درخواست یک نماینده مجلس برای صدور مجوز کشت خشخاش/ به ۶۰۰ تن تریاک نیاز داریم/ ارز ما برای واردات تریاک ناخالص صرف می‌شود

  4040221133 ۲۷۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

نماینده مردم خرم آباد در مجلس با انتقاد از ممنوعیت کشت خشخاش گفت: سالانه ما از افغانستان برای تولید دارو تریاک نامرغوب وارد می‌کنیم در صورتیکه امکان تولید داخلی، تحت کنترل و با کیفیت بالا در کشور وجود دارد.

درخواست یک نماینده مجلس برای صدور مجوز کشت خشخاش/ به ۶۰۰ تن تریاک نیاز داریم/ ارز ما برای واردات تریاک ناخالص صرف می‌شود

به گزارش الف، رضا سپهوند، نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس، طی اظهاراتی در نشستی خبری که در خرم‌آباد برگزار شد، از سیاست‌های مبارزه با مواد مخدر در ایران از جمله ممنوعیت کشت خشخاش و تاثیر آن بر نیاز دارویی کشور انتقاد کرد و گفت: «با کنار گذاشتن ظرفیت داخلی، زمینه را برای توسعه کشت و صادرات افغانستان فراهم کرده‌ایم در حالی که اکنون ناچاریم تریاک ناخالص و بی‌کیفیت وارد کنیم، با اینکه امکان تولید داخلی، تحت کنترل و با کیفیت بالا در کشور وجود دارد.»

او با اشاره به قانون مصوب سال ۱۳۴۷ تاکید کرد که ایران در گذشته طرح مشخصی برای کشت محدود و کنترل‌شده خشخاش با هدف تأمین نیازهای دارویی داخلی داشته است اما این ظرفیت در سال‌های اخیر نادیده گرفته شده است.

سپهوند خاظرنشان کرد: به ۶۰۰ تن تریاک داریم، آن هم فقط برای مصارف دارویی. الان داروسازهای ما با مشکل مواجه شده‌اند. این مسئله‌ای ملی است و اصلا ربطی به اعتیاد دارد. چون اعتیاد در حال حاضر شکل صنعتی پیدا کرده است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۸۸۵۰۰۶۰۱:۴۳:۳۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اینو راست میگه
ناشناس۳۸۸۵۱۷۲۰۸:۳۴:۴۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
خوب اگر برای دارو سازی نیاز داریم میتونیم درمکانهای حفاظت شده منابع طبیعی تحت نظارت کنترلی کاشته بشه...واردات سودش جیب یک عده ای خاص میره اونام صدرصد مخالفت خواهند کرد.
ناشناس۳۸۸۵۶۲۲۱۲:۴۸:۵۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
من هم موافقم
ناشناس۳۸۸۵۷۵۳۱۴:۳۰:۳۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
شجاعت این نماینده تحسین داره
عباس حیدری۳۸۸۶۰۹۰۲۰:۱۸:۴۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
چرا باید ارزیکه خرج امانات رفاهی مردم ایران بشه برای چیزیکه در ایران نیز میشود کشت کرد ب جیب دیگر بلاد بره تحت کنترل و محافظت باشه مگر الآن معتاد نداریم
محسن۳۸۸۶۳۸۸۰۱:۲۱:۱۹ ۱۴۰۴/۲/۲۳
واقعا هم راست میگه چون همینجوری که کشت تریاک ممنوع در برخی مناطق کشور داره کشت میشه مخصوصاً بلوچستان و لرستان .
محمد۳۸۸۵۹۰۴۱۶:۳۱:۴۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود به شما نماینده و همشهری عزیز که به فکر مردمی
ناشناس۳۸۸۶۹۵۶۱۳:۱۳:۴۰ ۱۴۰۴/۲/۲۳
سلام عزیزان الان. تریاک افغانستان توایران بیشتر هست تا تو افغانستان پس عزیزان چرا کشورخودمان کشت نکنه .
حسین۳۸۸۵۹۰۶۱۶:۳۳:۱۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
والله باید به این نماینده احسن گفت
علی۳۸۸۵۹۱۵۱۶:۳۸:۱۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سلام خدمت همه بسیار فکر خوبی هست هم از نظر اقتصادی برای کشور مفید هست هم از نظر سودی که به کشاورز ها میدهد(با توجه به میزان آب مصرفی کمتر وسوددهی بهتر) هم نیاز کشور به داروها رو تامین می‌کند بنده تکنسین بیهوشی هستم
ناشناس۳۸۸۶۰۰۷۱۸:۲۳:۳۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
آخه تو این وضعیت حداقل کاری که میشه انجام داد اینه که منابع کشور رو جاهاییکه میشه راحت نیاز های کشور رو تامین کردثروت مملکت رو هدر ندیم
محمد۳۸۸۶۳۳۰۰۰:۲۲:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۲۳
اگر تو کشور کشت کنند آمار معتادان صنعتی میاد پایین دیگه اینقدر شهید نیروی انتظامی نمیدیم کلی به نفع کشور میشه میتونن بکنن دارو وصادر کنن. اما. با برنامه.
ناشناس۳۸۸۶۴۹۷۰۷:۰۴:۱۱ ۱۴۰۴/۲/۲۳
مگه نیروی انتظامی اجازه. کشت میده وقتی خودش کشفیات رو به شرکتها میفروشه .
بهمن شیرگیر اتحاد جماکوه۳۸۸۵۰۲۳۰۳:۴۲:۴۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود به شما نماینده محترم ای کاش همه نماینده ها در این فکر باشند تا مشکل کشور حل شود کمبود دارو نداشته باشیم وعده ای هم از مردم که تریاک مصرف می‌کنند بدادشان برسید .
ناشناس۳۸۸۵۴۱۴۱۰:۱۴:۱۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
چه خبره چه شد ‌که همه استقبال کردید نکنه خدا نکرده همه اهل مصرفی و ‌ راحت میشه ترک ‌کرد زیر نظر پزشک . آنهایی هم که میگن ‌کشت کنید ‌خیلی خوبه دیگه جوانها نمیرود سراغ مواد مضر مگر قراره که جوانها معتاد بشن که این همه سفارش کشت میدید برای جوانان ‌جوان باید فکرش این جور چیزها باشه ؟. معتادها فرق نمیکنه چه می کشند تریاک ‌یا مواد ‌دیگر همش باعث بدبختی و مختل شدن خانواده و ‌در دید مردم هم ‌آدم محترمی نیست . خوشحال ‌نشوید ‌فکر چاره باشید اگر معتادید.
ناشناس۳۸۸۵۵۱۹۱۱:۲۷:۱۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
الان افغانستان داره کشت میکنه .همه آنها معتادند. خیرعزیز دارند تجارت واقتصاد ‌کشورشان را سرپا نگه می‌دارند.......
ناشناس۳۸۸۵۵۳۶۱۱:۳۹:۲۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
کشت تریاک در درج اول تمام آفت های زمین رو تا چند کیلومتر از بین میبره بعدشم نیاز اصلی تریاک برای شرکت‌های داروسازی هست برای ساخت داروهای مسکن
ناشناس۳۸۸۵۵۵۶۱۱:۵۳:۲۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
هرکی بخواد بکشه ربطی به کاشت داخلی نداره تازه بهتر ازاینه که آشغال کشورهای دیگه رو بکشن سرطان بگیرن
فریبرز۳۸۸۵۶۷۴۱۳:۲۴:۲۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
عزیز ،ایشون گفتن برای دارو تولید کنیم کسی برای مصرف مردم نگفت تولید کنیم
سید۳۸۸۵۶۸۱۱۳:۲۶:۲۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
استاد ! میگه کشت تحت تدابیر خاص برای رفع نیاز دارویی این کجاش مبهمه!!!؟
عبدالمجید۳۸۸۵۷۰۰۱۳:۳۹:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
نه عزیزمن ما فقط بفکر صنایع داروسازی هستیم.واقعا چرابایدازافغانستان تریاک درجه۳واسه صنایع داروسازی وارد کنیم.کلی زمین خوب داریم
حمید۳۸۸۵۷۰۱۱۳:۳۹:۲۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
حرف شما کاملا درسته .اما برید ببینید تریاک بکشن بهتره یا برن شیشه بکشن امنیت جامعه رو به خطر انداختن
حسین۳۸۸۵۷۱۶۱۳:۵۲:۰۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سلام پدرم برادرم قند دارن قندوشونم خیلی بالاست خب مجبورم تریاک بکشن هرتریاکی هم میخرند همش داخل صنعتی یا داخل قرص خب اگه خودمون بکاریم بهتره دیگه تا بریم از افغانستان اشغال بخریم. خواهش میکنم کشت آزاد کنید
رحیم۳۸۸۵۷۹۹۱۴:۵۸:۵۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بله جونها میرن دنبال مواد صنعتی همیجور که الان رفتن
Abolfazl۳۸۸۵۸۱۸۱۵:۲۰:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
پسر خوب وقتی خبر نداری حرف نزن بخاطر کلی مصرف کننده تریاک که گرون شده رفتن سراغ شیشه باید بکارن و مدیریت کنن
ناشناس۳۸۸۵۹۳۸۱۷:۰۶:۳۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
این اقامثل اینکه درخواب است که داروی صنعتی چه بلایی سرجوانان می اوردمگر۵۰سال پیش درایران کشت میشدهمه تریاک استفاده میکردند جلوی هرچیزگرفته شو اشتیاق بیشترمیشود
محمد۳۸۸۶۴۴۴۰۴:۵۲:۰۴ ۱۴۰۴/۲/۲۳
اگه بکاریم جامعه از دست هروین شیشه نجات پیدا می‌کنه......
ناشناس۳۸۸۵۹۷۱۱۷:۳۸:۲۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
ترياک مغزت داغون نمیشه ولی شیشه روانی می‌کند
ناشناس۳۸۸۶۰۳۷۱۸:۵۳:۲۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
افغانستان صادر کننده کل دنیا واسه مواد پنج درصد مردمش احتیاط دارند
سینا امیری۳۸۸۶۳۸۳۰۱:۱۶:۰۳ ۱۴۰۴/۲/۲۳
کشت تریاک میتونه خیلی به اقتصاد کمک کنه قبلا تریاک ایران از تریاکی که از قاچاقچیان میگرفتن تأمین میشد و برای نیاز دارویی کشور کافی بود ولی با به کار اومدن طالبان قاچاق تریاک به شدت کم شده و دولت نمیتونه تریاک مورد نیاز شرکت های داروسازی رو تأمین کنه و مجبوره با قیمت نامناسب وارد کنه. یعنی چیزی که رایگان بود رو به خاطر سیاست های طالبان الان کلی براش باید هزینه کنه و اینکه چون تریاک توی کشور نایاب تر شده باعث شده گرون تر بشه و معتادان رفتن سراغ مواد دیگه که ارزون تره بیشتر قرص‌های روانگردان که متاسفانه از تریاک خیلی بدترند.
ناشناس۳۸۸۵۴۶۰۱۰:۴۳:۳۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
ممنون که فکر مردم هستید
علی۳۸۸۵۷۴۱۱۴:۱۷:۳۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اری بخدا اگر این کار انجام بسه وبالای شصت سال را هم دولت تامین کنه باکوپن
ناشناس۳۸۸۵۷۶۵۱۴:۳۶:۵۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
لازم نکرده
ناشناس۳۸۸۵۸۰۳۱۵:۰۲:۴۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
یا خدا چقدر معتاد داریم ! اینهمه لایک !
ناشناس۳۸۸۵۰۸۶۰۷:۱۵:۲۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود بر شرفت
م۳۸۸۵۴۷۱۱۰:۴۹:۳۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود به شرفت و وطن پرستی این همه دلار میدیم به افغانی ها اشغال می اوریم در حالی که خودمان ظرفیت تولید داریم درود کاش همه این فکر را میکردند
ناشناس۳۸۸۵۸۹۹۱۶:۲۶:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اره واقعا برای اقتصاد کشورمون خوبه..وهم برای شرکت های داروسازی مان خیلی خوبه
مهدی۳۸۸۵۰۸۷۰۷:۱۷:۲۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
آره گل گفتی وقتی خودمون میتونیم تریاک درجه یک برداشت کنیم چرابریم پول بدیم افغانستانیها تریاک آشغال بهمون بدن بعدهم افغانیها خدامیدونه چی قاطیشون میکنن ماخودمون خشخاش بکاریم وتریاک درجه‌ یک برداشت میکنیم اینجوری ارزازکشورخارج نمیشه
مردم۳۸۸۵۰۹۰۰۷:۲۳:۱۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
احسنت نماینده مردم به این میگن کشت خشخاش کم آب هم هست همه جا هم میشه مشت کرد
محمدرضا۳۸۸۵۰۹۵۰۷:۳۰:۳۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
حرف درستی زده منتهی سود خیلی ها از واردات هست وگرنه یک محصول پردرآمد وقابل صادر وارز آوری
ناشناس۳۸۸۵۰۹۶۰۷:۳۱:۵۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
این همه از قاچاقچيان می گیرید چه کار می کنید؟
علی۳۸۸۵۰۹۹۰۷:۳۵:۲۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
خیلی عالی فرمودند چون هم نیاز دارویی برطرف میشه هم جوان ها سراغ مواد صنعتی نمیرن
دارا۳۸۸۵۱۰۸۰۷:۴۴:۰۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
تریاک مرفین هروئین همه رو شرکتهای دارو ساز ما با ریال ایران خرید میکنند ازــــنیروی انتظامی ودیگر نهادهای مبارزه با مواد مخدر کشفیات یه نگاه کن بعد برو دنبال کشت داشت برداشت
ناشناس۳۸۸۵۱۰۹۰۷:۴۴:۲۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
عجب پیشنهاد هوشمندانه و شجاعانه آفرین به این نماینده مجلس اگر سیل انتقادات به طرف ایشان جاری نشود!!!
طوبی۳۸۸۵۱۱۱۰۷:۴۵:۰۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
کاملا درسته باید با نظارت سالم باشه
اریای۳۸۸۵۱۱۳۰۷:۴۶:۱۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
دمش گرم حرف حق و واقع بینانه
شهرام۳۸۸۵۳۹۵۱۰:۰۵:۳۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
باسلام صحبت این نماینده صحیح است ،چرااین محصول رابابتش ارزاستفاده کنیم.وجنس بی کیفیت وارد کنیم.
راستگو۳۸۸۵۵۲۴۱۱:۳۲:۲۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
به نظر من باید دولت کشت به صورت محدود آزاد کنه و حفاظت شده کشت کنند تا تریاک مرغوب به داروتبدیل شود و افراد بالای50 سال که معتاد به مواد هستند به صورت کپنی تحویل داده شود و این اشغال های افغانی مصرف نکنند
فریبرز۳۸۸۵۱۲۳۰۷:۵۷:۳۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
خدا پدر مادرتو بیامرزه اگر یک ادم هوشیاری تو مجلس باشه خودتی
ناشناس۳۸۸۵۲۸۴۰۹:۱۷:۴۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
میشه این همه ارز را از مملکت خارج نکرد .
ناشناس۳۸۸۵۸۴۹۱۵:۴۰:۵۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
خیلی خوب کشت بشه
ناشناس۳۸۸۵۱۵۰۰۸:۱۷:۲۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
از افغانستان تریاک نامرغوب وارد میکند در حالیکه ما خودمان میتونیم برای تولید دارو خودمان تریاک تولید کنیم.
وحید۳۸۸۵۱۵۲۰۸:۱۸:۱۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
خدا پدرت رو بیامرزه حرف منطقی بود
ناشناس۳۸۸۵۶۱۹۱۲:۴۵:۵۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
دمتگرم ازادش کنیدخیلی عالی
ناشناس۳۸۸۶۲۲۲۲۲:۵۳:۲۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
دوستان عزیز چ بخوای چ نخوای معتاد تو کشور زیاد هس ومیلونها به افغانستان میره وبه اسم تریاک وارد کشور میشه نتیجه این تریاک اشغال علاوه بر خروج ارز مصرف کننده دچار بیماری وبرای بهبود بیماری چقدر دارو نیاز هست وچقدر ترافیک در مراکز درمانی ایجاد می‌شود پس چرا کشت نشه که هم از ارز جلوگيري بشه وهم مصرف کننده مريض نشه وهم دارو کمتر استفاده بشه تازه این گوشه ای از مسائل واقعي هس وهزاران پیامد دیگری که ما کارشناس نیستیم
ازاد بیژنی۳۸۸۵۱۵۴۰۸:۲۱:۳۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
عالی هست مگه چند نفر مصرف کننده تریاک داریم این همه درگیری قاچاق خودمون کشت میکنیم مصرف دارویی مصرف پیرمردها و اضافه هم میتونیم صادر کنیم و گندم و جو بجاش وارد کنیم .کم آب هم هست
علی۳۸۸۵۱۵۷۰۸:۲۴:۳۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
وقتی تریاک نباشه یا گران بشه مردم میرن به سمت مصرف صنعتی که خیلی خطر ناک تراز خود تریاک هستش
ع-س۳۸۸۵۱۵۹۰۸:۲۸:۳۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
چه اشکالی دارد که در کشور خودمون تولید بشه وجنس پاک وتمیز از طریق داروخانه به مردم داده بشه تا مردم رو به صنعتی نکنند به والله بهترین تریاک در کشور خودمون همین الان تولید میشه ولی گران وجنس افغان مصرف کننده ها را مریض کرده پشنهاد عالی بود از طرف این نماینده
صادق۳۸۸۵۱۷۵۰۸:۳۵:۰۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
پس تو اخبار چرا تریاکهای قاچاقا را معدوم میکنن؟!
ناشناس۳۸۸۵۵۴۰۱۱:۴۰:۲۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
آره یواش یواش ایران افغانستان میشود
ناشناس۳۸۸۵۵۸۹۱۲:۱۵:۴۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اونا تفاله هستن
امیر۳۸۸۵۶۱۰۱۲:۳۸:۲۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
معدوم نمیکنن
رهگذر۳۸۸۵۶۴۳۱۳:۰۵:۳۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
تریاک های افغانی همه اش از مواد صنعتی و شیمیایی تهیه میشه نه از بوته ی خشخاش وبرای مصرف و تهیه دارو قابل استفاده نیست ضمنا در زمینی که خشخاش کشت میشه برای سال بعد بهترین گندم و سایر محصولات بدست میاد بهر حال بهتراست بابرنامه ریزی تریاک مورد نیاز داخل را خودمان تولید کنیم زیرا قبلا هم که تریاک کاشت میشد جوان‌ها درگیر نبودند و افراد معتاد هم اندک بود چون قبح اجتماعی داشت ولی به مصرف کنندگان پیر وبیماری هم کسی نگاه ودید بدی نداشت
مانوش۳۸۸۵۱۸۱۰۸:۳۶:۱۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
ماشالله به انسان واقع بین افرین فقط خدا کنه پیگیری کنید وبه واقعیت برسید نه فقط حرف باشه
ناشناس۳۸۸۵۶۱۶۱۲:۴۴:۰۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود برنماینده شجاع اگه این اتفاق بی افته عالی میشه دست یک مشت اشقال فروش قطع میشه وخیلی ها بخاطر دارو نامناسب زجر نمیکشن خدا پدرت بیامرره
بهمن کلوی۳۸۸۵۱۸۲۰۸:۳۶:۳۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود .از قدیم هم کشت میشد زیر نظر بخش دولتی
ناشناس۳۸۸۵۱۹۶۰۸:۴۰:۴۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
نیازی به کشت نیست اون تریاک قاچاقچی رو نیروی انتظامی امحا نکنه....
صادقی۳۸۸۵۲۱۱۰۸:۴۴:۴۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بسیار عالی خیلی ها را میدانم که کشاورز هستند وبا این کشت موافقند.
حقگو۳۸۸۵۲۲۳۰۸:۴۸:۴۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
متاسفانه‌کشت‌خشخاش‌راتابوکرده‌اندانگارکشت‌خشخاش‌عمل‌خلاف‌شرعه‌درصورتی‌که‌اکثرداروهابه‌مورفین‌تریاک‌نیازدارندوپرواضحه‌برای‌‌خریدمیلیونهادلارارزاز کشورخارج‌میشود.پس‌چرانبایدبه‌اندازه‌نیازکشورمثل محصولهای‌دیگروبانظارت‌کشت‌بشود.بایدبه‌شرف‌این نماینده‌شجاع‌که‌تابوشکنی‌کرده‌درودفرستاده‌شود.
ایوب رجبی۳۸۸۵۲۲۹۰۸:۴۹:۴۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سلام معلوم میشه این نماینده محترم آدم باسواد و وطن دوستیه این کار اگه بشه خیلی از جوان‌ها از دام مواد صنعتی خانمان سوز نجات پیدا می‌کنند
۰۰۰۳۸۸۵۲۳۰۰۸:۵۱:۰۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اونی که از قاچاقچی ها میگیرن که به درد صنعت داروسازی نمیخوره هزار جور ناخالصی داره
ناشناس۳۸۸۵۵۱۸۱۱:۲۵:۴۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
دورود بر شرفت آقای نماینده انشاالله درست بشود کشت خشخاش
ناشناس۳۸۸۵۲۳۹۰۸:۵۵:۰۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سلام.مگه کشور های دیگر چجوری دارو تولید می کنند شما هم یاد بگیرید مگه تو آلمان یا کشورهای اروپایی خشخاش تولید می کنند.به فکر جوان ها باشید چرا زندگی مردم را خراب می کنید انشاالله ریشه هر چی تریاکی خشک بشه
مسلم۳۸۸۵۵۵۳۱۱:۵۲:۲۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بله در المان، امریکا،انگلیس و خیلی کشورها کاشته میشه،
رضا۳۸۸۵۶۶۴۱۳:۱۵:۴۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
باسلام.شاید یکی تریاک رو به اجبار دارو و مشکل به دستور پزشک استفاده کنه.انوقت شما مسلمان حتما خیلی مدعی اونجور چشم می‌بندید و دهان باز کرده و ... کمی ملاحظه و تامل و ....
ناشناس۳۸۸۵۷۵۰۱۴:۲۶:۴۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بله عزیز جان تمام داروهای مسکن و خیلی از داروهای درمانی مرفین و تریاک مورد نیاز تولیدشه وتمام کشورهای بزرگ در تولید صنعت دارو با نظارت دولتشان هم کشت میکنند هم واردات چون بدون تریاک امکان درست کردن داروی مرفینی امکان پذیر نیست همین تریاک نباشه هیچ عمل جراهی امکانپذیر نیست اصلا بحث مصرف اعتیادی نیست بحث نیاز برای تولید داروست
خدا۳۸۸۵۸۲۳۱۵:۲۱:۵۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
مگرر از جیب شما خرج میکنند چقدر بدبین هستی
علی۳۸۸۶۳۶۸۰۰:۵۳:۵۰ ۱۴۰۴/۲/۲۳
خب شما وقتی مریض میشی برای بهبودی و درمان از چی استفاده میکنی ،
نادی۳۸۸۵۲۴۲۰۸:۵۵:۴۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود بر شرفت... بقیه نماینده های شهرهای غرب کشور بایدپشت این نماینده عزیز باشن.تا تصویب بشه.
علی۳۸۸۶۹۱۶۱۲:۳۸:۳۶ ۱۴۰۴/۲/۲۳
با سلام بهترین راه همین است درگذشته خشخاش کنترل شده کشت میشد وزمان برداشت زیر نظر نیروهای ژاندارمری برداشت میشد وبه ازا هرکیلو دولت به کشاورز وجه آن را پرداخت می‌کرد هم کار در روستا وبیشتر شاغل بودن وهم تریاک مورد نیاز شرکت های دارو سازی تأمین میشد.
ناشناس۳۸۸۵۲۵۴۰۹:۰۲:۲۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درست گفته. با اینکه چنین نظری اصلا نیاز به هوش بالا نداره و بسیار بدیهی و ساده‌ست اما هنوز چنین طرحی دنبال نشده‌. آیا باز هم منافع یک عده در وارد کردن تریاک مانع چنین طرحی شده؟؟ ایا یک عده دیگر از اینکه جوانان به مواد صنعتی معتاد شوند سود می‌برند؟؟؟
ناشناس۳۸۸۵۲۵۵۰۹:۰۲:۳۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
حرف منطقی
ایران۳۸۸۵۲۶۱۰۹:۰۵:۴۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
مرحبا وقتی نیاز کشوره باید حساب شده وبابرنامه ،نیاز کشوردرداخل برطرف شود
وحید۳۸۸۵۲۶۳۰۹:۰۷:۳۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سلام .چرا ما از حقیقت فرار میکنیم.ببینید مگر ما در کشور اسلحه نیاز نداریم .اما اسلحه باید دست افراد نظامی و انتظامی باشه.خوب مواد مخدر هم همینه.
ناشناس۳۸۸۵۲۶۶۰۹:۰۹:۰۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
حیف این همه سرمایه وپول که از جیب مردم در میاد وبه افغانستان سرازیر میشه
حسن۳۸۸۵۲۷۸۰۹:۱۴:۰۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بسیار درخواست خوب و بجایی است چرا پول ایرانی صرف تریاک ناخالصی افغانی شود که تازه ما را مسخره هم بکنند که هر قیمتی که بگیم ایرانی ها مجبور به خرید هستند .
صالحی۳۸۸۵۲۹۶۰۹:۲۲:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
همینوکم داشتیم
Amir۳۸۸۵۲۹۸۰۹:۲۲:۱۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اره من هم موافق نماینده محترم هستم باید تریاک در ایران کشت شود من خودم در یک سال اخیر مرگ چند جوان به خاطر مصرف مواد صنعتی شاهد بودم شب خوابیده ولی صبح بیدار نشده
عباس۳۸۸۵۳۱۱۰۹:۲۵:۱۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
خدا پدرنماینده مجلس بیامورزه مانیاز داروتوکشورخودمان حل کنیم
ناشناس۳۸۸۵۳۱۳۰۹:۲۵:۲۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بله این نماینده گل گفته بخدا سالانه ما چقدر جوان در راه تریاک از دست می‌دهند
بابک۳۸۸۵۳۱۸۰۹:۲۶:۳۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بنظر من هم پیشنهاد به حقی است اگه اجرا بشه ،مشکل خیلی ها از بیماران ما نیز حل خواهدشد.وهم به اقتصاد کشور کمک شایانی میشه
ناشناس۳۸۸۵۴۲۲۱۰:۱۷:۱۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
تشکر نباید بکنی می دونی چقدر ادمها بخاطر این بی تجربگی مسئولین زندگیشون از هم پاشیده شده
ناشناس۳۸۸۵۵۷۸۱۲:۰۵:۳۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
تواصلا چند سالته
شاهرخ۳۸۸۵۳۲۴۰۹:۲۹:۲۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
کاش نمایندگان مجلس کمی مثله حضرت عالی شهامت داشتند این همه تریاک آشغال میرسه دسته مردم یا کارخونه جات داروی تریاک یه داروی گیاهی هست که افغانستان تونسته تو دنیا با فروختنش برای کشورش در آمد ایجاد کند.
سیف الاسلام۳۸۸۵۷۱۸۱۳:۵۳:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
نماینده واقعی به تو می‌گویند درود بر تو
عبدالله۳۸۸۵۳۲۹۰۹:۳۰:۲۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
الان به لحاظ وضعیت موجود اعتیاد به مواد چه سنتی و چه صنعتی بسیار بالاست و سیاستهای مبارزه با سو مصرف مواد کارساز نیست
داریوش۳۸۸۵۸۷۲۱۶:۰۱:۳۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اگر کشت خشخاش در کشور خودمون تولید بشه، دیگه جوانانمون رو به مواد صنعتی نمیارن، تریاک خالص مشکلی نداره، این همه هزینه مبارزه باقاچاقچیان در مرزها، وشهید نمیدیم، درود خدا بر نماینده شجاع و باشرف خرم آباد، خدا پدرشو بیامرزه
ناشناس۳۸۸۵۳۳۰۰۹:۳۱:۲۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سلام. درود بر نما ینده دانا
سعید۳۸۸۵۳۴۵۰۹:۳۸:۰۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اگر یک فکر درست باشد مثل این نماینده محترم ایران آباد درآینده خواهیم داشت منتها با برنامه ریزی صحیح و دقیق
حسن حاجیلو۳۸۸۵۳۴۸۰۹:۳۹:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
باسلام واقعا نمایندها همه میدونند که یکی از گیاهان مورد احتیاج مردم ودارو درکشوراست هم ارز ازکشورخارج نمیشود واینهمه جوان بدبخت به مواد صنعتی گرایش پیدا نمیکنند ومردم مریض نمیشوند درود بر نماینده خرم اباد
مجید صادقی۳۸۸۵۳۴۹۰۹:۳۹:۱۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
متأسفانه مشاهده می‌شود جوانان عزیز و بزرگوار ایرانی به مواد مخدر صنعتی رو آورده‌اند در حالیکه میشود تریاک را جایگزین این ماده خطرناک کرد جرم موادمخدر صنعتی را بیشتر کرد تا جوانان و فروشندگان به سمت این ماده خطرناک نروند
منصور۳۸۸۵۳۵۰۰۹:۴۰:۲۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
دم نماینده گرم کاش تمام نماینده به فگر باشن . وقتی تریاک آزادباشد پیرانمان دنبال شربت نمیرن ومواد صنعتی کم میشود وازاینورهم یک قانون سختگیرانه درمجلس تصویب کنند که دیگر کسی هم جرعت نکند دنبال مواد صنعتی ودرآخر از نماینکان خواهش میکنم این قانون را تصویب کنند
سحر۳۸۸۵۶۴۸۱۳:۰۸:۴۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
برای دارو فقط کشت بشود با نظارت کامل
رضا۳۸۸۵۳۵۲۰۹:۴۱:۱۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
حرف درست چرا پول زیادی از کشور خارج بشه بعد ناخالصی هم داشته باشد.
حسن۳۸۸۵۳۵۳۰۹:۴۱:۳۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
با سلام خدمت دست اندر کاران .موافق با نماینده خرم آبادم..چون درزمان قدیم که تریاک کشت میشد در روستای ما فقط ۳ نفراونم سن بالا مصرف می‌کردند بقیه کاری نداشتن الانم اگر معتادان فقط تریاک مصرف می‌کردند اینهمه قتل توهم سرقت تجاوز نداشتیم چون تریاک فقط شاید به مصرف کننده ضربه بزند اما مواد صنعتی علاوه برخود به دیگران هم ضربه می‌زنند
علی۳۸۸۵۹۲۱۱۶:۴۸:۵۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
کاملا موافق حرفتون هستم
ناشناس۳۸۸۵۳۶۶۰۹:۴۷:۲۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
افرین برشرف این نماینده باسواد کشورکه فکر مردم وکشاورزان زحمت کش هست اتفاقا بااین کار میتوانیم مازاد ان راصادرکنیم وبجاش هندوانه ومحصولات دیگه که اب زیادی استفاده میکنند واردکنیم دوستان خشخاش خیلی کم اب مصرف میکند
خلیج همیشه فارس۳۸۸۵۳۶۹۰۹:۴۸:۴۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بله درست میگه من حاضرم کشت کنم
ناشناس۳۸۸۵۳۷۰۰۹:۴۸:۵۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
هرچیزی به جای خودش خوبه اگه افغانی ها داری تریاک ناخالص میدن چرا خودمون تولید نکنیم معلوم نیست اصلا چی توش قاطی میکنن اینجوری حداقل داروهامون سالم هستن واقعا آفرین به ایشون که شجاعت داشتن و مطرح کردن بعدم این افغانی ها چه مجاز چه غیر مجاز باید برگردن کشورشون جوونای مملکت بیکار موندن بعد اینا توی بهترین جاها کار میکنن
بازنشسته۳۸۸۵۳۷۴۰۹:۵۲:۵۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بسیار پیشنهاد خوب وعالی ست،چون بهرحال کشورمانیازبه این محصول داره،چه مصرف دارویی وچه مصرف افرادی که پابه سن گذاشتن وتوان حرکتی کمتری دارن!!
من۳۸۸۵۳۷۷۰۹:۵۴:۳۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
صد برابر این مقدار رو دارن از قاچاقچی میگیرن و معدوم میکنن
ناشناس۳۸۸۵۷۷۱۱۴:۳۹:۵۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اونایی رو ک معدوم میکنن حشیش و شیشه هستش که کاربرد پزشکی ندارن
ناشناس۳۸۸۵۳۸۹۱۰:۰۲:۰۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
مسئولان محترم فعلا توان خود را جهت خروج افغانستان ها از ایران بکار بگیرید چه مجاز وغیر مجاز باید از ایران بروند
زهره باشی زاده۳۸۸۵۳۹۳۱۰:۰۴:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
گل بود به سبزه هم آراسته شد بد نیست یه سری هم تو پارکها میدان شوش وروستاها بزنید.
ناشناس۳۸۸۵۵۵۱۱۱:۵۱:۳۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اگر مواردی هم هست از عدم کیفیت وناخالصی است که چون ارزان تر است عده‌ای مجبورند.....اما نیت چیز دیگری است. با این طرز فکر افغانستان الان باید ۹۰درصد جمعیتش معتاد و پارک نشین و ......باشند......
محمد۳۸۸۵۳۹۶۱۰:۰۵:۴۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اگر تریاک مثل گذشته باشد کسی دنبال مواد صنعتی نمیره
احمد۳۸۸۵۴۰۱۱۰:۰۷:۳۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
در شرایط خشکسالی کشور وزارت جهاد کشاورزی باید سالها پیش بجای محصولات اب بر به فکر کاشت خشخاش و زعفران بود.ما نباید به بهانه مبارزه با مواد مخدر از کشت خشخاش غافل باشیم.
علی۳۸۸۵۴۱۶۱۰:۱۴:۴۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
آفرین نماینده محترم درود درود درود
فاطمه۳۸۸۵۴۱۷۱۰:۱۵:۳۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
واقعا درسته حرفشون ما به تریاک برای دارو سازی نیاز داریم چرا تو کشور خودمون تولید نکنیم واز کشورهای دیگه وارد کنیم که معلوم نیست چه تقلبهایی میشه امیدوارم که حمایت بشه این نماینده مجلس توسط همین مردم
محمد داودی۳۸۸۵۴۱۹۱۰:۱۶:۴۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
در جمیع جهات مخصوصا در صنایع دارو سازی، کشت تریاک کمک می‌کند، بنده حقیر بچه کشاورز، قاطعانه عرض میکنم، کشت تریاک مساوی با حل حداقل ۳۰ درصد مشکلات مختلف اعم از عدم وابستگی به تریاک بدرد نخور افغانستان که متاسفانه در صنایع داروئی استفاده می‌شود، صرفه جویی سالانه ۵ میلیارد دلار ارز، بهبود وضعیت کشاورزان، و.......، لذآ کشت تریاک در جمیع جهات مفید است
رضایی۳۸۸۵۴۲۱۱۰:۱۷:۱۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
دقیقاً درست میفرمایند اگر از لحاظ اعتیاد بگیم جوانان مواد صنعتی نابودشان میکنه نه تریاک باید تحت نظارت دولت کاشته بشه
Opiom۳۸۸۵۴۳۴۱۰:۲۶:۳۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
باید این قضیه بادید کارشناسی دیده بشه الان دیگر مساله اعتیاد بیشتر به سمت مواد صنعتی گرایش پیدا کرده وطیف وسیعی از مواد رو شامل میشه کشت خشخاش در مناطقی که حفاظت شده ودولت نظارت مستقیم با افراد صالح داشته باشد ایرادی ندارد
ناشناس۳۸۸۵۴۳۸۱۰:۳۰:۲۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
با سلام ای کاش تمام نمایندگان چنین دانایی و آگاهی مانند این نماینده عزیز داشتن ،از لحاظ کاشت وبرداشت تریاک به خود کفایی می‌رسیدیم، واگر سن بالاها استفاده کنند تریاک طبیعی استفاده میکنن
حسین۳۸۸۵۴۴۱۱۰:۳۱:۵۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
افرین هم ارز خارج نمیشه هم میتونیم صادر کنیم ارز اوری و اشتغال افرینی
ناشناس۳۸۸۵۴۴۵۱۰:۳۲:۳۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
فردا که این کشت ازاد شد کلی ادم سود جو سواستفاده میکنن و میرن سراغ تولید مواد مخدر رسما میشیم افغانستان ۲
ناشناس۳۸۸۵۶۵۹۱۳:۱۲:۴۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
پیشنهاد بسیار عالی هست برادر اگر هرچیزی روی قانون قواعد باشد وتحت کنترل هیچ وقت اتفاقی نمیفته چرا ما باید ارز کشککوررا بدیم تریاک اشغال افغانی بگیریم کشت تریاک تحت نظرسازمان نظام مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی هيچ مشکلی ایجاد نمیکنه
ناشناس۳۸۸۵۴۴۶۱۰:۳۳:۴۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
راست میگه . حرف حساب
علی اصغر۳۸۸۵۴۴۷۱۰:۳۴:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
با سلام جهت نیاز داروی و ان هم کنترل شده و مطمئن از کیفیت مانعی ندارد بسم الله
ناشناس۳۸۸۵۴۵۲۱۰:۳۷:۴۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود به شرفت
یوسف۳۸۸۵۴۵۴۱۰:۳۸:۲۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
با نظارت سهم کشت بین همه کشاورزان محدود و کنترل شده خیلی سودمند است
علی۳۸۸۵۴۶۱۱۰:۴۴:۲۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
ظرفیت ها ،فرهنگ ،،،ما نباید به دید بعد منفی به تریاک نگاه کنیم ،از قدیم بوده ودرتاریخ طب سنتی بوده ،بو علی سینا ...و...ودر فرهنگ لغت دهخدا هست .تریاک ضد زهر،،،و...تا زمان انبیاء وامامان،،،چیزی حرامی نیست از نظر شرعی،،،ما قبل از اینکه بگیم طرف ،جوون ،و...معتاده .بگیم چرا معتاده ویا معتاد شده ،اون مشکلی که طرف به سمت تریاک رفته مرتفع کنیم بخاطر خداوبس،،،با این وضعیت اقتصادی واقعا ظلمه که پول هنگفت بدیم بابت تریاک وارداتی وبدتر از اون پول بریزی تو جیب افغانی ،که بهمون تریاک بده ما باهاش استامنفن درست کنیم .
ناشناس۳۸۸۵۴۶۷۱۰:۴۷:۴۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
گندم برای خوردن نداریم خشخاش بکاریم؟؟؟؟
عباسپور۳۸۸۵۴۶۹۱۰:۴۸:۳۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
خوب خیلی خوب میشه البته اگه برای دارو فلان چیزها باشه ن واسه منافع خودتون اصل کشور خودمون خیلی غنی از برق وگاز واب ونفت بود معلوم نیست چیکار کردند که کمبود داریم.
ناشناس۳۸۸۵۴۷۶۱۰:۵۴:۴۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
این هم سودش تو جیب یکی دیگه میره مثل خودرو ساز ..که ده برابر قیمت میفروشن ولی اشغال تحویل مردم میدن
محمد...۳۸۸۵۴۷۷۱۰:۵۶:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
باعرض سلام بابا دمتون گرم خیلی خوبه تریاک خوب و عالی خودمون بکاریم پول برای هر اشغالهایکه افغان‌ها به ما می‌دهند ندهیم، اگر مسئولین محترم مجلس این قانون را تصویب کنند خیلی خوب میشه، و انهایکه تریاک مصرف می‌کنند دیگه نمیرون سراغ مواد صنعتی.
سیده کبرا۳۸۸۵۴۸۸۱۱:۰۵:۱۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درست گفته چیزی که توکشورموردنیازه ومیشه کشت کردچرا به افغانستان ارز بدیم تابخریم جنس نامرغوب رو.افرین به نما ینده خرم اباد.
عمید۳۸۸۵۴۹۴۱۱:۰۸:۴۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بله درود بر این نماینده مجلس ما برای دارو سازی احتیاج داریم و داریم جیب کشورهای افغانستان راپر از پول میکنید .
فرهاد۳۸۸۵۴۹۵۱۱:۰۹:۳۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود بر شرفت موفق باشی
ناشناس۳۸۸۵۴۹۸۱۱:۱۰:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اصلا هم منفعت در کار نیست؟؟
الماس۳۸۸۵۵۰۲۱۱:۱۱:۵۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
آقای سپهوند این فرمایش را در خبرگزاری کرده نه مجلس البته فکر خوبی است ولی کسانی که کاسبان مواد مخدر هستند بعید است اجازه بدهند.
انورورکاتی بلوچستان۳۸۸۵۵۰۷۱۱:۱۶:۵۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
ای کاش همه نماینده ها بفکر کشور مردم بودند بلوچستان پنهانی کاشتن اندازه مصرف خودشون بهترین بالاترین کیفیت تریاک برداشت شد ولی از ترس دلال ها با کمترین قیمت از کشاورزا بردن
ناشناس۳۸۸۵۵۲۳۱۱:۳۱:۴۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
باسلام .موادی که از قاچاقچی ها گرفته میشه آنقدر بی کیفیت است که حتی بدرد امحا هم نمی خوره. فکر جالب است ولی به شرط اینکه اول یک قانون مدون نوشته شده و تمام جوانب کار در نظرگرفته بشه .دوم اینکه نظارت کامل انجام بشه .اگه درست عمل بشه حتی میشه روی صادرات هم برنامه ریزی کرد.
احمد۳۸۸۵۵۲۷۱۱:۳۴:۵۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سلام به نماینده باسواد خیلی خوب صحبت را بیان فرموده کشت تریاگ در ایران خیلی خوب است وهر چیز که آزاد باشه کسی مصرف نمیکند حتی مصرف کند از تولید به مصرف دارد ومواد صنعتی که استفاده نمی کند .
حمید۳۸۸۵۵۲۹۱۱:۳۵:۴۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود بر اندیشه پویا و منطقی این نماینده کاش نماینده های دیگر شجاعت و غیرت این بزرگوار داشتن. متاسفانه از ابتدای انقلاب با این همه هزینه سنگین نتوانستیم ورود غیر قانونی تریاک به کشور را کنترل کنیم بهترین فرزندان ایران را در مبارزه از دست دادیم. اما در حال حاضر با گران شدن تریاک مواد صنعتی دارد در کشور فاجعه به بار می آورد. علاوه بر نیاز دارویی کشور بخش بزرگی از افراد باسن بالا درگیر هستند اینکه فکری نمی شود .یا نشان از قدرت مافیای قاچاق مواد مخدر است .یا عدم دلسوزی نسبت به بخش بزرگی از جامعه. با کشت داخلی چندین برابر جلوی هزینه ها گرفته و سودی هم به بخشی از جامعه می‌رسد.
ناشناس۳۸۸۵۵۴۲۱۱:۴۶:۱۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بجای این حرف‌ها دنبال حل مشکل قطعی برق باشید این همه صادرات به افغانستان داریم حالا 600تن تریاک به قیمت واقعی واردات چقدر هزینه داره؟
یوسفی۳۸۸۵۵۴۶۱۱:۴۹:۲۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
نیازی به مجوز نیست همین الان تو غرب کشور سه ساله داره کشت میشه کسی هم صداش در نمیاد خوبه دیگه به جا گندم تریاک بکارن جوان ها بدبخت بشن .
ناشناس۳۸۸۵۵۵۴۱۱:۵۲:۴۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
هم برای دارو وهم برای کشیدن ومصرف کردن چند درصد مردم ایران معتاد به تریاک هستند .
باسلام۳۸۸۵۵۶۵۱۲:۰۱:۰۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
کشت جهت مصارف دارویی و افراد بالای ۵۵ یا ۶۰ سال سهمیه بندی وکنترل شده وفقط کشت توسط جهادکشاورزی باشد.بسیارسنجیده است. انشاا....بزودی شاهد آن باشيم......
ناشناس۳۸۸۵۵۷۵۱۲:۰۴:۲۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
حرف حساب جواب ندارد
جمشید۳۸۸۵۵۷۷۱۲:۰۴:۳۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اگه اینقدر مصارف دارویی دارد ، چرا داخل کشورمون تولید نکنیم، ضمن اینکه تولید مازاد رو هم صادر می کنیم.
مهدی۳۸۸۵۵۸۱۱۲:۰۷:۰۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
خشخاش به آب و هوای مدیترانه ای نیاز داره در مناطق اروپا خشخاش کیفیت نداره شیره آن مورفین نداره بهترین آب و هوا ایران و افغانستان داره شیره تریاک مورفین تبایین کدیین و نوسکاپین داره که داروهای ضد عفونت و قلب و مغز و مخصوص جراحی از اون بدست میاد کسانی که سررشته ندارند بیخودی نگن که نباید کشت بشه الان ترکیه یکی از استان خود را اختصاص به کشت داده
قاسم۳۸۸۵۵۸۳۱۲:۰۸:۵۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
پس اول اداره ستاد مبارزه با مواد مخدر و تعطیل کنید بعدش تو مرحله سوم سبد کالا تریاک هم لحاظ کنید چون جناب نماینده فرمودن جوان‌ها دیگه رفتن دنبال مواد صنعتی
علی۳۸۸۵۵۸۴۱۲:۰۹:۱۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
باید در ایران کشت شود . با این کار جلو استفاده از مواد صنعتی گرفته میشود .
کشاورز۳۸۸۵۵۸۵۱۲:۰۹:۴۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
تنها مشکل رفع بی آبی در کشور بدون کوچکترین هزینه کاشت خشخاش است به شرطی که کشاورزان در تابستان حق کشت نداشته باشند
ناشناس۳۸۸۵۵۸۷۱۲:۱۱:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بهترین،دارو را کشورهای اروپایی دارن و هیچ کدومشون هم تریاک نمیکارند
ناشناس۳۸۸۵۵۹۳۱۲:۲۲:۵۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سلام در دهه پنجاه منطقه ما زیر نظر دولت کشت می شد در منطقه ده نفر معتاد نبود ومواد فروش هم نبود مواد سالم جامعه سالم و قاچاقچی هم کم
بهار۳۸۸۵۶۰۱۱۲:۳۲:۴۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
استفاده مفید از انفال که همان آب و خاک باشد بسیار کار پسندیده ای است و چه بهتر که برای درمان و داروهای مورد نیاز مملکت کشت شود.
ناشناس۳۸۸۵۶۰۲۱۲:۳۲:۴۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
آفرین کا رخوبیه که نخریم از افقانستان
سمیه موسوی۳۸۸۵۶۰۴۱۲:۳۳:۱۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
لعنت به کسایی که کلا وارد می کنند. و صنعتی و چ سنتی. واقعا. آه ما مادرها. دنبالتون فکر درمان جوانا باشین
ناشتاس۳۸۸۵۶۰۵۱۲:۳۳:۵۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
واقعن درست گفته هم جنس افقانستان نمیخریم هم داروی سالم ب مردم میدن هم بهتره تا برن دنبال مواد صنعتی جوانها نابود بشن یک سری سن بالها حداقل مواد سالم استفاده میکنن
حسن۳۸۸۵۶۰۶۱۲:۳۵:۵۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
دمت گرم و سرت خوش باد .نماینده واقعی یعنی همین .شجاعت میخواد .احسنت
من۳۸۸۵۶۱۲۱۲:۴۰:۳۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
برای مصرف داروسازی و نیاز معتادین مسن فکر خوبیه.لایک داری
امیر۳۸۸۵۶۱۴۱۲:۴۰:۴۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درست میگه باید تریاک بیشتر بشه تا مواد دیگه تو بازار مصرف کننده هم نداشته باشه افراد سن بالا اصلا توان ترک ندارن
ما۳۸۸۵۶۱۵۱۲:۴۱:۲۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
تریاک از مشروبات الکلی و مواد مخدر صنعتی بهتره. اقلا فقط جسم جوانان تحلیل می شود نه عقلشان
حسین۳۸۸۵۶۱۸۱۲:۴۵:۲۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
الان در زاهدان تریاک کشت خانگی فراوان هستش ولی کسی محتاد نیست
ستاربصیری۳۸۸۵۶۳۱۱۲:۵۶:۴۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
افرین درود برشرفتان این فکرخوبیه ..
مجید۳۸۸۵۶۳۲۱۲:۵۶:۴۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سلام درود به رضا سپهوندکه جرات کرد با مافیای مواد مخدر در بیفته
ناشناس۳۸۸۵۶۳۴۱۲:۵۸:۲۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
این نمایندگان کار مهمتری ندارن ...
محمد۳۸۸۵۶۳۸۱۳:۰۰:۰۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اینکاربایدهمان ۴۰سال پیش صورت می‌گرفت بهرحال تریاک فقط مسئله اعتیاد نیست از گذشته های دور مشتقات تریاک استفاده های درمانی زیادی داشته وداردوممنوعیت کاشت مطلق آن منطقی نیست نماینده محترم به نکته خوبی انگشت گذاشته اند
ناشناس۳۸۸۵۶۳۹۱۳:۰۱:۱۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود به شرفت نماینده محترم حرف درست را خودت زدی شیر مرد باید تو مملکت خودمون کشت بشه هم برای تهیه داروی خالص هم مصرف مسن ها. هم دیگه کسی دنبال مواد. صنعتی نمیره بخدا تریاک سالم برا 50 سال به بالا دارو حساب میشه کشت شد خبر بدید من مشتری ثابت هستم
ناشناس۳۸۸۵۶۴۲۱۳:۰۵:۳۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود بر نماینده فهیم
علی۳۸۸۵۶۴۷۱۳:۰۷:۳۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
امیر کبیر در مقطعی برای جبران هزینه های دولت اقدام به کشت تریاک بصورت پنهانی کرد.
بیژن۳۸۸۵۶۵۲۱۳:۱۰:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
حرفت عالی بود. اگه تریاک باشه کسی سراغ مواد صنعتی نمیره.
علی۳۸۸۵۶۵۵۱۳:۱۱:۰۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
هر کالایی که مصرف کننده دارد ، فروشنده هم دارد چنانچه شما نیاز مصرف کننده را تامین نکنید دیگران این کار را خواهند کرد و چون نظارتی بر دیگران نیست تبعات ومشکلات دامنگیر ما یعنی دولت است .
جواد۳۸۸۵۶۶۱۱۳:۱۳:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
تنها برای داروست؟
علی۳۸۸۵۶۶۵۱۳:۱۷:۳۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
چقدر به فکر مردم هستن . و چقدر افرادی داریم که از سخنان گهربار این نماینده دانا خوشحال شدن.
مسعود ارخی۳۸۸۵۶۶۶۱۳:۱۸:۱۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود خدا پدرت رابیامرزه دلاور‌مردلور ولی مواظب خودت باش
ف۳۸۸۵۶۶۷۱۳:۲۰:۱۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
احسنت
زهرا۳۸۸۵۶۶۸۱۳:۲۱:۰۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
خیلی خیلی پیشنهادخوب ودرستیه ایشالاکه عملی بشه
علی۳۸۸۵۶۷۸۱۳:۲۵:۰۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
خیلی عالی میتونه ارزآوری داشته باشه اشتغال هم ایجادکنه
عبدلله۳۸۸۵۶۸۶۱۳:۳۰:۴۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اگر واقع بین باشیم با مدیریت صحیح همچین محصول دارویی در کشور خودمان کشت میشود و دست مافیا کوتاه و ارض از مملکت خارج نمیشود و یک دغدغه عظیم و هزینه های بسیار سنگین از دوش دولت برداشته خواهد شد
رمضانی۳۸۸۵۶۸۷۱۳:۳۰:۴۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
احسنت بر نماینده ولائی شیر مادر و نان پدر حلالت دلاور
حسین۳۸۸۵۶۹۰۱۳:۳۳:۲۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اینکه باارزش است هرتولیدیکه کار آفرینی وارز آوری دارد باید سریعا شروع کرد تحت نظارت مبارک است ولی به بالای ۶۰ سال ها بدهید اینهمه دارو فشار وقند وغیره نخورند بزار زندگی کننده
ناشناس۳۸۸۵۶۹۳۱۳:۳۴:۵۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درحال حاضر آمریکا جلوی صادرات نفت داره میگیره چه تجارتی پرسودتر از تریاک کشت کنید با نظارت دولت بالای 50سالم اونایی که معتادان رو حواله مصرف بدید اونایی که مریضا با تجویض دکتر وحواله ماه به ماه اندازه مصرفشون بدید جوانها رو هم بفکر ترکشون باشید امکانات در اختیارشون بزارید از لحاظ درآمدی هم همایتشون کنید دیگه نرن دنبالش
سیروس۳۸۸۵۶۹۴۱۳:۳۷:۰۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود بر شرفت چی پول‌های کلانی از جیب ملت بدبخت ایران تو جیب کشور همسایه ریخته می‌شود حرف حق را زدی درد دل ما همین است
صمی۳۸۸۵۶۹۸۱۳:۳۹:۰۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
واقعااااااااا دمت گرم،، گفتنش درمجلس هم کمتراز کاشت نیست منطقه ما که خیلی عالی میشه، فقط،،خبربده
رضا۳۸۸۵۷۰۷۱۳:۴۴:۳۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
منم موافقم کشت بشه بهتره قددیما. بزرگترها میگن تو کشورمون اثر جاها کشت میشد نه اینقدر مریضیهای عجیب غریب داشتیم نه معتاد میگفت محله بزرگی داشتیم یه دونه پیرزن فقط مصرف میکرد داداش هرچیزی که زیاد باشه کسی دنبالش نمیره هرچیزی که کم باشه وسختگیری بشه جوونها بیشتر دنبالش میرن الان اکثر جوونا به دنبال مواد صنعتی میرن واین یعنی مرگ؛؛؛؛؛؛؛;؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛
مهرداد۳۸۸۵۷۱۰۱۳:۴۸:۰۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
تریاک کوپنی برای افراد بالای ۵۵ سال با تایید پزشک بدهند.اگر کسی تخلف کرد برخورد شدید کنید.کسی نمیگه به جوانان تریاک بدین که شیشه نشکن.بلکه اینهمه سرپرست خانوار را پوشش دهید که عروس و داماد دارند
هموطن۳۸۸۵۷۱۱۱۳:۴۸:۴۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
باسلام.درحقیقت.این.نماینده.محترم.درست.گفته.اگراین.کارازهرنظربه صرفه است.دیگه.نه درگیری.مرزی داریم.نه شهادت.نیروی.جوان کشوری.درراه قاچاق داریم.نه قاچاقچی مصلح داریم.نه ضرر.ارزضی داریم.پیشنهادبسیار.بجایی است
احمدی۳۸۸۵۷۱۹۱۳:۵۳:۳۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
ایکاش باعینک علمی وپزشکی به این مهم نگاه کنند ،موادهایی که صنعتی هست ودر دسترس مردم مصرف کننده هست بسیار خطرناک تراست
ناشناس۳۸۸۵۷۲۰۱۳:۵۶:۰۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
واقعیت جامعه و حقیقت جاری همینه. .این که داخل کشت بشه حداقل سالم هست واسه دارو ...
ناشناس۳۸۸۵۷۲۱۱۳:۵۶:۵۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درست میگه .
عبدالله۳۸۸۵۷۲۷۱۴:۰۵:۵۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سلام ، همه بدرستی نظر دادن و کار اون نماینده بسیار درست است ،
پارسا۳۸۸۵۷۳۰۱۴:۱۰:۰۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
خدا طول عمر به این نماینده عزیز بده
پارسا۳۸۸۵۷۳۲۱۴:۱۱:۲۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
دمت گرم نماینده محترم
ناشناس۳۸۸۵۷۳۶۱۴:۱۲:۰۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
ابوذر زمانه ایران نماینده خرم آباد است که واقعیت های جامعه مانند ابوذر صدر اسلام با صدای بلند و رسا به مقامات گوش زد کردند درود بر شرفت شما نماینده خرم آباد جانم فدایی اسلام
اکبر نقدی،۳۸۸۵۷۴۵۱۴:۲۴:۱۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
واقعا دمت گرم غیر از مصرف، بی کیفت دارویی مصرف کننده ماهم پول میده اشغال مصرف میکنه دهتا، درد دیگه هم میگیره خسته نباشی نماینده حقیقت گو ونترس افغانستان آب وررو مردم ما بسته
دوست حق۳۸۸۵۷۴۷۱۴:۲۵:۲۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بخدا بهتر متادون که جوانهای مارا کبد شونو خراب میکنه
کوهکن۳۸۸۵۷۴۹۱۴:۲۶:۲۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درودبرشرفت.کاش همه مثل توبودند دمت گرم.......
ناشناس۳۸۸۵۷۵۶۱۴:۳۳:۱۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
با کاشت خشخاش و در اختیار قراردادن به افراد بالای ۶۰ سال چه ایرادی داره
جلال۳۸۸۵۷۶۱۱۴:۳۴:۳۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
کا ردرست. حرفی. ندا ره
ناشناس۳۸۸۵۷۶۳۱۴:۳۶:۳۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بسیار عالی،خدا پدرومادرت رو بیامرزه،حرف درست وحساب،نماینده با شرف پاینده باشی
ناشناس۳۸۸۵۷۶۶۱۴:۳۷:۰۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
فکرخوبیه
نادر۳۸۸۵۷۶۸۱۴:۳۷:۱۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درودبرنماینده محترم و دلسوز
بسیجی۳۸۸۵۷۷۳۱۴:۴۰:۴۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
با سلام با آزاد کردن تریاک 1 میشود تجارت کرد 2 قاچاقچیان دست از حمل و نقل بر میدارن 3 این همه جوان پشت میله های زندان نیستند4 وقتی جنسی قاچاق نیست جوانها دنبالش نمیروند5 مصرف کننده اشغال نمی‌کشد که چند تا مریضی دیگر بگیرد6 مصرف کننده تریاک را میشود به آسانی ترک داد مواد صنعتی را چگونه ترک میدهید که بدنشان کرم میزند
عبدالرضا کیانی۳۸۸۵۷۷۸۱۴:۴۱:۲۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود به جناب سپهوند‌طرح بسیار عالی است.حاشیه نشینی شهرها و مهاجرت پنجاه درصد بیکاری رفع میشه .وضع کشاورز خوب میشه .امراض باداروی بی کیفیت و استفاده تریاک ناخالصی برای افراد مصرف کننده وده ها مزیت دیگر ارزشمند دارد.
sechel۳۸۸۵۷۸۰۱۴:۴۲:۳۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
با تشکر از شما نماینده ی فهیم
ناشناس۳۸۸۵۷۸۶۱۴:۴۷:۰۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
نظر ایشان کاملاً درسته اگه مسئله اعتیاده مردم ازراه دیگه دارن تهیه میکنن اونم ناخالص تازه کلی ارزم از کشور داره خارج میشه دست دلالان هم ازبازارکوتاه میشه وکلی ارز آوری هم داریم این یک راهکاردرسته
خودم۳۸۸۵۷۹۰۱۴:۵۲:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
با سلام ایران (وزارت بهداشت )مجوز بین المللی کشت خشخاش برای تولید دارو را دارد
علی۳۸۸۵۷۹۲۱۴:۵۲:۳۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود به شرفت ما از این نماینده های دلسوز کم داریم خدا پشت و پناهت
اکبر۳۸۸۵۷۹۷۱۴:۵۷:۰۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
دورود برفکر پر سودت
ناشناس۳۸۸۵۸۰۶۱۵:۰۸:۲۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
جان عشق است. کارخانه مشروب سازی هم راه بندازین. اونم قاچاقی میاد
ناشناس۳۸۸۵۸۰۷۱۵:۰۹:۱۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
پناه بر خدا !
.....۳۸۸۵۸۰۹۱۵:۱۰:۲۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
همان بهتر که دارویی که با تریاک درست میشه نباشه میخوان ایران از این هم خراب تر کنن باید مجوز دارویی که با تریاک درست میشه قطع کنن چون تریاک اعتیاد داره دارو هم ممکنه اعتیاد بیاره.
ناشناس۳۸۸۵۸۱۷۱۵:۱۸:۴۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بسیار عالی
.....۳۸۸۵۸۲۰۱۵:۲۰:۲۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
میگن هندیا از گیاه یونجه برای ترک تریاک استفاده میکنن که خیلی بد مزه است ولی شاید با ینجه اینجا فرق میکنه نمیدانم .مقدار مصرفش هم باید فهمید.اصلا همین یونجه است یا به چیز دیگه میگن.یا یک گیاه است.
محسن۳۸۸۵۸۳۷۱۵:۳۳:۴۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اگه آزاد بشه ریشه ای مشکل قاچاق حل میشه نه مرزها نا امن میشه نه کلی شهید میدیم
پیمان۳۸۸۵۸۴۵۱۵:۳۹:۰۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
دمت گرم فقط خودت
حسن انگیزه۳۸۸۵۸۴۶۱۵:۳۹:۰۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
احسنت به این نماینده که دیدگاهش همگانیه
ناشناس۳۸۸۵۸۵۱۱۵:۴۱:۵۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بنده به عنوان مطلع فنی گیاه خشخاش در موقعیت فعلی که باکمبود آب در کشور مواجه هستیم بهترین زراعت برای مناطق نیمه خشک می باشد وکالت یک هکتار تولیدات ده برابر سایر محصولات توجیه اقتصادی دارد
ناشناس۳۸۸۵۸۵۳۱۵:۴۳:۴۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
واقعا دورست میگن اقای نماینده چرا در داخل تولید نشه که این همه تریاک نامرغوب قاچاق وارد کشور نشه این همه انسان کشته نشن
حسن۳۸۸۵۸۶۸۱۶:۰۰:۰۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
از اول که همه را به دام اعتیاد انداختید پس بگذارید آدمهایی که ۵۰سال به بالا و درمعرض بیماری که فقط همان تریاک دارویی میباشد داده شود چون خود من که به چند پزشک مراجعه کردم می‌فرماید بهتر است مصرف را قطع نکنی چون ریه شما به این ماده تریاک عادت کرده است تا استفاده نکنم آبریزش شدید دارم ودیگر از قرص خسته شدم پس بگذارید هم نیروی انتظامی که در مبارزه با اشرار هم کشته ندهیم وپول این را به جیب خود دولت برود نه به جیب افغانستانی که مردم سیستان را از آب محروم کرده است را ادب کنیم و از گرانی هم که دست و پای ما را بسته است خواهشن این کشت را بخاطر بیماران لا اقل انجام شود نمایندگان بقیه مثل این نماینده دلسوز و شجاع باشید نه فقط لوایحی که به ضرر سفره ملت باشد را تصویب میکنید مثل حمایت از تولید و مبارزه با واردات کالا که همه این ها کمر مردم را که منجر به گرانی کالاها شده است مردم به شما رای می‌دهند که از مردم حمایت کنید نه از ثروتمندان از خدا بترسید
احمد نظری۳۸۸۵۸۷۸۱۶:۰۵:۰۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
افرادی که فقط بلدن کلا مخالفت کنند آیا از انواع مواد مخدر صنعتی که خیلی خیلی از تریاک ارزان تر هستند خبر دارید بعضی از این مواد حتی با یک مورد مصرف احتمال از بین رفتن خود و اطرافیان خبر دارید.
کامران۳۸۸۵۸۸۸۱۶:۱۳:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
صد درصد درست میگه..کشت با نظارت...هم گیاه کم مصرفیه در خصوص آب و هم به شدت ضد آفت که باعث میشه کم سم و کود بزنن به محصولات کشاورزی
ناشناس۳۸۸۵۹۰۰۱۶:۲۹:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود برنماینده محترم که طرح جامع فرمایش کردند اگر با برنامه انجام شود هم ریشه موادصنعتی ضعیف می شه وهم جلوی خروج ارز گرفته وهم درصنعت دارو پیشرفت وریشه افراد فاسد وفرصت طلب خشکیده ومصرف ومحتاجان واقعی از شر مواد خطرناک نجات واثرات مثبت درجامعه حاکم خواهدشد انشاالله بااصول کار انجام وخروجی مثبت حاصل شود خدا کمک کند درست خواهد شد
فرامرز۳۸۸۵۹۰۲۱۶:۳۰:۵۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بنده بیماری دارم تمام داروهای مصرفی از تریاک ساخته شده و خیلی خوب در درمان بیماری ام موثر بوده و خدا رو شاکرم . از مسولین عزیز کشورم درخواست دارم کشت خشخاش را آزاد کنند تا کمبود دارو نداشته باشیم و جوانان و میانسال ها به سمت صنعتی نروند
ی ایرانی۳۸۸۵۹۰۵۱۶:۳۳:۱۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اونهایی که فکر میکنن جوان ایرانی قرار است معتاد شود خبر ندارن که سن استفاده از متادون شیشه وسورچه که جای هرویین اومده رسیده به ۱۲،۱۳،ساله ها آره اگه کشت بشه و با خود تریاک به داد معتادهای جوان نه بالای ۵۰یا۶۰سال برسن چه اشکالی داره .
ناشناس۳۸۸۵۹۰۸۱۶:۳۴:۱۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
از افغانستان تریاک مرغوب خالص وارد نمیشود همه مواد هستند بنام تریاک مدت زمانی دارند
م.ر۳۸۸۵۹۱۶۱۶:۳۹:۱۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سلام این کار بایستی خیلی زودتر شروع می‌شد خدا پدر و مادرتان را بیاموزد آمین
جعفر رشیدی۳۸۸۵۹۲۲۱۶:۴۸:۵۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
کاملا درست میگه چرا این همه دلار رو به افغانها بدیم خوب بذارید کشاورزی خودمون تولید کنند هم برای داروسازی و هم مصرف اونی که نیاز داره
شهروند۳۸۸۵۹۳۴۱۷:۰۲:۱۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اکثرأ مطمئن باشید با پیشنهاد نماینده محترم و دلسوز هم برای جلوگیری از خارج شدن ارز برای تریاک دست کاری شده و بی کیفیت و هم بهر ه مندی بخش بهداشت ودرمان از کشت تولید محصول سالم و کنترل شده بسیار خوب و مورد نیاز برای تهیه دارو و بیماران بسیار لازم و به صرفه و مفید پزشکی میباشد ،و پیشنهاد نما ینده محترم مجلس شوراي اسلامي بسیار درست و مسئولانه و مفید و مورد نیاز کشور میباشد.
چگینی۳۸۸۵۹۳۷۱۷:۰۶:۰۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
چرا ما برای داروسازی تریاک واردمیکنیم وکشاورزی خودمان را نابودکردیم
رضا۳۸۸۵۹۳۹۱۷:۰۶:۳۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
همین الان مواد مخدر تو هر روستایی پیدا میشه .
ناشناس۳۸۸۵۹۴۱۱۷:۰۷:۵۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
این صحبت ها نشان از عوام گرایی این نماینده است لرستان بهترین انجیر کشور را دارد فکری به حالش نکردند مردم در حال قطع درخت های انجیر وکشت خشخاش به جای آن هستند حالا به جای پاسخگویی اومده داره از این کار حمایت میکنه.ما این همه شهید در راه مبارزه با مواد مخدر دادیم .این همه کسانی که بخاطر مواد مخدر در حال تحمل حبس های طولانی مدت هستند این نماینده با این صحبت ها قانون و قوه قضاییه را هم زیر سوال برده .
ناشناس۳۸۸۵۹۴۶۱۷:۱۲:۲۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
یک مقدار دارو سازی میخاد اونم پیدا میکنن،و داروسازی همش از خشخاش نیست،کلینیک ها هم از دستگیری قاچاق براشون کافی،،،یک سری هم که متادون میخورن،باز متجاهر نشن،کار زندگی و خانواده دار و قربانی سوداگران نیستند خوبه،،ولی خشخاش کاشتن یعنی آلودگی
حمید۳۸۸۵۹۴۷۱۷:۱۳:۰۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود به این نماینده محترم با تمام قدرت با تمام توان از این اقدام حمایت می‌کنم یه چیز واقعیتیه برای چی این همه ارز از این مملکت بره بیرون همینو جلوشو بگیرین واقعاً یک سرمایه ملی که داخل مملکت می‌توان هزینه کرد درود بر تو ای نماینده ملت
حمید۳۸۸۵۹۵۳۱۷:۱۷:۰۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سلام بر این نماینده محترم که واقعیت را گفته
کاظم۳۸۸۵۹۵۴۱۷:۱۷:۱۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اگر کشت شود و مصرف داخلی تحت کنترل باشه خوبه اما عده ای که مخالف هستن از جمله دولت ها.
محمد اصفهان۳۸۸۵۹۶۵۱۷:۲۴:۱۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
عالی به شرط ابن که تریاک با کیفیت کشت. هم برای دارو و هم صادر به کشورهای دیگر جهت مصرف دارویی. اگر در کشور تریاک کشت شود .دیگر کسی به دنبال مصرف مواد صنعتی نخواهد رفت‌. و سود کشت تریاک به جیب کشاورز برود.
ناشناس۳۸۸۵۹۷۵۱۷:۴۲:۴۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درود به شرفت نماینده لر تبار باید حمایت بشی.
عباس۳۸۸۵۹۷۷۱۷:۴۳:۲۱ ۱۴۰۴/۲/۲۲
با یک برنامه ریزی صحیح وقانون مدون وبااصل نظارت وبصورت کنترل شده فکر وکار بسیار عاقلانه‌ای است.
شمس الدین۳۸۸۵۹۸۴۱۷:۵۰:۰۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
احسنت نماینده محترم خرم آباد
سجادخ۳۸۸۵۹۹۵۱۸:۰۷:۴۳ ۱۴۰۴/۲/۲۲
درودبرنماینده خرم‌ اباد
بهار۳۸۸۶۰۰۳۱۸:۱۸:۵۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
به عنوان یک روانشناس .باور کنید تریاک جزو مواد مخدر به حساب نمی اید و البته در مصارف دارویی هست و به عنوان دارویی بسیار موثر در درمان بیماریهای اعصاب است حتی.برای کسانیکه بیماری قند دارد بسیار خوب است..موادی مثل هرویین و شیشه مواد صنعتی خطرناک توهم زا و از بین برنده روح و جسم است .چرا جلوی مواد صنعتی را نگرفتید .
ناشناس۳۸۸۶۰۲۷۱۸:۴۷:۳۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
بالاخره مریضی مال همه هست،مورفین یکی ازواجبات بیمار بستری و اطاق عمل هست ،ولی بجای مورفینی که بیمارو آروم کنه دارویی نزریق میکنن که آروم نمیشه هیچ بدتر عصبی میشه وروح وروان بقیه بیمارها و دکتروپرستارهم بهم میریزن.کشت ازواجبات هست.
حمید موسی۳۸۸۶۰۴۶۱۹:۱۱:۰۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
خیلی هم خوب جای پیاز خشخاش می‌کاریم
مهدی۳۸۸۶۰۵۶۱۹:۳۷:۱۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
باسلام تریاک یک داروی هست برای انسانهای پنجاه سال به بالا بایدکشت بشه سپاس نماینده محترم روشن فکرکردم درفکرجامعه هستی دمت گرم
حمید بخشنده۳۸۸۶۰۵۹۱۹:۴۳:۱۷ ۱۴۰۴/۲/۲۲
مگر در گذشته که در وطن تولید می‌شود مردم همه معتاد بودن برای افراد بالای ۶۰ سال به تشخیص دکتر مقدار معین از داروخانه میگرفتن نه دیگر فروشنده بود نه قاچاقچی این همه هم انواع جنس صنعتی نبود تعداد معتادها هم این مقدار نبود و این همه ارز هم از مملکت خارج نمود حالا یکی یه پیشنهاد داد زیاد خودتان رو ناراحت نکنید
ناشناس۳۸۸۶۰۶۶۱۹:۵۳:۴۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
زنده باد نماینده شجاع
سعید۳۸۸۶۰۶۸۱۹:۵۴:۴۰ ۱۴۰۴/۲/۲۲
امیدوارم محقق شود
ناشناس۳۸۸۶۰۷۱۱۹:۵۷:۲۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
حرف حق جواب ندارد
ناشناس۳۸۸۶۰۹۲۲۰:۲۴:۲۹ ۱۴۰۴/۲/۲۲
من هم با نظر نماینده با فهم مجلس موافقیم حداقل برای‌ تولید داروی خودمان کشت کنیم‌ من خودم مصرف کننده هستم جنس ناخالص را با قیمت بالا باید تهیه کنیم هنوز منتشون را هم باید تحمل کنیم
رضا۳۸۸۶۱۰۴۲۰:۴۳:۱۴ ۱۴۰۴/۲/۲۲
چیزی که خدا آفریده قطعا و حتما در آن حکمتی بوده ، الان میگویند شرکت های دارو سازی ازش استفاده میکنند ، صد سال قبل چی ؟؟ نیاز برخی بیماران صعب العلاج هست،اینو خدا آفریده کسی را نباید محروم کرد ، باید روشنگری کرد و عواقب و مضرات آنرا هم بیان کرد ،پزشکان معمولا برای سن بالا تایید میکنند ،چون بدن در سن بالا کم میاره
فرهاد۳۸۸۶۱۳۴۲۱:۱۴:۵۲ ۱۴۰۴/۲/۲۲
سلام و عرض ادب والله خوبه توی این بیکاری افغان خشخاش میارن ایران ما بگذاریم خوبه افغانی ها نوع مرغوب میارن نوع گل سفید وقرمز
محمد۳۸۸۶۱۴۱۲۱:۲۵:۰۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
اگر کاشت خشخاش جدی کنترل شود عالی است ۶۰۰ تن واردات ارز کمر شکنی است
امروگ۳۸۸۶۱۸۲۲۲:۱۶:۴۵ ۱۴۰۴/۲/۲۲
آفرین حرف حق گفتی دلاور
ملا احمد۳۸۸۶۲۸۶۲۳:۴۴:۳۶ ۱۴۰۴/۲/۲۲
لطفاً کشت کنید سریعتر کشت کنید،نجاتمون بدین
ناشناس۳۸۸۶۳۰۷۲۳:۵۷:۰۸ ۱۴۰۴/۲/۲۲
خیلی از مشکلات کشور حل می‌شود مهمترینش امنیت در شرق و مرزهای شرقی کشور است چون دیگر قاچاقی صورت نخواهد گرفت و جوانان مردم اونجا سرباز و... پرپر نمی‌شود.
امیرحسین۳۸۸۶۳۱۴۰۰:۰۱:۴۲ ۱۴۰۴/۲/۲۳
سلام آفرین به این نماینده توانا ومدیرومدبراین کارنیاز به کارشناسی بیشتری دارد
کریم۳۸۸۶۳۳۳۰۰:۲۴:۵۱ ۱۴۰۴/۲/۲۳
اگر این تصویب بشه هم در ارز کشور صرفه جویی میشه هم صادرات با افتخار شروع میکنیم هم که قیمت ارزان میشه از صنعتی به سنتی پیش میریم و امنیت جامعه بالاتر میره درود به شرف این نماینده واقعا هوشمندانه هستش ممنون از این نماینده
علی۳۸۸۶۳۳۷۰۰:۲۷:۳۱ ۱۴۰۴/۲/۲۳
آفرین به این نماینده واقعااگه مجوزبدندبراکشت خشخاش اینهمه پول ازکشورخارج نمبشه
بابک۳۸۸۶۳۴۳۰۰:۳۲:۵۰ ۱۴۰۴/۲/۲۳
ضمن احترام تمام به نظرات کل عزیزانم در بالای این صفحه و ضمن تشکر خالصانه از پیشنهاد. این نماینده محترم مردم وقتی که تو مراکز ترک اعتیاد که حداقل تو هر شهرستان کوچک یکی دو تا مرکز داریم شربت اوپیوم یا همون شربت تریاک رو در اختیار مصرف کننده ها قرار میدن و دقیقا هم معلوم نیست که ماده اولیه اش چیه بنظرتون همون خود تریاک طبیعی رو که عوارض کمتری هم داره و مطمئن هم هست در اختیار مصرف کننده ها بزارن بهتر نیست ....
سعید نارویی از حصارویه زاهدان۳۸۸۶۳۹۳۰۱:۳۳:۱۰ ۱۴۰۴/۲/۲۳
اگه دولت اجازه کشت بده تریاک خالص و با مورفین سالم می تونیم تولید کنیم و کمکی هم به صنعت دارو سازی میشه و هم کمکی به ادام های مسن که مثل دارو مصرف کنند و هم کشاورز یه فایده‌ای بکنه و هم توی این تحریم ها یه درصد بره توی خزانه دولت
قلمراد۳۸۸۶۳۹۸۰۱:۴۶:۴۵ ۱۴۰۴/۲/۲۳
باسلام اصولا انسان ازهرچیزی که منع بشه بیشتربطرفش گرایش داره.یه زمانی ویدئو ممنوع بود همه هجوم میبردن دزدکی یه فیلم هندی ببینن اماوقتی آزادشدیکباره ازچشم همه افتاد.خشخاش هم همینه آزادبشه هم منابع کشوربیخودی هدرنمیره هم اینهمه شهیدوجانباز نمیدیم برای مبارزه هم ...حتی صادراتش میتونه ارزآوری هم داشته باشه.
ازاد۳۸۸۶۴۳۹۰۴:۴۰:۰۹ ۱۴۰۴/۲/۲۳
دولت باید کشت خشخاش را آزاد کنند ودولت باید کمک وحمایت کنداز کشاورزان هم نیاز دارویی کشور تامین میشود همین مواد دست ساز اشغال افغانستانی وارد کشور نمیشود .
رضا۳۸۸۶۴۴۶۰۴:۵۷:۳۵ ۱۴۰۴/۲/۲۳
اگه واقعا برای دارو سازی باشه ایده بسیاری عالی هست......تولید داخلی تمیز بهداشتی .... بدون مواد روان گردان ....
حسن۳۸۸۶۴۴۷۰۴:۵۷:۴۰ ۱۴۰۴/۲/۲۳
دولت باید مجوز کشت را به کشاورزان بدهد واز آنها خریداری کند این مواد از قدیم بوده چون برای دارو سازی ودرمان استفاده میشده ...هم جوانهای نظامی ما شهید نمی‌شوند ودست قاچاقچیان کوتاه میشود ودیگر نیازی نیست ارز کشور را برای واردات تریاک هزینه کنند واز هزینه های کشور کاسته می‌شود
ناشناس۳۸۸۶۵۲۱۰۷:۳۷:۰۴ ۱۴۰۴/۲/۲۳
فکر خوبی هست البته با مدیریت
ناشناس۳۸۸۶۶۲۹۰۸:۵۵:۴۷ ۱۴۰۴/۲/۲۳
زیرنظر اداره مبارزه بامواد مخدرخیلی نظریه خوبی است وکمک زیادی به خروج ارز ازکشور می‌شود .
محمود۳۸۸۶۷۰۶۰۹:۴۰:۱۲ ۱۴۰۴/۲/۲۳
افرین به نماینده شجاع و با درایت
حسین۳۸۸۶۷۴۱۱۰:۰۴:۴۶ ۱۴۰۴/۲/۲۳
باعرض سلام،این نظرازچندجهت حسن دارد،ارزچمدانی خارج نمیشود،زمینهای دیم کم بهره پردرامدمیشوند،برای خیلی از مردم اشتغالزایی میشود،خشونت باندهای تبهکارواردکننده ازبین میرود درنتیجه ماموران در این راه کشته نمیشوند،فرصت پیدامیکنندباقاچاقهای دیگردرمرزبرخوردکنند،ممنون از پیشنهاد نماینده بی ریا.
زال۳۸۸۶۸۲۹۱۱:۱۴:۴۷ ۱۴۰۴/۲/۲۳
درود ..دارویی که پای اش مسکن باشه درمان نمیکنه .تریاکم درمان کننده نیست تسکین دهنده درد است .
محمد۳۸۸۶۸۸۸۱۲:۱۳:۳۱ ۱۴۰۴/۲/۲۳
زیر نظر دولت کشت بشه بهتره از نماینده محترم تشکر میکنیم والا قرص استامینوفن شده گچ چه برسه به داروهای مهمتر!!
خداوردی۳۸۸۶۹۳۹۱۲:۵۸:۵۲ ۱۴۰۴/۲/۲۳
با سلام اب هوای مساعد داریم چرا نکاریم وبودجه کشور و حیف ومیل کنیم که جواب داروسازی رو نمیده بکنیم .
ناشناس۳۸۸۶۹۴۰۱۲:۵۹:۵۳ ۱۴۰۴/۲/۲۳
درود به شرفت نماینده عزیز هم برای درآمد جوانان خوبه هم استفاده دارویی داره دیگه نیازی به آشغالهای افغانستان نیست. به امید خدا وموفقیت در این راه
yektanetتریبون

آخرین عناوین