا داشته است، اظهار کرد: در طول دوره قبلی شهرداری تهران، 42 درصد به ظرفیت تردد در محدوده طرح ترافیک افزوده شد که دلیل آن فشار دستگاه ها و نهادهای مختلف برای افزایش سهمیه بوده است.

پورسید آقایی تصریح کرد: برای طرح جدید مطالعات زیادی صورت گرفته و نواقص آن رفع شده است و علاوه بر این از 4 ماه قبل برای بازنگری طرح ترافیک اقداماتی را در دست انجام داشتیم.

وی در خصوص ایده های مورد استفاده در سایر کشورهای دنیا اظهار کرد: ترافیک در مناطق مرکزی شهر با تعیین قیمت کاهش پیدا کرده و نرخ ها برای ورود به محدوده مرکزی طرح ترافیک به روزرسانی شده است .

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به نرخ های مصوب برای طرح جدید ترافیک، گفت: در این شرایط با اعمال این نرخ ها میزان تقاضای ورود به محدوده مرکزی شهر 20 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

پورسید آقایی با اشاره به اینکه گرانی ورود به محدوده طرح ترافیک باعث می شود شهروندان از راه های جایگزین استفاده کنند، خاطرنشان کرد: نگرانی هایی در اجرای طرح ترافیک وجود دارد و اگر قیمت های ورود به محدوده طرح ترافیک کنترل نشود، ما از سقف 103 هزار خودرو برای ورود به محدوده استفاده خواهیم کرد.

پورسید آقایی با اشاره به سهمیه های اقشار خاص برای ورود به محدوده طرح ترافیک، خاطرنشان کرد: 63 هزار خودرو مجوزهای دائمی می گیرند، اما برای این خودروها نیز مکانیزیم پرداخت وجود دارد تا ملزم به پرداخت 36 هزار تومان عوارض شوند.

وی افزود:مقامات کشوری، پزشکان و سایر مشاغلی که باید در محدوده طرح ترافیک تردد داشته باشند، می توانند مجوز دائمی بگیرند و روزانه 36 هزار تومان باید پرداخت کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه طرح جدید نظر تمام دستگاه های اجرایی را جلب کرده است و مراجع تصمیم گیری قانع شده اند، گفت: مسئولان رده بالا در استانداری، وزارت کشور و نیروی انتظامی این طرح را پذیرفته اند و معتقدند که اجرای آن سبب کاهش ترافیک و آلودگی هوا خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۲۵۰۳۳۱۴:۰۴:۵۹ ۱۳۹۶/۱۱/۸
شما که کار بلد نیستس چرا اومدی سر کار ؟ برای اینکه با این پولها برای خودتون رفاه ایجاد کنید و برای مردم مشکل؟!
ناشناس۲۲۵۰۳۴۱۴:۰۵:۱۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
این هم از نبوغ آقایان
ناشناس۲۲۵۰۶۷۱۴:۱۶:۲۴ ۱۳۹۶/۱۱/۸
اول قیمت خودرو رو به 40 درصد قیمت فعلی برسون (مثل تمام دنیا)، بعد اینقدر عوارض تصویب کن.مثل دنیا حقوق بده مثل دنیل ماشین بفروش مثل دنیا هم عوارض بگیر
ناشناس۲۲۵۱۸۷۱۵:۳۹:۴۶ ۱۳۹۶/۱۱/۸
نوبت شماست که ..........
آریابان۲۲۵۲۰۴۱۵:۴۸:۱۸ ۱۳۹۶/۱۱/۸
عدم استفاده از خودروی شخصی (بدلیل گرانی طرح ترافیک) + نداشتن وسایل نقلیه عمومی = همون بهتر که بشینی توی خونه و اصلا تکان نخوری !!!!! ؛ (البته همه از ما بهترون ، طرح ترافیک رایگان !!!!! دریافت میکنند و خودشون نباید پولی بپردازند زیرا "مرگ مال همسایه است") ؛
محمدرضا۲۲۵۲۳۷۱۶:۱۱:۰۰ ۱۳۹۶/۱۱/۸
آخه یکی اینو بگه که حمل و نقل عمومیش در حد بندسلیگا باشه...می خوای تعرفه رو زیاد کنی بکن...ولی قبلش سه چهار هزارها اتوبوس اضافه کن! چند صد تا واگن قطار اضافه کن. خوشم میاد فقط راه های افزایش درامد رو بلدید...امروز اگه یه سر به مترو می زدید، راه جایگزین دستت می اومد اقای مسیول محترم. اخ راستی شما همون رییس سابق رجا نیستید...ا ا ا نه اقا شما قطار اضافه نکن همون اتوبوس خوبه...دمت گرم.
ناشناس۲۲۵۲۷۹۱۶:۴۶:۵۱ ۱۳۹۶/۱۱/۸
متاسفم برای تصمیم گیرندگانی که باور ندارند مبلغ 36 هزار تومان ورود به محدوده طرح ترافیک برای کسانی که ماشینهای چند صد میلیون تومانی یا میلیاردی سوار میشوند پول خردشان هم حساب نمیشود , و این طرح نابخردانه جز اینکه پولدارها را به وسط شهر بکشاند و حسرت را به دیده و دل مردم متوسط الحال بگذارد , و جیب شهرداری را پر کند , و کرایه و هزینه آژانس را برای مردم افزایش دهد هیچ تاثیری در کاهش ترافیک نخواهد داشت . اگر روز قیامت را باور دارید بفکر مردم باشید . روزی به شما آقایان خواهند گفت : و قفوهم انهم مسئولون .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

    آخرین عناوین