علم‌الهدی: پیاده‌روی اربعین مقدمه یک تحول در مقیاس جهانی است

گروه سیاسی الف،   3960819111

امام جمعه مشهد با اشاره به تحلیل یک نظریه‌پرداز روس از راهپیمایی عظیم اربعین، گفت: پیاده‌روی اربعین مقدمه یک تحول در مقیاس جهانی است.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله «سیداحمد علم‌الهدی» ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به سالروز اربعین حسینی و راهپیمایی عظیم اربعین، اظهار کرد: این اربعین غوغا بود و در این میان دو مسأله قابل تعمق است که باید به آن توجه کنیم.

وی ادامه داد: مسأله اول و آنچه در راهپیمایی 20 و چند میلیون آدمی که از اطراف و اکناف و از ملت‌های مختلف که نقل شده تا بیش از 60 کشور در این پیاده‌روی دخالت داشتند، مهم است، چیزی است که نفوس و باطن این‌ افراد می‌گذشت. در باطن و نفوس این عزیزان فقط شور و عشق بود که انگار در قطره‌قطره خون آن‌ها امام حسین(ع) وجود داشت و در تمام وجود و سلول‌های بدنشان عشق اباعبدالله موج می‌زد و این یک تحول و دگرگونی در باطن این افراد بود.

علم‌الهدی با بیان این‌که «واقعیت دیگر زیارت اربعین چهره بیرونی این جریان است»، تصریح کرد: این موج پیاده‌روی اربعین مربوط به دو سه سال بیش‌تر نیست. از قدیم مردم پیاده به زیارت اربعین می‌رفتند، اما یک عده قلیلی، اما دو سه سال است که این قضیه یک موج عظیم و جهانی برداشته است.

وی افزود: یک نظریه‌پرداز روسی به نام الکساندر دوگین که دو سال است در اربعین به کربلا می‌رود و این پیاده‌روی را می‌بیند در تحلیل سیاسی خود گفته پیاده‌روی اربعین مقدمه یک تحول در مقیاس جهانی است و در دنیا می‌خواهد یک اتفاقی بیفتد و این جریان عادی نیست. مقام معظم رهبری نیز فرمودند پیاده‌روی اربعین و این موج پیاده‌روی اربعین که لحظه‌به‌لحظه در حال توسعه است منت خداست که بر ما گذاشته و باید در برابر منت، خدا را شکر کنیم.

امام جمعه مشهد با بیان این‌که «این قصه یک اشاره غیبی است»، خاطرنشان کرد: یک سرانگشتی از پشت پرده دارد این قضیه را شکل داده و مدیریت می‌کند، این کار بشری و مسأله تبلیغات صداوسیما و رسانه‌ای نیست، این جریان یک سرانگشت غایبی است که دارد قضیه را به هم پیوند می‌دهد و این جریان را او راه انداخته و او دارد مدیریت می‌کند.

وی با اشاره به ماجرای جنگ «احزاب» و اتحاد عرب و یهود پس از 3000 سال برای براندازی پیامبر(ص) در صدر اسلام که با مجاهدت امام علی(ع) با پیروزی مسلمانان پایان یافت، یادآور شد: هم‌اکنون نیز اسلام و جبهه ما دچار همین مسأله شده است، یهود و عرب یکی شده‌اند، آل سعود ملعون دقیقاً سبقه و رنگ ابوسفیان و مشرکین قریش در آن زمان‌ است و با اسرائیل دست‌به‌دست هم داده‌اند، همانگونه که در جنگ احزاب یهود و عرب یکی شدند، الان هم این عناصر میراث برِ کفار و مشرکین قریش که آل‌سعود هستند با صهیونیست‌ها و یهودی‌ها یکی شده‌اند و کفر جهانی و استکبار جهانی هم به کمکشان آمده برای اینکه اسلام را از جا بِکَنند و براندازند.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: با این وجود اراده سرسلسله ولایت وجود اقدس بقیة‌الله تعلق گرفته است و همانگونه که آن روز امیرالمومنین فاتح منحصر به فرد جنگ احزاب بود، امروز هم جریان علی این جریان را از میان برده و این اتحاد نامیمون شیطانی را نابود می‌کند. اربعین جریان امیرالمومنین است، آن روز علی خودش به میدان آمد، امروز نیز جریان علی برای براندازی وحدت شرک و کفر و پشتیبانی استکبار جهانی و صهیونیست ناپاک به میدان آمده است. امام زمان(عج) این جریان را راه انداختند تا جریان علی بیاید و این مسئله را به کلی از بین ببرد و نابود کند.

وی با بیان این‌که «این موضوع فلسفه موج‌برداری پیاده‌روی و زیارت اربعین است»، عنوان کرد: ما باید به این مسأله توجه داشته باشیم و یک عده ننشینند گوشه و کنار و تحلیل کنند که مردم کشور ما از انقلاب خسته شده‌اند و ذائقه دینی خود را از دست داده‌اند. آیا این مردم ذائقه دینی خود را از دست داده‌اند؟ نزدیک 3 میلیون از این مردم در راه نجف و کربلا پیاده‌روی می‌کنند و 2 میلیون آدم جامانده و عقب‌مانده هم که به زیارت اربعین نرفتند روز گذشته در خیابان‌های تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رفتند. چرا اینگونه تحلیل می‌کنید؟ نمایش برای ذائقه دینی مردم از این بالاتر. چرا این تحلیل‌های غلط شیطانی را می‌کنید، این تحلیل‌های جریان‌های شیطانی و تزئین شیطان به وسیله جریان‌هاست که به شما تلقین می‌کند که مردم ذائقه دینی خود را از دست داده‌اند.

امام جمعه مشهد یادآور شد: این همان حرف دوگین روسی است که می‌گوید راهپیمایی اربعین مقدمه یک تحول در مقیاس جهانی است و این‌هایی که راه افتاده‌اند در جاده کربلا و پیاده می‌روند همان‌هایی هستند که پیاده به دنبال معشوق و صاحبشان بقیةالله راه خواهند افتاد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین