یک درصد شانس 99 درصد ایمان

گروه ورزشی الف،   3960725188

تنها نماینده باقیمانده ایران در لیگ قهرمانان آسیا، سه‌شنبه‌شب برای صعود به فینال بازی‌ها به یک معجزه نیاز دارد؛ چیزی که در فوتبال اصلا عجیب نیست.

به گزارش وطن امروز،  پرسپولیس امشب (سه‌شنبه) در مسقط، پایتخت کشور عربی عمان، به مصاف الهلال عربستان می‌رود. این دیدار، بازی برگشت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا است. در بازی رفت، نتیجه چنان رقم خورد که حالا فینال آسیا، رویایی دور برای سرخ‌ها باشد اما در فوتبال هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. در فوتبال همه چیز می‌تواند اتفاق بیفتد و «معجزه» در فوتبال، دور از ذهن نیست. پرسپولیس ایران در بازی رفت - با حاشیه یا بدون آن- باخت اما حکمت بازی‌های رفت و برگشت، همین است که بازنده می‌تواند در ۹۰ دقیقه دوم، نتیجه را به سود خود برگرداند. هرچند سخت و هرچند دور از انتظار، پرسپولیس ۹۰ دقیقه وقت دارد خود را به فینال آسیا برساند.

سرخپوشان ایرانی در تاریخ خود بارها نشان داده‌اند می‌توانند به بازی برگردند. چه در آسیا باشد و حریف، تیم قزاقستانی و عربستانی (آلیما و الاهلی) و چه ایران باشد و حریف، استقلال تهران، پرسپولیسی‌ها راه برگشتن به بازی را خوب بلدند. همین چند ماه پیش بود که بارسلونا بازی ۴ بر صفر باخته دور رفت یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا را در بازی برگشت جواب داد و در نهایت ۶ بر ۵ برنده شد. درست است پرسپولیس ایران شباهتی به بارسلونای افسانه‌ای ندارد و بازیکنانش هم حتی نزدیک مسی و نیمار نیستند اما الهلال عربستان هم پاری‌سن‌ژرمن نیست و بازیکنانش هر چند توانمند، به گرد پای ستاره‌های تیم پاریسی نمی‌رسند. پرسپولیس برای بازی امشب، حسین ماهینی را به دلیل محرومیت و فرشاد احمدزاده را به‌خاطر مصدومیت در اختیار ندارد. مهدی طارمی هم که فعلا از تیم دور است. در طرف دیگر، الهلال عربستان با بازیکنان سطح بالایش به میدان می‌آید و شاید به بازیکنی مثل ماتیاس بریتوس اروگوئه‌ای
-که مورد غضب هواداران عربستانی است- هم بازی دهد. هرچه باشد، این بازی، برای پرسپولیس جدال مرگ و زندگی است حتی اگر احتمال مرگ از امید زندگی بیشتر باشد، باید جنگید و به جادوی ساق‌های بازیکنان امیدوار بود.


پرسپولیس، لوزی یا واید؛ با کدام ابزار؟
برانکو ایوانکوویچ در بازی رفت مقابل الهلال از چینش همیشگی 2-4-4 لوزی استفاده کرد. چینشی که از زمان حضورش در پرسپولیس در بیشتر بازی‌های مورد استفاده او بوده. نمایش ضعیف محسن ربیع‌خواه به عنوان هافبک دفاعی این چینش که جای کمال کامیابی‌نیای محروم را گرفته بود و فضای زیادی که شکل بازی پرسپولیس در اختیار بازیکنان تهاجمی پرسپولیس قرار داده بود احتمالا باعث تغییراتی در تیم برانکو خواهد شد. بعید است برانکو بازیکن محبوبش، محسن ربیع‌خواه را از ترکیب تیم بیرون بگذارد اما جای بازی او این بار متفاوت خواهد بود و او احتمالا جای یک بازیکن محروم دیگر را پر می‌کند. حسین ماهینی در بازی با الهلال غایب خواهد بود و برانکو 2 گزینه برای جانشین او در دفاع چپ دارد. محسن ربیع‌خواه و شایان مصلح که دومی هم در بازی رفت عملکرد خوبی نداشت و احتمال بازی کردنش کمتر از ربیع‌خواه است. به این ترتیب اگر برانکو هم بخواهد چینش تیمش را تغییر دهد و هم ربیع‌خواه را به پست بازی گذشته‌اش در دفاع چپ برگرداند کامیابی‌نیا و نوراللهی 2 بازیکن اصلی‌اش در هافبک دفاعی خواهند بود.
به این ترتیب چینش بازیکنان پرسپولیس در زمین بازی هم به 2-4-4 واید تغییر خواهد کرد.


برانکو: زدن 5 گل به الهلال امکانپذیر است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با توجه به نتیجه دیدار رفت، سه‌شنبه(امروز) روز جدیدی برای پرسپولیس است و باید مقابل الهلال پیروز شویم. برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل الهلال عربستان گفت: ما بازی سختی در پیش داریم ما بازی رفت را 4 بر صفر باختیم و 2 تیمی به این مسابقه آمدند که از تیم‌های خوب آسیا هستند. من از قبل گفته بودم این دو تیم تیم‌های خوب آسیا هستند. برانکو ادامه داد:‌ ما می‌دانیم سه‌شنبه روز جدید و بازی جدیدی خواهد بود. ما برای این بازی جدید خیلی با قدرت وارد زمین خواهیم شد هرچند بازی رفت نتوانستیم نتیجه دلخواه‌مان را بگیریم. با الهلال بازی سخت و حساسی در پیش داریم و ما این موضوع را کاملا درک کرده‌ایم. وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه زدن 5 گل به الهلال کار سختی است اما آیا شما پیش‌بینی می‌کنید بتوانید 5 گل به این تیم بزنید یا اینکه در صورت صعود الهلال به فینال فکر می‌کنید این تیم می‌تواند قهرمان آسیا شود، اظهار داشت: طبیعی است که این کار سخت است اما این ورزش است. نه‌تنها امکان این مسأله است بلکه نمونه‌های زیادی وجود دارد. الهلال یکی از تیم‌های خوب آسیا است و اگر صعود کند مطمئنم قهرمان آسیا می‌شود.

اما اجازه بدهید ما ورزشکاران فکر کنیم تیم خوبی داریم و حق امیدواری داریم و طبیعی است همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا بهترین نتیجه را بگیریم. قبول دارم کار سختی است اما در فوتبال همه چیز امکان دارد. برانکو در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اینکه اگر پرسپولیس به فینال برود قهرمان می‌شود، تصریح کرد: بله! اگر تیم قدرتمندی مثل الهلال را ببریم شک نکنید می‌توانیم قهرمان آسیا شویم. وی درباره اینکه غیبت مهدی طارمی در بازی چه تاثیری دارد، گفت: طارمی در 2 سال اخیر بهترین گلزن و بهترین بازیکن ایران بود که آقای گل لیگ قهرمانان است. نبود او و فرشاد احمدزاده فقدان بزرگی است که دیروز عمل جراحی کرد. اما با وجود این مسائل من به تیمم ایمان دارم چون بارها نشان داده‌ایم می‌توانیم و طبیعی است در این بازی هم تلاش خواهیم کرد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه پرسپولیس تا مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان فقط با بازیکنان بومی به این مرحله صعود کرد و این از نظر هواداران یک برد به حساب می‌آید و اینکه پرسپولیس بارها چند گل از حریفان عقب بود اما در نهایت این نتایج را جبران کرد، گفت: شما اشاره کردید ما تنها تیمی بودیم که بدون بازیکن خارجی تا یک‌چهارم نهایی بالا آمدیم و این خودش دلیلی است که من چقدر به بازیکنانم ایمان دارم. این مسأله اتحاد و همبستگی آنها را نشان می‌دهد. امیدواریم و کسی نمی‌تواند این امید را از ما بگیرد. من به حریفان احترام می‌گذارم. همه تیم‌های سطح بالا به این مرحله رسیده‌اند. برانکو در پاسخ به سوال خبرنگار عربستانی که با توجه به اینکه در عربستان مربیگری کرده‌اید، اگر الهلال به فینال صعود کند همراه ما به بازی فینال خواهید آمد یا خیر، اظهار داشت: بابت این دعوت تشکر می‌کنم اما من مسؤولیت زیادی در پرسپولیس دارم. بابت این دعوت تشکر می‌کنم. اما من از پرسپولیس پول خوبی می‌گیرم!

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین