نخستین واکنش‌ها بعد از 10 روز اعمال قیمت جدید اینترنت ثابت نامحدود

گروه اقتصادی الف،   3960925017 ۱۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

همان‌طور که پیش بینی می‌شد با توجه به باز بودن سقف سرعت در سرویس‌های قبلی اینترنت و محدود شدن سرعت در خدمات جدید، پس از 10 روز اجرای تعرفه‌ جدید، صدای اعتراض مشترکان از سرعت پایین اینترنت ثابت نامحدود بلند شد.

فارس نوشت:  تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت نامحدود (غیر حجمی) از 12 آذرماه اجرایی شده است.براساس تعرفه‌های این مدل، فروش اینترنت براساس سرعت انجام می‌شود و هر سطح سرویس دارای یک سرعت معین و سقف مصرف منصفانه است.وزیر ارتباطات در واکنش به اعتراض کاربران از مدل جدید خدمات، از مردم خواسته بود، اجازه دهند شرکت‌ها تعرفه‌های خود را اعلام کنند و بعد قضاوت کنند.

در مدل جدید، سقف سرعت اینترنت در عمل محدود شده و اینترنت نامحدود نیز آن طور که کاربران تصور می‌کردند، محقق نشده است.اکنون پس از گذشت حدود 10 روز از اجرای تعرفه‌های جدید اینترنت ثابت نامحدود (غیر حجمی)، صدای اعتراض مشترکانی که از جداول جدید اینترنت خریداری کرده‌اند، از بابت سرعت پایین این خدمات درآمده است.

با توجه به باز بودن سقف سرعت در سرویس‌های قبلی و محدود شدن در سرویس‌های جدید، بروز این نارضایتی از قبل پیش بینی شده بود.کابران تلاش دارند باز هم اعتراض های خود را از کانال مستقیم به گوش وزیر ارتباطات برسانند. در صفحه شخصی وزیر در شبکه اجتماعی اینستاگرام یک کاربر تجربه خود را نوشته: «از طرح جدید اینترنت خریدیم سرعت دانلود 60 k است و پینگ افتضاح شده است. این اینترنت اصلا قابل استفاده نیست.»

کاربر دیگری تایید کرده که سرویس‌های جدیدی که توسط شرکت های ....ارائه می شود واقعا پینگ و سرعت دانلود افتضاح دارند.کاربر دیگری از حد ادب خارج شده و گفته: 16 مگ سرعت 70 گیگ می‌خریدیم 40 هزار تومان حالا 4 مگ سرعت با 80 گیگ می خریم 40 هزار تومان، با همان پول سرعت یک چهارم شده است. ارزان شده؟ با این اینترنت نامحدودتان.

کاربری پیشنهاد کرده که به سرعت اینترنت ثابت رسیدگی شود، تا شرکت‌ها سرعت واقعی بر مبنای خرید به مشتری ارائه کنند و از کلاهبرداری‌های عمدی و سهوی جلوگیری شود.مخاطبی که از وضع اینترنت جدیدش ناراحت است، نوشته است: طرح جدید شاید برای پر مصرف‌ها بهتر شده باشد، اما قطعا در حق کم مصرف‌هایی که می خواستند سرعت بیشتری داشته باشند، ظلم شده است و به زور دارید به آنها حجمی می فروشید که نیاز ندارند.

کاربر دیگری گفته: تعرفه های جدید به کنار، سرعت افتضاح شده است. افتضاح. تعرفه های قبل الان آرزویمان شده است. اگر همان طرح های قبلی کنار این تعرفه ها موجود باشد، خیلی بهتر از این شرایط خواهد بود. نشد یک بار یک کار بشود و ته اش اکثریت راضی باشند، الان اکثریت مخالفند، جناب وزیر حرکتی کردند؟ لغو کردند؟‌ الان سر و صدای این اینترنت ها در نمی آید، بگذارید یک ماه دیگر ببینید چقدر افراد ناراضی بیشتر می شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۶۷۸۹۵۰۷:۳۶:۵۲ ۱۳۹۶/۹/۲۵
هر روز بدتر از دیروز- اگر وزیر محترم اینگونه به فکر ملت هستند ،میخام نباشند.
مجید علیدادی۱۶۷۹۱۴۰۸:۱۰:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۲۵
سلام من اینترنت غیر حجمی با سرعت چهار گیگ خریداری کردم ولی بعدا متوجه شدم که سرعتی که نوشته شده تقسیم بر هشت میشه و افتضا است اصلا غیر قابل استفاده است
فربد۱۶۸۴۶۵۱۶:۰۷:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۲۵
سرویسی که در همه جا دنیا فروخته میشه بر حسب بیت هست ولی زمانی که در سیستم استفاده میکنید سرعت به بایت نشان داده میشود
ناشناس۱۶۷۹۱۶۰۸:۱۵:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۲۵
مثل همیشه اکثرا آنهایی که ناراضی هستند صحبت می کنند. برای بعضی شرکتها این اینترنت به صرفه نبود به همین دلیل تا همین امروز هم شروع به طرح جدید نکرده اند. با زیرساختهای موجود مخابرات سرعت های بالایی که این کاربران ذکر کرده اند فقط در بخشی از تهران قابل ارائه است و در بسیاری از جاها سرعت بیش از 8 غیر قابل دسترسی است، بنابراین برای بسیاری، این قیمتهای جدید بسیار خوب است.
ناشناس۱۶۷۹۵۴۰۹:۰۱:۱۱ ۱۳۹۶/۹/۲۵
اگر نامحدوده سقف مصرف چیه
محمد۱۶۸۰۲۳۱۰:۲۳:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۲۵
آقای وزیر تعرفه های اینترنت را رسیدگی کنید ، نسل جوان با چه بودجه ای پاسخگوی هزینه بالای اینترنت باشد. این بود نتیجه جوانگرایی
مصطفی۱۶۸۰۲۵۱۰:۲۴:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۲۵
تعرفه ها عالی شده . فقط باید زمان کمی بگذره تا بازار خودشو وفق بده با شرایط جدید ... یعنی هم مصرف کننده هم تولید کننده که isp ها باشن . اگه کمی صبر کنید وزیر گفته بعد از مدتی دوباره ارزونتر هم میکنیم . توجه داشته باشید که با این مصوبه حدود 700 میلیارد تومان در مجموع برآورد شده که از درآمد isp ها در مجموع کم میشه .
احمد۱۶۸۵۹۴۱۸:۰۴:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۲۵
من نمیدانم از چه جنبه ای میگید ، مثلا اگر اینترنت مخابرات را در نظر بگیریم شبانه که 3 برابر روزانه بوده حذف شده و 60 در صد به حجم اضافه شده ولی سرعت 8 برابر کم شده و موقع خرید اصلا به هیچ یک اشاره نکردنده اند. در کل اگر به isp ها ضرر میکند ، ما میخواهیم همان تعرفه های قبلی هم بماند تا زیاد به آنها ضرر نکند.
ناشناس۱۶۸۰۸۷۱۱:۲۳:۴۷ ۱۳۹۶/۹/۲۵
خوب مجبور نیستن که از غیرحجمی استفاده کنن از همون حجمی ها استفاده کنن
ناشناس۱۶۸۱۱۵۱۱:۴۰:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۲۵
من اینترنت ۶ گیگ ۳ ماهه مصرف میکردم خیلی هم عالی بود. اما با روش جدیدی که اعلام شده هم باید پول بیشتری بدم و هم سرعت کمتر. این دیگه چه وضعشه؟؟؟؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  19. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  20. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  21. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  22. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  23. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  24. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

  25. گزارش سازمان برنامه از کاهش تورم سالانه: وارد کانال ۳۰ درصد شدیم

آخرین عناوین