اعترافات کفش فروشی که رئیس موسسه مالی آرمان در کرج را کشت

گروه حوادث الف،   3961018071 ۱۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

مرد مالباخته که شبانه وارد خانه رئیس یکی از شعبه‌های موسسه مالی اعتباری آرمان در کرج شده و پس‌ از مشاجره شدید، دست، پا و دهان مرد جوان را بسته و گریخته بود، صبح دیروز همراه دوستش در شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز به اتهام قتل پای میز محاکمه ایستاد.

اعترافات کفش فروشی که رئیس موسسه مالی آرمان در کرج را کشت

روزنامه «ایران» نوشت: رسیدگی به این پرونده از بیستم اردیبهشت سال ۹۶ در پی مرگ رئیس جوان یکی از شعب موسسه مالی و اعتباری آرمان در شهر کرج شروع شد. کارآگاهان جنایی وقتی در صحنه جنایت حضور یافتند با جسد مرد ۳۰ ساله روبه‌رو شدند که دست‌ها و پاهایش بسته شده و دهانش را با یک چسب شیشه‌ای بسته بودند. پس از انتقال جسد به پزشکی قانونی مشخص شد وی در اثر خفگی جان باخته است.

دادستان کرج نیز درباره این جنایت گفته بود: «ضارب یا ضاربان پس از ورود به خانه مقتول و بستن دست و پایش مرد جوان را کشته و متواری شده‌اند. احتمال اینکه مشتریان یا افراد دیگری با دلایل مختلفی در این ماجرا دست داشته باشند نیز وجود دارد.»

سرانجام کارآگاهان پس از تحقیقات گسترده دریافتند فردی به نام ایرج ۳۷ ساله که از سپرده‌گذاران موسسه بوده چند ماه قبل با مقتول درگیر شده و او تنها مظنون به شمار می‌آید، بنابراین ایرج تحت بازجویی قرار گرفت و در همان مراحل نخستین راز جنایت را فاش کرد و دیگر همدستش را لو داد اما ادعا کرد همدستش نقشی در این قتل نداشته است.

صبح دیروز عامل اصلی جنایت، همراه همدستش مجید از زندان به‌شعبه یکم دادگاه کیفری استان البرز که به ریاست قاضی هدایت رنجبر و با حضور قاضی یزدانپور - مستشار دادگاه - تشکیل جلسه داده بود منتقل شدند و پای میز محاکمه ایستادند. در آغاز محاکمه، نماینده دادستان متن کیفرخواست را خواند و سپس اولیای دم، قصاص عاملان قتل پسرشان را خواستند. آنگاه متهم ردیف اول برابر دادرسان ایستاد و در حالی که اشک می‌ریخت، گفت: من قبول دارم که باعث قتل شده‌ام اما به هیچ عنوان قصد کشتن او را نداشتم.

ایرج گفت: من تولید‌کننده کفش هستم که یک کارگاه کوچک داشتم. به خاطر مشکلاتی که برای کارگاه پیش آمده بود باید سرمایه‌ام را از موسسه می‌گرفتم. من حدود ۴۰۰ میلیون تومان پول در صندوق موسسه آرمان داشتم اما وقتی برای پس گرفتن پولم مراجعه کردم متوجه شدم این موسسه ورشکست شده است. باورکنید حال خوبی نداشتم و شوکه شده بودم. سرانجام رئیس موسسه را در سرپرستی کرج پیدا کردم و با هم حرف زدیم. بعد قرار شد فردای همان روز تکلیف مرا روشن کند. صبح فردا مراجعه کردم اما خبری از او نشد. چند روز گذشته بود و ایام سال نو نزدیک بود. من دیگر قید پولم را زده بودم که با خانواده‌ام به یزد رفتیم.

چند هفته گذشته بود که وقتی همسرم را به بیمارستان برده بودم به طور اتفاقی رئیس موسسه را دیدم که سوار خودرو بود. همان موقع دنبالش رفتم و آدرس خانه‌اش را پیدا کردم. بعد از آن سراغ یکی از دوستانم که کفش‌فروشی داشت رفتم. به او گفتم تو سر و زبان بهتری‌ داری، بیا تا با هم برویم سراغ کسی که پولم را نمی‌دهد. حدود ساعت ۹ و نیم شب بود که رفتیم به خیابان چهارصد دستگاه و زنگ در خانه‌اش را زدیم. خودش در را باز کرد و با تعارف خواست وارد خانه شوم. من برای حرف زدن داخل شدم و دوستم میثم بیرون ایستاده بود. آقای کرمی شروع به صحبت کرد و باز هم برای فردا قول داد. من به او گفتم که مثل دفعه قبل فرار نکنی که او عصبانی شد و صدایش را بالا برد و شروع به فحاشی کرد. بعد با هم دست به یقه شدیم که دوستم وارد منزل شد. از او دستبند پلاستیکی  خواستم و دست مرحوم را بستم و نوار چسب به دهانش چسباندم. او را بلند کردیم و روی کاناپه نشاندیم. از دوستم خواستم سوئیچ خودرویم را بدهد و برود بیرون. چند دقیقه بعد چسب دهانش را باز کردم و با هم حرف زدیم. حتی برایش یک لیوان آب بردم که بعد او تهدیدم کرد و گفت آثار انگشتانم همه جا هست. من که ترسیده بودم و نمی‌دانستم چکار کنم دوباره به میثم زنگ زدم و گفتم برایم دستکش بیاورد. من همه آثار انگشت را پاک کردم. بعد دوباره با چسب دهانش را بستم و زدم بیرون. در حالی که نمی‌دانستم او خفه شده است.

قاضی رنجبر از متهم پرسید: آیا پولت را به مقتول سپرده بودی یا به بانک که سراغ او رفتی؟

متهم پاسخ داد: من آنقدر نگران بودم که نمی‌دانستم چکار می‌کنم. این پول را با بدبختی و رنج بسیار به‌دست آورده بودم و تمام زندگی‌ام همین پول بود. نمی‌توانستم تحمل کنم و ببینم حاصل تمام کارکردم به باد رفته است و کسی هم جواب درستی به من نمی‌دهد.

پس از اظهارات متهم، وکیل او در جایگاه ایستاد و از موکش دفاع کرد. سپس متهم دیگر پای میز محاکمه ایستاد اما از وقوع قتل اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «هیچ نقشه‌ای برای قتل نداشتیم و من فقط برای کمک به دوستم برای گرفتن پولش به آنجا رفته بودم. من الان ۳۶ سال سن و یک فرزند دارم. شغلم کفش‌فروشی است و هیچ سابقه کیفری هم ندارم. من کاملا بی‌گناهم.»

پس از اظهارات دو متهم و پایان جلسه، قضات وارد شور شدند تا رای خود را صادر کنند.

دیدگاه کاربران

بابک۱۹۷۷۱۷۱۰:۱۴:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
... اصلی = بانک مرکزی، اقازاده ها،دولت
ناشناس۱۹۷۷۱۸۱۰:۱۴:۵۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
باید به جای این شخص رئیس کل بانک مرکزی را محاکمه کنند.
ناشناس۱۹۷۷۳۹۱۰:۵۱:۰۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
چرا؟؟ چرا بی قانونی رو به سبک فیلم های...و بهروز وثوقی ترویج می کنید؟ اون باید شکایت می کرد و حقش رو می خواست!
ناشناس۱۹۸۱۱۱۱۴:۲۶:۳۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
ازسال 80 تا بحال شکایتی کردمو هنوزدارم دنبال پولم میدوم! طرف هم برای خودش راست راست می گرده و به ریشمن میخنده! 3 دفعه وکیل عوض کردم وهنوز نتیجه ای نگرفتم. ...
ناشناس۱۹۸۶۰۵۱۹:۲۵:۲۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
از طریق قانون پیگیری میکرد؟! همون قانونی که بعضی ها تو مجلس نوشتند و دست مالباختگان به جایی بند نیست نهاد شفافیت اقدام کند
ناشناس۱۹۷۷۴۱۱۰:۵۴:۴۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
دستش درد نکنه
محمد۱۹۷۷۵۱۱۱:۰۱:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
اگر بخواهی تو خیابون شربت 500 تومنی بفروشی...گماشته شهرداری روی سرت خراب می شوند و بساطت را جمع می کنند. چطور دولت اعلام می کند موسسات غیر مجاز .... مگر می شودموسسه ای که کار بانکی انجام می دهد بدون مجوز با صدها شعبه فعالیت کند؟؟؟!!!! تا به حال چند نفر از مدیران این موسسات که پول مردم را خورده اند معرفی شده اند؟ این نمونه متاسفانه یکی از هزاران مشکلاتی است که این موسسات برای مردم و سپرده گذاران ایجاد کرده اند. قطعا کار این شهروند محکوم است اما بهتر است دولت برای جلوگیری از اتفاقات ... پول سپرده گذاران رو پرداخت کنه
ناشناس۱۹۷۷۷۸۱۱:۳۰:۳۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
کار خوبی کرد ولی کاش میرفت سراغ بالادستی ها.اینا 30 میلیون پول من رو هم خودن.خدا ل... کنه
ناشناس۱۹۷۷۸۷۱۱:۳۷:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
طرف قتل مرتکب شده و کار اشتباهی کرده، اما ته دلم به به عنوان قاتل نمیشناسمش، این اتفاقات تقصیر دولته
سینا۱۹۷۷۹۸۱۱:۴۹:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
عجب مهمانی! خوب آیین مهمان رو بجا آورد دهنش رو بست و رفت و نمیدونست که چه اتفاقی میافته و قصد کشتن نداشته؟!!! جالبه
ناشناس۱۹۸۰۹۱۱۴:۱۵:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
این نوع معضلات و نا امنی نتیجه بی مسئولیت و بی ...بانک مرکزی است که بادریافت یک توصیه نامه یا ..خود به این نوع موسسات .. جواز می دهند یا خود را به ندیدن می زنند و هیچ اقدامی در تعطیلی و درخواست و شکایت قانونی در بستن این نوع مفسده گاه ها نمی کنند
پیروز دارایی۱۹۸۱۶۷۱۵:۰۰:۰۰ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
...در نیویورک فردی بنام مداف که مدتی رییس بورس نیویورک هم بود با یک موسسه مالی هرمی حدود هشتاد میلیارد دلار را اختلاس کرد. پس از اثبات جرم ایشان به حبس ابد محکوم شد و در زندان مرد. تمام اموالش که در مهر زنش هم بود به حراج گذاشته شد و به مال باختگان داده شد. خانواده اش بی آبرو شد و پسرش هم که جوان آبروداری بود خودکشی کرد. به این میگویند عدالت ...الملک یبقی مع الکفر و لا یبقی مع الظلم.
ناشناس۱۹۸۳۰۸۱۶:۰۴:۱۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
سپرده گذار باید در ضرر موسسه هم شریک شود همانطور که در سودش می شود. در غیر این صورت عقد ربوی و حرام است. متاسفانه برای عده ای پذیرفتن این مطلب واضح و آشکار سخت است.
ناشناس۱۹۸۵۸۶۱۹:۰۴:۵۶ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
قوه قضاییه چه زمانی برای عاملان این موسسات اقدام میکند نهاااااد شفففافیت چرا ساکت است
رسول۱۹۸۶۱۵۱۹:۳۹:۵۵ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
شهید راه عدالت!
ناشناس۱۹۸۶۷۱۲۰:۲۴:۲۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
کارمند بانک چه کاره هست که کشتنش؟ وااا یکسری گفتن حقش بوده واقعا تهوع آوره
ناشناس۱۹۸۶۸۳۲۰:۳۴:۰۴ ۱۳۹۶/۱۰/۱۸
بیچاره کارمند موسسه مالی که فقط یک کارمند بوده خدا رحمتش کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین