مدیرعامل ایران خودرو: خودرو امروز نیازمند حمایت است

گروه اقتصادی الف،   3960925124 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

مدیرعامل ایران خودرو در حضور علی لاریجانی رئیس مجلس با تاکید بر فرصت بودن بازدید وی از کارخانه ایران خودرو، لیستی از بودجه های درخواستی این شرکت را در آستانه تصویب بودجه ۹۷ به وی ارائه کرد.

مدیرعامل ایران خودرو: خودرو امروز نیازمند حمایت است

به گزارش تسنیم هاشم یکه زارع امروز در آغاز مراسم تولید دنا پلاس توربو و پژو 207I صندوقدار اتوماتیک که با حضور رئیس مجلس و وزیر صنعت و اعضای کمیسیون صنایع مجلس برگزار شده است، با اشاره به اینکه حضور آقای لاریجانی در ایران خودرو نه تنها یک بازدید بلکه یک فرصت به شمار می‌اید، اظهار داشت: باید از این فرصت استفاده کنیم. صنعت خودرو امروز نیازمند حمایت است و ان‌شاءالله مزاحم آقای لاریجانی برای قانونگذاری و موارد دیگر جهت حمایت از صنعت خودرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو لوکوموتیو صنایع به شمار می‌آید، افزود: اگر یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو تولیدی در کشور را وارد می‌کردیم حدود 15 میلیارد دلار ارز از کشور خارج می‌شد. این موضوع نشان می دهد ما باید به این صنعت توجه جدی داشته باشیم.

مدیرعامل ایران خودرو اضافه کرد: ما خودروسازان نیز متعهد به تحویل خودروهای باکیفیت و مجهز به تکنولوژی روز به مصرف کننده هستیم ولی باید این نکته را هم توجه کنید که 80 درصد یک خودرو را قطعات تشکیل می‌دهد، در این رابطه باید توجه مناسبی به صنعت قطعه سازی کشور شود.

یکه زارع خطاب به مهمانان این مراسم گفت: صنعت قطعه سازی کشور پیر شده، سالهاست که سرمایه گذاری مناسبی در آن انجام نشده است. بازسازی و توسعه صنعت قطعه سازی کشور نیازمند منابع است که اگر این منابع به این بخش تزریق نشود در آینده ما شاهد فاجعه در صنعت قطعه سازی خواهیم بود.

وی استفاده از منابع صندوق توسعه ملی را برای حمایت از صنعت قطعه سازی کشور پیشنهاد کرد و افزود: برای خروج خودروهای فرسوده ما نیازمند منابع هستیم. مصرف سوخت خودروهای تجاری 1.5 تا 2 میلیارد تومان است که اگر نصف این منابع را در صنایع موتورسازی سرمایه گذاری می‌کردیم به طور حتم شاهد کاهش مصرف سوخت در این خودروها می‌شدیم. در این رابطه پیشنهاد می‌کنیم تا بودجه لازم برای کاهش مصرف سوخت خودروهای تجاری اعمال شود.

مدیرعامل ایران خودرو همچنین به بخش مشوق‌های صادراتی نیز اشاره کرد و گفت: صنعت خودرو از سال 80 تاکنون تقریبا مشوق‌ها را با 5 یا 6 سال تأخیر دریافت کرده که در این رابطه باید توجه جدی از سوی مسئولین صورت گیرد.

یکه زارع در ادامه به قرارداد ایران خودرو و پژو اشاره کرد و اظهار داشت: در این قرارداد صادرات و داخلی سازی یکی از اولویتهای اصلی به شمار می آید اما باید توجه کنید که ممکن است قراردادهای خوب بسته شود اما خوب اجرایی نگردد در این رابطه ما پژو را ملزم به انتقال تکنولوژی کرده‌ایم. در برنامه هایمان واگذاری بازار به خارجی‌ها نیست و ما به هیچ عنوان بازار را در اختیار خارجیان قرار نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه براساس مذاکراتی که با پژو انجام شده قرار است این شرکت در سایتی که در الجزایر احداث خواهد کرد از قطعه سازان ایرانی استفاده کند به این صورت که اگر قطعه سازان امکان سرمایه گذاری داشته باشند حتی می‌توانند با پژو همکاری کرده و تولید قطعات مورد نیاز خودروها را انجام دهند.

مدیرعامل ایران خودرو در خاتمه گفت: طراحی پلتفورم نیازمند بودجه است، کره ای‌ها وقتی می‌خواهند در حوزه پلتفورم کار کنند به راحتی از تسهیلات دو درصدی بانکی برخوردار می‌شوند اما ایران خودرو برای طراحی پلتفورم به بالای هزار میلیارد تومان نیاز دارد که به دنبال تأمین این بودجه است.

دیدگاه کاربران

علي۱۶۸۱۲۸۱۱:۴۹:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۵
بهترين حمايت نخريدن خودرو داخليست .
ناشناس۱۶۸۶۴۴۱۸:۴۸:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۲۵
احسنت!!
ناشناس۱۶۸۱۴۲۱۲:۰۵:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۲۵
35 سال حمایت آخرش چی تحویل مردم دادید؟
کوروش۱۶۸۱۵۵۱۲:۱۲:۵۸ ۱۳۹۶/۹/۲۵
اتفاقا" امروز نوبت حمایت از مصرف کننده است. 40 ساله داره به هر بهانه ای از شما حمایت میشه و شما بجای پیشرفت صنعت خودرو سازی خون ملت رو توی شیشه کردید و متاسفانه هیچ کس هم نتونسته جلوی شما رو بگیره. این حمایت از شما ملت رو بدبخت کرده و جیب اونها رو خالی.
ناشناس۱۶۸۱۶۳۱۲:۱۶:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۲۵
کاش یکی پیدا شه از مردم در برابر خودرو ران این صنعت حمایت کنه.
ناشناس۱۶۸۱۶۷۱۲:۱۷:۳۲ ۱۳۹۶/۹/۲۵
خجالت بکش! 50 سالتون شده حتی یک روز هم بدون حمایت سر نکردین! معلولین 80 درصد این مملکت آنقدر حمایت نشدند که شما ها! خانه و زندگی هایی که برای خود ساختید از دل کدام پیشرفت و ترقی درآمده؟! احیانا سرریز همین حمایت ها نیست؟! خسته شدیم دیگر، نیم قرن شما، یه با معرفتی پیدا شه که برای شوخی هم شده یک دهه مردم را حمایت کند (در مقابل شما!)
ناشناس۱۶۸۱۷۱۱۲:۲۰:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۲۵
مردم فرانسه به ماشینی که ایران به ان ژیان میگفتند و قارقارکی بیشتر نبود با افتخار انرا تبلیغ میکردند.اما در ایران مردم بر سر کالای ایرانی میزند. البته بعضی انان که دلشان برای ایران نمی طپد خوشنود از این موضوع .
ناشناس۱۶۸۱۷۳۱۲:۲۳:۴۹ ۱۳۹۶/۹/۲۵
خروج دولت ها و مدیران دولتی بطور کامل و قطعی ، ازتمام شرکتهای خودروسازی کشور ، اضطراری ترین و مهم ترین و اصلی ترین ، حمایت مورد نیاز این مجموعه ها میباشد .
ناشناس۱۶۸۱۷۴۱۲:۲۴:۰۹ ۱۳۹۶/۹/۲۵
انقدر که از شما حمایت شده با انواع و اقسام وامها و تعرفه های گمرکی اگه از یک آمیب حمایت می شد الان تبدیل شده بود به انیشتن
ناشناس۱۶۸۱۷۶۱۲:۲۵:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۲۵
چند دهه دیگه نیاز به حمایت دارید تا بتونیدهای از رده خارج فرانسوی و چینی رو به مردم با چند برابر قیمت بفروشید
ناشناس۱۶۸۱۸۴۱۲:۳۴:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۲۵
جناب مدیرعامل بفرمایید مردم دیگه چجوری حمایت کنند؟ خوردوی بی کیفیت رو گرون می خریم، خدمات شما هم که در دنیا از آخر اوله، دیگه چکار باید بکنیم شما راضی بشی؟ خودتون می دونید کجاهای کارتون می لنگه. برید همونها رو اصلاح بکنید قضیه حل میشه. اگر هم نمی تونید دست از سر ملت بردارید بگذارید واردات خودرو با تعرفه ی صفر درصد انجام بشه تا یه نفس راحتی بکشیم.
ناشناس۱۶۸۱۸۷۱۲:۳۵:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۵
صنعت خودرو کی نیازمند حمایت نبوده است؟
بهرام۱۶۸۱۸۹۱۲:۳۶:۰۷ ۱۳۹۶/۹/۲۵
بهتر بود اتومبیل از خارج وارد میکردیم واین همه مردم ایران داخل خودروی ایرانی زنده زنده سوزانده نمی شد و یا در جاده ها نمی مردند .100 سال دولت بشما کمک کرد هنوز نتوانستید روی پای خود بایستید و هنوز گاری را بجای خودرو به مردم می فروشید
ناشناس۱۶۸۲۱۶۱۳:۰۰:۱۰ ۱۳۹۶/۹/۲۵
لطفا اعلام کنید چه موقع نیازمند حمایت نخواهد بود ؟؟؟
ناشناس۱۶۸۲۲۶۱۳:۰۹:۰۱ ۱۳۹۶/۹/۲۵
اقایان تصمیم گیر،ما خودروی ملی نخوایم کیو باید ببینیم؟
ناشناس۱۶۸۲۵۱۱۳:۲۷:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۲۵
شصت سال حمایت از شرکت دولتی کافیست؟؟
ناشناس۱۶۸۲۶۷۱۳:۳۴:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۲۵
همین حمایت بیخودی از شماهاست که کار خودرو را به اینجا کشانده است
ناشناس۱۶۸۲۷۹۱۳:۴۲:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۲۵
از اول انقلاب تا کنون از خودرو حمایت شد. به کجا رسیدید؟ هنوز هم مبالغ زیادی برای هر خودرو از مصرف کننده گرفته می شود. آیا در نیروی محرکه خودرو ایرانی و بدنه و شاسی اتفاقی افتاده است ؟ آیا این خودروها قابلیت رقابت در بازار جهانی دارند؟ . چرا به جوانان ایرانی اجازه نمی دهید در تولید محصول نقش داشته باشند. اخیراً شخصی را که تحویلش نگرفته اید، توسط خودرو سازان جهانی پذیرفته شده و اسم و رسمی پیدا کرده است. پس برای چی می گوید حمایت. شاید چیز دیگری را دنبال می کنید.
ناشناس۱۶۸۳۳۰۱۴:۱۷:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۵
اقای محترم لطفا بگویید چه شد که مدیر عامل ایران خودرو شدید اگرراستگو باشید اشکال همین جاست و پیداشه صنعتی که دولت وملت بخواهد حمایتش کند نبودنش از بودنش صلاح تراست صنعت باید بال مملکت باشد نه وبال مملکت
ناشناس۱۶۸۳۳۶۱۴:۲۲:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۲۵
این ها که همش حمایت میخوان . یک عمر هر حمایتی میخواستن شده .این نرخ تعرفه عوارض سرسام آور برروی واردات خودرو حمایت از کیه؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین