لیست وعده های رئیس جمهور قبل از انتخابات امسال

علی اصغر لطیفی، گروه تعاملی الف،   3960903003 ۳۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
لیست وعده های رئیس جمهور قبل از انتخابات امسال

روزهای رقابتی سپری شد و چندین ماه از تحلیف و ریاست روحانی بر دولت دوازدهم می گذرد، وعده های انتخاباتی او چقدر محقق شده است؟

زنبیلک بقائی، سپنتا، کوروش، پلاک منزل پدری روحانی، موضوعاتی است که این روزها موجب سرگرمی رسانه ها شده است، دستمایه های انحرافی ای که می توان گفت اغلب رسانه ها را از رسالت مطالبه گری خود خارج و بسوی دیگر منحرف کرده است.

و علی ایحال فصل، فصل تحقق وعده ها و گزارش دادن ها است، مردم چه آنهایی که به روحانی رای داده اند و چه رای نداده اند چشم انتظار تحقق وعده ها و شعارهای انتخاباتی حسن روحانی هستند تا ببینند آنچه که او در فضای پیش از انتخابات و زمان تنفیذ و تحلیف از آن سخن به میان آورد تا چه اندازه محقق شده است، انقلاب اقتصادی ای که به آن اشاره داشته است به کجا رسیده است و آیا وضع معیشتی و اجتماعی مردم بهتر شده است یا نسبت به گذشته در وضعیت بدتری قرار گرفته اند؟ در این مجال قصد تحلیل اوضاع اقتصادی جامعه را ندارم و جیب مردم خود بهترین قاضی و تحلیلگر مسائل است. به همین مناسبت، با مروری بر سخنرانی‌های روحانی در سه هفته موعد تبلیغات انتخابات و پس از پیروزی، مهم‌ترین وعده‌ها و شعارهای وی را مرور کنیم.

۱- فقرزدایی؛ به مردم قول می‌دهم که در دولت دوازدهم فقر مطلق در ایران برای همیشه رخت بر بندد. (سفر انتخاباتی به خرم آباد - ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶)

۲- بهبود وضعیت رفاهی و افزایش درآمدها؛ دولت دوازدهم برنامه‌ای به منظور بهبود وضعیت رفاهی ۸ تا ۱۰ میلیون نفر از خانوارهایی دارد که در پایین‌ترین سطح زندگی می‌کنند. ما برای تحقق این امر طرح سه مرحله‌ای را پیش بینی کرده‌ایم که با اجرای آن که برای اولین بار در کشور خواهد بود، مفهومی به عنوان استاندارد زندگی یا حداقل سطح رفاه را تعریف می‌کنیم و درآمد هر کس را که پایین‌تر از آن بود، به سطح استاندارد تعریف شده می‌رسانیم. (بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی.)

۳- توانمندسازی روستاها؛ در خصوص توسعه روستایی کشور و حمایت از روستاییان دو سرفصل مسکن و درآمد و اشتغال روستاییان بسیار مهم است. زیرا بدون توجه به این دو رکن، سایر حمایت‌ها نخواهند توانست سبب توانمندسازی روستا‌ها و عدم مهاجرت آن‌ها به شهر‌ها شوند. بر این اساس طرح‌های حمایت از روستاییان در دولت دوازدهم عمدتاً بر این دو رکن استوار است. یکی از مؤلفه‌های اصلی افزایش سطح درآمد روستاییان، تقویت و توسعه صنایع روستایی است. (بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی.)

۴- افزایش یارانه دهک‌های پایین؛ چرا می‌روید در روستا‌ها می‌گویید یارانه شما قطع خواهد شد؟ ما فقط یک حرف داریم، یارانه دهک‌های پایین باید بیشتر شود. نظام تأمین اجتماعی عادلانه باید برقرار شود. (سفر انتخاباتی به اهواز - ۲۶ / ۲ / ۹۶)

۵- توسعه بیمه و افزایش مستمری مددجویان و حقوق بازنشستگان و کارمندان؛ دولت باید تلاش کند تا با توسعه بیمه برای مردم و نظام اجتماعی و همچنین بالا بردن مستمری مددجویان و افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان در جهت کمک به اقشار متوسط جامعه عمل کند. (سفر انتخاباتی به خرم آباد - ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶)

۶- مقابله با افزایش تحریم‌ها؛ ما اجازه نمی‌دهیم تحریم به کشور برگردد. (سفر انتخاباتی به اردبیل - ۲۷ اردیبهشت ۹۶)

۷- افزایش صادرات ایران؛ آنچه در گذشته بود، بازار واردات برای دنیا بود. اگر می‌خواهید ایران بازار واردات برای جهان باشد، به دیگران رأی بدهید. اگر می‌خواهید مرکز صادرات باشیم، راه اعتدال را برگزینید. (سفر انتخاباتی به ساری- ۲۵ / ۲ / ۹۶)

۸- بهبود فضای کسب و کار؛ ما معتقد هستیم و می‌گوییم باید فضای کسب و کار آماده شود. ما می‌گوییم موانع باید برطرف شوند و باید به مردم آزادی عمل بدهیم. مردم با اینترنت می‌توانند برای خود شغل انتخاب کنند. بگذارید مردم فعال باشند. (سفر انتخاباتی به ساری- ۲۵ / ۲ / ۹۶)

۹- توسعه گردشگردی؛ توسعه گردشگری از جمله ظرفیت‌هایی است که می‌تواند به متنوع شدن اقتصاد ایران، ایجاد اشتغال - بالاخص در مناطق کم‌برخوردار - و راه‌اندازی زنجیره‌ای از تولید و خدمات کمک کند. ایران می‌تواند تا سال ۱۴۰۰ به هدف جذب سالانه ۹ میلیون گردشگر خارجی اعم از گردشگر مذهبی، تفریحی و سلامت دست یابد. (بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی.)

۱۰- طرح کارورزی و اشتغال جوانان (کاج)؛ طرح کارورزی یکی دیگر از طرح‌های مدنظر برای ایجاد اشتغال و حمایت از جوانان است که در سال گذشته در سه استان کشور اجرا شده است. دولت به منظور افزایش انگیزه برای به‌کارگیری جوانان در مشاغل مختلف، مشوق‌هایی برای شرکت‌ها و کارخانجاتی که جوانان شغل اولی را استخدام کنند در نظر گرفته است. در واقع در این طرح دولت به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی کمک می‌کند تا نیروی انسانی بیشتری را استخدام کنند. دولت این کار را از طریق پذیرفتن بخشی از هزینه استخدام نیروی کار جدید انجام می‌دهد. (بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی.)

۱۱- تعامل سازنده با جهان؛ ما می‌خواهیم با دنیا در تعامل سازنده مؤثر باشیم و ادامه دهیم؛ ما به رفع تحریم هسته‌ای قانع نیستم باید همه تحریم‌های دیگر برداشته شوند. در دولت دوازدهم با اجماع ملی همکاری قوای دیگر و مشورت و رهنمودهای رهبری راه شکستن تحریم را ادامه می‌دهیم. (سخنان روحانی در ورزشگاه آزادی_ ۲۳ / ۲ / ۹۶)

۱۲- آزادی بیان و انتقادپذیری؛ باید شفاف‌سازی شود، رسانه‌ها باید حرف بزنند و جلوی آن‌ها را نگیریم. باید بگذاریم رسانه‌ها حرف بزنند. (مناظره سوم انتخاباتی- ۲۲ / ۲ / ۹۶)

۱۳- نوسازی و بهینه سازی حمل و نقل؛ با نوسازی حمل و نقل، استفاده بیشتر از خطوط ریلی و بهسازی خودرو‌ها و نیز نوسازی ناوگان خودرویی، می‌توانیم شرایط بهتری داشته باشیم کما اینکه شرایط امروز از چهار سال پیش بهتر است. (سخنان روحانی در گفت و گوی ویژه خبری - ۱۴ / ۲ / ۹۶)

۱۴- پایبندی به حقوق شهروندی؛ احیای اخلاق با حقوق شهروندی، شفاف‌سازی و آزادسازی گردش اطلاعات امکان‌پذیر است و دولت یازدهم تا آخرین روز این مسأله را دنبال می‌کند و اگر در دولت آینده مسوولیت داشته باشیم، همین مسیر ادامه می‌یابد. (سخنان روحانی پس از ثبت نام- ۲۵ / ۱ / ۹۶)

۱۵- جوان گرایی در دولت و به‌کارگیری زنان؛ دولت برای حضور جوانان در مدیریت سطح بالا در سال ۹۳ تصمیم گرفت ۲ هزار جوان نخبه را در کنار مدیران ارشد استخدام کند. ما باید سن مدیریت را پایین بیاوریم و شرایط را برای حضور جوانان، زنان، اقوام و مذاهب فراهم کنیم. (سخنان روحانی پس از ثبت نام- ۲۵ / ۱ / ۹۶)

۱۶- توزیع سهام عدالت؛ اخیراً سامانه اصلاح سهام عدالت راه اندازی شده است. توزیع سهام عدالت به ۵۰ میلیون ایرانی، برای دو دهک اول، معادل ارزش ۲ میلیون تومان و برای بقیه حدود یک میلیون تومان ثروت اولیه ایجاد می‌کند که ارزش آتی آن تابع عملکرد اقتصاد است. سهامداران می‌توانند این سهام را نقد کرده یا از جریان مستمر سود آتی آن منتفع شوند. (بیانیه برنامه‌های اقتصادی دولت یازدهم برای چهار سال آتی.)

۱۷- ایجاد نظام جامع تأمین اجتماعی؛ یکی از اهداف دولت دوازدهم ریشه‌کن کردن کامل فقر مطلق از جامعه ایران و ایجاد نظام جامع تأمین اجتماعی است. (مراسم تنفیذ ۱۲ / ۵ / ۹۶)

۱۸- ریشه کن کردن فقر مطلق؛ دولت دوازدهم اولویت اصلی خود را ریشه‌کن کردن کامل فقر مطلق از جامعه ایران می‌داند. (مراسم تنفیذ ۱۲ / ۵ / ۹۶)

۱۹- تولید و اشتغال: اولویت اصلی دولت دوازدهم افزایش تولید و اشتغال است و از همه کسانی که به عظمت ایران می‌اندیشند، برای ساختن آینده‌ای درخشان کمک می‌طلبم. (مراسم تنفید ۱۲ / ۵ / ۹۶)

۲۰- ایجاد یک انقلاب اقتصادی؛ در تداوم حرکت دولت یازدهم، برنامه اقتصادی خود را بر مبنای سیاست‌های کلی نظام به ویژه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و اصل ۴۴ قانون اساسی و با هدف ایجاد یک انقلاب اقتصادی طراحی کرده است. (مراسم تنفیذ ۱۲ / ۵ / ۹۶)

این موارد بخشی از وعده‌های روحانی در انتخابات ۹۶ است؛ و باتوجه به اینکه 3 ماه از عمر دولت و خدمت رسانی به مردم میگذرد جامعه در انتظار تحقق وعده‌ها هستند و اگر دولت و دولتمردان کاری در این زمینه ها کرده اند بهتر است طبق وعده گزارش ۱۰۰ روزه خود عملکرد ها را به سمع مردم برسانند.

در این اثنا دولت هم نباید فراموش کند که وعده های مهمی در طول تبلیغات انتخاباتی داده است و باید به وعده های خود جامع عمل بپوشاند .

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۵۰۱۳۲۰۴:۳۳:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۳
خوب بود به صورت مقایسه ای وعده های دیگرانی را هم که پیش از این مسئولیت داشتند اعم از نماینده و شورای شهر و وزیر می آوردید. مسلم همه می دانند اگر فرد صادق باشد خواسته های خود را در قالب وعده بیان می کند، باید دید با امکاناتی که دارد چه کرده.
ناشناس۱۵۰۲۸۱۱۴:۱۶:۵۴ ۱۳۹۶/۹/۳
عجب توجیهی یه خورده اسفند برا خودت دود کن چشم نخوری
دیوان۱۵۰۲۹۲۱۴:۲۸:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۳
دیگران اگر رئیس جمهور میشدن اونا رو هم زیر ذره بین می بردیم. فعلا این آقا که رئیس جمهور شده باید جواب بده.
تبریزی۱۵۰۴۴۴۱۹:۵۲:۳۷ ۱۳۹۶/۹/۳
وعده هایی که روحانی نداده ولی عملی کرده: 1. کاهش قدرت خرید مردم با پایین آوردن سود بانکی و کاهش درصد افزایش حقوق و عدم ترمیم حقوق های بی ارزش شده در دوره احمدی نژاد. 2. عدم توجه و اختصاص بودجه برای آموزش و پرورش. (باور می کنین تو مناطق روستایی پول قبوض مدرسه رو از معلم ها می گیرن؟ افتخاری دیگر برای دولت تدبیر) 3. کاهش روز افزون آزادی بیان در رسانه ها (تعداد کامنت های غیرقابل انتشار الف بعد از انتخابات افزایش 1000 درصدی داشته) 4. رکورد بی سابقه سکه و دلار. 5. مبلغی که برای زلزله زده ها اختصاص داده شده یک هزارم اختلاس های 3000 و 8000 میلیارد تومانی هم نیست. واقعا جای تاسفه. 6. وضعیت اینترنت به زودی زود و به لطف وزیر ارتباطاتش اسف بار می شه. 7. امید به آینده و بهبود شرایط داره روز به روز کمتر و کمتر می شه.
ناشناس۱۵۰۱۳۴۰۵:۰۶:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۳
خودتون دارین می گین وعده! وعده را کی عمل کرده که ایشون دومیش باشه!
ناشناس۱۵۰۱۹۲۱۰:۳۷:۱۲ ۱۳۹۶/۹/۳
مردم ما دیگر به شنیدن وعده و نبودن عمل عادت کرده اند.
ناشناس۱۵۰۱۹۵۱۰:۴۹:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۳
شما چرا ناراحت هستید؟ آن وعده ها را به رای دهنده ها داده بود به شما که نداده بود. شما که رای نداده اید نباید هم انتظار داشته باشید. ما هم که رای داده ایم از او راضی هستیم.
ناشناس۱۵۰۳۴۶۱۵:۵۹:۳۵ ۱۳۹۶/۹/۳
ما چه بخواهیم چه نخواهیم ایشان رییس جمهور این کشور است. مثل آش کشک خاله است. اون زمان که احمدی نژاد بود رای سفید دادیم. الآن هم که این آقاست رای دادیم به یکی از دو نفری که به عنوان رای شکن بودند. چه کسی حق ما رای سفید ها رو از این دو جناح می گیره؟
ناشناس۱۵۰۳۸۶۱۶:۴۶:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۳
راضی نباشی چی می خواین بگین خود کرده را تدبیر نیست در ضمن ایشان فقط رییس جمهور شما نیست رییس جمهور همه هست و باید پاسخگوی همه باشد
ناشناس۱۵۰۴۷۷۲۰:۵۶:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۳
الان شما راحتید که به زلزله زده ها رسیدگی نمیشه؟
ناشناس۱۵۰۵۲۵۲۲:۴۴:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۳
خوبه طرفدارهای احمدی نژادهم همین حرف را به شما بزنند؟
ناشناس۱۵۰۹۷۹۱۵:۵۹:۳۴ ۱۳۹۶/۹/۴
پس شما سرکاری هستید !!!!!!!!
ناشناس۱۵۱۷۸۴۱۶:۱۴:۵۳ ۱۳۹۶/۹/۵
همیشه با خودم میگفتم اینایی که به حسن روحانی رای دادن دیگه چه آدماییند؟ مگه میشه اینقدر یه کی دروغ بگه و بازم بهش رای بدی!! آخه اینقدر آدم تعطیل میتونه باشه که به این آدم رای بده! تا اینکه امروز کامنت جنابعالی رو دیدم. الان کاملا برام روشن شده که اصلا آدمایی مثل شما اگه به حسن روحانی رای نداده باشن عجیبیه. عزیزم خودتو ناراحت نکن، به زندگیت برس!!
بیمه پاسارگاد۱۵۰۲۱۰۱۱:۱۷:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۳
بیمه پاسارگاد بدون توجه به مصوبه بیمه مرکزی 40 درصد بیمه 6 ماهه اتومبیل را گران کرده
سید۱۵۰۲۴۶۱۲:۵۲:۱۹ ۱۳۹۶/۹/۳
چرا فرافکنی مینمایید نه تنها محقق شده بلکه از برنامه هم جلو هستیم!
ناشناس۱۵۰۲۶۳۱۳:۳۴:۴۶ ۱۳۹۶/۹/۳
باش تا صبح دولتت بدمد. عاقل از یک سنگ دو بار زمین نمیخوره
ناشناس۱۵۰۲۶۵۱۳:۳۶:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۳
بیشتر شبیه وعده و وعید ها میمونه که هنوز هم میدهند
ناشناس۱۵۰۲۷۹۱۴:۱۱:۵۷ ۱۳۹۶/۹/۳
اگه الان انتخابات بود به هیچ وجه من و خانواده ام به روحانی رای نمیدادم
ناشناس۱۵۰۲۸۷۱۴:۱۹:۵۹ ۱۳۹۶/۹/۳
من تمام را خواندم هیچکدام عملی نیشده مثلا حقوق کارمندان و بازنشستگان یا سهام عدالت وغیره کاش بیاد تو سیما و یکی از مردم بیسواد بشود مجری و از ایشان سوال کند تا ببینم میتواند جواب دهد ایشان وقتی میایند تو سیما خودشان هم مجری هستند هم جواب دهنده
ناشناس۱۵۰۲۸۹۱۴:۲۲:۱۵ ۱۳۹۶/۹/۳
من یک ویدیو از ایشان دیدم در اوایل انقلاب که می گفت ارتش باید منحل شود که شهید چمران در مقابلش ایستاد حالا ایشان میخواد وکیل مردم باشد
ناشناس۱۵۰۲۹۰۱۴:۲۳:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۳
درود بر احمدی نژاد حافظ مردم کم درامد
Reza۱۵۰۲۹۶۱۴:۳۹:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۳
این متنی که شما نوشتی باید برگردی علتش رو از دوره ریاست جمهوری اول پیگیری کنی چیز جدیدی نیست این وعدها همیشه بوده و خواهد بود
ف.ج۱۵۰۳۳۴۱۵:۳۷:۱۷ ۱۳۹۶/۹/۳
ماکه وضعیتمون خوب نیست 'شرایط روز بروز بدتر میشه .
ناشناس١١٠۱۵۰۳۹۲۱۷:۱۰:۵۱ ۱۳۹۶/۹/۳
ايشان ومشاورانش وضعيت راخوب ميدانستند امكانات را هم خوب ميدانستند ومشكلات راهم خوب ميدانستند پس دليلى نداشت وعده توخالى بدهند اگرالان هم بيايند وواقعيت رابگويندبعقيده من شايدگذشته راجبران كنند. اما مردم هم بايدكمى به گفته ها توجه كنندخوش خيال نباشند.تمام اين سوال جواب ها رادرزمان خودش ميكردند.بنظر من بخشى ازاينمشكلات به خودمان برميگردد كه بى تجربه ايم.
ناشناس۱۵۰۴۰۷۱۷:۵۸:۱۳ ۱۳۹۶/۹/۳
وضعیت الان خیلی خوبه ولی فقط برای چهار درصدیها
ناشناس۱۵۰۴۲۶۱۹:۰۱:۴۴ ۱۳۹۶/۹/۳
همش تقصیر داداش گل رئیس جمهوره..اگه حسین جان یه ذره سفره رو کوچیک تر می گرفت الان روحانی مجبور نبود 24 میلیون رای و این همه وعده رو به باد بده
ناشناس۱۵۰۴۶۱۲۰:۲۳:۲۰ ۱۳۹۶/۹/۳
ایشالله درست میشه .زندگی ۱۰۰ سال اولش سخته
ناشناس۱۵۰۵۵۹۲۳:۴۷:۰۳ ۱۳۹۶/۹/۳
من به عنوان یک فرد که در انتخابات شرکت میکنم هیچ موقع به وعده و وعید هیچ کاندیدای توجه نمی کنم و آن را جدی نمی گیرم. بلکه بیشتر از وعده به رویکردها کاندیدا و کسانی که از او حمایت میکنند توجه میکنم
یکی از 24 میلیون۱۵۰۵۷۷۰۰:۱۳:۲۶ ۱۳۹۶/۹/۴
من به دلیل وعده های روحانی خام شدم و در این دوره هم به وی رای دادم اما الان به شدت پشیمانم چون ایشان اصلا و ابدا به فکر اوضاع اقتصادی مردم به ویژه قشر ضعیف نیست. ما فقط نردبانی بودیم که این آقا از آن بالا رود و پس از انتخاب دوباره زیر همه وعده ها و قول هایی که به مردم داد بزند.اگر به قبل از انتخابات برگردیم من دیگر هرگز به روحانی رای نمیدهم.
ناشناس۱۵۰۵۸۹۰۰:۵۷:۳۰ ۱۳۹۶/۹/۴
اگر جای سایر کاندیدها یک کاندیدای اصلح تر معرفی میکردند کسی به روحانی رای نمی داد خیلی ها از ترس بقیه به روحانی رای دادند همه میدانیم شرایط بد بود بدتر شد و میرفت که خیلی بدتر بشود و به هیچ وجه انتظار برای بهبود شرایط حداقل تا 20 سال آتی نداریم صرفا میخواهیم بدتر نشود وقتی کارشناس اقتصادی ما میگوید کاهش ارزش پول ملی خیلی هم برای اقتصاد خوب است و رئیس بانک مرکزی میگوید خدا را شکر امسال افزایش نرخ ارز مانند پارسال بی نظم نبود و منظم گران شده واقعا شما امید به بهبود دارید؟!!
ناشناس۱۵۰۵۹۲۰۱:۰۳:۴۳ ۱۳۹۶/۹/۴
یارانه مستمری بگیران کمیته امداد و بهزیستی سه برابر شد .راجع به وام برای اشتغال روستایی طرح تقریبا درحال استارت خوردن هست .تعامل سازنده بادنیاهم که اردولت قبل پیگیری میشد .توسعه گردشگری اتفاقا درحال رخ دادن هست .کافیه سری به شهرهای توریستی ایران مثل یزد و اصفهان و کاشان بزنید حجم توریست‌های خارجی به مراتب خیلی بیشتر از قبل هست.اتفاقا مطالبه گری ازدولت در راستای تحقق وعده ها ازوظایف رسانه هاست به شرطی که هم کارهای مثبت وهم منفی با هم دیده بشن.
ناشناس۱۵۰۶۹۶۱۰:۰۴:۵۰ ۱۳۹۶/۹/۴
بدون وعده که کسی رای نمیاره .
ناشناس۱۵۰۸۷۸۱۴:۰۱:۵۶ ۱۳۹۶/۹/۴
اینا اگه واقعن فکر مردم بودن شبا نمیتونستن بخابن....
ناشناس۱۵۲۷۲۳۱۸:۴۴:۴۲ ۱۳۹۶/۹/۶
پیامک دادند که یارانه کسانی که به اشتباه قطع شده را برسی کرداهایم و به صحت اعتراضشان ذست پیدا کردهایم و اردیبهشت وازیز میشود ولی عملی نکرد و از آن استفاده تبلیغاتی نمود .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین