پزشکیان خبر داد: شناسایی اموال جدید موسسه مالی کاسپین توسط برخی از سپرده گذاران

گروه اقتصادی الف،   3961020164 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نایب رییس مجلس، از شناسایی اموال جدید موسسه مالی و اعتباری کاسپین توسط برخی از سپرده گذاران خبر داد.

شناسایی اموال جدید موسسه مالی کاسپین توسط برخی از سپرده گذاران
مسعود پزشکیان در گفت وگو با خانه ملت، در تشریح نشست صبح امروز نمایندگان سران قوا به منظور بررسی آخرین وضعیت سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری کاسپین گفت: موسسه مالی و اعتباری کاسپین که موظف شده بود تا سقف مبلغ 100 تا 200 میلیون تومان به تمامی سپرده گذاران موسسه مالی و اعتباری کاسپین پرداخت کند برای اینکه شاکله خود را حفظ کند علیرغم ایجاد خط اعتباری به برخی از سپرده گذاران سعی می کرد که مبلغ سپرده ها را به صورت کامل پرداخت نکند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ظرف یکی دو روز گذشته با این موسسه مذاکرات صورت گرفت که با توجه به اینکه خط اعتباری برای پرداخت سپرده ها فراهم شده است باید پرداخت سپرده ها را انجام دهد، افزود: نباید مراجعه کنندگانی که در این موسسات سپرده گذاری کرده اند مشکلی پیدا کنند.

پیگیری مشکلات موسسات مالی و اعتباری خارج از گروه کاسپین توسط بانک مرکزی

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بحث اصلی سپرده گذاران بالای سقف 100 و 200 میلیون تومان هستند، ادامه داد: بخشی از موسساتی که علاوه بر کاسپین، وحدت، بدر طوس و البرز ایرانیان مشکل دارند باید مشکلات آن ها توسط بانک مرکزی پیگیری شود و در چارچوب همین تصمیمات براساس روالی که طی شده سپرده سپرده گذارانی که سپرده های محدود داشته اند را پرداخت کند.

پزشکیان یادآور شد: برای سپرده گذاران بالای 100 و 200 میلیون تومان در کاسپین گروه تسویه متشکل از قوه قضائیه، دولت و نماینده سپرده گذاران تشکیل می شود که این گروه باید با هماهنگی بانک مرکزی تیمی تشکیل دهد که در هر یک از موسسات پاسخگوی سوال ها، نیازها و دغدغه های سپرده گذاران در همان منطقه باشند تا سپرده گذاران برای حل مشکل خود به سایر بخش ها مراجعه نکنند.

نماینده سپرده گذاران عضو گروه تسویه سپرده های کاسپین است

وی با بیان اینکه تیم تسویه باید با سپرده گذاران جلسه برگزار کرده و از آن ها نظرخواهی کند، افزود: این نظرات به هیات سه نفره اعلام می شود و در گروه تسویه که نماینده سپرده گذاران نیز عضو آن است، اموال شناسایی و قیمت گذاری می شود و در نهایت براساس آنچه که شناسایی می شود برنامه ها و تصمیمات بعدی برای تسویه مابقی سپرده، سپرده گذاران انجام می شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر نخست باید گروه تسویه تشکیل شود و سپس اموال را شناسایی کند، ادامه داد: این گروه باید با سپرده گذاران جلسه تشکیل دهد و سپرده گذاران باید دغدغه ها و نگرانی های خود را به این گروه گزارش دهند.

براساس شکایات دریافتی کاسپین سپرده ها را مرحله ای پرداخت می کرد

وی اظهار داشت: مقرر شده دستورالعملی توسط بانک مرکزی تهیه شود تا نحوه کمک به سپرده گذارانی که وضعیت بحرانی داشته و مستاصل هستند مشخص شود تا این سپرده گذاران از وضعیت بحرانی خارج شوند و به همان نسبت تصمیمات بعدی برای آن ها اتخاذ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه براساس شکایت های دریافتی از سپرده گذاران کاسپین سپرده ها را به صورت 5 میلیون تومانی یا 10 میلیون تومانی و مرحله ای پرداخت می کرد، افزود: براساس بررسی ها مشخص شد که این اتفاق رخ داده و کاسپین پرداخت را به صورت کامل انجام نمی دهد لذا در جلسه امروز با بانک مرکزی در این باره صحبت شد و بانک اظهار داشت که در این باره با موسسه مذاکره شده و به آن ها تاکید شده که سپرده گذاری مراجعه کرد و درخواست برداشت سپرده خود را داشت بانک نباید ممانعتی کند و سپرده آن ها را پرداخت کند.

برخورد با کاسپین در صورت ممانعت از پرداخت سپرده ها

وی ادامه داد: پیگیری ها ادامه می یابد تا اگر کاسپین به روند ممانعت خود ادامه دهد با آن ها برخورد شود تا مشکلی برای سپرده گذاران ایجاد نشود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی سپرده گذاران اطلاعاتی درباره اموال کاسپین ارائه داده اند، تصریح کرد: این اطلاعات جدیدی که درباره اموال کاسپین توسط برخی سپرده گذاران ارائه شده بررسی می شود و اگر اطلاعات صحت داشته باشد بسیاری از مشکلات سپرده گذاران رفع می شود.

دیدگاه کاربران

شیران فر۲۰۰۷۷۴۱۲:۴۷:۳۵ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
موسسات غیرمجاز و تعاونی‌ها که ربطی به این دولت نداشته و حتی مجوز بانک مرکزی را هم نداشتند، اینها مجوزهایشان مجوزهای تعاونی برای دهه ۸۰ و قدیمی است،این بار سنگینی بر دوش دولت است. ما این کار را کردیم. به عهده ما نیست. مگر باید این را دولت حل کند؟ برخی رفتند به یک موسسه غیرمجاز اعتماد کردند و این را هم می‌گویند که به موسسه کاسپین بانک مرکزی مجوز داده ، شما می‌دانید که موسسه فرشتگان، جزو آنهایی بود که داخل این نبود و مجاز نبود داخل این شود. نمی‌خواهم تفسیرش را بگویم یک قاضی‌ در یکی از شهرها اشتباهی کرده و این گرفتاری برای ما درست کرده که ربطی به دولت ندارد.از سخنان آقای روحانی کاملا مشخص است که سیف همچنان دارد اطلاعات اشتباه و نادرست در اختیار ایشان قرار می دهد کلیه این مطالبی که توسط رئیس جمهور در خصوص موسسه فرشتگان گفته شد کاملا اشتباه و نادرست است کاسپین به خودی خود هویتی ندارد و هویتش را از تجمیع این 8 تعاونی که عمده آنها فرشتگان می باشد بدست می آورد یعنی 53% از کاسپین فقط سهم فرشتگان است بعد رئیس دولت می گوید فرشتگان داخل این نبود و مجاز نبود! اگر فرشتگان نبود که در اینصورت مجوز صادره شما در 941227 غیر قانونی است چرا که حتی سپرده قانونی کاسپین را فرشتگان پرداخت کرده است و کاسپین به خودی خود که ریالی پول نداشته است حتی پول و در واقع باج مجوز صادره را باز فرشتگان پرداخت کرده است در واقع آقایان تصور کرده اند که می توانند کلیه سپرده های سپرده گذاران مظلوم فرشتگان را به نفع کاسپین و سهامدارانش بالا بکشند فرشتگان در سال 92 منحل شد و موسسه آرمان ایرانیان بوجود آمد نکته ای که سیف همیشه آنرا مخفی می کند تا حقایق این بر مسئولین امر آشکار نگردد موسسه آرمان ایرانیان فقط اسمش به کاسپین تغییر کرده و از منظر حقوقی و تعهدات هیچ تغییری نکرده حتی با یک شماره ثبت در اداره ثبت شرکتها (آرمان ایرانیان و کاسپین) ثبت شده اند جناب آقای روحانی از یکسال گذشته تاکنون بانک مرکزی دولت شما هزاران بار حرف هایش را تغییر داده اما درک نکرده است که مردم به مجوز صادره اعتماد کرده و در کاسپین سپرده گذاری کرده و یا افزایش سپرده داده اند و همه مستندات بانک مرکزی موجود است مطمئن باشید مردم به کمتر از حقشان که همانا پرداخت کلیه مطالباتشان اعم از اصل سپرده و سود سپرده طبق قرارداد تا روز تسویه می باشد راضی نخواهند شد در واقع طبق حقوق شهروندی که جنابعالی بارها فقط اعلام کردید بایستی ضرر و زیان وارده به سپرده گذاران طبق قانون پرداخت شود ضمنا قاضی اشتباه نکرده چرا که قبل از نامه قاضی بانک مرکزی مجوز تغییر تابلوها را داده بوده و مستنداتش موجود است و اینها حقایقی است که بانک مرکزی سعی بر پوشیده و مخفی نگهداشتن آنها دارد و متاسفانه سپرده گذاران راه ارتباطی با جنابعالی ندارند که مستندات واقعی را تقدیم حضورتان کنند در این زمینه 183 نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی همه مستندات را بررسی کرده و 183 نماینده رای بر محکومیت بانک مرکزی طبق ماده 236 آئین نامه داخلی داده اند که گزارش محکومیت بانک مرکزی به قوه محترم قضائیه بیش از 100 روز است ارجاع شده و قرار بوده بدون اطاله وقت بررسی شود و طبق ماده 171 قانون اساسی کلیه مطالبات سپرده گذاران مظلوم کاسپین شامل اصل سپرده و سود سپرده طبق قرارداد از محل بودجه دولت در سال 96 پرداخت گردد.
ناشناس۲۰۰۹۲۱۱۴:۰۴:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
این پولا خوردن نداره شما رفتی سپرده گذاری کردی که سود !!!! بگیری الان طلبکاری که دولت چرا از بودجه مملکت که البته سهم مردم یک کشور هست پولتو نداده ؟ اگه دولت این پولو بده در....و ربا خواری شما سهیم شده !!
نگران از عدالت۲۰۱۰۹۶۱۵:۴۷:۰۸ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
و طبق ماده 171 قانون اساسی کلیه مطالبات سپرده گذاران مظلوم کاسپین شامل اصل سپرده و سود سپرده طبق قرارداد از محل بودجه دولت در سال 96 پرداخت گردد. یعنی پولی که آقازاده ها بردند و خوردند بدلیل عدم توانایی...در بازپس گیری باید از جیب ملت پرداخت شود (عین عدالت!!!!!!) اونوقت میشود پول ملت در جیب آقازاده ها
ناشناس۲۰۰۸۹۸۱۳:۵۵:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
.. همه خانه ها با سیل، زلزله و طوفان ویران نمی شوند! خانه هایی هستند که با مسدود شدن و تصرف حسابهای سپرده گذاران به یکباره غارت و کل زندگی انسانها خراب می شود و کانون گرم خانواده ها منجر به فروپاشی می شود. ای کاش برای خراب شدن چنین خانه هایی هم مسئولان کشور پیام تسلیت و همدردی به مالباختگانی که دو سال است از زندگی ساقط شدند، می دادند! خصوصیت زمین لرزه آنست که حداقل یه لرزه کوچک را مسئولان ناخودآگاه احساس می کنند. ولی مسدود شدن دوسال حساب سپرده گذارانی را که تمام سرمایه، دارایی و کل زندگیشان را برای گرفتن چندر غاز سود /به موسسه مالی و اعتباری ثامن ا.. یا تعاونی های دیگر سپردند هیچ احساس نمی کنند! کدام مسئول کشور می تواند ذره ای تصور کند که شمار زیادی از سپرده گذاران در شرایط رکود شدید اقتصادی و بیکاری و احتیاج به پول، با فروش مامن و خانه و یا کل زندگیشان تمام دارایی شان را جهت یک درآمد بخور و نمیر در موسسات مالی و اعتباری گذاشتند تا جلوی زن و بچه هایشان شرمنده نباشند!؟ ای کاش مسئولانی هم پیدا می شدند تا حداقل با سپرده گذاران مالباخته ای که دو سال است تمام دارایی شان را از دست دادند و هزاران پس لرزه را تاکنون تحمل کرده اند ابراز همدردی می کردند
ناشناس۲۰۰۹۱۳۱۳:۵۹:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
من فکر می کنم باید این فریادها را شنید. بعضی از این مردمی که با تحصن کنار خیایان ها می خوابند، به نان شبشان محتاجند! زندگی ها دارد متلاشی می شود! من خواهش می کنم از مقامات مسئول در بخش های گوناگون یک مقدار دل بدهند و با توجه بیشتر و یک نگاه عمیق تر.این مشکلی ست که باید حل شود در نهایت این مشکل در همین کشور بوجود آمده، حالا دائما بیندازیم گردن همدیگر! بالاخره رفته اند از نهادی یک مجوزی گرفته اند و یک نهادی هم موظف بوده که نظارت کند. حالا یکی کوتاهی کرده، یکی اشتباه کرده...! مردم این وسط چه می شوند؟ باید مراعات حال مردم را بکنیم. امیدوارم این حرف را که خواسته این مردم است و مراجعات فراوانی هم هست، این را بشنوند و از کسی که دلسوز آن هاست و می خواهد مسئله را حل کند، انشاالله بشنوند و دل بدهند و پای کار بایستند و زود این مسئله را جمع کنند. خوب نیست در شرایطی که دشمنان می خواهند اساس و موجودیت ما را تحت فشار قرار بدهند و مردم را تحت فشار مضاعف قرار بدهند، اینجور صحنه ها و اینجور اتفاقات در کشور ما مشاهده شود.
ناشناس۲۰۰۹۱۵۱۴:۰۰:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
آقا شما را به هر چه وهر که میپرستید اینقدر با اعصاب نداشته مردم بازی نکنید زودتر تکلیف سپرده گذاران ثامن الائیمه را مشخص کنید کافر که گیر نیاورده اید که بخواهید داخل پرس قرارش دهید تا مسلمان شود اکثر کسانی که داخل این موسسه سپرده گذاری کردند به خاطر اسم مقدسش وبا اطمینان به اینکه وابسته به نهادی بود که حتی یک درصد هم فکر کلاه برداری نمیکردند.الان نزدیک 6ماهه که نه زندگی داریم ونه اعصاب من باموسسه قرارداد 6ماهه بستم چون با برنامه ریزی که کرده بودم بعد 6 ماه نیاز به پولم داشتم الان حدود 6ماهه که شدیم عروسک کوکی اینهازندگیم دارد ازهم پاشیده میشود سلامتی خودم واعضاء خانواده به خطر افتاده 3تا بچه بیکار وعزب دارم جرم ما این است که ..پارتی نداریم .. چرا بانک مرکزی نسبت به رفع مشکل سپرده‌گذاران موسسه ثامن که براحتی حق برداشت از پول خود را در این موسسه ندارند، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد؟
ناشناس۲۰۰۹۱۹۱۴:۰۳:۲۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: بنده امروز مقصر اصلی در ارتباط با مشکل سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری را دولت می‌دانم که با بی‌تدبیری خود در همه ابعاد، امروز زمینه اعتراضات را فراهم می‌کند. وی بر همین اساس اضافه کرد: مردم ما حق دارند در ارتباط با حقوق تضییع شده خود به جایی پناه ببرند. وقتی امروز کسی نیست که به آنها پناه دهد، حرف‌شان را بشنود و نماینده‌های آنها هم در مجلس نمی‌توانند حرف خود را مطرح کنند و متاسفانه با سوءمدیریتی که با یک دیکتاتوری فراوان حتی اجازه نمی‌دهند این مسائل مطرح شود نتیجه آن این خواهد شد که مردم به این شکل تجمع و مسائل خود را به یک شکلی طرح کنند. پژمان‌فر افزود: بنده ضمن اینکه باید از مردم مظلوم سراسر کشور در ارتباط با این سوءرفتارها که باعث شد به این شرایط افتاده‌اند عذرخواهی می‌کنم، هشدار می‌دهم که بی‌تدبیری دولت درباره احقاق حقوق این مردم زمینه بسیاری از مسائل را ممکن است در کشور فراهم کند و انتظار ما این است که هیات رئیسه مجلس از این خودکامگی و سوءمدیریت که جلوی سوال نمایندگان را نسبت به رئیس‌جمهور گرفته، دست بردارد و اجازه دهد مجلس از حقوق قانونی خود نسبت به پیگیری مطالبات مردم استفاده کند و دستگاه‌ها را به رعایت حقوق مردم ملزم کند. وی ادامه داد: ما سوال از وزیر اقتصاد را چندین بار مطرح کردیم اما وی مطرح می‌کند که موضوع بانک مرکزی و سوءرفتارهای این بانک و رفتارهایی که در آنجا انجام می‌شود هیچکدام تحت مدیریت وزیر نیست؛ یعنی اینها به شخص رئیس‌جمهور بازمی‌گردد و اصراری که در ارتباط با این روش غلط دارند
ناشناس۲۰۰۹۲۲۱۴:۰۴:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
تنها راه حل برای مشخص شدن عوامل پشت پرده: می بایستی مدیران و سهامداران متخلف موسسات مالی نظیر کاسپین و فرشتگان و همدستانشان بواسطه هزینه هایی که به کشور به اشکال و صور گوناگون تحمیل نموده و بنا به گفته تمامی مسئولین نظام یکی از عوامل اصلی گله مندی مردم می باشند مطابق نظر دادستان محترم کل کشور در دادگاهی ویژه و بطور علنی محاکمه شوند.
ناشناس۲۰۱۰۳۱۱۴:۵۹:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
فقط کاسپین رو نگید مشتریان ثامن الائمه چی
ناشناس۲۰۱۰۶۵۱۵:۲۸:۳۰ ۱۳۹۶/۱۰/۲۰
چرا بانک مرکزی تعلل می کند . موقع پول گرفتن یادش نبود بگوید که کاسپین مجوز دار سروسامان ندارد . وقتی پولهار ا جذب کرد و خیالش راحت شد اعلام کرد که کاسپین مجوز دارد اما مجوز ان قلابی است و ... ما هم اصل پول و هم سود ان را از لحظه افتتاح حساب تا در اخرین روز تسویه می خواهیم./
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین