از هوای پاکیزه در هفته پیش رو لذت ببرید +نمودار

گروه اجتماعی الف،   3961029186

امروز جمعه شاخص آلودگی هوای شهر تهران به صورت میانگین روی حد سلامت قرار داشت و در اکثر مناطق نیز وضعیت هوا سالم گزارش شد. این در شرایطی است که با توجه به شرایط جوی و وزش باد به نظر می رسد طی روزهای آینده نیز تهران هوای پاکیزه ای را در هفته پیش رو به خود خواهد دید.

به گزارش فردا؛وضعیت هوای تهران این روزها به لطف بادهایی که در برخی ساعات از شبانه روز می وزد، در شرایط مناسبی قرار گرفته و پاییز و زمستان امسال رکورد روزهای آلوده سال گذشته را جابجا کرد، اما حالا باد توانسته اندکی از میزان آلاینده ها کم کند.

 امروز جمعه شاخص آلودگی هوای شهر تهران به صورت میانگین روی حد سلامت قرار داشت و در اکثر مناطق نیز وضعیت هوا سالم گزارش شد. این در شرایطی است که با توجه به شرایط جوی و وزش باد به نظر می رسد طی روزهای آینده نیز تهران هوای پاکیزه ای را در هفته پیش رو به خود خواهد دید.

 هوای پایتخت در شرایط سالم/ از هوای پاکیزه در هفته پیش رو لذت ببرید +نمودار

با گذشت 304 روز از سال جاری تاکنون هوای تهران 222 روز در حد استاندارد و 82 روز آلوده بوده است. روز جمعه  29 دی نیز هوای شاخص تهران سالم بود که با احتساب این روز تعداد روزهای سالم امسال به 211 رسید و 12 روز نیز شاخص پاک بود. از سویی هوا 77 روز ناسالم برای گروه‌‌های حساس و 5 روز ناسالم برای همه بود طوری که در سال ۹۶، هوا ۷۳درصد در حد استاندارد و ۲۷درصد آلوده بوده است.

 

نتایج حاصل از پیش بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی روز جاری (جمعه) بوده که در برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید (بزرگی بین 5 تا 8 متربرثانیه) از سمت نواحی جنوب شرقی انتظار می رود. با برقراری شرایط جوی ناپایدار در روز شنبه، برای برخی ساعات وزش باد شدید (بزرگی بین 8 تا 12 متربرثانیه) از سمت نواحی شرقی و بارش باران پیش بینی می شود. به تدریج در روز یکشنبه از میزان ناپایداری جوی کاسته شده و وزش باد موثر (بزرگی بین 3 تا 5 متربرثانیه) برای برخی ساعات دور از انتظار نیست. همچنین دما طی دو روز آینده کاهش نسبی خواهد یافت. براساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، شرایط کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در روز جاری (جمعه) در محدوده بین شرایط سالم و ناسالم برای گروه های حساس خواهد بود و انتظار می رود تا روز شنبه شاخص کیفیت هوا کاهش یافته و وضعیت کیفیت هوای مطلوب تری در پایتخت برقرار گردد.

 هوای پایتخت در شرایط سالم/ از هوای پاکیزه در هفته پیش رو لذت ببرید +نمودار

چند روز پیش بود که گاردین در یک مقاله در خصوص آلودگی هوا نوشته بود: در واقع دولت ها در حال حاضر توجه زیادی به ذرات معلق ندارند که در حقیقت بسیار آلوده است و ارتباط قوی با مسمومیت قلب و عروق دارد. دانشگاه سلطنتی پزشکان برآورد می کند که هر سال 29 هزار نفر در اثر آلودگی ذرات جان خود را از دست میدهند و بیش از 23500 مرگ ناشی از NO2 است. سطوح NO2 در اکثر نقاط شهری به طور غیرقانونی بالا هستند و امکان اقدام قانونی وجود دارد اما سطح ذرات کوچک اینطور نیست. حد قانونی انگلیس و ولز برای ذرات جامد، دو و نیم برابر دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی (سال 2005) است که قبلا در اسکاتلند پذیرفته شده است.

 

گاردین در این باره گزارش داد که در حالی که خودروهای الکتریکی هیچ آلودگی خروجی از اگزوز ندارند، هنوز هم مقدار زیادی از ذرات ریز آلودگی را از سایش ترمز و تایر تولید می‌کنند که قبلا دولت بریتانیا آن را قبول کرده است. هوای سمی باعث مرگ زودهنگام ۴۰ هزار نفر در انگلستان می‌شود. وزیر محیط زیست انگلستان، اخیرا اعلام کرد فروش اتومبیل‌های دیزلی و بنزینی از سال ۲۰۴۰ ممنوع خواهد شد و تنها خودروهای الکتریکی در دسترس خواهد بود. اما با افزایش خشم برخی از رانندگان مواجه شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین