سخنگوی وزارت امورخاجه میهمان ویژه الف می شود/ سوالات خود درباره مسایل سیاست خارجی و دیپلماسی را از او بپرسید

گروه سیاسی الف،   3960626165 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امورخارجه برای پاسخ دادن به سوالات بینندگان درباره مسایل سیاست خارجی و دیپلماسی میهمان ویژه الف می شود.

سخنگوی وزارت امورخاجه میهمان ویژه الف می شود/ سوالات خود درباره مسایل سیاست خارجی و دیپلماسی را از او بپرسید

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی الف، بهرام قاسمی فعالیت خود را از مطبوعات ایران شروع کرد، و بین سالهای ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۰ شمسی، مسئولیت‌هایی چون عضویت در هیئت اولیه مؤسس روزنامه جمهوری اسلامی ایران و سردبیری و دبیر شورای سردبیری و عضو هیئت سرپرستی مؤسسه اطلاعات را برعهده داشت.

سرانجام در سال ۱۳۶۰ شمسی، وی فعالیت سیاسی خود را با ورود به وزارت امور خارجه ایران شروع کرد. وی سفیر ایران در ایتالیا و سفیر ایران در اسپانیا بوده است.

او همچنین اولین سفیر ایران در ایرلند بود و از سال ۱۳۹۳معاونت پژوهش‌های روابط بین‌الملل مرکز تحقیقات استراتژیک به عهده داشت.

وی از تیر ۱۳۹۵ به عنوان سخنگوی و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ایران منصوب شده است.

مخاطبان گرامی می توانند، سوالات خود را از آقای قاسمی درباره مسائل پیش آمده در بحث مسایل سیاست خارجی ایران و دیپلماسی مطرح نمایند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۰۴۰۸۶۱۳:۵۵:۰۲ ۱۳۹۶/۶/۲۶
با شنیدن خبر ممنوعیت فروش هواپیما به ایران، یاد آن روزی افتادم که مسئولان برای آمدن هواپیمای مرجوعی به کشور چه جشن و مراسمی گرفته بودند و فردای آن روز روزنامه‌های مدعی اصلاح‌طلبی تیتر اول را به این موضوع اختصاص دادند! عذرخواهی از مردم هم نمی‌تواند خسارت بپوشاند.
ناشناس۱۰۴۳۵۶۲۳:۲۴:۳۲ ۱۳۹۶/۶/۲۶
آیا بهتر نیست تیم ضعیف هسته ای تغییر کند ؟ آیا کناره گیری تیم ناموفق هسته ای نشانه ی صداقت و شخصیت و تدبیر نیست ؟
ناشناس۱۰۴۰۸۷۱۳:۵۶:۰۹ ۱۳۹۶/۶/۲۶
خیال‌بافی و اعتماد یک‌طرفه دولت ایران بعد از برجام خسارت بیشتری از برجام سوخته داشته است. زیانی که مردم از فریب رسانه‌های زنجیره‌ای و حامیان برجام متحمل شده‌اند به مراتب بیشتر از متن مبهم و محرمانه برجام بوده است. دولت باید پاسخگو باشد که وعده پسابرجامی چرا فقط برای دارندگان ژن خوب و مرفهین تحقق یافته اما اقتصاد مردم عادی از همیشه شکننده‌تر شده است؟
ناشناس۱۰۴۴۹۵۰۹:۳۵:۱۱ ۱۳۹۶/۶/۲۷
برای اینکه این سوال رو بشه از سخنگو پرسید باید طرح جایگزین رو بیان بفرمایید به عبارت دیگه : شما و سایر دوستان که به برجام انتقاد دارید باید پیشنهاد عملی خودتون رو هم بیان بفرمایید که اگر سال 92 بود که تحریمها در همه زمینه ها کشور را فراگرفته بود چگونه بصورت عملی اونها را برمیداشتید؟ طرح عملی و نه شعاری شما چه بود ابتدا باید طرح تون رو بیان بکنید بعد سوال بفرمایید که این طرح هم بود چرا این طرح اجرا نشد به نظر من یه مقداری بی انصافی است که دائما از تنها انتخابی که کشور داشته انتقاد کنیم در سال 92 صادرات نفت به 900 هزار بشکه رسیده بود و سنای امریکا هم اماده بود که مانع فروش نفت ما به کره جنوبی و ژان بشه که در این صورت صادرات نفت به 200 هزاتر بشکه میرسید یاداوری می کنم که تمام پرداختی کارکنان دولت و کارگرها و بخض خصوصی حتی از طریق درامد نفته شما باید طرحتون توضیح دهد که چطور بدون نفت میخواستید حقوق این جماعت را پرداخت کنید باز هم خواهش می کنم طرح عملی تون رو بیان کنید از بیان کلمات کلی پرهیز فرمایید/.
ناشناس۱۰۴۰۸۹۱۳:۵۶:۴۰ ۱۳۹۶/۶/۲۶
پول‌های بلوکه شده که با امضای برجام قرار بود آزاد شود، مدت‌هاست از سرنوشت آن به مردم خبری داده نشده است! دولت و نشریات حامی دولت در روزهای ابتدایی امضای توافق خبر از آزادی پول و اموال بلوکه شده کشورمان می‌دادند اما چرا دیگر در مورد سرنوشت آن به مردم اطلاعی نمی‌دهند؟
ناشناس۱۰۴۰۹۰۱۳:۵۷:۰۹ ۱۳۹۶/۶/۲۶
رهبر کره شمالی گفته قدرت نظامی کشورش را آنقدر افزایش خواهد داد تا مقامات آمریکایی جرأت نکنند از گزینه نظامی علیه کره شمالی دم بزنند. اما تجربه دیگر اینکه مسئولان دولتی ما قرار شد مذاکره کنند تا تحریم‌ها و تهدیدها را از سر کشور دور کنند ولی در پسابرجام نه تنها خصومت‌ها شدت گرفت بلکه به تنوع تحریم‌ها و تهدیدها اضافه شد!
محمد۱۰۴۰۹۴۱۴:۰۱:۵۱ ۱۳۹۶/۶/۲۶
با سلام می خواستم بدانم چرا دستگاه دیپلماسی در قضایای اخیر کره شمالی خیلی فعال عمل نمی کند به نفع کشور مثلا در مجامع مختلف این موضوع را مطرح کند که حق با کره شمالی است و غرب و بخصوص آمریکا قابل اعتماد نیست دلیل روشنش هم همین برجام که عمل نمی کنند از کجا کره شمالی اعتماد کند , بیانیه های از این قبیل این را دیگه هر کس با هر سطح اطلاعات سیاسی می داند که الان بهترین فصت برای تبلیغ برای بدعهدی آمریکا است .
ناشناس۱۰۴۰۹۸۱۴:۰۸:۰۸ ۱۳۹۶/۶/۲۶
چرا مشکلات با امریکا حل نمیشه ؟
ناشناس۱۰۴۱۱۲۱۴:۲۴:۳۳ ۱۳۹۶/۶/۲۶
با سلام و احترام. 1.چرا درمقابل نقض آشکار برجام رویکردی منفعلانه دارید؟ 2.به عنوان وزارت امور خارجه یک کشور اسلامی چه میزان به احکام این دین در وزارت خارجه عمل شده است؟ به طور دقیق تر چه میزان برای شناساندن اسلام و بخصوص بحث مهدویت در صحنه بین‌المللی چه تلاشی کردید؟ 3.تحریم ها نشان دهنده نقاط ضعف ما دربرابر دشمن بود....به عنوان وزارت خارجه چه میزان برای برطرف کردن این نقاط ضعف تلاش کردید؟ متشکرم.
ناشناس۱۰۴۱۴۱۱۵:۲۵:۴۵ ۱۳۹۶/۶/۲۶
تا کی میخواهیم با کل دنیا بجنگیم ؟؟؟
safdar۱۰۴۳۶۷۲۳:۵۱:۳۸ ۱۳۹۶/۶/۲۶
اگه منظورتون از کل دنیا امریکا و اسراییل هستند باید بگویم که تا موقعی که سر عقل بیانو گردن کلفتی نکنن تازشم مگه الان تو جنگ هستیم ؟
محسن۱۰۴۶۲۰۱۲:۵۷:۱۶ ۱۳۹۶/۶/۲۷
این سوال غلط است چون اساسا" ما با کل دنیا در جنگ نیستیم بلکه این شیطان بزرگ آمریکا و رژیم نامشروع اسرائیل هستند که با کل جهان اسلام در جنگند
ناشناس۱۰۴۱۵۰۱۵:۳۹:۱۳ ۱۳۹۶/۶/۲۶
با سلام؛ به عنوان یک ایرانی مقیم در یک کشور اروپایی، چند سوال راجع به نمایندگیهای خارج از کشور که ویترین ایران در جهان به شمار می آید: 1- چرا وزارت محترم خارجه با گذشت سالیان متمادی هنوز ساز و کار مشخصی برای پیگیری مسایل پیش آمده برای شهروندان ایرانی در کشور مقصد ندارد. تعیین یک شماره تلفن و فردی که 24 ساعته آماده باشد پاسخگوی هم وطنان باشد تا چه اندازه قابل تحقق است؟ 2- آیا از ساعت کاری همکارانتان در کنسولگریهای ایران در اروپا اطلاع دارید؟ این ساعت کاری 4 ساعت در روز بسیار طاغت فرسا بوده که این عزیزان با ماژیک خودشان ساعت فعالیت کنسولگری ایران را یک ساعت کاهش داده و 3 ساعت در روز پاسخگوی ارباب رجوع هستند؟(در صورت تمایل الف یک روز وقت می گذارم و به کنسولگری میروم تا اگر کارکنان اجازه دهند از تابلوی مقابل کنسولگری که ساعت کاری در آن قید شده عکس بگیرم. تغییر مربوط به دو سال اخیر است) 3- برخورد زننده سفارتهای اروپایی در ایران که رسانه ای هم شده نوعی توهین به ایران و ایرانی است. هرگز از یک خارجی نشنیده ام( حتی شهروندان محترم آفریقایی) که سفارت اروپایی در کشورشان برای یک وقت ویزا چنین رفتاری با مراجعین داشته باشد. آیا واکنش به این مسائل در حیطه وظایف وزارت محترم خارجه نیست؟ 4- در پایان یک تشکر و یک تذکر؛ رفتار کارکنان وزارت خارجه با ارباب رجوع نسبت به گذشته بهتر شده است که شایسته تشکر است. فقط یاد آوری این نکته بد نیست که در نمایندگی های خارج از کشور باید به زبان فارسی و گسترش، آموزش و بکارگیری این زبان احتمام ویژه ای صورت گیرد. با تشکر
ناشناس۱۰۴۲۴۲۱۸:۱۱:۲۲ ۱۳۹۶/۶/۲۶
سلام لطفا تعاملاتی با کشور های نظیر آلمان و سایر کشور های اروپایی انجام بدهید تا زمان گرفت وقت سفارت تا صدور ویزا برای دانشجویان انقدر طولانی نباشد بسیاری از دانشجویان بخاطر این فاصله 8 تا 12 ماهه ( از زمان درخواست تا صدور ویزا ) از شروع تحصیل باز میمانند.
ناشناس۱۰۴۳۰۱۲۰:۵۱:۴۲ ۱۳۹۶/۶/۲۶
با سلام 1- چرا رابطه با کانادا برقرار نمیشه الان کلا با امریکای شمالی در وضعیت نداشتن سفارت هستیم و مردم و دانشجویان باید میلیونها تومان هزینه برای گرفتن ویزا داشته باشند چرا اعتبار پاسپورت ایران تا این حد پایینه و حتی گرفتن ویزا هم در کشورهای دیگه باید انجام بشود؟ ایا وزارت خارجه کلا این مشکل براش اهمیتی هم دارد؟ الان 5 ساله که رابطه با کانادا به این وضعیت درامده و هیچ اقدام مشخصی برای بازگشایی سفارتها نشده. مردم مالیات میدهند که موقع گرفتن ویزا دیگه حداقل نیاز داشته باشند به کشورهای دیگر سفر کرده این همه هزینه کنند
مهدی۱۰۴۴۰۰۰۱:۱۷:۲۴ ۱۳۹۶/۶/۲۷
برجام تا کی باعث تحریم بیشتر میشود در صورت ادامه تحریم ها ه کاری می خواهید بکنید
ناشناس۱۰۴۵۰۴۰۹:۴۴:۲۶ ۱۳۹۶/۶/۲۷
با سلام. سوال من از آقای سخنگو آن است که ایران کدام دولت یمن را به عنوان دولت قانونی یمن می شناسد و در حال حاضر سفارت یمن در تهران در اختیار کدام دولت(عدن یا صنعا) است و چرا
س ا جعفری۱۰۴۵۲۷۱۰:۴۰:۳۳ ۱۳۹۶/۶/۲۷
دانشمندان پیام‌آوران صلح و دوستی هستند. به عنوان یک مثال مهم از نقش دانشمندان در تحولات مثبت سیاسی، در مذاکرات هسته‌ای ایران، اگر بخش‌های فنی مذاکرات که آقای صالحی و آقای مونیز (که هر دو دانش آموخته MIT هستند) به زبان مشترک و تفاهم نمی‌رسیدند، مافوق‌های سیاسی آنها یعنی ظریف و کری محال بود به زبان مشترک برسند. از همین رو ضرورت دارد که تمهیدات دو جانبه بین ایران و کشورهای مهم و موثر در تولید و تثبیت علم اندیشیده شود تا مسافرت دانشمندان تسهیل شود. برخی کشورها به دلیل دیدگاه خاص خود این تمهیدات را به صورت یک‌ طرفه برای دانشمندان قایل هستند. اما این به صورت سازمان یافته و در اثر توجه وزارت خارجه به اهمیت این مساله نیست. آیا اساسا در وزارت خارجه بحث‌هایی در ارتباط با science diplomacy مطرح است و اهمیت آن برای دستگاه دیپلماسی کشور روشن است؟ اگر هست چه تمهیدات عملی اندیشیده شده است؟ اگر اندیشیده شده است، پس چرا ما به صورت سیستماتیک آن را مشاهده نمی‌کنیم؟ پیشنهاد مشخص اینجانب آن است که یک category مشخص در صدور ویزای ایران به اتباع خارجی تحت عناوین آکادمیک و با لحاظ کردن سلسله مراتب علمی ایجاد شود و به صورت سیستماتیک این امر به صورت دوجانبه با اکثر کشورهای دنیا توافق شود.
محسن۱۰۴۵۳۱۱۰:۴۳:۵۶ ۱۳۹۶/۶/۲۷
چرا دستگاه دیپلماسی دولت حاضر نیست از مردم عذرخواهی کند و بپذیرد که در موضوع برجام به هشدارهای مقام معظم رهبری بی توجهی کرده است
ناشناس۱۰۴۵۶۶۱۱:۲۴:۴۸ ۱۳۹۶/۶/۲۷
شما می‌خواستید تحریم را بردارید! یا می‌خواستید انرژی هسته‌ای را نابود کنید؟
ناشناس۱۰۴۶۴۰۱۳:۴۰:۳۷ ۱۳۹۶/۶/۲۷
غرامت جنگی مربوط به جانبازان شیمایی چرا پیگیری نمی شود ؟ در حالیکه کشورهای دیگه با بهانه های واهی از ایران غرامت می گیرند
سین۱۰۴۶۴۳۱۳:۴۴:۲۹ ۱۳۹۶/۶/۲۷
خواهشا بطور صریح، شفاف، و مصداقی بفرمایید چه اقداماتی از سوی طرف های غربی مذاکرات خصوصا امریکا انجام شود، در آن صورت از نظر وزارت خارجه و تیم مذاکره کننده نقض صریح و فاحش برجام محسوب می شود؟
تقوی۱۰۴۶۷۶۱۴:۲۶:۴۱ ۱۳۹۶/۶/۲۷
به اعتراف آقای ظریف آمریکا با تمدید تحریم ده ساله ایران ( ایسا ) برجام را نقض کرده بنابراین آمریکا آغازکننده نقض برجام بوده ، پس چرا دولت ایران اعلام می کند که ما آغازگر نقض برجام نخواهیم بود ؟! مگر نقض برجام چند بار می تواند آغاز شود ؟ مگر می تواند دو آغازکننده داشته باشد ؟ آیا این هم مثل افتتاح پروژه هاییست که چند بار افتتاح می شوند؟!!
ناشناس۱۰۴۸۸۴۲۰:۴۳:۰۳ ۱۳۹۶/۶/۲۷
چرا روز به روز تحریمها بیشتر میشود و نرخ دلار هم بالا میرود؟ اگر تحریمها برداشته شده چرا دلار بالا رفته و پایین نیامده؟ اثر برجام در زندگی مردم چه بوده؟ چه تغییری حاصل شده؟ ما که تغییری نمیبینیم تمام سایتها و نرم افزارهاییی که ما را تحریم کرده بودند الان تحریمشان را بیشتر هم کرده اد و کمتر نشده دلار پاین نیامده بالاتر هم رفته و کلا محدودیت برای مردم بیشتر شده ایا درسته که 4 سال دستگاه دیپلماسی را درگیر برجام کنید ولی حاصلی نداشته باشه؟
ناشناس۱۰۵۱۰۳۰۹:۱۰:۵۵ ۱۳۹۶/۶/۲۸
رفتار سفارتخانه های اروپایی در برابر ایرانی ها بسیار زشت است و برای ویزا گرفتن مدام به مردم توهین میشود چرا وزارت خارجه اقدامی انجام نمیدهد؟ کارکنان سفارتخانه هر توهینی که لازم بدانند می کنند و ما هم کاری از دستمون برنمیاد. روز به روز هم وضعیت بدتر میشود مسئول این وضعیت وزارت خارجه است بنده میبینم هر سال رفتارها بدتر میشود.
ناشناس۱۰۶۸۶۰۲۱:۰۳:۰۱ ۱۳۹۶/۶/۳۰
لطفا کلی گويی کنار بذاريد و مصداقی و مستند رفتار کارکنان سفارتخانه ها با ارباب رجوع را مطرح بفرماييد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  13. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  14. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  18. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  19. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  20. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  21. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  22. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  23. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین