سلفی ۴جوان با جسد سوخته دوستشان؛ این یک بحران اجتماعی نیست؟

گروه اجتماعی الف،   3960712223 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۹ تکراری یا غیرقابل انتشار

چهار جوان دوست خود را کشتند، جسدش را سوزاندند و از تمام صحنه فیلم گرفتند؛ خبر تکان دهنده ست و غیر قابل باور.

سلفی ۴جوان با جسد سوخته دوستشان؛ این یک بحران اجتماعی نیست؟

چهار نفر که در قالب دوستی با هم سوار ماشین شده اند و خیلی عادی رفته اند دوری در اطراف شهر زده اند، یکی از خودشان را زخمی کرده اند و بعد همو را آتش زده اند و با چاقو و ساطور به جانش افتاده اند و در همین حین همدیگر را به ضربه زدن به دوست خود دعوت کرده اند و دست آخر هم یک سلفی با جسد سوخته دوستشان گرفته اند و سه نفری سوار ماشین شده اند و به خانه هایشان برگشته اند و شب را در بسترهایشان آرام گرفته اند و خستگی یک روز هیجان انگیز را از تن به در کرده اند!

به گزارش خبرانلاین، باور می کنید؟ می توانید این حجم از قصاوت را تصور کنید؟ چرا و چگونه؟ چکار کرده ایم؟ کجای راه را اشتباه رفته ایم؟ به همین راحتی و به این دم دستی قاتل پرورش داده ایم، آنقدر راحت که اگر دستمان را دراز کنیم می توانیم یکیشان را از طاقچه برداریم، قاتل ستایش، قاتل، آتنا، قاتلین بنیتا، قاتل محمد امین، قاتل ابوالفضل، قاتل ملیکا، قاتل...

از عادی شدن اسیدپاشی به روی دخترانی که جوانی را به همسری نخواسته اند بگیرید تا سلفی گرفتن با قربانیان حوادث دردناک و ناخوشایند، از به اشتراک گذاشتن عکس اجساد سر بریده و بدن دریده شهدا تا صحنه های تاب خوردن اعدامی ها در آسمان به مدد دوربینهای دم دستی و دم گوشی هرچه که ناهنجاری بود را به هنجار بدل کرده ایم و هر کداممان خبرنگاری شده ایم که می توانیم جهت لایک گرفتن صحنه های دلخراش تری را به نمایش بگذاریم.

به جایی رسیده ایم که دیگر قبحی در میان نیست که بازمان بدارد از تماشای صحنه های دلخراش وهرروز دریغ از دیروز، امروز صحبت از این ناهنجاری ها،کودکانه تلقی می شود.

در میان آن چه که درباره دم دستی شدن و عادی بودن قتلهای فجیع در جوامع کوچک و در میان جماعت کاملا معمولی می بینیم؛ به این نتیجه می رسیم که از تماشا گذشته و به خلق صحنه های دلخراش رسیده ایم.

با این مردم چه کرده ایم که امروز خروجی اش عادی شدن کشتن بچه همسایه، تجاوز به کودک همبازی فرزندانمان و آتش زدن دوست هم کلاسیمان شده است؟ آیا واقعا این یک بحران اجتماعی نیست؟ آیا وقت آن نرسیده که به این معضل اخلاقی و انسانی با نگاه جدی تر، مسئولانه تر بنگریم؟

آیا غیر از اظهار تاسف و در خوشبینانه ترین حالت ممکن، دسنگیری و قصاص مجرم یا مجرمین، اقدام دیگری نباید؟زمان دست روی دست گذاشتن ها به پایان نرسیده است؟

حواستان هست که اخلاق را زنده به گور کرده ایم و درخت گناه، خطا و جرم و جنایت را بارور؟ اثری از انسانیت مانده است؟ از اخلاق بویی به مشام می رسد؟ از گذشت و فداکاری و ایثار خبری هست؟

آیا این اخلال در نظم عمومی و امنیت ملی نیست؟ آیا کودک آزاری و قتل، برادرکشی و سوزاندن جسد دوست، توهین به مقدسات نیست؟ به راستی آیا راهی برای مقابله با این همه رذالت و جنایت وجود ندارد؟ آیا تامین امنیت فرزندان سرزمین‌مان کمتر از دفاع از مرزهای ایران عزیزمان است؟ آیا خطر مرگ انسانیت، زنده به گوری اخلاق و رواج جنایت های عمومی نیاز به عزم ملی و بسیج همگانی ندارد؟

کار از چراغ گذشته است، شیخ این روزها باید ذره بین به دست بگیرد در پی انسان!

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۸۲۲۱۵:۴۱:۳۱ ۱۳۹۶/۷/۱۲
هرچند در صداوسیما نمیبینیم و نمیشنویم ولی متاسفانه شنیدن اخبار قتل و جنایت در حال ازدیاد و عادی شدن است! از ابتدا راه را اشتباه رفته ایم و اشتباه هم میرویم! بیاید منتظر روزهایی با اخبار بدتر باشیم!!!
ناشناس۱۱۳۸۲۵۱۵:۴۶:۳۲ ۱۳۹۶/۷/۱۲
از زمانی که فضای مجازی و ماهواره ها پایشان به خانه ها باز شده آمار جرم و جنایت چندین برابر شده و متاسفانه خیلی از این جرم و جنایتها هم مخفی میماند و اعلام عمومی نمیشود.
ناشناس۱۱۳۸۳۸۱۶:۰۵:۴۲ ۱۳۹۶/۷/۱۲
حادثه اى بسيار دلخراش اتفاق افتاده است و جامعه انسانيت رو به درد اورده ديگر وقت ان است كه ازجامعه شناسان و روان پزشكان دانشگاهى خواسته شود كه اين قشرفرهيخته به اين گونه موضوعات رسيدگى كنند و با تحقيقات جهانى خود باعث جلوگيرى از اين گونه اقدامات خشن باشند
امین۱۱۴۵۸۸۰۱:۳۹:۲۸ ۱۳۹۶/۷/۱۴
لطفا متنها را از لحاظ نگارشی بررسی کنيد. قساوت صحیح است نه قصاوت این جور اشتباهات باعث سلب اعتماد خواننده به نویسنده محترم می شود
ناشناس۱۱۵۰۸۰۲۰:۳۴:۴۵ ۱۳۹۶/۷/۱۴
اخر زمان که میگن الانه یگه
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین