اشتباه در مرگ زن جوان باردار اثبات شد/3پزشک به پرداخت یک سوم دیه محکوم شدند

گروه حوادث الف،   3960628021 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

ایران نوشت: اول مرداد سال گذشته زن جوان بارداری به همراه همسر و خانواده‌اش به بیمارستانی در تهران رفت. خدیجه که برای دیدار پسر دوست داشتنی‌اش لحظه‌شماری می‌کرد، خوشحال بود اما نگرانی از بیهوشی او را کمی مضطرب نشان می‌داد.

اشتباه در مرگ زن جوان باردار اثبات شد/3پزشک به پرداخت یک سوم دیه محکوم شدند
 همه چیز خوب بود و همه خوشحال بودند که زن جوان پس از اقدامات قبل از عمل و خداحافظی با خانواده‌اش راهی اتاق عمل شد. لحظات انتظار برای خانواده خدیجه به کندی می‌گذشت تا اینکه سرانجام در اتاق باز شد و پرستار که نوزادی هم درآغوش داشت با مژده تولد پسر کوچولو، از سلامت کامل مادر و کودک خبر داد.دقایقی بعد، زن جوان که هنوز آثار بیهوشی در وجودش بود به بخش منتقل شد و سراغ نوزادش را گرفت. پسرک سالم و قوی بود و همه از دیدنش خوشحال بودند. خدیجه که درد زیادی در ناحیه کمر داشت کودک را در آغوش گرفت و به او شیر داد. 3 ساعت پس از عمل درد غیرقابل تحمل شده بود. خانواده خدیجه که ناآرامی‌های او را می‌دیدند بی‌تاب شده بودند اما هیچ راهی برای آرام کردنش نداشتند. این شرایط سخت ادامه داشت تا اینکه حال خدیجه رو به وخامت گذاشت و پرستاران او را به بخش سی‌سی‌یو منتقل کردند.

متخصص بیهوشی و پزشک معالج که پس از عمل بیمارستان را ترک کرده بودند، خیلی سریع بر بالین بیمار حاضر شدند. شوهر خدیجه که از این شرایط به خشم آمده بود و پاسخ درستی از وضعیت همسرش نمی‌شنید، شروع به داد و فریاد کرد. مسئولان بیمارستان که شرایط را ناآرام می‌دیدند اعلام کردند که زن جوان باید برای ادامه درمان به بیمارستانی که در نزدیکی همان بیمارستان قرار داشت، انتقال یابد. به این ترتیب خانواده بیمار آمبولانس گرفتند و خدیجه را با یک دستگاه تنفس به بیمارستان دیگری منتقل کردند. در آنجا بود که مسئولان بیمارستان پس از پذیرش بیمار با هزینه میلیونی، اعلام کردند زن جوان علائم حیاتی ندارد و تنها با دستگاه نفس می‌کشد. با اعلام این موضوع و تماس خانواده خدیجه با پزشک معالج، اقدامات لازم برای انتقال بیمار به بیمارستان دیگری انجام و سرانجام ساعت 12 شب مرگ زن جوان اعلام شد.
با شکایت همسر این زن از پزشکان و تشکیل پرونده در دادسرای نظام پزشکی، پس از چند ماه بررسی مدارک و تشکیل کمیسیون پزشکی مشخص شد پزشکان بیمارستان در تشخیص و مدیریت درمانی مشکل حاد قلبی بیمار پس از عمل سزارین دچار اشتباه شده‌اند. اما با وجود این نتیجه، پزشک معالج به علت تأخیر و مدیریت اشتباه در ارزیابی وضعیت بد بیمار 17 درصد دیه کامل انسان، پزشک دوم به علت اهمال در انتقال بیمار از اتاق عمل به بخش عادی به میزان 11 درصد دیه کامل و پزشک سوم به خاطر تشخیص و درمان ناصحیح بیمار 5 درصد مقصر شناخته شدند.

امیر - همسر خدیجه 23 ساله - که چند هفته قبل تولد یک سالگی پسرش را بدون همسرش جشن گرفته بود،گفت: «با اینکه بیش از یک سال است که همسرم را از دست داده‌ام اما هنوز نمی‌توانم آرام بگیرم.همسرم در سلامت کامل به اتاق عمل رفت و بعد از مرگش با وجود تلاش پزشکان برای توجیه علت مرگ او هرگز نتوانستند مشکل جسمانی همسرم را ثابت کنند.در این مدت هر گاه پسر یکساله‌ام را می‌بینم جگرم آتش می‌گیرد. چرا او باید به خاطر بی‌مبالاتی پزشکان یک عمر از نعمت داشتن مادر بی‌نصیب بماند. امیدوار بودم بتوانم حق همسر و فرزندم را با شکایت در دادسرای نظام پزشکی بگیرم اما پس از ماه‌ها دوندگی، حکم پرونده در حالی صادر شده که سه پزشک خاطی تنها 33 درصد مقصر شناخته شده‌اند. من به این حکم اعتراض دارم. پرونده‌های پزشکی همسرم تا پیش از زایمانش موجود است و هیچ کدام بیماری‌ای را نشان نمی‌دهد. متأسفانه صدایم به هیچ جا نمی‌رسد. فقط امیدوارم خون همسرم پایمال نشود و متخلفان به سزای عملشان برسند.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۵۰۷۸۰۸:۳۹:۳۴ ۱۳۹۶/۶/۲۸
متاسفانه چندی پیش مشابه این حادثه ذر رفسنجان اتفاق افتاد ئو علت ان عدم حضور پزشک بر بالین بیمار و تزریق زیاد امپول فشار برای زایمان طبیعی و نهایتا به کما رفتن زن بعد از زایمان و مزگ وی ..متاسفانه برخی پزشکان وجدان ندارند و فقط پول برلااشون مهمه تا نجات جان انسان
محمد۱۰۵۰۹۵۰۸:۵۹:۱۴ ۱۳۹۶/۶/۲۸
يعني به خيال خودتان اين پزشكان رو تنبيه و محاكمه كردين ؟؟؟!!! 17 درصد ديه ؟؟؟!!! اين مبلغ به اندازه ي درآمد فقط يك هفته هر كدوم از اين پزشكان است . اون خانواده تا آخر عمرشون داغدار شدند و اين بچه بايد بدون مادر بزرگ بشه اونوقت اين پزشكان با اين مبلغ بسيار اندك بدون هيچ حبس و محروميت از طبابت جان سالم به در ببرند ، اين چه عدالتيه ؟؟؟؟؟!!!!
آریابان۱۰۵۵۳۰۱۹:۲۵:۴۵ ۱۳۹۶/۶/۲۸
طبق این حکم که سه پزشگ در مجموع به پرداخت 33 درصد دیه محکوم شده اند ، لطفا یکی پاسخ بده که پس از نظر حقوقی مسئولیت 67 درصد بقیه اش با چه کسی است ؟!؟!؟!؟ آیا خود رواشاد که بدنش طاقت نیاورده ؟!؟!؟!؟!؟ آیا نوزاد که تولدش باعث مرگ مادرش شده ؟!؟!؟!؟!؟!؟ آیا شوهر داغدار و پدر بچه ؟!؟!؟!؟!؟ چون در هر حال ، در هر حادثه یا جرمی که رخ میده اصولا باید مجموعۀ دیه ای که بر ذمۀ مقصرین تعلق میگیرد (حتی گهگاه به خود مقتول ، مثلا بر اثر بی دقتی ، سهل-انگاری ، شروع دعوا و .... ) در کل به 100 درصد بالغ بشه !!!!! ؛
ناشناس۱۰۵۱۰۰۰۹:۰۷:۵۹ ۱۳۹۶/۶/۲۸
وزیر بهداشت با لحن تمسخرآمیز گفته اند وقتی مریض خوب می‌شود می‌گویند خدا خواست و وقتی مریض بمیرد، دکتر را مقصر می‌دانند! آقای دکتر! این آموزه ناب توحیدی قرآن است که می‌فرماید: هر چه خیر به شما می‌رسد از آن خداست و هرچه بدی می‌رسد از خود شماست!
حمیدرضا۱۰۵۱۰۴۰۹:۱۱:۱۵ ۱۳۹۶/۶/۲۸
مشکل اینجاست که مرجعی که شما بهش باید برای قصور پزشکی شکایت کنی جدای از سیستم نظام پزشکی نیست و همیشه جانب پزشکان را می گیرد. پزشکان در ایران مسئولیت هیچ چیزی را به عهده نمی گیرند و قبل از اتاق عمل یک برگه به شما می دهند که نوشته مسئولیت همه چیز به عهده شماست و شما هم باید امضا کنی تا عمل بشی.
ناشناس۱۰۵۱۳۰۰۹:۴۴:۵۳ ۱۳۹۶/۶/۲۸
ورشکست نشن طفلکی ها گناه دارن بخدا. شماره حساب بدین کمکشون کنیم.
ناشناس۱۰۵۱۷۲۱۰:۴۰:۵۲ ۱۳۹۶/۶/۲۸
فقط دیه ایا این قتل حساب نمیشود یا نظام پزشکی جواز این ها را باطل میکنند یعنی چه دیه را میدهند
علی۱۰۵۶۹۶۲۳:۱۸:۲۴ ۱۳۹۶/۶/۲۸
اگر پزشک با جراح و یا سایر متصدیان امور پزشکی در جریان انجام امور پزشکی مرتکب بی احتیاطی یا بی مبالاتی شوند یا بدون مهارت در قسمتی از امور به انجام آن مبادرت ورزند و در نتیجه قتل یا صدمه بدنی حادث شود عمل وي با توجه به مفهوم مخالف ماده 59 قانون مجازات اسلامی و همچنین تبصره 3 ماده 295 همین قانون جرم بوده و در حکم شبه عمد خواهد بود.
ناشناس۱۰۵۱۹۵۱۱:۱۳:۳۹ ۱۳۹۶/۶/۲۸
آقایان باز از جامعه پزشکی دفاع کنند. تا کی مردم باید چوب بی سوادی وبی مسئولیتی این عده به اصطلاح پزشک را بخورند. چندنفر دیگر باید کشته شوند تا برای آقایان درس عبرت شود. حمایت بی چون وچرا از پزشکان نتیجه اش همین می شود. همین فردا هم نوبت عزیزان ودلبندان ما خواهد بود.
ناشناس۱۰۵۲۱۰۱۱:۴۰:۴۷ ۱۳۹۶/۶/۲۸
مشکل اینجاست که همه پزشک شده اند و اظهار نظر میکنند.
ناشناس۱۰۵۲۱۲۱۱:۴۲:۱۲ ۱۳۹۶/۶/۲۸
کوچکترین اشتباهات پزشکی شما .. ها .. وخودخواهی چگونه مشخص میشود؟ مگر کسی بر این گونه امور نظارت دارد؟ پرونده بررسی های بسیار موجز و مختصر و موردی خطاهای پزشکی درون مراکز و در بایگانی راکد مراکز درمانی مدفون و یا به احتمال زیاد معدوم میشود و تنها درصد ناچیزی که متعاقب پیگیری جدی شکایات خانواده ها یا بازماندگان بیمار به مراکز پزشکی قانونی و دادگاه که میرسد دیات و یا جرایمی مشخص و اعمال میشود برای آنهم که شما پوشش بیمه ای میگیرید... پزشکی تنها شغلی است که بررسی جرایم تخصصی بجای کارشناس رسمی دادگستری دررشته مربوطه توسط همکاران خودشخص .. محترم انجام میشود که نتیجه اش ازهمین نحوه بررسی مشخص است!!!!!!!
ناشناس۱۰۵۳۸۳۱۵:۵۳:۰۹ ۱۳۹۶/۶/۲۸
چند میلیون هزینه کرده اند حالا پس از دوندگی بسیار که قصور سه پزشک مشخص شده بخش ناچیزی از آن را پس می گیرند و تمام. البته در کشورهای پیشرفته برای چنین قصوری پزشک برای همیشه از طبابت منع و جوازش باطل می شود برای همین هیچوقت پزشکان ان کشورها جان انسان بیمار را سرسری نمی گیرند.... در ایرن بفرمایید جنازه بیمار را با ده درصد هزینه پرداختی تحویل بگیرید و عزت زیاد!
دکتر بهرامیان۱۰۵۴۴۰۱۷:۱۴:۰۰ ۱۳۹۶/۶/۲۸
خدارحمتشون کنه. ولی درست نیست انقدر پزشک ستیزی. چرا قدردان نیستید. دلمون شکسته نمیخواییم ترک وطن کنیم.هر جای دنیا بریم برامون سر و دست میشکونن. چرا قدر این قشر نخبه دونسته نمیشه
ناشناس۱۰۵۵۲۹۱۹:۲۵:۴۴ ۱۳۹۶/۶/۲۸
آقاي دكتر كسي زحمات شما نيست لطفا تهديد به رفتن هم نفرماييد هيچ جاايران نميشه
واحدی۱۰۵۶۷۳۲۲:۵۲:۵۷ ۱۳۹۶/۶/۲۸
بلند شید برید هرجای دنیا انسانیت و احساس مسیولیت یاد بگیرید اگر یکی این بلارو سر مادر بچه خودت بیاره بازم از این حرفا میزنید؟؟؟؟و
ناشناس۱۰۵۶۹۵۲۳:۱۷:۴۵ ۱۳۹۶/۶/۲۸
جای بهتر از اینجا پیدا می‌شوید پزشکان تشریف می‌بردند
saeed۱۰۵۵۲۳۱۹:۱۲:۵۶ ۱۳۹۶/۶/۲۸
متاسفانه بعضی از پزشکای ایران درمان را با تجارت اشتباه کرده اند. کسی هم به کسی نیست فقط مردم بیچاره اسیب میبینند.قوانین ما هم که برای توی کتاب قانون خوبه.
فرزاد۱۰۵۶۰۵۲۰:۳۹:۲۱ ۱۳۹۶/۶/۲۸
حداقل نام پزشکها و نام بیمارستان را مشخص کنید تا با عدم مراجعه ، آنها را جریمه کنیم
ناشناس۱۰۵۶۶۷۲۲:۴۳:۱۸ ۱۳۹۶/۶/۲۸
بابا مريض مشكل قلبي داشته خجالت هم خوب چيزيه
علی۱۰۵۶۸۹۲۳:۰۸:۳۷ ۱۳۹۶/۶/۲۸
متاسفانه درصد قابل توجهی از زایمان ها بدون دلیل بصورت سزارین انجام می شود که خطرات خودش را دارد، البته قصد توجیح قصور پزشکی نیست. با انتخاب صحیح روش زایمان بخشی از این خطرات (که لزوما هم بخاطر قصور پزشکان نیست) قابل پیشگیری است.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین