مردم همچنان ناراضی از خدمات فروش خودرو

گروه اقتصادی الف،   3960923123 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هزینه بالا و مدت زمان طولانی فروش و تحویل خودرو توسط شرکت‌های عرضه‌کننده، علت اصلی نارضایتی مشتریان از خدمات فروش خودروهای داخلی و وارداتی است.

مردم همچنان ناراضی از خدمات فروش خودرو

تازه‌ترين روايت رسمي وزارت صنعت، معدن و تجارت از كم و كيف فروش خودرو‌هاي سواري در فصل تابستان نسبت به بهار امسال كه با نظر‌سنجي از 88هزارو 262مشتري خودرو صفر‌كيلومتر داخلي و وارداتي و فرايند فروش خودرو توسط 16شركت عرضه‌كننده نشان مي‌دهد، متوسط امتياز اين شركت‌ها در زمينه خدمات فروش طي دوره تابستان نسبت به بهار امسال بدون تغيير مانده و اين شركت‌ها تنها موفق به كسب 666امتياز از شاخص امتياز 1000شده‌اند.

در گزارش ميزان رضايتمندي مشتريان كه شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران به‌عنوان نماينده وزارت صنعت و سازمان حمايت به‌عنوان نهاد رسمي ارزيابي خودروسازان و واردكنندگان خودرو منتشر كرد، شاخص‌هايي نظير اطلاع‌رساني و پاسخگويي، توجه به خواسته مشتري، هزينه و زمان صرف شده و تحويل خودرو مورد بررسي قرار گرفته است. براساس اين گزارش «هزينه و زمان صرف شده بالا»، كمترين امتياز مشتريان خودرو بين شاخص‌هاي ديگر را به‌دست آورده و با تأثير 28درصدي بيشترين اثر را در كاهش رضايتمندي مشتريان در اين حوزه داشته است.

تناسب هزينه پرداختي با خودروي خريداري شده و تحويل خودرو در زمان مقرر طبق قرارداد خريد از خصوصيت‌هاي شاخص«هزينه و زمان صرف شده» در ارزشيابي خدمات فروش است كه موجب بيشترين نارضايتي مشتريان شده است، اما شركت‌هاي عرضه‌كننده خودرو در شاخص اطلاع‌رساني و پاسخگويي بيشترين امتياز را كسب كرده‌اند.

بررسي فهرست 16شركت عرضه‌كننده خودرو نيز نشان مي‌دهد، شركت جهان نوين آريا، ارائه‌دهنده خودروهاي نيسان، با امتياز 718، رتبه نخست را در بين شركت‌هاي عرضه‌كننده خودروهاي سواري با بيش از 1درصد سهم بازار داشته است. پس از آن آرين موتور پويا با ۷۱۶ امتياز در رتبه دوم و خودروسازي مديران با ۷۰۷ امتياز در رتبه سوم رضايتمندي مشتريان قرار گرفته است.

خودروسازي كارمانيا با ۷۰۳ امتياز رتبه چهارم، ايرتويا با ۶۹۴ امتياز رتبه پنجم، پرشيا‌خودرو با ۶۸۶ امتياز رتبه ششم، ايران خودرو با ۶۷۵ امتياز رتبه هفتم، بهمن موتور با ۶۷۰ امتياز رتبه هشتم، سايپا با ۶۵۹ امتياز رتبه نهم، كرمان‌موتور با ۶۴۴ امتياز رتبه دهم، پارس خودرو با ۶۴۱ امتياز رتبه يازدهم و نگين خودرو با ۵۹۰ امتياز در رتبه دوازدهم و آخر رضايتمندي مشتريان از فرايند فروش خودروهاي سواري در تابستان امسال قرار گرفته‌اند.

اما در بين شركت‌هاي عرضه‌كننده خودروهاي سواري با كمتر از 1درصد سهم بازار نيز شركت آرين موتور تابان، ارائه‌دهنده خودروهاي برندDS با امتياز 736رتبه نخست را از نگاه مشتريان به‌دست آورده و اطلس‌خودرو با ۶۸۸ امتياز رتبه دوم، گلرنگ موتور فاميلي با ۶۸۶ امتياز رتبه سوم و مديا موتورز با ۶۵۶ امتياز رتبه چهارم و آخر اين رده‌بندي را به‌خود اختصاص داده‌اند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین