فدراسیون فوتبال در آستانه توافق شرم آور!

گروه ورزشی الف،   3961003334 ۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

افشاگری عابدینی عضو سابق کمیته اقتصادی فدراسیون درباره نحوه توافق فدراسیون فوتبال با آدیداس که قرار است تامین لباس ایران در جام جهانی را انجام دهد، با واکنش منفی هواداران فوتبال همراه شد.

فدراسیون فوتبال در آستانه توافق شرم آور!

به گزارش "ورزش سه" و بنا به گفته عابدینی و همچنین تایید یکی از مسئولان حقوقی فدراسیون فوتبال، ایران قرار است برای حضور در جام جهانی البسه خود را از کمپانی آدیداس با تخفیف خریداری کند. این در حالی است که همین امروز اعلام شد تیم ملی جامائیکا که در جام جهانی نیز حضور ندارد توافقی سه میلیون دلاری برای تامین البسه با شرکت پومای آلمان امضا کرده است. در این شرایط به نظر می رسد با توجه به مدیوم بزرگ جام جهانی و صد البته تمایل شرکت ها به در اختیار داشتن سهام بیشتری از البسه تولیدی عرضه شده در این جشنواره بزرگ ورزشی جهان، ایران تنها تیمی در این رقابت هاست که با یک شرکت تامین البسه قرارداد اسپانسری امضا نکرده است.


خبرنگار ما در گفت و گو با چهره های مختلف سعی در با خبر شدن از ابعاد توافق ایران و آدیداس داشت که البته فدراسیون قرار است خود راسا اطلاعیه ای رسمی در این زمینه منتشر کند. همچنین از طرف یکی از افراد اصلی در فدراسیون فوتبال که تمایلی به افشای نام خود نداشت به خبرنگار ما گفت مشکل اصلی فدراسیون در عقد قرارداد اسپانسری با آدیداس مساله فروش پیراهن در ایران است که با توجه به ممنوعیت واردات پوشاک از سوی وزارت صنایع هیچ راهی برای مجاب کردن این شرکت آلمانی برای حمایت مالی از فوتبال ایران وجود ندارد. به گفته وی آدیداس تنها در صورتی اسپانسر تیمی می شود که بتواند پیراهن خود را در آنجا به فروش برساند اما با مخالفت وزارت صنایع با واردات میلیون دلاری این مساله شکل نمی گیرد و طبعا آدیداس نیز تمایلی به سرمایه گذاری در ایران ندارد.


اما این تنها یک سوی ماجراست و افراد دیگری که در موضوع مذاکره با آدیداس (یا هر شرکت دیگری که می تواند اسپانسر ایران در جام جهانی باشد) حضور داشته اند، این قرارداد را ناشی از عدم اطلاع تیم ایرانی حاضر در فدراسیون می دانند و می گویند فدراسیون فوتبال می توانست با استفاده از افراد آگاه تر و مطلع تر حتما با آدیداس قرارداد اسپانسری ببندد. یکی از این منابع که با ورزش سه نیز گفت و گو کرده، این مساله را یک امر تخصصی می داند و عقیده دارد دبیرکل فدراسیون فوتبال و افراد حاضر در کمیته بازاریابی از تجارب لازم برای توافق با آدیداس برخوردار نبوده اند.

 
اما در پایان این گزارش چند سوال از فدراسیون فوتبال:
* اگر قرار به خرید پیراهن از آدیداس بوده پس صحبت های قبلی درباره فیفا کیت دی (روز معرفی پیراهن) و لزوم احتیاط برای لو نرفتن طرح آدیداس چه بوده است؟ اگر آدیداس قرار نباشد در ایران پیراهن بفروشد، چرا نگران کپی شدن طرح پیراهن ایران است؟


* چه کسانی در قرارداد با آدیداس حضور داشته اند و میزان تسلط آنها به زبان انگلیسی و این حوزه تخصصی ورزشی چقدر بوده است؟


* چگونه ما زیر بار خرید لباس از آدیداس می رویم، در حالی که قرار است در 3 بازی بزرگ در جام جهانی روسیه که هر کدام از آنها بیش از دو میلیارد بیننده خواهد داشت، پیراهنی با برند این شرکت را به تن می کنیم؟ آیا می دانید ارزش این 270 دقیقه برای آدیداس چقدر است؟


* مسئولان محترم فدراسیون فوتبال ایران خوب است بدانید مسئولین فدراسیون در جام جهانی 1978 با کمپانی آدیداس قرارداد بسته و به جز تامین کلیه البسه در آن مسابقات 300 هزار مارک از آدیداس وسیله دریافت کرد. با گذشت 40 سال از آن دوره آیا شرایط فوتبال ایران نباید بهتر بشود؟


* آیا توافق خرید پیراهن با آدیداس برای جام جهانی شرم آور نیست؟ اگر نیست چرا هیچ کشور دیگری در جام جهانی قراردادی مشابه با ما امضا نمی کند؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۷۶۵۵۶۰۲:۱۲:۰۹ ۱۳۹۶/۱۰/۴
شما دلتان خوش است آقایان ملیاردها را اینور و آنور میکنند حالا دلتان به لباس جام جهانی خوش است که پول خرد هم بحساب این جماعت نمیاید .
روزبه۱۷۶۵۵۸۰۲:۲۵:۵۸ ۱۳۹۶/۱۰/۴
معلومه نویسنده هیچ اطلاعی از موضوع ندارد.شرکت آدیداس برای پیراهن تیم ملی ایران فقط بازار هدف ایران را خواهد داشت که به علت نبود قانون کپی رایت در ایران برای آدیداس عملا هیچ بازاری وجود نخواهد داشت.چون سود شرکت از فروش لباس به هواداران آن تیم است.پس طبیعی هست که جامئیکا یا هر کشور دیگه ای که قانون کپی رایت را اجرا میکند با ایران متفاوت است!!
ناشناس۱۷۶۵۷۲۰۴:۵۰:۳۶ ۱۳۹۶/۱۰/۴
مثلاً اگر فرد متخصص تری را برای مذاکره می فرستادند چه شق القمری می کرد؟ آلمانها به اصول و قواعد خود بسیار پایبند هستند. اگر بگویند بدون فروش محلی اسپانسر نمی شوند چه تفاوتی می کند چه کسی برای مذاکره می رفت. فروش محلی فقط مشکل ممنوعیت واردات نیست. مقامات ذیربط قدرت جلوگیری از کپی کردن لباسهارا ندارند و آلمانها این را می دانند. اما این حرف درست است که اگر قرار است آدیداس اسپانسر نشود برای چه تیم ملی با مارک آدیداس به میدان می رود. پیراهن های بی مارک داخلی کافی است و خیلی هم ارزان تمام می شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین