روزنامه جمهوری اسلامی: کسانی که از شعار"مرگ برروحانی"خوشحالند یادشان باشد روحانی فقط حسن روحانی نیست

گروه سیاسی الف،   3961010059 ۱۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

جمهوری اسلامی نوشت: مردم مشکل دارند. مشکلات عدیده هم دارند، کیست که نداند؟ رکود هم دارد کمر شکن می‌شود اما نمی‌دانم چرا دوستان از «گرانی و تورم» به عنوان عامل اعتراضات اخیر سخن می‌گویند؟ کدام گرانی و کدام تورم؟

روزنامه جمهوری اسلامی: کسانی که از شعار"مرگ برروحانی"خوشحالند یادشان باشد روحانی فقط حسن روحانی نیست

آنچه آزار دهنده است هر چه باشد تورم و گرانی نیست. مگر اخیرا چه گرانی بی‌مهاری رخ داده است که مردم را به خیابان بکشاند؟ فقط تخم مرغ گران شده که موقتی است و حرف از گرانی بنزین در لایحه بودجه 97 به میان آمد که آن هم توسط مجلس، حذف شده است، پس کدام گرانی بی‌حساب و کتاب؟

ما هم شهروند همین دیاریم و همین جا زندگی می‌کنیم و خرید را هم خود ما انجام می‌دهیم و به ضرورت حرفه خبرنگاری هم اطلاع‌مان از بازار از خیلی‌ها بیشتر است لذا می‌پرسم کدام گرانی؟ اگر گرانی مردم را به خیابان می‌کشاند، باید در زمانی به خیابان اعتراض می‌آمدند که قیمت کالاها از «الان تا الان» متفاوت بود. اگر تورم، اعتراض آفرین و موج ساز است باید وقتی دریای شهر طوفانی می‌شد که تورم به حدود 46 درصد می‌رسید نه امروز که روی خط تک رقمی، حرکت می‌کند. اگر مشکلات معیشتی بود که قابلمه‌ها آن روزها خالی‌تر از امروز بود اما چرا برخی آقایان امروز که همه چیز- تقریبا- به ثبات و قرار است، احساس شرمندگی می‌کنند و آن دیروزهای تلخ و گرانی کمر شکن که قشر متوسط را هم به مدار فقرا می‌کشاند، می‌فرمودند از وعده‌های غذایی‌تان بکاهید و یک وعده غذا بخورید و باز از بازگشت اشکنه پیاز به سفره سخن می‌گفتند؟

چه شده است که آنان امروز شرمنده مردم می‌شوند، شرمنده وضعیت معیشتی مردم؟ آیا اگر به جای روحانی آن دوست و همجناحی عزیز، رئیس‌جمهور می‌شد هم این شرم را داشتند؟! بگذریم، دیروز شرمی نبود با اینکه مردم در سال‌های دولت دوستان حضرات، مشکل درمان را هم به گرده، تحمل می‌کردند و کم نبودند کسانی که نسخه در دست از مردم طلب کمک می‌کردند اما از یاد برده‌اند انگار آن روز‌ها را که امروز، احساس شرم می‌کنند.

دیگران هم که نماد «تیزهوشی سیاسی» هستند، مرگ بر روحانی را به شوق و شعف برمی خیزند و نمی‌دانند که کودک دبستان هم این «مرگ بر روحانی» را مرگ بر «حسن روحانی» نمی‌داند که دایره این «روحانی» خیلی وسیع‌تر و فراگیر‌تر از یک فرد است حتی اگر «رئیس‌جمهور» باشد.

توئیتر بازان شوخ و شنگ که در دل شان عروسی گرفته‌اند این شعار را اگر می‌فهمیدند و یا لااقل می‌شنیدند بقیه شعارها را، باید به عزا می‌نشستند نه اینکه به شادی برخیزند. حرف گرانی و تورمی - که متعادل است- آدرس انحرافی است. رکود هست، مشکل بیکاری، تاب سوز هست، اما گرانی و تورم نیست. مشکل جای دیگری است.

یک سرش بر می‌گردد به موسسات مالی و اعتباری، که اعتماد مردم و اعتبار نظام را به بازی گرفته‌اند اما این موسسات مال چه کسانی است و کی‌ و چگونه مجوز گرفته‌اند و امروز با پول مردم چه می‌کنند را باید جستجو کرد و آدرس درست به مردم داد تا با نشانی غلط، آنان را به خیابان نکشانند که بهره فریادشان را دشمن، به خانه برد. در این اعتراض‌ها مطمئن باشید توئیت کنندگان شادمان و تریبون‌داران شرمنده، چیزی به انبان نخواهند کشید که اگر حاصل کاشت حرف‌ها شان، برداشت شود، توفان در خانه خودشان خواهد پیچید. باری، گروهی از مردم اعتراض دارند، قانون و شرع هم حق اعتراض را به رسمیت شناخته است اما از راه خود و در جای خود. نظام و به ویژه دولت هم موظف است با رفع مشکلات به مردم ادای دین کند. مکلف است با اصلاح نظام بودجه و حتی همین لایحه بودجه 97 و حذف و کاهش برخی از سرفصل‌ها، به معیشت مردم، ویژه‌تر از همیشه، توجه کند. اگر همین اصلاح بودجه اتفاق افتد هم مردم راضی خواهند شد و هم کسی شرمنده معیشت مردم نخواهد ماند و هم خوشحالان امروز دیگ چه کنم،چه کنم بارخواهند گذاشت و فصل خندیدن مردم به آنان هم خواهد رسید.....

دیدگاه کاربران

سعید۱۸۴۱۳۶۰۹:۲۰:۱۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
به سخنان نوبخت اشاره نکرده که میگفت ما یارانه رو حذف نمی کنیم ولی امروز از حذف ۳۰ میلیونی حرف میزنه ولی از کاهش حقوق خودشون و مجلسی ها چیزی نمیگه. چون حقشونه حتما‌ ولی یارانه باید حذف بشه تا اشتغال زایی بشه. اگر نیاز به اشتغال زایی است حقوق هایی که خودشون میگیرن و مزایاها را کم کنند.
ناشناس۱۸۴۴۷۰۱۲:۰۰:۱۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
کی گفته ؟ ماشین تا دیروز هفتاد میلیون بوده یهو شده صد میلیون . سی میلیون یک شبه رفته تو جیب دلال . گرونی رخ نداده ؟؟؟
ناشناس۱۸۴۵۴۰۱۲:۲۲:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اگر لطف کند و هیچ کاری نکند تاکید می کنم هیچ کاری نکند فقط مزاحم تولید نشود اشتغال به وجود می اید دولت از ابتدای تولید هر محصول پروسه به پروسه مالیات 10% می گیرد و در انتهای کار محصول 25% مالیات می گیرد و هزاران دوشیدن دیگر اوضاع طوری شده که فقط در مملکت می شود دزد قاچاقچی دلال رانت خوار بود
ناشناس۱۸۴۹۶۲۱۵:۰۸:۱۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اگر با غرض حرف نمی زنی باید می شنیدی که گفت یارانه آن عده ای که از تمکن مالی برخوردارند حذف می شود وقرار است در اختیار جمع نیازمند قرار بگیرد شاید به شما هم رسید ! الف منتشر کن چرا فقط نظر مخالفان دولت را منتشر می کنی ؟!
ناشناس۱۸۴۱۵۵۰۹:۳۰:۰۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
روزنامه جمهوری اسلامی ، چرا علاقه دارید همیشه ،، تنها نزد قاضی ،، بروید که بتوانید راضی برگردید ، اگر همه رسانه ها ،، منجمله شما ،، در تمام این سالها بدور از گرایشهای سیاسی بدون حد و مرز خود به وظیفه ذاتیشان عمل کرده بودند و ،، فقط و فقط ،، به همین میزان نسبت به ،، حق و حقوق و شان و منزلت و ........... ،، مردم هم اینچنین حساس و نگران و پریشان و منتقد و ناصح و ....... می شدند قطعا بروز چنین شرایطی اگر محال نبود حتما بسیار دور از انتظار بود .
علی۱۸۴۱۸۵۰۹:۴۱:۰۲ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
مقاله بسیار زیبا متینی بود به راستی سخن حق دل ها را زنده میکند و امید را در جامعه جاری می نماید.در مورد حوادث اخیر تحلیلی زیباتر و دقیق تر از این ندیدم دست نویسنده درد نکند
علی۱۸۴۲۶۷۱۰:۱۷:۳۷ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
با سلام من نمیدانم نگارنده محترم این حرفها را خودش قبول دارد یا دارند فرا فکنی می کنند؟!!!!
علی۱۸۴۳۱۸۱۰:۵۶:۵۹ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
حال آدم بد میشه از با کنایه حرف زدن اینها. فعلاً بدتز از همه دولتها، دولت محبوب شما خرابکاری کرده
ناشناس۱۸۴۳۲۳۱۰:۵۸:۱۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
شما ظاهرا اصلا قصد ندازی چشاتو باز کنی
ناشناس۱۸۴۳۴۲۱۱:۰۶:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
من خودم از کسانی هستم که به دولت تدبیر وامید رای دادم و اصلا دل خوشی از طرزفکر احمدی نژاد ندارم .اون موقع هرچی بود و اگه هر روز گرون تر میشد ولی یه حسن داشت اینکه پول هم در میومد رکود نبود ولی الان رکود هست همه چی قفل شده همه به مشکل خوردن اون موقع بنزین شد ۱۰۰۰ تومن درسته ولی پول در میومد ولی الان هیچ رونقی نیست
میربلوکی۱۸۴۴۵۵۱۱:۵۶:۲۳ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
ر اکاهی وبینش خیلی مهم است که مردم به دلیل مشغله زیاد وقت فکر کردن ندارند .رکود ودر کنار ان بیکاری ودر نتیجه نداشتن قدرت خرید همان گرانی هست بنزین 1500وقطع یارانه.اخذ مالیات وعوارض سال دیگر ان چند کارخانه وکارگاهی هم که هم اکنون فعالیت میکنند می بندد.وتورمی ایجاد میشود که فقط نان برای مسوولین خوردن دارد
استاد دانشگاه مقیم خارج۱۸۴۶۶۹۱۳:۲۵:۲۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
اقتصاد ایران وابستگی شدید به نفت دارد. روحانی باید به مردم بگوید که با دلار 140 تومانی مملکت را به کجا کشاندند و امروزبا نفت 40 دلاروهزینه های سنگین درموارد مختلف نظامی (که برای حفظ امنیت کشور در این شرایط بحرانی لازم است) و غیرنطامی با جه سختی بایستی مملکت را اداره کرد. روحانی مجبور بود بین کنترل تورم و رکود یکی را انتخاب می کرد. امروز بهترین کارشناسان در خدمت دولت هستند. در این شرایط حساس بایستی صبر کرد و به دولت که جزیی از این نظام است اعتماد کرد و در دام تبلیغات بیگانگان کرفتارنشویم. خداوند یاور صابرین است.
ناشناس۱۸۴۷۶۲۱۴:۰۱:۴۸ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
آقای محترم مردم در زمان تورم پنجاه درصدی هاشمی هم به خیابان آمدند اما در دولت قبل مردم اگرچه تورم بالا بود اما پول داشتند اصلا همین یارانه از روز اول تا حال چهل و پنج هزار تومان مانده آیا تورمی نبوده دولت میباست افراد پولدار رو به مرور حذف میکرد که به خاطر انتخابات نکرد و باید قیمت حامل های انرژی رو به آرامی افزایش میداد اما به خاطر انتخابات نکرد و....
ناشناس۱۸۴۹۶۶۱۵:۱۱:۳۱ ۱۳۹۶/۱۰/۱۰
به دلم نشست واقعا چه شده که توصیه گران به خوردن اشکنه وپیاز امروز برای دل ضعفه مردم نگرانند ؟!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. بازی با کلمات

    3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

    25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

    آخرین عناوین