جاسوس بود!

گروه سیاسی الف،   3960717064 ۴۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

تیتر یک روزنامه وطن امروز در مورد عبدالرسول دری اصفهانی، عضو تیم مذاکره‌کننده‌ی هسته‌ای

حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه توضیحات جدیدی درباره مجازات عبدالرسول دری‌اصفهانی، از اعضای فنی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که به اتهام جاسوسی بازداشت شده و به ۵ سال حبس قطعی محکوم شده است، ارائه کرد.

به گزارش «وطن امروز»، محسنی‌اژه‌ای دیروز در یکصدونوزدهمین نشست خبری با اصحاب رسانه گفت دری‌اصفهانی با ۲ سرویس اطلاعاتی ارتباط داشته است. دری‌اصفهانی از اعضای فنی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با ۱+۵ بود که با سفارش ولی‌الله سیف وارد تیم حمید بعیدی‌نژاد شد. دری‌اصفهانی در مذاکرات تخصصی، به تیم ایرانی مشاوره‌های بانکی و مالی داده است.

به عبارتی دری‌اصفهانی وظیفه داشته است درباره وضعیت حقوقی تعهدات مالی و بانکی در توافق هسته‌ای، سفارشات و مشورت‌های لازم را ارائه دهد و این درست همان حفره‌ای از برجام است که اکنون باعث شده طرف آمریکایی براحتی تعهدات بانکی و مالی خود را اجرا نکند. حفره عجیب حقوقی در برجام شاید یکی از دلایل حساس شدن نهادهای امنیتی به دری‌اصفهانی شده باشد. مردادماه سال گذشته دری‌اصفهانی به اتهام جاسوسی و ارتباط با سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه، در ترکیه بازداشت شد.

برخی نمایندگان مجلس از جمله حسینعلی حاجی‌دلیگانی گفته‌اند دری‌اصفهانی با یک هواپیمای اختصاصی قصد داشت به بهانه همراهی با محمدجواد ظریف به کانادا برود که در ترکیه بازداشت شد. بر اساس اظهارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی، دری‌اصفهانی ارتباطات مشکوکی در کانادا و انگلیس داشته است. همچنین اتهامات زیادی علیه او مطرح شده است. همکاری با وزارت خزانه‌داری آمریکا در قبل از انقلاب از جمله مواردی است که درباره دری‌اصفهانی گفته شده است. فعالیت‌های او در انگلستان که در قالب همفکری‌های مالی و حسابداری انجام شده نیز از دیگر مواردی است که درباره دری‌اصفهانی گفته شده است. این متهم به جاسوسی سال گذشته پس از دستگیری با قید وثیقه آزاد شد تا اینکه روز چهارشنبه هفته گذشته خبرگزاری تسنیم گزارش داد حکم نهایی دری‌اصفهانی در دادگاه تجدیدنظر تایید شد و این متهم به جاسوسی به ۵ سال حبس محکوم شده است.

دیروز حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه جزئیات بیشتری از پرونده و مجازات این متهم به جاسوسی در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران ارائه کرد. سخنگوی قوه قضائیه درباره پرونده عضو دستگیر شده تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای گفت: آقای عبدالرسول دری‌اصفهانی، فرزند حسین دارای تابعیت دوگانه در کانادا و ایران است. وی افزود: این فرد متهم به جاسوسی بوده و با ۲ سرویس هم مرتبط بوده است که حکم ٥ سال حبس وی تایید شده و قطعی است و از این جهت باید حکم ٥ سال حبس را تحمل کند. اژه‌ای گفت: ایشان یک پرونده فساد مالی هم دارد که هنوز کیفرخواست صادر نشده است. بر اساس اظهارات سخنگوی قوه قضائیه درباره مجازات ۵ سال حبس برای دری‌اصفهانی، این عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با ۲ سرویس جاسوسی غربی ارتباط داشته است، ضمن اینکه دارای تابعیت مضاعف از کانادا نیز هست.

در کنار این دو موضوع، او دارای پرونده مالی نیز هست. بر اساس اظهارات سخنگوی قوه قضائیه، مشخص است یک عضو تیم مذاکره‌کننده ایرانی که وظیفه او ارائه مشورت‌های لازم در حوزه بانکی و مالی برای انشای برجام بوده است، با ۲ سرویس اطلاعاتی خارجی ارتباط داشته است. این در حالی است که پیش از این حمید بعیدی‌نژاد، رئیس تیم کارشناسی مذاکره‌کننده هسته‌ای یعنی همان تیمی که دری‌اصفهانی در آن حضور داشت، از جاسوس نامیدن دری‌اصفهانی انتقاد کرده و گفته بود دری‌اصفهانی تابعیت دوگانه ندارد! بعیدی‌نژاد که حالا سفیر دولت روحانی در انگلیس است، با انتقاد از رسانه‌هایی که خبر جاسوسی دری‌اصفهانی را منتشر کرده بودند، گفته بود: «در مجموع نوعی شتابزدگی از سوی افراد و سایت‌هایی که این مباحث را مطرح می‌کنند مشاهده می‌شود که خیلی مایلند با آب و تاب دادن برخی اطلاعات ناقص و ناصحیح حکم قطعی جاسوسی برای آقای دری را هر چه سریع‌تر ثابت کنند تا این نظریه خود را اثبات کنند که دشمن در مذاکرات هسته‌ای و تیم مذاکرات هسته‌ای کشورمان نفوذ و رسوخ کرده و این منشأ و دلیل نقص‌های عمده ساختاری برجام است».

به هر حال اثبات ارتباط دری‌اصفهانی با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی یکی از مصادیق اصلی نفوذ است. با گذشت ۲ سال از اجرای برجام اکنون ایران در حوزه بانکی و مالی همچنان با محدودیت‌های بسیاری مواجه است. با وجود انشای تعهدات طرف ۱+۵ در برجام اما آمریکایی‌ها مانع همکاری‌ بانک‌های معتبر بین‌المللی با ایران شده‌اند و این موضوع باعث شده ازسرگیری همکاری‌های مالی با ایران با معضل مواجه شود. این همان جایی است که قاعدتا در حوزه تخصص مشاوران بانکی و مالی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بوده است.

مشخص نیست توصیه‌ها و مشورت‌های دری‌اصفهانی به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تا چه اندازه‌ای در انشای تعهدات بانکی و مالی ۱+۵ در برجام موثر بوده ولی به هر حال دستگیری و اثبات ارتباط عضو تیم مذاکره‌کننده با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی شائبه‌های بسیاری درباره این وضعیت ایجاد کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۷۰۷۷۰۹:۳۶:۵۴ ۱۳۹۶/۷/۱۷
به به. مبارکه
صمصام۱۱۷۰۸۰۰۹:۳۸:۴۹ ۱۳۹۶/۷/۱۷
اینم تیتر 1 من : اون کسی هم که از دست احمدی نژاد مدال گرفت البته جاسوس نبود اما مثلا "مسئول مبارزه با فساد دولت احمدی نژاد و البته معاون اول پاکترین دولت تاریخ " بود اما حالا امروز به جرم فساد و ناپاکی تو زندان(احتمالا ) تشریف دارند آقای احمد توکلی روزنامه وطن امروز ... جناب حمید رسایی سابق اصولگرایان گرامی ! فقط محض یاد اوری بود !! این به اون دررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر
ناشناس۱۱۷۳۲۶۱۴:۲۴:۴۴ ۱۳۹۶/۷/۱۷
چی گیر تو میاد که از اینا دفاع می کنی ...هر که خیانت کرده بده چه احمدی نژاد چه بقیه.
ناشناس۱۱۷۳۷۹۱۵:۱۰:۵۰ ۱۳۹۶/۷/۱۷
این به اون در؟؟؟؟ واقعا سبک فکرت اینجوریه؟؟؟ یعنی فاسد دولت فعلی رو تایید می کنی بخاطر فساد معاون اول دولت قبل جای تأسف داره که فساد درون حزبی رو تائید کنیم و فساد حزب مقابل رو تقبیح کنیم. فساد همیشه بده، چه معاون اول دولت قبل باشه، چه برادر معاون اول دولت فعلی و چه برادر رئیس جمهور فعلی
امیر۱۱۷۳۹۰۱۵:۱۳:۳۹ ۱۳۹۶/۷/۱۷
چه قدر جاهلانه و قرون وسطایی چی به چی در حقوق مردم به حقوق مردم کاش که به جای تعصب جاهلانه از عقل پیروی می کردید در دو حالت حقوق مردم ضایع شده که هیچکدوم به هیچکدوم در نمی شود.
ناشناس۱۱۷۴۶۷۱۶:۰۲:۴۴ ۱۳۹۶/۷/۱۷
طبق گفته خودت دزدان قبلی الآن در زندان تشریف دارند. پس بگذار دزدان فعلی هم زندان تشریف ببرند.
ناشناس۱۱۷۰۸۱۰۹:۳۹:۱۱ ۱۳۹۶/۷/۱۷
حقیقتا ننگ آوره که در مهم ترین تیم دیپلماسی کشور جاسوسانی در اختیار طرف مقابل باشه. بعد ما بگیم به مذاکرات خوش‌بین هستیم.
ناشناس۱۱۷۴۱۰۱۵:۲۳:۱۵ ۱۳۹۶/۷/۱۷
این جناب جاسوس عضو تیم مذاکره کننده وزارت خارجه نبوده واز طریق یکی از ارگانها به عنوان کارشناس امور مالی مورد اعتماد معرفی و تیم مذاکره کننده را همراهی می کرده ! حالا جرات دارید بیابید آن ارگان را !
ناشناس۱۱۷۴۲۳۱۵:۳۰:۴۴ ۱۳۹۶/۷/۱۷
آن ارگان بانک مرکزی ست. جناب آقای سیف رئیس بانک مرکزی دری اصفهانی رو معرفی کرده بود.
عربی۱۱۷۷۴۶۲۲:۵۰:۵۲ ۱۳۹۶/۷/۱۷
وقتی دولتیها حاضر نشدن حتی از مجلس یک نماینده با تیم مذاکره کننده باشه ولی اینگونه ادما باهاشون بودن قطعا اون ارگان از بدنه دولت بوده پس ذهنا رو منحرف نکن
ناشناس۱۱۷۰۸۵۰۹:۴۱:۳۷ ۱۳۹۶/۷/۱۷
مدال افتخار یا مدال جاسوسی؟
ناشناس۱۱۷۰۹۲۰۹:۴۷:۵۶ ۱۳۹۶/۷/۱۷
برای تیم مذاکره کننده باید متأسف بود.
ناشناس۱۱۷۰۹۵۰۹:۵۲:۴۰ ۱۳۹۶/۷/۱۷
آقای روحانی میوه‌ی برجام این بود؟
ناشناس۱۱۷۰۹۷۰۹:۵۵:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۱۷
عجب مملکت داریم که یه جاسوس میشه دیپلمات ارشد مذاکرات ههههه مدال هم می‌گیره
ناشناس۱۱۷۱۰۲۱۰:۰۹:۱۰ ۱۳۹۶/۷/۱۷
گلابی برجام که می‌گفتند این بود.
ناشناس۱۱۷۲۷۳۱۳:۲۵:۳۳ ۱۳۹۶/۷/۱۷
این هلو بود! گلابی مونده
ولی۱۱۷۱۱۱۱۰:۱۴:۴۳ ۱۳۹۶/۷/۱۷
او هم معاون اول دولت بود و هم مسئول مبارزه با فساد!!!! اما امروز به جرم فساد در زندان است جهت اطلاع!!!!!
ناشناس۱۱۷۱۸۲۱۱:۳۵:۰۸ ۱۳۹۶/۷/۱۷
آقا ولی! چون او معاون اول بود و در زندان هست، توجیهی برای جاسوسی دری اصفهانی نمی‌شود. چرا نگاه حزبی و جناحی دارید؟ از هر جناحی باشد محکوم است و جای تأسف داره برای بی دقتی تیم مذاکره‌ کننده
هادی۱۱۷۱۱۲۱۰:۱۷:۱۲ ۱۳۹۶/۷/۱۷
چرا هیچ کس چیزی نمیگه؟
ناشناس۱۱۷۱۳۰۱۰:۳۵:۵۵ ۱۳۹۶/۷/۱۷
این چ وضعه!
ناشناس۱۱۷۱۵۶۱۱:۰۲:۰۰ ۱۳۹۶/۷/۱۷
یک عکس از جاسوس ‌های دیگر هم میگذاشتی بد نبود. در هنگام ...
ناشناس۱۱۷۱۸۵۱۱:۴۰:۲۹ ۱۳۹۶/۷/۱۷
هر روز خبر هایی از جاسوسی و دزدی و فساد و اختلاس و فتنه و رمالی و خیانت و... واقعاً اون بالا چه خبره؟!!!!!
ناشناس۱۱۷۲۰۳۱۲:۰۳:۳۸ ۱۳۹۶/۷/۱۷
اگه واقعا جاسوس بوده ک مجازاتش ۵ سال حبس نیست! چرا تصویه حساب سیاسی میکنین؟؟؟
ناشناس۱۱۷۷۶۲۲۳:۲۲:۱۸ ۱۳۹۶/۷/۱۷
طبق ماده 502 قانون مجازات اسلامی ماده 502 ـ هرکس به نفع یک دولت بیگانه و به ضرر دولت بیگانه‌دیگر در قلمرو ایران مرتکب یکی از جرایم جاسوسی شود به نحوی‌که به امنیت ملی صدمه وارد نماید به یک تا پنج سال حبس محکوم‌خواهد شد.
ناشناس۱۱۸۰۷۰۱۱:۰۳:۲۳ ۱۳۹۶/۷/۱۸
ماده ۵۰۱ و ۵۰۲ قانون مجازات اسلامی را مطالعه بفرمائید. مگه دادگاه نظامیه اعدام کنه؟
ناشناس۱۱۷۲۱۳۱۲:۰۹:۲۸ ۱۳۹۶/۷/۱۷
البته کسی که تابعیت کشور دیگری را اخذ می‌کند سوگند می‌خورد که هر کاری از دستش بر بیاد برای اون کشور و برای مقابله با دشمنان اون کشور انجام بده. در کانادا به تاج ملکه الیزابت قسم می‌خورند که هر کاری از دستشان بر می‌آید برای انگلستان و کانادا انجام بدهند.
ناشناس۱۱۷۲۸۵۱۳:۳۷:۳۴ ۱۳۹۶/۷/۱۷
معلوم میشه دری اصفهانی به تاج ملکه الیزابت وفادار بوده. باید بهش مدال وفاداری بدن.
ناشناس۱۱۷۲۵۷۱۲:۵۸:۴۵ ۱۳۹۶/۷/۱۷
آیا حکم جاسوسی به این مهمی 5 سال زندان است.مطمئن باشید اینها جز برای متهم کردن دولت چیز دیگری نیست.طرف رو دستگیر کردن بدون اتهام و بعد این همه اتهامات سنگین به او بستن و در نهایت 5 سال زندان.
ناشناس۱۱۷۲۹۲۱۳:۴۱:۵۹ ۱۳۹۶/۷/۱۷
در دولت هر اتفاقی بیفتد، کسی حق ندارد اعتراض کند یا متنی منتشر کند چون برچسب می‌خورد و قصد تخریب دولت را دارد. این و برادر آن و اخوی او همه پاک هستند. فقط آنها خوبند...
سینا۱۱۷۲۶۷۱۳:۱۶:۲۱ ۱۳۹۶/۷/۱۷
جرم به این سنگینی! فقط 5 سال حبس؟! به جرمها دقت کنید: 1- دری‌اصفهانی با ۲ سرویس اطلاعاتی ارتباط داشته است. 2 - این درست همان حفره‌ای از برجام است که اکنون باعث شده طرف آمریکایی براحتی تعهدات بانکی و مالی خود را اجرا نکند. 3 - دری‌اصفهانی ارتباطات مشکوکی در کانادا و انگلیس داشته است. 4 - همکاری با وزارت خزانه‌داری آمریکا. 5 - دارای تابعیت دوگانه در کانادا و ایران. 6 - ارتباط دری‌اصفهانی با سرویس‌های اطلاعاتی خارجی. 5 سال حبس؟!! لابد بعد از 6 ماه عفو!
ناشناس۱۱۷۲۹۱۱۳:۴۱:۱۶ ۱۳۹۶/۷/۱۷
کسی نمیپرسه این اقا از کدام ارگان و چگونه و با سفارش چه کسی به تیم مذاکره اضافه شد؟کمی تفکر و بعد قضاوت
م ط.۱۱۷۵۷۰۱۸:۳۱:۱۱ ۱۳۹۶/۷/۱۷
این اقا رو رئیس دفتر اقای روحانی ( قبلی) به تیم مذاکره معرفی کرده است با عنوان کارشناس امور مالی و بانکی بین الملل - حالا دولت هم از گفتنش طفره می ره - البته چند تای دیگری هم هستن که اینطوری معرفی شدن و از کشور خارج شدن . والسلام ما مردم سر کاریم بخدا ؛ اخرش هم رای رو جمع کردند و به ریش همه ما خند یدند .- می فروشند و می خرند و ما بیچاره ها بدنبال حقیقت کی بود کی بود من نبودم - !!!
ناشناس۱۱۷۲۹۵۱۳:۴۳:۳۷ ۱۳۹۶/۷/۱۷
بهرام قاسمی در نشست هفتگی این هفته خود با خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم دری اصفهانی عضو ستاد برجام نیست و او از سوی ارگان دیگری به وزارت خارجه معرفی شده بود . اعضای ستاد برجام عموما از اعضای وزارت خارجه هستند و آقای دری اصفهانی عضو وزارت خارجه نبود ولی با توجه به معرفی‌اش از سوی ارگان دیگری به وزارت خارجه به عنوان متخصص امور بانکی در مواقعی در کنار دوستان در مذاکرات اقتصادی و کارشناسی فعالیت می‌کردند.
مهدی۱۱۷۶۶۳۲۰:۳۵:۰۲ ۱۳۹۶/۷/۱۷
اصلا شما بگو از سر کوچه ورداشتن آوردنش... آقایون نباید حواسشون باشه کی میاد تو تیم مذاکره کننده؟ از هر جا اومده باشه اشتباه بعضی آقایون قابل چشم پوشی نیست... بحث سر سرنوشت 80 میلیون نفره...
امید۱۱۷۳۴۳۱۴:۴۱:۰۰ ۱۳۹۶/۷/۱۷
کجای دنیا جاسوس رو باقید وثیقه آزاد میکنن،بعد فقط ۵سال حبس میدن.حکم جاسوس اعدامه،مارو چی فرض کردید؟
ناشناس۱۱۷۵۲۲۱۷:۴۰:۰۱ ۱۳۹۶/۷/۱۷
چه فضاحتی
ناشناس۱۱۷۵۶۴۱۸:۲۶:۳۳ ۱۳۹۶/۷/۱۷
بروید دنبال رییس دفتر سابق دولت (م.ن)، تمام معرفی ها از جانب اوست، او بهتر می داند کی جاسوس بوده و کی نبوده - خودش رو هم مظلومانه جلوه می ده ، دولت قبل و قبل تر می دانستند که او را بازی نمی دادند - اینها از اولش با چند نفر دیگر بدنبال وارد شدن به دولت بودند - حالا که وارد شدند ببنید چه می کنند!!!
ناشناس۱۱۷۶۶۴۲۰:۳۵:۱۷ ۱۳۹۶/۷/۱۷
حالا بعد از اختلاس موضوع جاسوسی مد روز شده.: /
ناشناس۱۱۷۷۰۵۲۱:۲۴:۲۹ ۱۳۹۶/۷/۱۷
امان از این دوتابعیتی ها ،خاوری حالا دری !!
سینا۱۱۷۷۵۶۲۳:۱۳:۴۸ ۱۳۹۶/۷/۱۷
اینم تقصیر احمدی نژاده لابد!! ...آقا این دولت قبلی چنان کرد چلان کرد...
ناشناس۱۱۷۷۹۸۰۰:۱۳:۲۱ ۱۳۹۶/۷/۱۸
اختلاس ۲۰۰ میلیاردیش را هم بگید!
ناشناس۱۱۸۰۶۸۱۰:۵۹:۰۷ ۱۳۹۶/۷/۱۸
دیدم برخی مجازات پنج سال حبس را مسخره می‌کنند، بیائید به قانون پایبند باشیم. چه به سود، چه به ضرر. قانون مجازات اسلامی ماده ۵۰۱ هر کس نقشه‌ها یا اسرار یا اسناد و تصمیمات راجع به سیاست داخلی یا خارجی کشور را عالما و عامدا در اختیار افرادی که صلاحیت ‌دسترسی به آنها را ندارند قرار دهد یا از مفاد آن مطلع کند به نحوی که متضمن نوعی جاسوسی باشد، نظر به کیفیات و مراتب جرم به یک تا ده سال‌حبس محکوم می‌شود.
ناشناس۱۲۳۳۶۶۰۶:۳۶:۳۵ ۱۳۹۶/۷/۲۵
چه طور همه به خودشان اجازه میدهند درباره کسی که هیچگونه شناختی ندارید اظهار نظر کنند وزیر اطلاعات به صراحت گفته ایشان جاسوسی نکرده من ایشان را از نزدیک میشناسم فرد بسیار تحصیل کره و باسواد هست و تمام تلاش ایشان خدمت به مملکت بوده است از کارهای ایشان در مذاکرات میتوان به بازگرداندن بخش عمده ای از مطالبات تا قبل از توافق نهایی نام برد. ان شاالله جزای حکم ناعادلانه را خواهند دید بترسید از خدا قضاوت نادرست نکنید که گریبانگیر همه خواهد شد
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین