ادعاهایی که زود رنگ باخت/ تکذیب گرفتن سکه از بقایی

گروه سیاسی الف، گروه سیاسی الف،   3960908238 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶۱ تکراری یا غیرقابل انتشار
ادعاهایی که زود رنگ باخت/ تکذیب گرفتن سکه از بقایی

جدیدترین ادعای حمید بقایی در بحبوحه رفت و آمد های وی به دادگاه به سرعت و به تعداد تکذیب می شود.او که  در ماه های اخیر با اقداماتی چون حضور در دادگاه با زنبیلی قرمز و پس از آن با بست نشینی در حرم عبدالعظیم سعی در جلب توجه افکار عمومی کرده بود با حمایت محمود احمدی نژاد اتهامات بسیاری را به دستگاه قضا و شخصیت های متنفد سیاسی کشور وارد کرد.

اتهاماتی که در ویدئوهای احمدی نژاد و اطرافیانش پررنگ تر شد تا آنجا که بقایی در یکی از این ویدئوها  برای توجیه اتهام پرداخت پاداشها و هدایای خارج از قانون به برخی افراد گفت: «یکی از موارد پرداخت این هدایا به عزیزانی بود که در اوج تحریمها تا پاسی از نصف شب در جلسات مربوطه حضور داشتند و مقرر شد پنج سکه به آنها پرداخت بشود» و در ادامه نام برخی از  مسولان و چهره های مطرح سیاسی کشور را  به اتهام گرفتن این هدایا مطرح کرد.

بقایی مدعی شده بود که «... در ایام تحریم‌ها جلسات زیادی شب‌ها تا پاسی از شب برگزار می‌شد. در این جلسات از فرماندهان ارشد سپاه، قوه قضائیه و قوه‌ مقننه حضور داشتند. به‌عنوان نمونه بگویم در یکی، دوتا از این جلسات بنا به درخواست‌های خود عزیزان حاضر در جلسه، به آنها هدیه داده شد». او ادامه داد: «یکی از موارد در شب عید غدیر بود، از آقای احمدی‌نژاد درخواست کردند که ما بعد از ساعت اداری می‌آییم و هدیه‌ای باید به ما داده شود. با توجه به اینکه مدت زمان زیادی بود که این عزیزان شب‌ها می‌آمدند و بدون هیچ دستمزدی کار می‌کردند، قرار بر این شد که یک هدیه‌ای به آنها داده شود. فکر می‌کنم نفری چهار و پنج سکه به آنها داده شد. این سکه‌هایی که به آنها اشاره می‌شود، همین سکه‌هایی است که آقایان دریافت کرده‌اند و ما حالا باید به دادگاه برویم، به‌ خاطر آن محاکمه شویم و ‌هزاران انگ و تهمت را هم از طرف طرفداران این عزیزان بشنویم». 

اما دیری نپایید که اتهامات بقایی و ادعاهای احمدی نژاد بی پاسخ نماند.

 غلامرضا مصباحی مقدم در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص ادعای حمید بقایی معاون اجرایی رئیس دولت دهم گفت: ادعای آقای بقایی مبنی بر اینکه آقای احمدی نژاد در جلسه بررسی علل و عوامل تنش های اقتصادی به ما نفری 5 سکه بهار آزادی داده است را تکذیب می کنم و این ادعا دروغ است.

دفتر فرماندهی کل سپاه نیز در پیامی اعلام کرد: «دعای مطرح شده از جانب یکی از مسئولان دولت دهم مبنی بر دریافت سکه از سوی فرمانده کل سپاه به دلیل حضور در یک جلسه‌ی کاری، مضحک و کاملا کذب است». در این پیام تاکید شده است که «معاونت حقوقی سپاه با طرح شکایت رسمی، این تهمت و اقدام خلاف اخلاق را دنبال خواهد نمود».

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه ‌قضائیه، هم در نشست خبری هفتگی خود به موضوع اهدای سکه واکنش نشان داد. او گفت: «یک آقایی گفته بود در جلسه‌ای زمانی که بحران تحریم وجود داشته، آقای فیروزآبادی، سردار جعفری، محسنی‌اژه‌ای، آقای مصباحی‌مقدم، آقای رئیسی و... بودند. به آنها هر‌کدام پنج سکه داده شده و رسید هم نگرفته‌ایم که این هم دروغ محض است. در آن تاریخ‌ها و قبل و بعدش هیچ‌وقت جلسه‌ای با این ترکیب در رابطه با مسائل اقتصادی تشکیل نشده است». او ادامه داد: «تمام جلساتی که هرکدام از ما بوده‌ایم یا تصویر و صدای آن هست و یا لااقل صدای آن. تا زمانی که من در دولت نهم بودم، اصلا جلسه‌ای که بنده و آقایان طائب، رئیسی و جعفری، متفقا در آن حضور داشته باشیم، اتفاق نیفتاده است».

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: «در زمانی که بنده در دولت نهم بودم، آقای احمدی‌نژاد به مناسبت اعیاد، به‌خصوص اعیاد اسلامی، مثل عید قربان یا روز زن، سکه می‌داد؛ نیم‌سکه یا یک سکه؛ در ذهنم هست که حتی بیش از یک سکه هم داده باشد. یک سکه‌های دو‌و‌نیم هم فکر می‌کنم یک بار داد که اگر آن زمان را گفته باشد، راست می‌گوید. در دولت نهم به مناسبت‌هایی آقای احمدی‌نژاد گاهی وقت‌ها به اعضای دولت و اعضای غیردولت سکه می‌داد و این درست است. اگر همه اینها را جمع کرده و شده پنج عدد خبر ندارم؛ ولی اگر می‌گوید در جلسه‌ای که این آقایان بوده‌اند ۵ سکه داده‌ایم، واقعیت ندارد و خلاف است».

اژه‌ای در ادامه توضیحاتش گفت : «تمام جلساتی که هرکدام از ما بوده‌ایم یا تصویر و صدای آن هست و یا لااقل صدای آن. تا زمانی که من در دولت نهم بودم، اصلا جلسه‌ای که بنده و آقایان طائب، رئیسی و جعفری، متفقا در آن حضور داشته باشیم، اتفاق نیفتاده است».

سخنگوی دستگاه قضا اظهارات اخیر احمدی نژاد و نزدیکانش را دروغ، خلاف واقع، گنده‌گويي و توهين به اين و آن توصیف کرد و گفت: «برخي افراد خودبزرگ‌بيني دارند و فکر مي‌کنند هرچه مي‌گويند حق مطلق است».

صورت‌مجلس پراشکال


البته در این حین توسط بقایی و نزدیکان وی صورت‌مجلسی منتشر شد که شامل دو برگه بود؛ در یکی از برگه‌ها نام ٩ نفر با خودکار آبی نوشته شده بود و در تصویر دیگر، برگه‌ای بود که همان نام‌ها به صورت تایپی روی آن نوشته شده بود؛ البته پیش اسامی، نوشته شده بود: «گواهی می‌شود در جلسه مورخ ٨/٨/٩١ که در دفتر ریاست محترم جمهوری وقت تشکیل گردید، تعداد ٩ عدد سکه تمام‌بهار آزادی بنا به دستور ریاست محترم دفتر رئیس‌جمهوری وقت به اسامی مشروحه ذیل اهدا گردید و حسب دستور بنا به رعایت شئونات از ایشان رسید اخذ نگردید. (هر نفر یک عدد سکه تمام‌بهار آزادی)». پس از این نوشته نام ٩ نفر به چشم می‌خورد.

پس از اسامی، نام و امضای پنج نفر از مسئولان وقت؛ یعنی «ابوالفضل قدس»، معاون اداره کل امور مالی وقت نهاد ریاست‌جمهوری، «حبیب‌اله جزءخراسانی»، ذی‌حساب و مدیرکل امور مالی و بودجه وقت نهاد ریاست‌جمهوری، «محمدعلی زهره‌ای»، معاون پشتیبانی و تحول اداری وقت نهاد ریاست‌جمهوری، «حمید بقایی»، معاون اجرائی و سرپرست وقت نهاد ریاست‌جمهوری و «اسفندیار رحیم‌مشایی»، مشاور و رئیس دفتر وقت رئیس‌جمهوری، خودنمایی می‌کرد.

اما همین برگه و نحوه انتشار آن باعث رنگ باختن بیشتر ادعاهای بقایی شده بود. ورقه ای بی نام و نشان که در آن تنها اسم افراد حاضر در جلسه ذکر شده بود و در ابتدای آن آمده بود که افراد نامبرده سکه دریافت کرده اند! برگه ای نه دارای شماره صورت جلسه و نه حاوی سربرگ رسمی ریاست جمهوری. برگه ای ساده و بی نام و نشان! 

ضمن آنکه در ادعاهای شفاهی بقایی دریافت ۵ سکه بهار آزادی توسط برخی مسئولان عنوان شده بود درحالیکه در آن برگه دریافت یک سکه مطرح شده بود!

 شرق هم گزارش داده که بقایی در ویدئو از جلسه شب عید غدیر سخن می‌گوید، ولی تاریخ اعلامی از سوی جزءخراسانی، هشت آبان ٩١ است؛ یعنی دوشنبه‌ای که شنبه بعدش عید غدیر است، اما برخی کانال‌های نزدیک به یاران احمدی‌نژاد برای این اشکالات توضیحاتی دادند؛ یکی این بود که آن برگه استشهادی معرفی شد که «بعد از طرح اتهام مربوط به این سکه‌ها در کیفرخواست بقایی» تنظیم شده است. 

آغاز سری جدید بگم بگم های احمدی نژاد و اطرافیانش حداقل در این مورد آنقدر دارای نقص است که تکذیب آنها حتی نیازی به اعلام عمومی ندارد.، اظهاراتی که از همان روزهای نخست در سطح ادعا و اتهام‌ در کف  خیابان باقی ماند و فقط برای مدتی توجهات را به سوی مطرح کنندگانش جلب کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۵۰۵۰۰۰:۰۴:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۹
با توجه به اینکه من در دوره ی اول بشدت به احمد نژاد علاقه داشتم ولی واقعآ رفتار این وی غیر قابل تحمل شده ، خواهشمند است آقایانی که او را برای کاندیداتوری پیشنهاد کردند کنترلش کنند .
سالم۱۵۵۰۸۹۰۱:۰۱:۲۷ ۱۳۹۶/۹/۹
زمانی آقای کرباسچی را بخاطر قدر دانی و دادن یک سکه به چند نفر از کارکنان شهرداری تهران محاکمه و به پنچ سال زندان و تعلیق مادام العمر از کار دولتی محکوم کردند .در حالی که چند سال بعدش آقای احمدی نژاد به تمام وزیران و معاونان و دوستان و آشنایانش صد تا صد تا سکه هدیه داد و هیچ عکس العملی مشاهده نشد .
ناشناس۱۵۵۲۳۶۰۹:۴۵:۲۸ ۱۳۹۶/۹/۹
من دادگاه علنی کرباسچی را دیدم خودش اعتراف کرد که به مدیران شهرداری پاداش 20 میلیون تومانی (توجه کنید 20 دهه 70 چقدر بود ) پاداش و کمک داده
ناشناس۱۵۵۲۴۷۱۰:۱۳:۱۸ ۱۳۹۶/۹/۹
تخلفات کرباسچی بیش از سکه بود که گفتنش در این مقال نمی گنجد
آرش۱۵۵۱۱۱۰۱:۴۵:۰۰ ۱۳۹۶/۹/۹
تکذیب کردن راحت ترین کاره .
ناشناس۱۵۵۱۳۳۰۳:۳۸:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۹
تكذيبيه فايده اش چيه؟ اون ميگه سكه داديم و اينا هم ميگن نگرفتن... به نظرم براي روشن شدن اين موضوع اقايان به جاي تكذيب ميزان دارايي هاشون رو بيان كنند...
صارمی۱۵۵۴۲۰۱۵:۰۹:۰۷ ۱۳۹۶/۹/۹
اینکه دریافت کنندگان سکه بگویند نه نگرفتیم و تکذیب می کنیم اسمش می شود رنگ باختن ادعا؟ باید تحقیق شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  11. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  12. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  13. توضیحات سردار جعفری درباره تذکر رهبری پیرامون مبارزه با بی‌حجابی/ توصیه همتی درباره نرخ‌های متفاوت ارز

  14. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  15. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. سلاح اتمی؛ جزو برنامه ریزی امنیتی و دفاعی ایران است؟ /تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح هسته ای +اینفو

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل‌شدن هستند  

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. ضرب‌الاجل مجلس برای دولت / منتظر مدیریت بازار ارز هستیم  

  25. همسر سید مصطفی خمینی درگذشت

آخرین عناوین