آخرین آمار واردات خودرو؛ ورود 58 هزار و 637 دستگاه تا آذرماه

گروه اقتصادی الف،   3960928173

گمرک ایران اعلام کرد: از ابتدای امسال تا امروز (28 آذر) 58 هزار و 637 دستگاه انواع خودرو به ارزش یک میلیارد و 559 میلیون دلار وارد کشور شده است.

آخرین آمار واردات خودرو؛ ورود 58 هزار و 637 دستگاه تا آذرماه

به گزارش ایرنا،  سامانه ثبت سفارش واردات خودرو به دلیل حجم بالای واردات و به دلیل آنچه «مجتبی خسروتاج» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران آن را «مدیریت منابع ارزی» عنوان کرده، بسته شده است.

خودروهایی که از تیرماه به بعد وارد کشور شده اند، مربوط به مواردی است که ثبت سفارش آن تا پیش از تیرماه انجام شده است.
به گفته فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران، دولت بیش از 20 هزار میلیارد ریال درآمد از محل واردات خودرو برای امسال پیش بینی کرده بود که در عمل با توقف ثبت سفارش، این رقم محقق نشد و دولت تا مهرماه امسال از محل ترخیص خودرو 1760 میلیارد ریال درآمد گمرکی کسب کرده است.
بر این اساس گمرک ایران امروز (سه شنبه) با استفاده از قابلیت های سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی آمار خودروهای وارداتی به کشور را از ابتدای سالجاری تا 28 آذر ماه جاری را منتشر و تاکید کرد: تشریفات ترخیص خودرو در گمرک هوشمند شده و واردات خودرو بدون ثبت سفارش امکان پذیر نیست.
بر این اساس با پیاده سازی سامانه جامع گمرکی و الکترونیکی شدن تشریفات ترخیص تمامی کالاها به کمک سامانه جامع گمرکی، ارتباط گمرک ایران با ثبت سفارش سازمان توسعه تجارت از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی الکترونیکی شده و پس از اخذ مجوز ثبت سفارش انواع خودرو با در نظر گرفتن مجوزهای ورود شامل استاندارد، نمایندگی رسمی و دیگر مجوزهای مرتبط با واردات خودرو اطلاعات ثبت سفارش به تفکیک شماره شاسی خودروهای وارداتی به صورت الکترونیکی در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی می نشیند.
همچنین با کمک گمرک الکترونیک، گواهی های ترخیص خودرو نیز به صورت الکترونیکی برای شماره گذاری خودرو در اختیار مرکز شماره گذاری خودرو قرار می گیرد.
بنا بر اعلام گمرک، مشخصات فنی تمامی خودروهای وارداتی در زمان ثبت سفارش توسط سازمان توسعه تجارت اخذ و به صورت الکترونیکی به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی ارسال می شود و در زمان اظهار تاییدیه نمایندگی های رسمی خودرو به صورت الکترونیکی از سازمان توسعه تجارت استعلام و تاییدیه نمایندگی ها به صورت الکترونیکی از طرف سازمان توسعه تجارت ثبت می شود .
در زمان اظهار صاحب کالا کد ثبت سفارش را ارائه و تشریفات گمرکی خودروهای وارداتی بر اساس مشخصات فنی صورت می گیرد که قبلا مجوز ثبت سفارش برای همان خودرو با مشخصات فنی کامل از جمله شماره شاسی اخذ شده است.
پس از تطبیق مشخصات فنی خودرو در زمان ترخیص نظر ارزیاب به صورت سیستمی ثبت و کاملا هوشمند با اطلاعات ثبت سفارش هر دستگاه خودرو شامل نوع خودرو، نشان تجاری، تیپ، سال ساخت، مدل ساخت، کشور سازنده، تعداد سیلندر، حجم موتور، تعداد محور، تعداد چرخ، تعداد درب، رنگ، شماره شاسی، شماره موتور و نوع سوخت تطبیق داده می شود و همان اطلاعات به صورت الکترونیکی از طریق سامانه جامع گمرکی در اختیار مراکز شماره گذاری خودرو قرار می گیرد .
بر این اساس و با توجه به حذف گواهی‌نامه‌های کاغذی همه صاحبان کالا، مراکز شماره‌گذاری خودرو، دستگاه‌های اجرایی و سایر مراکز مربوطه می‌توانند برای استعلام رسید پروانه الکترونیک خودروهای وارداتی به سامانه پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک در آدرس اینترنتی epl.irica.ir/ecl مراجعه و تمامی اطلاعات مورد نیاز را از این طریق کسب کنند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین