تذکر 24 نماینده به روحانی درباره نقد امام زمان (عج)/ به جای نقد معصومان به حل بیکاری و جلوگیری از اعمال تحریم‌های جدید بپردازید

گروه سیاسی الف،   3961026167 ۵۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

تعداد 24 نفر از نمایندگان در تذکری به رئیس‌جمهور عنوان کردند: شما باید به دنبال حل مشکل بیکاری و جلوگیری از تحریم‌های آمریکا باشید نه اینکه به نقد امامان معصوم مشغول باشید و تقاضامندیم از برنامه‌های ماکیاولی پرهیز شود.

تذکر 24 نماینده به روحانی درباره نقد امام زمان (عج)/ به جای نقد معصومان به حل بیکاری و جلوگیری از اعمال تحریم‌های جدید بپردازید

 به گزارش فارس، حجت‌ الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان به اتفاق 23 نفر دیگر از نمایندگان در تذکری به رئیس جمهور عنوان کردند که در شرایط کنونی رکود اقتصادی شما باید اقدام جدی برای رفع بیکاری و رفع معضل آب،‌ رشد تولید ملی و فقرزدایی کنید. شما باید از تحریم‌های جدید آمریکا و برجام جلوگیری کنید نه اینکه به نقد امامان معصوم مشغول باشید.

در این تذکر آمده است: آقای رئیس جمهور شما گفتید همه باید مورد نقد قرار گیرند و این موضوع استثنا ندارد و تمام مسئولین قابل نقد‌ند،‌اما ما در کشور معصوم نداریم حالا یک وقت امام دوازدهم ظهور کرد آنوقت هم می‌شود نقد کرد.

این تذکر می افزاید: آقای روحانی تقاضامندیم از برنامه‌های ماکیاولی و حاشیه‌سازی و بازی با اعتقادات مردم متدین پرهیز شود، شما خوب می‌دانید  اساس انقلاب اسلامی ما براساس اعتقادات اسلامی قرآنی و عترت بنا شده است.

به گزارش الف، سخنان حسن روحانی رییس جمهور موجب واکنش هایی بسیاری از سوی روحانیون شد که در ادامه آمده است:

آیت الله ممدوحی: سخنان روحانی در جواز نقد پیامبر و امام زمان(عج) از روی ناآگاهی است

آیت الله حسن ممدوحی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در دوره چهارم و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به صحبت های رئیس جمهور در مورد نقد پیغمبر(ص) و امام زمان(عج) گفت: گمان می کنم این ناآگاهی است و گرنه شاید هدفی هم نداشته باشد ولی ناآگاه است.

آیت الله ممدوحی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که سند دینی و شرعی این صحبت ها چیست، افزود: این حرف ها غلط است اگر پیغمبر قابل نقد باشد اصلا معصوم نیست اگر معصوم نباشد واجب الاتباع نیست.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این حرف ها در زمان پیغمبر(ص) چه کسانی می زدند، اظهار داشت: کسانی بودند که الحاد داشتند و قرآن در مزمت آنها خیلی حرف زده است. اینها می آمدند آزار و اذیت می کردند و انتقادهای غلط می کردند آنها چه ربطی دارد به این که پیغمبر قابل انتقاد باشد پیغمبر قابل انتقاد باشد معصوم نیست اگر معصوم نباشد که پیغمبر نیست.

آیت الله ممدوحی تاکید کرد: نزدیک 20 جلد کتاب از شیعه داریم و حدود 16 جلد کتاب اربعه داریم که همه به روایات معصومین است و همچنین یک صد هزار کتاب داریم مگر می شود این ها را انکار کرد.

آیت‌الله شب‌زنده‌دار: معلوم می‌شود در حوزه درست درستان را نخوانده‌اید و آدم بی‌سواد این حرف‌ها را می‌زند

آیت‌الله شیخ مهدی شب‌زنده‌دار استاد دروس عالی حوزه علمیه و عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در واکنش به اظهارات حسن روحانی رئیس‌جمهور درباره وارد بودن انتقاد به پیامبر(ص) و امام زمان(عج) گفت آدم بی‌سواد این حرف‌ها را می‌زند.

وی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: قبل از شروع در بحث، این نکته را عرض می‌کنم که گاهی در کلمات بعضی از بزرگان حکومت ما کلماتی گفته می‌شود که قابل تحمل برای جامعه شیعه و حوزه علمیه نیست. ما نسبت به عقاید شیعه با هیچ کس رودربایستی نداریم و انقلاب ما برای این است که این ارزش‌ها گسترش و قوام پیدا کند. این که گفته می‌شود معصوم و امام هم قابل نقد هستند، اگر مقصود گوینده این باشد که افرادی نقد می‌‌کردند و معصومین به آن‌ها اجازه می‌دادند، این بلااشکال است. اما نقد امروز به‌معنای این است که کسی اشتباه دارد و اگر کسی اشتباهش را به او گفت او باید بپذیرد.

این در حالی است که دفتر رییس جمهور در واکنش به برخی حاشیه سازی های کذب پیرامون سخنرانی رییس جمهور در دیدار وزیر و مسوولان وزارت امور اقتصادی و دارایی، ضمن تکذیب انتساب این جمله به رییس جمهور که "امام زمان (عج) هم قابل نقد است"، تاکید کرد: باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و ائمه معصومین (ع) از مسلمات قطعی تشیع است.

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۰۸۹۱۳۱۳:۲۱:۴۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
آقای روحانی با علم به حساسیت های دینی اقدام به چنین صحبتهایی می کند تا جامعه از مسایل اقتصادی دور بماند. چرررررررررررررررررررررررررررررررررررا ؟
ناشناس۲۰۹۲۶۰۱۶:۴۴:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
با توجه به اظهار ات رییس جمهور در مورد نقد!! اما زمان(عج) و العیاذ باالله نیز تجویز نقد پیامبر اعظم(ص)، که فیلم و صدای ایشان موجود است بنا بر استدلال دفتر ایشان که"باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و ائمه معصومین(ع) از مسلمات قطعی تشیع است." تنها چیزی که انکار شده ، ...
ناشناس۲۰۹۲۶۳۱۶:۴۴:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
نمی دونم اگه احمدی نژاد نبود شما چه کار می‌کردید؟ هر چه می‌شه به جای پاسخ گویی از عملکرد خود احمدی نژاد را بهانه می‌کنید. احمدی نژاد تمام شد این شما هستید که هنوز او را زنده نگهداشته‌اید چون به دردتان می‌خورد. در ثانی مگر احمدی نژاد منتخب همین مردم نبود چرا شما به مردم توهین می‌کنید؟ به جای این سیاست‌بازیها به رئیستان بگویید اول فکر کنه بعد حرف بزنه. تا زمینه انتقاد فراهم نشه بعد هم کسی انتقاد کرد نگید چرا توهین می‌کنی. ایشان به اعتقادات میلیون‌ها شیعه توهین کرده ولی کسی حق نداره بگه بالای چشمت ابروست.
ناشناس۲۰۹۲۶۴۱۶:۴۴:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
از ترکیب حاضر ین در این جلسه اینانتظار در ذهن متبلور می شود که مسئولین و کار شناسان اقتصادی راهکار های برای مسائل اقتصادی و بهبود معیشت مردم و بیکاری گسترده جوانان تحصیل کرده کشور ارائه نمایند . نه اینکه باز هم تسویه حساب های سیاسی موضوع جلسه و به همه چیز حمله کردن باشد . یقین داشته باشید این حرکات جز چالش در جامعه هی مشکلی را حل نخواهد کرد .
ناشناس۲۰۹۲۶۶۱۶:۴۵:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
متاسفم از اینکه همه علما و وکسانی مه باید در این مملکت پاسخ این حضرت اقا را قاطعانه بدهند در سکوت هستند و هیچ پاسخی نمی دهند این هم بدلیل سیاست بازی و دور کردن افکار مردم از همه مشکلات و کمبود ها با این درگیری های استادانه است تا دولت بی تدبیر روحانی از اب گل الود ایجاد کرده ماهی ازون برون خودش را صید کند . ولی چرا مردم !باید شاهد این همه سخنان بی ارزش از این اقا باشند باید شبکه های اجتماعی را به خط کرد و طبق کقته رهبری اتش به اختیار همه کمبود ها و مشکلات و بی تدبیری ها را از هر کسی در حکومت بی باک ارسال نمایند تخلفات دولتی ها و سایر دستگاهها را گزارش نمایند و کم کاری ها و قصور ها را فریاد بزنند شاید گوشی درد انها را بشنود و اقدامی در خور و شایسته در جهت احقاق حقوق از دست رفته احاد مردم به انجام برساند .
ناشناس۲۰۹۵۶۶۱۹:۴۴:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
اتفاقا نقد همگانی و پاسخ گوئی همگانی درخواست همگانی است فرافکنی نکنید!
ناشناس۲۱۰۰۶۷۰۸:۴۵:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
حالا این همه مردم در خیابان به اقدامات دولت نقد کردند شما یک کلمه جواب شنیدید نقد وقتی خوب است که طرف خود را موظف به پاسخ بداند و نه اینکه به کوچه علی چپ بزند
ناشناس۲۱۰۲۲۲۱۱:۰۶:۳۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
فعلا رئیس جمهور به نقدهای وارد بر خودش پاسخ دهد و بعد از نقد دیگران صحبت کند؛ آن هم نقد امام معصوم!
هاشم۲۱۱۳۸۸۰۲:۱۵:۵۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۸
اقای روحانی نگفت که امام معصوم اشتباه میکرده که بریم امام یا پیغمبر را نقد کنیم. ایشون گفتن پیغمبر و امام هم اجازه میدادند تا همه حرف بزن. اجازه میدادن و گوش میکردن. و عمل حضرات معصومین برای ما حجت است
ناشناس۲۰۸۹۲۰۱۳:۲۵:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
روحانی درست میگوید
ناشناس۲۰۹۴۹۱۱۸:۵۳:۵۳ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
خیر قربان مغلطه میکند بین درست نگفتن و مغلطه کردن تفاوت هست. کارشناسان کلام میتونند در این زمینه بحث کنند.
ناشناس۲۰۹۸۸۹۰۰:۴۵:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
کارشناسان کلام مهم نیستند نظر وخواسته مردم مهم است. ما میخواهیم همه قابل نقد باشند
ناشناس۲۰۹۹۶۶۰۴:۳۹:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
خب تو حالا کارشناس کلام هستی، شما می خواهید بگویید معصومین اجازه نقد نمی دادند؟
ناشناس۲۰۹۷۷۷۲۲:۵۶:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
نه تنها درست نمیگه ، بلکه از همین اندیشه امثال شما برای توجیه بی کفایتی های دولت ، سوء استفاده میکنه .
ناشناس۲۰۸۹۲۷۱۳:۲۸:۳۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
این آقایون هم ظاهراکار مهمتری ندارند و اگر نماینده هستن لطفا به جای فرافکنی و کش دار کردن سخنانی که بیان نشده موضوع راادامه ندهند
ناشناس۲۰۸۹۴۵۱۳:۳۶:۲۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
اقا بچسبین به وضع نابسامان کشور و دست از این صحبت ها بردارین.اینقدر بحث های فرعی رو به خورد جامعه ندین.
ناشناس۲۰۸۹۴۸۱۳:۳۷:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
من با رئیس جمهور موافقم
ناشناس۲۰۹۷۷۸۲۲:۵۶:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
در چه موردی ؟ ناتوانی دولت ؟ نقدپذیری دولت ؟ چی ؟
ناشناس۲۰۸۹۵۱۱۳:۳۸:۴۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
این نماینده‌ها به جای بهانه گیری از رئیس جمهور به فکر آنها که در زندان درگذشته اند و دستگیر شدگان باشند.
ناشناس۲۰۸۹۶۲۱۳:۴۷:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
روحانی دیگه برنامه هاش خوردن توی دیوار !!! دلار 4400 تومنی و ورشکستگی صندوقهای بازنشستگی و... نشون میده که کار از کار گذشته
ناشناس۲۰۸۹۶۴۱۳:۵۰:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
نامه درستی بود هر چند که جنابش متخصص آشفته کردن می باشند تا بهبود اوضاع
سام۲۰۸۹۷۴۱۳:۵۹:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
آقای روحانی یه امام زمان را برای مردم بذار بمونه!!! اما چه عجب صدایی از مجلس بلند شد علی آقا اجازه دادن؟؟؟؟
ناشناس۲۰۸۹۸۱۱۴:۰۰:۲۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
اولا که تکذیب کرد ثانیا خود شما نماینده ها هم به جای گیر دادن به اینکه رییس جمهور در مورد امام زمان چی گفته به حل مشکلات مردم بپردازید
ناشناس۲۰۹۲۵۸۱۶:۴۳:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
دفتر رییس جمهور انتساب این جمله به آقای روحانی که "امام زمان (عج) هم قابل نقد است" را تکذیب کرد و نوشت "باور و اعتقاد به عصمت انبیاء و ائمه معصومین (ع) از مسلمات قطعی تشیع است". این چندمین بار است که ایشان حرفی می زند و پس از اعتراض اهل فن، انکار می کند و می گوید من نگفتم! در حالی که صوت و فیلم تک تک سخنان موجود است.
ناشناس۲۰۹۵۰۷۱۹:۰۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
آقا عهد دقیانوس که نیست نوار سخن ایشان موجود است گوش کنید خودتان درک کنید که توهین بوده یا نقل سخن آن بزرگواران .
ناشناس۲۰۹۰۱۴۱۴:۱۳:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
نوار سخنرانی رئیس جمهور نشان می دهد که صحبت های ایشان کاملاً تحریف شده است. معصوم یعنی کامل و عاری از هرگونه عیب و نقص. ولی همان معصوم می تواند حرفهای مردم را گوش کند و به آنها اجازه فکر کردن و نقد کردن بدهد. این عین حرف ایشان است که گفتند معصومین هم «اجازه نقد» به مردم می دادند. دادن اجازه نقد به مردم چیزی از عصمت نمی کاهد. اسناد تاریخی مملو است از مواردی که مردم به پیغمبر اکرم (ص) و حضرت امیر (ع) در زمان حکومت ایراد می گرفتند و پاسخ خودرا نیز با استدلال می گرفتند. اجازه نقد یعنی همین. هیچ موردی دیده نشده که پیغمبر اکرم (ص) و حضرت امیر (ع) حتی زمانی که در حکومت بودند کسی را بخاطر نقد و ایراد تنبیه کرده باشند. اگر بگوییم مردم حتی اجازه نقد ندارند، خلاف تعلیمات اولیه اسلام و خلاف فطرت انسان است. زیرا مجاز نبودن به نقد به معنی تعطیلی فکر کردن است. این مغلطه آشکار ممکن است برخی را به اشتباه بیندازد ولی کسانی که این مغلطه را می کنند باید بدانند اکثر مردم این تفاوت ساده را درک می کنند. مردم را نباید ساده انگاشت و نباید به شعور مردم اهانت کرد.
ناشناس۲۰۹۵۱۴۱۹:۰۶:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
بعضی ها دوست دارند فکر مردم تعطیل باشد !
محسن۲۰۹۷۹۱۲۳:۲۱:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
سلام اولاٌ: تحریف مربوط به نقل قول است نه چیزی که علناٌ و صریح و با لحنی طلبکارانه بیان شده و نیازی به تحلیل نداشته که دفترش بخواهد بگوید تقطیع شده و منظور این بوده وآن نبوده. ثانیا: طبق آیات قرآن ، امام معصوم سمعاٌ و طاعتاٌ معرفی شده و کسی حق اعتراض و نقد ندارد مگر منکر آن و منافق صفت ( آیه ۵۱ سوره نور و ...) ثالثاٌ: اگر عتاب و خطابی از جانب معصومین صورت نمی گرفته، نه اینکه حق با معترض بوده بلکه ملاکی برای ابتلاء خواص بوده است. رابعاٌ: نقد کلمه عربی است و معنی شفاف و گویایی دارد و نیاز به تحلیل و دست و پازدن هم ندارد.نقد در زبان عرب یعنی سره از ناسره، صحیح از غلط و هنگامی که می خواستند سکه تقلبی از واقعی را تشخیص دهندمی گفتند انتقاد شود. و این هیچ ارتباطی با پرسشگری و سوال کردن ندارد. خامساٌ: اگر ما واقعاٌ افعال و کردار و گفتارمان سنجیده و صحیح باشد و غشی در گفتارمان نباشد نیازی نیست که متوسل به این سخنان توهین آمیز به اهل بیت شویم و به سخن آن فرد ملحدی شویم که در مقابل پیامبر ایستاد و آن سخن سخیف را بیان کرد و سریعاٌ توسط خدا به درک رفت. خواهش می کنم از کلیه عزیزان تاریخ اسلام را خوب مطالعه کنید تا به خاطر عدم اطلاع فریب افراد ل را نخورید. التماس دعا
ناشناس۲۰۹۰۷۴۱۴:۵۱:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
فرمایش اقایان درست ، معصومین (ع)از اشتباه و خطا مصون هستن و این عقیده شیعیان هست. امااینم عقیده شیعیان هست که 14 معصوم بیشتر نداریم پس بقیه بایدبرای نقد کردن بقیه امنیت وجود داشته باشه
saeed۲۰۹۰۷۶۱۴:۵۲:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
گویا کسی به برخی نمایندگان و روحانیون این کشور معنی و مفهوم نقد رو یاد نداده چون همه این حرفا نشون میده بلد نیستن نقد به معنی کوبوندن نیست عزیزان!! هرچند شما به بهانه نقد فقط می کوبونید!! ولی اینجوری نیست نقد میشه پرسش به دنبال پاسخ
ناشناس۲۰۹۱۰۴۱۵:۱۰:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
از کجای سخنان روحانی اینها فهمیدند که میشود پیامبر یا امام زمان را نقد کرد
امیر حسین سلطان/تهران۲۰۹۱۲۳۱۵:۲۵:۱۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
و ای کاش این آقایان که حالا دغدغه رکود اقتصادی و نگرانی تحریمهای جدید آمریکا را دارند در طی 8 سال دولت های نهم و دهم نیز همین دلواپسی ها را ولو در حد یک اپسیلن!!! هم می داشتند تا کار به اینجا نکشد. دکتر روحانی معصوم نبوده اند ، نیستند و نخواهند بود و مانند انسانهای دیگر امکان اشتباه کردن دارند اما اینها هم بهتر است به جای ظاهر و مته به خشخاش گذاشتن ها به مفهوم و جانمایه و اصل و جوهره سخنان جناب آقای رئیس جمهور توجه کنند که لزوم وجود نقد در جامعه را تاکید و تصریح داشته و دارند. همه مسئولان میبایست نقد پذیر و انتقادناپذیر باشند.
ناشناس۲۰۹۶۱۷۲۰:۲۴:۱۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
برادر تمام مشکلات ما از نبود نقد است و نبود روحیه انتقادگری و انتقاد پذیری !! اما به نظر این مخلص واژه " نقد " از جمله کلماتی است که مظلوم واقع شده ، مثل پیچاره کلمه " استعمار " که ذاتاً معنی خوبی دارد اما بد نام است !! منفور است ، نقد از یک نظر یعنی عینهو سبزی پاک کردن ! که خوب ها یش جدا می شود و بدهایش هم جدا ... قابل استفاده ها سوا و غیر قابل استفاده ها هم سوا که دور ریخته می شود !! اما بعضی ها فکر می کنند نقد کردن یعنی ایراد گرفتن !! بهانه گرفتن !! " نقدش " کن یعنی سرتا پاش ایراد بگیر !! خوار و خفیفش کن !! بی اهمیت بشمار ! ... به نظرم روحیه نقد پذیری و نقادی و انتقاد گری صحیح از جمله نعمت هایی است که باید قدرش دانسته شود !! ....میگم طفلک " نقد " !!! خیلی مظلوم واقع شده ... مگه نه ؟!!
آراز۲۰۹۱۴۱۱۵:۳۲:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
لطفا لیست تمامی نمایندگان رو منتشر کنین تا مردم بدونن کیا نامه نوشتن؟ قضاوت با مردم
عباس اکبری۲۰۹۱۴۴۱۵:۳۵:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
نمایندگان محترم کی به خودتون تذکر بده وقت رای اعتماد به وزیر میلیاردی گوش نکردن؟خواستار افزایش قیمت بنزین شدین؟
ساکت۲۰۹۱۶۸۱۵:۵۳:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
شما یک سر سوزن به سفارشات اهل بیت در مورد ظلم و فساد عمل کنید بعد از این حرفها بگویید.
شهاب۲۰۹۱۹۱۱۶:۰۵:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
خود امام علی فرمودن در نهج البلاغه که منو نقد کنید نقد ربطی به معصوم بودن نداره معصوم بودن یعنی گناه نکردن ربطی به اشتباه کردن نداره
محسن۲۰۹۸۰۳۲۳:۳۴:۵۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
گناه همان خطای آزموده شده و آگاهانه است و خطا هم گناه جاهلانه و برای نخستین بار است. بر اساس دلایل متقن، پیامبران، هم از گناه مبرّا هستند و هم از سهو، خطا و نسیان؛ زیرا، آنان و حتی ائمه (علیهم السلام) ، از دو علم برخوردارند: ۱ - علم غیر عادی که به واسطه آن بر تمامی حقایق عالم اشراف و آگاهی دارند. ۲ - علوم عادی که همچون سایر افراد از طریق معمولی به دست می آورند. علاوه بر آنکه آیات و روایات، سهو، خطا و اشتباه را از ایشان نفی می کند (نجم۵۳، ۴ ـ ۳؛ انعام(۶)، ۵۰٫) امام هادی (علیه السلام)  در مقام درود و تحیت بر پیامبر (صلی الله علیه وآله) می گوید: «اللهم اجعل افضل صلواتک علی سیدنا محمد عبدک و رسولک... المعصوم من کل خطا و زلل، المنزه من کل دنس و خطل»؛[۲] «بارالها! برترین درودهایت را بر سرور ما محمد، بنده و فرستاده ات، نثار فرما... آن که از هر خطا و لغزشی معصوم و از هر گونه آلودگی و یاوه گویی پیراسته است».بحارالانوار، ج ۹۹، ص ۱۷۸ خواهشمند است دقت بفرمایید.
مهران۲۱۰۱۴۵۱۰:۰۴:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
اقای شهاب خان خواهشا در چیزی که تخصص ندارید نظر ندهید معصوم یعنی کسی که حتی ترک اولی هم نمیکنه چه برسد به اشتباه و گناه ، میدونید ترک اولی یعنی چی ؟ یعنی اگر دو کاری هر دو حلال باشند اما یکی بالاتر باشد معصوم حتی در این موقع هم نمی آید آنکار حلال اما با ارزش کمتر را انجام دهد ، ترو خدا یاد بگیریم قرار نیست وقتی به کسی رای دادیم هر عملی و هر حرفی که او زد رو توجیه کنیم
ناشناس۲۱۰۶۲۳۱۴:۲۳:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
کی نهج البلاغه خواندی که چنین نقل قولی می کنی
ناشناس۲۰۹۲۲۱۱۶:۱۸:۲۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
وقتی امام زمان (عج) ظهور کنند وقتی کارهای مثبت ایشان را همه می بینند دیگر نقدی در کار نیست همه غیر معصوم هستند مگر مانند امامان عکس آن ثابت شود پس همه انسان عادی هستند و خطا کار و قابل نقد مگر عکس آن ثابت شود و این وضعیت فعلی کشور هم بدلیل همین خطا کار بودن معصوم نبودن هست
احسان۲۰۹۲۲۷۱۶:۱۹:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
سایت الف سلام. من امیدی به پخش پیامهایم ندارم. تقریبا هیچ یک از پیامهای من در گذشته بر روی سایت شما قرار نگرفته است. برای راحتی دل خودم همیشه میگویم که حتما نظراتم کاملا غیرکارشناسی و بی ارزش هستند که توسط شما پخش نمیشوند. شما به وضوح دارید میبینید که جامعه ایران در حال پوست اندازی است و با توجه به ایده آل سازی دروغین شما از آنچه که در جامعه در حال رخ دادن است، مثل همیشه سر خود رو زیر برف کرده و واقعیات جامعه را انکار میکنید. با وجودی که کاملا آگاهید ولی متاسفانه کاملا بر خلاف وظیفه اصلی یعنی آگاهی بخشی به مردم قدم برمیدارید. آگاهی بخشی درست سبب اعتماد مردم به نظام میشود ولی دروغ ریشه اعتماد را میخشکاند. شما تا چه زمانی قصد دارید مشکلات جاری در این کشور را به گردن دولت بیاندازید؟ مثل اینکه لازم به یادآوری است که دو قوه دیگر در جامعه حضور دارند و مشکلاتی که در آنها جاری است در بسیاری از موارد باعث بروز مشکلاتی سنگین تر میشود؟ چرا نمیگویید برخی از نماینده های ملت (!) در صحن مجلس بی کار و فعالیت اند؟ چرا نمیگویید قوه قضاییه 15 میلیون پرونده دارد؟ چرا تشریح نمیکنید از اول انقلاب تاکنون چه برنامه ای برای کاهش جرم، تجاوز، دزدی ... انجام شده که پرونده های قوه قضاییه کاهش یابد؟ چرا نمیگویید در تمامی تریبوان ها به گزارش آنچه که انجام شده میگویند باید این شود باید آن شود؟ چرا مسئولان را زیر سوال نمیبرید؟ این جملات برای این است که برای نجات ایران از این شرایط شما هم بیدار شوید. وگرنه از این نظام که هیچ، ایرانی باقی نخواهد ماند.
الف ر۲۰۹۲۳۶۱۶:۲۸:۳۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
آقایون نماینده این موضوع را رئیس جمهور تکذیب کردند ضرورتی نداشت که تکرار بشه موضوع مهمتر را به شما متذکر میشم بیائید مکانیزمی تعبیه کنید برخی نماینده گان دیگر دنبال پا رتی بازی و کارچاق کنی این را آنجا بکار اون اینجا بکار از بین بره همه شکایت مردم از این تبعیض هاست
ناشناس۲۰۹۲۵۴۱۶:۴۳:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
مثال آقای روحانی در آن سخنرانی که روایتی از برخورد رسول اکرم بود نشان می‌دهد پیامبر هم وقتی کسی از ایشان سوال کند، در مقام پاسخگویی بر می‌آید و همین مثال هم نشان می‌دهد که معنای نقد از دیدگاه آقای روحانی پرسشگری از معصومین بوده نه رد یا نفی آنان.
ناشناس۲۰۹۲۵۵۱۶:۴۳:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
به نظر من آقای دکتر روحانی مراد جدی‌اش در این سخنان نقد معصومین به معنای رد آنها نیست. آقایان نقد را به معنای نفی و رد گرفته‌اند. در حالی که نقد به معنای پرسشگری است و مراد آقای روحانی این است که از معصومین هم می‌شود پرسید و این نیست که هرچه معصوم بگوید، مردم بگویند، سمعا و طاعتا.
ناشناس۲۰۹۵۴۵۱۹:۲۷:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
تا زمانی که نقدپذیری در این مملکت نباشه، نه بیکاری حل میشه نه چیز دیگری. اقای روحانی درست گفتن. نقد کردن خودش یک پلیست به سوی حل مشکلات.
ناشناس۲۰۹۹۲۸۰۱:۵۳:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
آقای روحانی ! فرض کنیم اگه همه انتقاد از امام زمان کنن این که میشه غیبت.وخودتون میدونین که گناه غیبت چیه.شما این 4 سال برای حل مشکلات جوانها خیلی حرف نزن فقط و فقط به فکر بهترین کارهای اجرایی باش هیچکی ازشما هم انتقاد نمیکنه
احمد۲۱۰۲۰۵۱۰:۵۶:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
سلام الف جان از شما انتظارات بالاتری داریم بهتر نیست به موضوعات بی اهمیتی مثل این مورد کمتر ورود کنید من همیشه اخبار رو از این سایت دنبال میکنم بخاطر اینکه حس میکنم کمتر جانبدارانه خبرها رو گزارش میکنید ولی وقتی خبرهایی از این دست پر و بال داده میشه احساس بدی پیدا میکنم مطمئنا رییس جمهور مملکت اسلامی که خود لباس روحانیت بر تن دارد همچین نظری که مورد برداشت بعضی اشخاص گردیده نداشته اند
ناشناس۲۱۱۰۴۵۱۸:۴۱:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
آقای روحانی، درآمد اکثر مردم تو بازار کم و بیش ثابت هست، از چند ماه پیش تا الان ۸۰۰-۹۰۰ تومن تفاوت قیمت دلار شده!! این بود یکی از قولهای انتخاباتی که دلار با ثبات خواهد موند؟ امثال ما دانشجوها در خارج کشور و خانواده ها فقط بخاطره این شعار رای دادیم بهتون، بقیه شعار ها به کنار... بجای مکدر شدن و غمگین شدن از افزایش قیمت دلار بقول سخنگوی دولت، اقدام عملی کنید! فقط بلد بودید بگید دولت قبلی با افزایش قیمت دلار کسری بودجه رو جبران می کرد؟ کمی از ترامپ یاد بگیرید که بغیر از برجام، تمام وعده های انتخاباتی اش رو جامع عمل پوشید!تکلیف برجام هم که بزودی معلوم می کنه!!! شما چند تا وعده ؟؟؟؟ اینقدر با روح و روان ملت بازی نکنید، هر هفته دلار داره بالا میره! اون پولهای برجامی کجا رفت؟ از دلار ۸۰۰ تومن در پایان دوره خاتمی رسیدیم به دلار ۴۵۰۰ تومان در امروز که تازه باز آخر ماجرا نیست...
ناشناس۲۱۱۱۸۲۲۱:۲۷:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۷
مملکت رو نجات بدین! این حرفا چیه؟! مردم بیچاره شدن! مردم ناامیدن! مردم دارن به هر دری میزنن تا از این مملکت برن!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  16. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  17. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  18. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  19. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  20. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین