به گزارش پدال، فروش بین از نیمی از خودروهای الکتریکی به کشور چین تعلق داشته درحالیکه اروپا در رتبه دوم پرفروشترین بازار خودروهای الکتریکی در سه ماهه سوم سال 2017 قرار میگیرد. پس از این دو بازار عمده نیز بازار آمریکای شمالی قرار دارد.
یکی از تحلیل گران صنعت خودرو میگوید:
دولت چین تمرکز زیادی روی فروش بیشتر خودروهای الکتریکی دارد. یکی از دلایل چنین کاری سطح بالای آلایندگی در شهرها بوده و دلیل دیگر نیز تلاش چین برای ساخت محصولات داخلی به منظور رقابت بینالمللی در چنین بازاری میباشد.
البته مشوقهای دولتی نیز نقش مهمی در فروش خودروهای الکتریکی چین بازی کرده و یارانههای دولتی باعث شده این خودروها 40 درصد ارزانتر از خودروهای احتراق داخلی معمولی باشند.
بنا به گفته موسسه تحلیلی BNEF، انتظار میرود فروش جهانی خودروهای تمام الکتریکی و پلاگین هیبریدی امسال از 1 میلیون دستگاه فراتر رود و رکورد جدیدی را ثبت کند زیرا زیرساختهای شارژ بهبود یافته و خود خودروها نیز محدودههای حرکتی بیشتری دارند.
درحالیکه چین هنوز در حال مطالعه طرحهایی برای ممنوعیت خودروهای بنزینی و دیزلی جدید در آینده است، کشورهایی چون فرانسه و بریتانیا قبلاً تلاشهای خود برای فروش و تردد چنین خودروهایی تا سال 2040 را اعلام کرده و هلند جاهطلبانهتر بوده و سال 2030 را برای تحقق چنین اهدافی اعلام کرده است