شریعتمداری: خروج از برجام تنها راه مقابله با زورگویی آمریکاست

گروه سیاسی الف،   3961023270 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: از آنجا که آمریکا به تعهدات برجامی خود عمل نکرده است, خروج ما از برجام کاملا قانونی و قابل توجیه خواهد بود.

شریعتمداری: خروج از برجام تنها راه مقابله با زورگویی آمریکاست

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تصمیم اخیر ترامپ اظهار داشت: ترامپ در نطق‌های انتخاباتی خود از پاره کردن برجام سخن می‌گفت و پس از نشستن بر کرسی ریاست جمهوری نیز بارها اعلام کرده است که از برجام خارج خواهد شد ولی هر بار به بهانه‌ای خروج از برجام را به تاخیر انداخته است زیرا برجام کلاه گشادی است که آمریکا و متحدان اروپایی آن بر سر ایران گذاشته‌اند و بدیهی است که هرگز نمی‌خواهند این امتیاز بزرگ را از دست بدهند.

وی افزود: یکی از شرط های چهارگانه ترامپ آن است که مفاد برجام تاریخ انقضاء نداشته و مادام العمر باشد که این شرط با ادعای او درباره نارضایتی از برجام در تناقض است زیرا اگر برجام را به نفع آمریکا نمی‌داند چرا خواستار مادام‌العمر شدن آن است؟ برجام یک سند هسته‌ای است و ادعای ترامپ برای اصلاح آن به فعالیت هسته‌ای ایران مربوط نمی‌شود بلکه آنچه او با عنوان «مکمل برجام“ مطرح می‌کند, توطئه‌ای تازه برای از بین بردن توان نظامی کشورمان است. ترامپ قصد دارد با خلع سلاح ما, ایران را به کشوری ضعیف برای بلعیده شدن از سوی آمریکا و متحدانش تبدیل کند.

مدیر مسئول کیهان با اشاره به این نکته که هر چهار شرط ترامپ به همین منظور ارائه شده است, گفت: شرط اول, اجازه بازرسی از همه سایت‌های مورد نظر آمریکا به بازرسان است, یعنی اطلاع دقیق از توان نظامی جمهوری اسلامی از طریق حضور در حیاط خلوت نظامی کشورمان. در شرط دوم از ایران خواسته است تا متعهد شود که هرگز حتی به تملک سلاح هسته‌ای نیز نزدیک نشود! این شرط در نگاه اول باتوجه به حرام دانستن سلاح هسته‌ای از سوی کشورمان و تعهدات برجامی در خصوص خودداری از تولید سلاح اتمی, غیر ضروری به نظر می‌رسد ولی در آن نکته‌ای گنجانده شده است که می‌تواند تمامی فعالیت نظامی غیر هسته‌ای ایران را متوقف کند و آن عبارت «حتی نباید به تملیک سلاح هسته‌ای نزدیک شود؛ never even comes close to possesing a nuclear weapon» است. عبارت حتی نباید نزدیک شود یک جمله دو پهلو است و می توانند با تمسک به آن بسیاری از اقدامات غیر مرتبط ما با تملیک سلاح هسته‌ای را در این جهت تعریف کرده و ایران را به نقض برجام متهم کنند.

شریعتمداری در ادامه گفت: شرط سوم همان است که خواستار مادام العمر بودن برجام شده است. درشرط چهارم هم آورده است که موشک‌های دور برد و تسلیحات اتمی از یکدیگر جدا نشدنی هستند و ساخت و آزمایش موشک بایستی مشمول تحریم‌های شدید قرار بگیرد و این همان نقطه اصلی و گرانیگاه شرط‌های چهارگانه ترامپ است که نتیجه قطعی آن خلع سلاح جمهوری اسلامی ایران درمقابل دشمنان گوش خوابانیده است که ایران را به لقمه‌ای آسان برای بلعیده شدن از سوی دشمنانش تبدیل می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا از امتیاز تمدید چهار ماه یکبار تعلیق‌ها که به رئیس جمهور این کشور داده شده است به عنوان یک اهرم کارآمد برای تضعیف توان اقتصادی کشورمان و مخصوصا دامن زدن به گرانی‌ها استفاده می‌کند.

شریعتمداری در توضیح این نکته گفت: هر چهار ماه یکبار, این احتمال که رئیس جمهور آمریکا از تمدید تعلیق‌ها خودداری کند به دستاویزی برای یک طیف مشکوک در داخل کشور تبدیل می‌شود تا قیمت دلار را در بازار ارز افزایش بدهند و بعد از تمدید تعلیق‌ها, قیمت افزایش یافته به زمان قبل از افزایش باز نمی‌گردد و یا فقط اندکی از قیمت قبلی کاسته می‌شود و از آنجاکه متاسفانه قیمت دلار به شاخصی برای افزایش یا کاهش قیمت کالای دیگر تبدیل شده است, هر چهار ماه یکبار شاهد افزایش قیمت اجناس و خدمات هستیم و این مسئله بطور طبیعی موجب نارضایتی مردم، اقشار مستضعف و کم‌درآمد می‌شود.

مدیر مسئول کیهان تصریح کرد: کارسازترین چاره در مقابل زورگویی‌های آمریکا خروج ایران از برجام است و از آنجا که آمریکا به تعهدات برجامی خود عمل نکرده است, خروج ما از برجام کاملا قانونی و قابل توجیه خواهد بود.

دیدگاه کاربران

عباس اکبری۲۰۴۴۶۹۱۹:۳۴:۴۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
آقای شریعتمداری من یک اصولگرام برجام نقص داره که اول باید دقت میشد که مجلس بد صحتش تصویب کرد ولی شما هم تند می روید در همه مسائل تندرو هستید یک چهره انقلابی دلسوز هستید ولی کارشناسی حرف بزنید بهتره نه احساسی انتخابات تمام شده
ناشناس۲۰۴۴۸۰۱۹:۴۲:۱۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
یادت رفت سال اولی که مردم روحانی را انتخاب کردند .؟ لااقل در این چهار سال خودمان را پیدا کردیم .
ناشناس۲۰۴۸۸۷۰۰:۳۵:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
یک عده منتظر هستند از برجام خارج شوند تا دوباره به سود های کلان بیشتر برسند! همه هم از قول مردم حرف می زنند!
ناشناس۲۰۴۵۱۲۱۹:۵۵:۲۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
آقای شریعتمداری محترم آیا شما از حال مردم خبر دارین....آیا شما بیمار دارین ؟آیا شما مشکل بیکاری ؟اقتصادی دارین؟
رییس۲۰۴۵۲۱۱۹:۵۸:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
چشم رئیس فقط اگر لطف کنید راه حل کسب درامد بعد اینکه نفت ایران با خروج صد در صد تحریم میشه اعلام کنید که مردم خیالشون راحت بشه راه حلی هست
ناشناس۲۰۴۵۲۵۲۰:۰۱:۴۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
حاج حسین امیدش فقط به ترامپ است که برجام را پاره کند
ناشناس۲۰۴۵۴۶۲۰:۱۵:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
حاج حسین راست میگی اما چه کنم که بیشتر مردم جناحی فکر میکنن و چون تو انقلابی هستی حرفت رو نمیپذیرن
ناشناس۲۰۴۵۸۷۲۰:۴۲:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
آقای شریعتمداری چقدر لحظه شماری میکند واسه شکست برجام
ناشناس۲۰۴۶۰۹۲۰:۵۰:۴۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
حاجی شما که با خروج از برجام و برگشتن تحریمها مشکلی برات ایجاد نمیشه؟!
majid r۲۰۴۶۲۳۲۱:۰۴:۱۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
از برجام خارج شویم اولین عکس العمل برگشتن تحریمهای بین المللی و نه فقط آمریکا می باشد. بترسید از روزی که این خبر پخش شود و شوک آن فقط در ساعات اولیه ، 25 درصد کاهش ارزش پول ملی خواهد بود.
ناشناس۲۰۴۶۳۲۲۱:۱۱:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
خوب اقای شریعتمداری ۱- از برجام خارج شویم دلار چند میشود ؟ ۲- صادرات نفتمان چقدر خواهد بود ؟ صد هزار بشکه ؟ ۳- هواپیماهای فرسوده مان را چه کنیم ؟ ۴- گرانی ناشی از تحریمها را چه کنیم ؟ ۵- از کجا معلوم که سیاست ترامپ همین باشد که خسته شویم تا خودمان از برجام خارج شویم ؟ آیا شما مطمئن هستید ؟ ۶- آیا اصلا قبول دارید که سیاست نرمش قهرمانانه رهبرمعظممان توانست شکاف عمیقی در اتحاد جهان به سردستگی امریکا و شورای امنیت سازمان ملل ایجاد کند ؟ ۷- آیا شما فکر میکنید که فقط خودتان سیاست و زورگویی های جهانی و امریکا را میفهمید؟
معلم۲۰۴۶۶۳۲۱:۴۶:۴۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
گل به خودی!بازگشت بابک زنجانی ها برای فروش نفت.
ناشناس۲۰۴۷۰۵۲۲:۱۹:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
خروج از برجام = افزایش قیمت دلار = تورم
ناشناس۲۰۴۷۲۴۲۲:۳۲:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۳
صحبت اقای شریعتمداری اگر در راستای جنگ زرگری باشد خوب هست اما خروج از برجام توسط ایران ارزوی امریکاست. سیاستمداران ما باید بدون تاثیر پذیری از صدای زوزه گرگها بجای فرار و به چنگ گله گرگ ها افتادن موقعیت امن را ترک نکنند.
ناشناس۲۰۴۸۹۸۰۰:۴۳:۲۶ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
ایشون صداش از جای گرم نرم میاد، راستی حاجی اطلاع داری نان قیمتش چقدر؟؟؟
یعقوب آروند -رشت۲۰۴۹۴۳۰۱:۰۹:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
آقای شریعتمداری می گوید خروج از برجام بهترین جواب به زور گوئی های آمریکاست هرچند که برجام هنوز نطفه نبسته بود شکست خورده بود ولی این کار یعنی خروج از برجام توسط ما بهانه بدست دشمن دادن است بلکه بهترین راه تلافی کردن از طریق مقابل به مثل کردن است و هر کار آنها را عملا وبا اقدامات تضعیف کننده دشمن وتقویت کننده دفاعی نظامی خود وهمچنین برقراری روابط با دشمنان آمریکا باید تلافی کرد تا هم بتوانیم قوی تر شویم وهم دشمن را به انفغال بکشانیم وهم گامهایی درست در وادار کردن دشمن به اشتباه کردن برداشته باشیم و بعد بتوانیم بیشترین بهره را از رفع خطر بین مالمللی برای خود داشته باشیم و غیره
ناشناس۲۰۴۹۵۲۰۱:۱۸:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
حرف‌های ایشون رو قبول دارم. واقعا برجام تا اینجای کار فقط به ضرر ایران بوده. اما ترجیح میدم در این زمینه به شورای عالی امنیت ملی و رهبری اعتماد کنم.
ناشناس۲۰۴۹۷۶۰۳:۰۱:۴۴ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
شما که از همون روز اول برجام میگفت برجام بده و خوب نیس حرف جدید بزنین!
مستضعف۲۰۴۹۹۷۰۴:۱۰:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۴
درود برحاج حسین ترامپ فقط زبان زور میفهمد کره شمالی را ببینید؟!!!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین