نرخ بیکاری در ایران چقدر است؟

گروه اقتصادی الف،   3960829364

امید علی پارسا امروز ٢٩ آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی، گفت: مرکز آمار ایران در شرایط فعلی در حال تدوین برنامه ملی آمار کشور است تا وضعیت آمار کشور در پنج سال آینده مشخص شود.

نرخ بیکاری در ایران چقدر است؟

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز آمار ایران گفت: در آمار تابستان امسال ۶۲ میلیون و ٩٨٠نفر به دنبال اشتغال بودند که جمعیت فعال اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهند و از این تعداد ٣میلیون و ۵۶۱ هزار نفر یعنی ۱۱.۸ مطلقا هیچ کاری پیدا نکرده که نرخ بیکاری را تشکیل می‌دهند.

امید علی پارسا امروز ٢٩ آبان ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه خراسان جنوبی، گفت: مرکز آمار ایران در شرایط فعلی در حال تدوین برنامه ملی آمار کشور است تا وضعیت آمار کشور در پنج سال آینده مشخص شود.

رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه امیدواریم تا پایان آذرماه این برنامه به تصویب شورای عالی آمار برسد، اظهار کرد: در چشم انداز این برنامه، نظام آمار ایران تبدیل به نظامی یکپارچه، پاسخگو، مورد اعتماد مردم و متخصصان و تامین کننده آمارهای رسمی با کیفیت و پیشرو می‌شود.

پارسا با بیان آخرین آمار تورم در کشور بیان کرد: در مهرماه امسال نرخ تورم ۸.۲ درصد بوده است که در خراسان جنوبی نیز آمار تورم همین مقدار است.

وی با تبیین اینکه تورم به معنای متوسط افزایش قیمت‌ها است، ادامه داد: نرخ تورم در کشور در مناطق شهری ٨ درصد و در مناطق شهری خراسان‌جنوبی ۷.۳ است.

ریس مرکز آمار ایران افزود: همچنین نرخ تورم در مناطق روستایی در کشور ۹.۱ درصد و در مناطق روستایی خراسان‌جنوبی ۹.۹ درصد است.

پارسا گفت: اشتغال انواع مختلف و تنوع زیادی دارد و از این جهت برای رسیدن به آمار اشتغال باید معیاری را انتخاب کرد که انواع اشتغال(خصوصی، دولتی، تمام وقت، پاره وقت) را در برگیرد، اما اینکه این اشتغال معیشت مردم را تامین می‌کند بحث دیگری است.

وی اظهار کرد: در آمار تابستان امسال ۶۲ میلیون و ٩٨٠نفر به دنبال اشتغال بودند که جمعیت فعال اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهند و از این تعداد سه میلیون و ١ ۵۶ هزار نفر یعنی ۱۱.۸ مطلقا هیچ کاری پیدا نکرده که نرخ بیکاری را تشکیل می‌دهند.

رئیس مرکز آمار ایران گفت: تعداد جوانان بیکار ۴۲ تا ۵۱ ساله حدود ۳۵۸ هزار نفر است که ۲۷.۲ درصد را تشکیل می‌دهد که این آمار درباره جوانان ۲۹ تا ۵۱ سال ۲۴.۴ درصد است.

پارسا اظهار کرد: تعداد شاغلان در کشور ٢٣میلیون و ٨٠٠ هزار نفر است که از این تعداد ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در بخش کشاورزی، ٧ میلیون و ۸۰۴ هزار نفر در بخش صنعت و ١١ میلیون و ٧٩٨ هزار در بخش خدمات فعال بوده‌اند.

وی بیان کرد: البته ۹.۲ درصد از شاغلان اشتغال ناقص دارند، یعنی میزان ساعت کاری شان کمتر از ۴۴ ساعت در هفته بوده است.

رئیس مرکز آمار ایران ادامه داد: بر اساس آمار تابستان ۱۳۹۶ نرخ مشارکت اقتصادی ۱۴ درصد بوده که در خراسان‌جنوبی به ۴۱.۳ درصد رسیده و همچنین نرخ بیکاری در استان بر اساس آمار ۱۱.۹ درصد و نرخ اشتغال ناقص ۱۴.۸ درصد بوده است.

پارسا یادآور شد: همچنین در بهار ۱۳۹۶ نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۶ درصد و در خراسان جنوبی ۱۱.۵ بوده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین