• چرایی اذعان رئیس سیا به افول آمریکا

    چرایی اذعان رئیس سیا به افول آمریکا

    در حالی که نظریه‌پردازان روابط بین‌الملل از سال‌ها پیش بر افول قدرت سخت و نرم آمریکا در نظام بین‌الملل تاکید داشتند، ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا با نوشتاری در مجله معتبر فارن افرز بر این نظریه‌ها صحه گذاشته و تایید کرده است ایالات متحده دیگر قدرت بلامنازع جهان نیست.

  • حجت الاسلام طائب: افول آمریکا، افول هژمون و جهان‌بینی آمریکا است
  • سردار جوانی: همه نشانه‌ها از افول آمریکا و نابودی رژیم صهیونیستی حکایت دارد

    سردار جوانی: همه نشانه‌ها از افول آمریکا و نابودی رژیم صهیونیستی حکایت دارد

    معاون سیاسی سپاه، گفت: جمهوری اسلامی ایران موفق شده که در دهه اول عمر خود نظام سوسیالیستی را به تاریخ بسپارد و در دهه‌های چهارم و پنجم عمر انقلاب اسلامی، همه نشانه‌ها از افول آمریکا و نابودی رژیم صهیونیستی حکایت دارد.

  • نظم مافیایی آمریکا در نقطه پایان !

    پایگاه خبری گلوبال تایمز گزارش می دهد: نظم مافیایی آمریکا در نقطه پایان !

    گروه جهان الف،

    پایگاه خبری گلوبال تایمز در گزارشی می نویسد: «هرچه آمریکا با صدای بلند تر از نظم جهانی به اصطلاح قانون محور خود دفاع کند، این بدان معناست که در حراست از آن ضعیف تر از هر زمان دیگری است. چالش اصلی آمریکا این است که دیگر کشورها عملا نظم جهانی مطلوب آن را مثل گذشته به رسمیت نمی شناسند و این مساله اعتبار و احترام بین المللی متصور واشنگتن را تا حد زیادی مخدوش کرده است.»

  • ترامپ: آمریکا در حال افول جدی و سریع است

    ترامپ: آمریکا در حال افول جدی و سریع است

     رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از اعلام آنکه علیه او در ارتباط با نگهداری اسناد محرمانه اعلام جرم شده گفت که آمریکا به سرعت و به طور جدی رو به افول است.

  • افول آمریکا نتیجه‌گیری جهان سومی نیست

    افول آمریکا نتیجه‌گیری جهان سومی نیست

    داستان این بایدن و ترامپ با تمام تناقض‌هایش به ما این مسئله را القاء می‌کند که پیش روی ما یک امپراطوری در حال محو شدن قرار دارد. این یک نتیجه‌گیری از سوی نویسندگان یا متفکران جهان سوم نیست بلکه در داخل آمریکا متداول شده است و روزنامه‌نگارانی مانند سیمور هرش که شهرت‌شان را از نوشته‌های تحقیقی خود به دست آورده‌اند چنین نظری دارند.