فروش بیش از 70 هزار نسخه کتاب در روز کتابگردی

گروه کتاب الف،   3960904089
فروش بیش از 70 هزار نسخه کتاب در روز کتابگردی

به گزارش الف کتاب، مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب در گفت‌وگو با ایبنا عنوان کرد:‌ خوشبختانه مراسم کتابگردی امسال نسبت به سال‌های گذشته بسیار باشکوه‌تر برگزار شد و افراد بیشتری در این برنامه حضور داشتند؛ مخصوصا در فضای مجازی اتفاق‌های بسیار خوبی رخ داد و ما شاهد شور و نشاط دوست‌دارن کتاب در فضا بودیم.
 
مدیرعامل خانه کتاب با اشاره به آمار میزان فروش کتاب در نخستین روز طرح «پائیزه کتاب» در روز کتابگردی گفت: خوشبختانه مردم استقبال بسیار خوبی داشتند و تا ساعت 19 امروز، 26 هزار 329 نفر از کتابفروش‌های عضو طرح پائیزه خرید داشتند که این افراد 70 هزار 76 نسخه کتاب خریداری کرده‌اند.
 
دبیر هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: بدون شک این آمار هر لحظه در حال افزایش است؛ اما با این حال نیز، رقم موجود بیانگر حضور چشمگیر مردم در روز کتابگردی است. به اعتقاد من این آمار بیانگر یک اتفاق خوب و نگاه ویژه مردم به که کتاب و کتابخوانی است؛ چراکه در کمتر از 10 ساعت بیش از 70 هزار نسخه کتاب فروش رفته است. با این حال من تصور می‌کنم که ثمرات حاشیه‌ای این برنامه مانند شنیدن درد‌ودل‌های کتابفروشان و اراده‌ای برای حل این مشکلات خیلی مهم‌تر از تعداد کتاب فروخته شده در روز کتابگردی است.

  جلیسه با اشاره به حضور پرشور مردم در روز برنامه کتابگردی عنوان کرد: علاوه بر شهر تهران، استان‌هایی مانند قم، البرز، خراسان، بوشهر و کرمان نیز بسیار فعال بودند و کتابفروشی‌های این استان‌ها روز شلوغی را سپری کردند؛ چراکه در بیشتر شهرهای کشور برای روز کتابگردی برنامه‌های ویژه‌ای طراحی شده بود و خوشحالیم که شور و نشاط کتاب‌خوانی حداقل برای یک روز هم که شده در خیابان‌های سطح کشور جریان داشته است.
 
مدیرعامل خانه کتاب ادامه داد:‌ امروز استانداران، شهرداران، اعضای شورای شهر، فرمانداران و مقامات فرهنگی و سیاسی کشور در کنار نویسندگان، شاعران، مترجمان، هنرمندان و ورزشکاران در این انسجام فرهنگی حضور داشتند و خوشبختانه یک همبستگی بسیار خوبی را در سطح کشور شاهد بودیم. به اعتقاد من این حضور پرشور جای تقدیر دارد؛ چراکه نشان می‌دهد توجه به سمت کتاب و کتابفروشی بیشتر شده است.
 
جلیسه در بخش پایانی صحبت‌هایش در توضیح نتایج برنامه کتابگردی گفت: نتایج مثبت این حضور پرشور امروز و فردا مشخص نمی‌شود؛ چراکه حاصل برگزاری این حرکت ملی در سال‌های آینده مشخص خواهد شد. با این حال چیزی که مشخص است حضور همه قشرهای جامعه در این حرکت ملی است، که به اعتقاد من بسیار ارزشمند است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین