سرانجام ترمز شرکت‌های لبنی کشیده شد

گروه اقتصادی الف،   3961027260 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سرانجام با پیگیری‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همکاری سازمان تعزیرات حکومتی قیمت‌های محصولات لبنی که خودسرانه افزایش یافته بود.

به گزارش میزان، اوایل دی ماه بود که شرکت‌های لبنی قیمت محصول خود را خودسرانه افزایش دادند. بر این اساس نرخ شیر کیسه‌ای از ۱۶۰۰ به ۱۸۰۰، شیر بطری از ۲۵۰۰ به ۲۷۰۰، ماست سنتی از ۵ هزار و ۵۰۰ به ۶ هزار و پنیر از ۴ هزار و ۵۰۰ به ۵ هزار تومان افزایش یافت.

این افزایش قیمت در حالی صورت گرفته بود که پیش از این، رضا باکری دبیر انجمن صنایع لبنی اعلام کرده بود حدود ۱۰ ماه قبل کارخانجات لبنی دفاتر حسابرسی خود را برای بررسی به سازمان حمایت ارسال کردند تا قیمت و بهای واقعی محصولات لبنی از طریق حسابرسی به دست آید.

وی البته به این نکته نیز اذعان کرده بود که شرایط عمومی جامعه به گونه‌ای است که کشش رشد قیمت‌ها را ندارد و شرکت‌ها ناچارند با قیمتی که تقاضا می‌پذیرد کنار بیاید.

اما، با تمام این تفاسیر قیمت‌ها بدون اعلام ستاد تنظیم بازار افزایش یافت و محصولات لبنی با قیمت‌های جدید به بازار عرضه شدند.

کارخانجات لبنی که پیش از این و در سال‌های گذشته نیز این رویه را پیش گرفته بودند و خودسرانه نسبت به افزایش قیمت اقدام می‌کردند این بار نیز همان رویه را در پیش گرفتند تا شاید حرف خود را به کرسی بنشانند.

تقریبا پس از سه هفته سخنگوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کرد: با پیگیری‌های سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و همکاری سازمان تعزیرات حکومتی، افزایش خودسرانه قیمت برخی محصولات لبنی توسط تعدادی از واحد‌های تولیدکننده محصولات لبنی متوقف و قیمت محصولات مذکور به قبل از افزایش قیمت‌ها بازگشت.

اما رضا باکری در واکنش به بازگشت قیمت‌های محصولات لبنی به قبل از افزایش قیمت‌ها در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان با اظهار نارضایتی نسبت به برگشت قیمت‌ها گفت: درباره چیز‌هایی که قابل درک نباشد هیچ صحبتی نمی‌کنم.

وی افزود: وقتی درک نمی‌کنم بر چه مبنایی تصمیم گیری می‌شود هیچ اظهارنظری نمی‌کنم.

در حالی سازمان حمایت از برگشت قیمت‌های لبنی به قیمت قبل خبر داده که طی مدت زمانی که این افزایش قیمت صورت گرفته ضرر اصلی متوجه مردم شده و این سازمان اعلام نکرده تکلیف پول‌های اضافی که در این مدت از جیب مصرف کنندگان بابت لبنیات خارج شده چه می‌شود و آیا این شرکت‌ها بابت این تخلف جریمه نیز شدند یا خیر.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۱۲۳۴۹۱۹:۳۶:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
ففط لبنبات نیست که قیمت خود را از یکماه پیش افرایش دادند. تقریبا تمام اقلام و ارزاق بسته بندی شده و کنسروها که ببشتر مورد مصرف زوجهای شاغل است حداقل 20 ودر بعضی موارد تا 40 درصد گران شده اند. بر این اقلام که شامل تمام برندهای تولید داخل است چه ارگانی باید نظارت کند. معنی تورم 10 درصدی را هم فهمیدیم.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین