اعتباری که برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام کشور لازم است

گروه اقتصادی الف،   3960630248

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه گفت: اتمام پروژه‌های عمرانی نیمه تمام کشور نیازمند اعتبار ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی است و با اختصاص اعتبار پروژه‌ها ۱۰ ساله آینده به اتمام می‌رسند.

به گزارش تسنیم، رضا معصومی‌راد عصر امروز در بیست و ششمین نشست ماهیانه توسعه اظهار داشت: پیشتازی در عرصه اقتصاد مقاومتی بر علم و فناوری تکیه دارد.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه با اشاره به وجود 24 بند در اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: درون گرایی، برون نگری، مردمی بودن، دانش بنیانی، مشارکت محور بودن، کاهش وابستگی به درآمد نفت و اتکا به ظرفیت داخلی از اهداف اصلی اقتصاد مقاومتی است.

معصومی‌راد با اعلام اینکه بند 50 و 51 برنامه ششم توسعه مربوط به گردشگری است خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مبنی بر این است که تا پایان برنامه ششم توسعه میزان ورود گردشگران به کشور ایران 5 برابر شود.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برنامه ششم توسعه دارای 80 بند است خاطرنشان کرد: بسیاری از بندها مانند حفظ میراث فرهنگی به طور غیر مستقیم به گردشگری مربوط است.

معصومی‌راد با بیان اینکه برای نخستین بار در برنامه‌های توسعه به گردشگری به عنوان موضوعی خاص توجه می‌شود تصریح کرد: اقدامات انجام شده با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای بهبود شاخصهای فرهنگی، اقتصادی به معنای توسعه عام است.

وی منابعی را که دولت در طی 5 سال در اختیار می‌گیرد تا برخی از اقدامات را سامان دهد توسعه خاص بیان کرد و گفت: منابع دولت ناشی از فروش نفت، مالیات، عوارض گمرک، جریمه‌های دریافت شده از رانندگان و درآمدهای ناشی از ارائه خدمات دولتی مهم‌ترین درآمدهای دولت است.

معصومی‌راد با اعلام اینکه درآمد دولت در 5 سال آینده مشخص شده است ابراز کرد: بخش عظیمی از این درآمدها برای اختصاص بودجه به ارگانها و اتمام پروژه‌های نیمه تمام اختصاص می‌یابد که موجب توسعه خاص در کشور می‌شود.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه 500 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام پروژه‌های عمرانی در کشور لازم است خاطرنشان کرد: اگر سالیانه 50 هزار میلیارد تومان برای اتمام پروژه‌های عمرانی اختصاص داده شود این پروژه‌ها طی 10 سال آینده به اتمام می‌رسد.

معصومی‌راد با بیان اینکه گردشگری در نگاه توسعه خاص برای دولت نه تنها درآمد‌زا نیست بلکه سوبسید دریافت می‌کند گفت: به گردشگری به عنوان محور عام توسعه توجه داریم و گردشگری در نگاه عام موجب توسعه کشور، ایجاد اشتغال، ارتقاء آموزش و ایجاد امنیت، صلح و تعادل می‌شود.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه با اعلام اینکه دولت باید سال‌های طولانی به بخش گردشگری سوبسید دهد و در این راه ممکن است دولت‌ها از بخش گردشگری دلسرد شوند خاطرنشان کرد: پس از ایجاد رونق در گردشگری این حوزه برای دولت و مردم درآمد زا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در برنامه پنجم توسعه 20 درصد درآمد نفت به صندوق توسعه ملی واریز می‌شد و این رقم در برنامه ششم توسعه به 30 درصد رسیده است گفت: طبق قانون در سال دوم اجرای برنامه ششم توسعه باید 32 درصد سهم دولت از درآمد نفتی به صندوق توسعه ملی واریز شود.

معصومی‌راد یکی از راه‌های انسجام ملی و همگرایی اقوام را قرار دادن اقوام مختلف در تعامل و همزیستی با هم خواند و تصریح کرد: گردشگری در بهبود انسجام ملی تاثیر زیادی دارد و زمینه‌های رشد و توسعه باید با حفظ و صیانت از هویت و میراث فرهنگی فراهم‌ شود.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه کشور ترکیه نمی‌تواند ورود سالیانه 3 میلیون نفر گردشگر روسی را نایدیده بگیرد تاکید کرد: بخش زیادی از رونق بازار و کسب و کار ترکیه توسط گردشگران تامین می‌شود و گردشگری می‌تواند به عنوان یک ابزار دیپلماسی برای کشور نقش آفرینی کند.

وی افزود: گردشگری یک ابزار دیپلماسی به ویژه در زمینه فرهنگی است و افرادی که به عنوان توریست به کشور وارد می‌شوند با مواجه شدن با فرهنگ ایرانی و اسلامی فرهنگ کشور را به خارج از مرزهای ایران منتقل می‌کنند.

معصومی‌راد با اشاره به اینکه مدل تعریف شده برای گردشگری در ایران گردشگری فرهنگی است بیان کرد: رویکرد این مدل از گردشگری آموزش و یادگیری توریست‌ها از جامعه میزبان و عدم تخریب فضاهای عمومی کشور میزبان است.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در گردشگری فرهنگی افراد برای مواجه شدن با فرهنگ اصیل جامعه میزبان به کشور‌ها سفر می‌کنند افزود: جاذبه‌های تاریخی در شیراز، یزد و اصفهان موجب شد این سه استان مثلث طلایی گردشگری ایران نام گرفته و این استان‌ها در گردشگری تاریخی و فرهنگی کشور نقش زیادی را ایفا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سالیانه تعداد زیادی از افراد برای اهداف مذهبی به ایران به ویژه شهرهای قم و مشهد سفر می‌کنند خاطرنشان کرد: بازدید از مناطق مذهبی ایران جزو گردشگری فرهنگی محسوب می‌شود.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اینکه 55 درصد سفرها در دنیا توسط هواپیما صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: برای توسعه صنعت گردشگری در استان گیلان و کشور نیازمند توسعه خطوط هوایی هستیم.

وی یکی از مشکلات اصلی توسعه گردشگری در کشور را پراکندگی جاذبه‌ها بیان کرد و افزود: محور‌بندی جریانات جاذبه‌های گردشگری و باز توزیع گردشگران در کشور از اهداف اصلی سازمان میراث فرهنگی است.

معصومی راد با بیان اینکه امسال تعداد ورودی گردشگران به کشور 4 میلیون و 911 هزار نفر بوده است خاطرنشان کرد: طبق قانون تا پایان برنامه ششم تعداد گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند باید به 25 میلیون نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه به طور کل یک میلیون و 700 هزار نفر در سال 95 از کشور‌های خاورمیانه به ایران سفر کردند تاکید کرد: از کشور عراق یک میلیون و 392 هزار نفر، از عربستان11 هزار و 468 نفر و 74 هزار نفر از کشور کویت به ایران سفر کردند.

معصومی راد لازمه توسعه صنعت گردشگری را توجه به ارکان صنعت گردشگری خواند و خاطرنشان کرد: جاذبه گردشگری، وجود اقامتگاه‌های مناسب، حمل و نقل، رستوران و پذیرایی و زیرساخت‌های مناسب آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب از ارکان مهم صنعت گردشگری هستند.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه، استان گیلان را دارای جاذبه‌های طبیعی گسترده عنوان کرد و گفت: استان گیلان دارای میراث فرهنگی غنی مانند تمدن مارلیک است و امکان وجود حمل و نقل دریایی یک مزیت دیگر استان گیلان در بحث جذب گردشگر محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه موزه میراث روستایی گیلان یک برند و افتخار برای کشور است تصریح کرد: بازارچه‌های صنایع دستی در استان گیلان و دیگر استان‌های دارای ظرفیت کشور باید به طور ویژه توسعه یابند.

معصومی راد با اعلام اینکه 90 هتل با 2 هزار و 223 اتاق و 6 هزار و 522 تخت در استان گیلان از مراکز اقامتی استان است تصریح کرد: 29 هتل آپارتمان، 82 مجتمع گردشگری، هزار و 264 مسافرخانه در استان گیلان وجود دارد.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه‌های دولت برای گردشگری استان گیلان خاطرنشان کرد: زیر ساخت‌های محور گردشگری سیاهکل و دیلمان، تکمیل طرح‌های گردشگری شهرستان رشت، امام زاده قاسم چولاب ازجمله برنامه‌های مهم توسعه گردشگری در استان گیلان است.

وی افزود: احداث طرح در روستای هدف قلعه رودخان، زیرساخت طرح منطقه نمونه گردشگری حیران، تکمیل زیرساخت طرح دریایی گل سرخ جابکسر، تکمیل زیرساخت طرح سالم سازی ساحل لاهیجان و تامین زیرساخت ساماندهی سواحل چمخاله از دیگر طرح‌های گردشگری در استان گیلان محسوب می‌شود.

معصومی راد با اعلام ‌اینکه در استان گیلان 76 پروژه نیمه تمام اقامتی وجود دارد که تکمیل این طرح ها نیازمند 139 میلیارد تومان اعتبار است خاطرنشان کرد: این طرح ها 5 هزار و 775 شغل ایجاد می‌کند و عمده طرح‌های مذکور تنها 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

رئیس امور فرهنگ، گردشگری و ورزش سازمان برنامه و بودجه با تاکید بر اینکه 29 پروژه نمیه تمام صنایع دستی در استان گیلان وجود دارد تصریح کرد: تکمیل این پروژه ها 30 میلیارد تومان تسهیلات نیاز دارد و برای هزار و 990 نفر شغل ایجاد می‌کند.

وی هراس از توسعه گردشگری را مانع پیشرفت صنعت گردشگری بیان کرد و تاکید کرد: تا زمانی که برای ورود افراد خارجی به کشور نگران باشیم برای توسعه گردشگری دچار مانع می‌شویم و باید حضور خارجی‌ها در کشور ایران را یک فرصت تلقی کنیم.

معصومی راد با اشاره به اینکه هنوز برای تامین امنیت در کشور از روش‌های فیزیکی و سخت استفاده می‌شود عنوان کرد: در حوزه امنیت پایدار با استفاده از روش‌های نرم می‌توان امنیت ایجاد کرد.

وی با تاکید بر اینکه نمایش جریان زندگی سنتی و اصیل ایرانی در آثار تاریخی می‌تواند گردشگران را به خود جذب کند تصریح کرد: شهر رشت ظرفیت گسترده‌ای در حوزه نمایش فرهنگ تاریخی خود دارد.

معصومی‌راد با بیان اینکه حمل و نقل درون شهری در استان گیلان نیاز به ساماندهی دارد افزود: گردشگران باید با اطمینان از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و رانندگان حمل و نقل عمومی باید دارای کارت ها و مشخصات مطمئن باشند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین