گروه اسنپ در ۱۴۰۲ بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان به طرح‌های مسئولیت اجتماعی اختصاص داد

گزارش بازرگانی، 328156،   4030514033

 به گزارش روابط عمومی گروه اسنپ، این مجموعه در مجموع ۱۴۳ میلیارد و ۵۳ میلیون و ۵۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان در ۱۴۰۲ به فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی خود اختصاص داده است. گروه اسنپ از ابتدای فعالیت خود توجه ویژه‌ای به مسئولیت اجتماعی شرکتی داشته و تلاش کرده که اقداماتی در مسیر مسئولیت‌پذیری، دغدغه‌مندی و پاسخگویی به نیازهای جامعه انجام دهد. گزارش کامل گروه اسنپ در ۱۴۰۲ را می‌توانید از این لینک مطالعه کنید.

طرح‌های مسئولیت اجتماعی گروه اسنپ را می‌توان در سه دسته‌ موضوعی «معافیت‌ها و تخفیف‌ها»، «نیکوکاری (شاملِ نیکوکاری‌کلاب و حمایت اجتماعیو «دسترس‌پذیری» تقسیم کرد

معافیت‌ها و تخفیف‌ها؛ طرح‌های همسو با کسب‌وکار اسنپ

اسنپ در راستای فراهم آوردن تسهیلات برای کاربران راننده و مسافر به‌طور پیوسته طرح‌های معافیت و تخفیف مختلف اجرا می‌کند. در گزارش سالانه این شرکت آمده است: «در ۱۴۰۲، کاربران راننده دارای معلولیت، جانبازان، ایثارگران، خانواده شهدا و افراد مبتلا به بیماری ام‌اس و تالاسمی در مجموع از پرداخت بیشتر از ۱۱۵ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان کمیسیون معاف شدند. بیش از ۲۰ هزار کاربر راننده از این طرح بهره‌مند شدند و حدود ۲۰ میلیون سفر موفق انجام دادندرشد ارزش معافیت از کمیسیون کاربران راننده در سه سال گذشته در نمودار زیر ترسیم شده است:

همچنین اسنپ‌خودرو همواره تلاش می‌کند به مناسبت‌های مختلف تخفیف‌های ویژه‌ای را برای کاربران مسافر در نظر بگیرد. در ۱۴۰۲، این بخش شامل تخفیف ویژه‌ مؤسسات نیکوکاری، سفر درمانی رایگان با اسنپ برای خیریه‌ ‌پزشکی نوین و تخفیف به مقصد رویدادهای نیکوکاری بوده است. ارزش کل تخفیف‌های اختصاص‌داده شده به کاربران مسافر برابر با ۴۲۶ میلیون و ۹۸ هزار و ۵۰۰ تومان است. در نمودار زیر رشد این بخش از مسئولیت اجتماعی اسنپ نسبت به سال پیش قابل مشاهده است:

طبق گزارش عملکرد گروه اسنپ در ۱۴۰۲ اسنپ‌دکتر نیز تخفیف ویژه‌ای برای دو هزار کاربر دارای معلولیت با ارزش ۱۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان در نظر گرفته است که در این طرح کاربران توانستند از خدمات مشاوره‌ آنلاین پزشکی و روانشناسی و سفارش آنلاین دارو برخوردار شوند

 

نیکوکاری‌کلاب؛ فرصتی برای مشارکت کاربران اسنپ در امر نیک

نیکوکاری‌کلاب نیز از جمله فعالیت‌های هم‌راستا با کسب‌وکار سوپراپ با شعار «محصولی برای تمام نیازها» به‌شمار می‌رود. در ۱۴۰۲، طرح‌هایی در حوزه‌ کودکان، توسعه‌ مناطق کم‌برخوردار و محیط‌ زیست در نیکوکاری‌کلاب با ارزش چهار میلیارد و ۵۴۳ میلیون و ۷۵۶ هزار تومان اجرا شده است. این طرح‌ها شامل حمایت از کودکان بی‌سر‌پناه، حمایت پزشکی و توانبخشی از کودکان دارای معلولیت، حمایت درمانی از کودکان پروانه‌ای، حمایت رفاهی از کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان، حمایت از گونه‌ جانوری در معرض آسیب و حمایت درمانی از کودکان مبتلا به سرطان می‌شود.

طرح‌های حمایت اجتماعی اسنپ؛ طرح‌هایی همسو با نیازهای جامعه

گروه اسنپ تلاش می‌کند به مناسبت‌های مختلف حمایت‌های اجتماعی خود را به گروه‌های هدف متنوعی اختصاص دهد. در ۱۴۰۲ ارزش طرح‌های حمایت اجتماعی گروه اسنپ بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. این طرح‌ها شامل ساخت مدرسه به یاد یک همکار، بورسیه‌ کاربران راننده‌ با استعداد، مشارکت در طرح توسعه‌ گروه‌های خودیار زنان در چابهار و دشتیاری، برگزاری دوره‌ مهارت‌افزایی در مناطق کم‌برخوردار، مشارکت سوپر‌مارکت اسنپ در تامین نیازمندی‌ خانواده‌های کم‌برخوردار، فرهنگ‌سازی اسنپ‌فود در زمینه‌ مقابله با هدررفت غذا و مشارکت اسنپ‌باکس در طرح‌ کاهش آلودگی هوای اصفهان می‌شود.

 

دسترس‌پذیری؛ فرصت برابر برای همه

علاوه بر این‌ها اسنپ‌خودرو، با هدف ایجاد فرصت برابر برای تمامی همراهانش، اپ کاربران راننده و مسافر خود را برای افراد دارای معلولیت دستر‌س‌​پذیر کرده است. با اضافه شدن امکاناتی به اپ اسنپ، دسترسی کاربران مسافر و راننده‌ دارای معلولیت به خدمات اسنپ تسهیل و فرصت حضور بیشتر در جامعه برای کاربران مسافر نابینا و کم‌بینا، کاربران مسافر و راننده‌ ناشنوا و کم‌شنوا و کاربران مسافر و راننده‌ دارای معلولیت حرکتی فراهم شده است. تا کنون بیش از ۱۳ هزار کاربر راننده و بیش از ۴۵ هزار کاربر مسافر نوع معلولیت خود را در اپ ثبت کردند.

اسنپ‌فود نیز پس از برگزاری جلسه‌های متعدد با کاربران نابینا اپ خود را برای توسعه‌ قابلیت اتصال اپ به برنامه‌های صفحه‌خوان آزمایش کرد و اقدامات اولیه برای بهبود عملکرد اپ با صفحه‌خوان انجام شد. در ادامه، تیم محصول اسنپ‌فود در نظر دارد در مسیر توسعه‌ دسترس‌پذیری اپ گام‌های بیشتری بردارد.

گروه اسنپ تاکید کرده که فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی خود را در سال جاری با هدف حمایت از گروه‌ها و جوامع مختلف ادامه خواهد داد.

yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. انتخاب دشوار غرب؛ ایران هسته ای با سلاح یا بدون سلاح؟!

    2. بدل کردن امر مقدس به امر مبتذل!

    3. قانون عفاف و حجاب/ ۱۵ میلیون تومان جریمه برای دو بار پیامک «بی حجابی» در فضای حقیقی و مجازی/ جریمه ۱۶۵ میلیون تومانی در چه شرایطی اعمال می‌شود؟

    4. توهین به قالیباف فقط به‌خاطر یادآوری قانون/ جنجال پسر پزشکیان/ دعوت مدام به چالش با رهبری نظام

    5. وزیر کشور:‌ دیگر توان پذیرایی از اتباع خارجی را نداریم‌

    6. پاسخ محکم ایران به اقدام اروپایی ها

    7. جنگ در سوریه شعله‌ور شد / کنترل مناطق درگیر در سوریه با چه کسانی است؟

    8. سخنان علی جنتی علیه بشار اسد/ وفاق، اسم رمز باج‌گیری نیست/ فعال شدن گروه فشار رسانه‌ای برای تحمیل سازش

    9. واکنش پزشکیان به قانون حجاب

    10. سیمای صد روزه ۴ وزارتخانه کلیدی

    11. چند درصد دانشجویان علوم پزشکی‌ شاهد و ایثارگر هستند؟

    12. وقتی نقاب از چهره می افتد...

    13. اظهار نظر عباس عبدی درباره قانون عفاف و حجاب

    14. مجوز برای بی‌مجوزها / دست پزشکیان را بگیرید/ مذاکره برای منافع ایران نه اروپا

    15. دروغی که خود صهیونیست ها هم باور ندارند

    16. تحلیل «ظریف» از دستاورد بی‌نظیر جمهوری اسلامی / یک اشتباه ۲۵ساله در مذاکره ایران و غرب/ توصیه رسانه ای کرباسچی به پزشکیان

    17. رسایی: عارف به صراحت قانون دیگر معاون اول نیست!

    18. وقتی فردوسی پور هم مجوز دارد، هم ندارد !

    19. ظریف: به کسی که فرزندش خارج از کشور است، به چشم تهدید نگاه نکنیم

    20. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: برجام نشان داد که منافع ملی ما با مذاکره تامین نمی‌شود/ اگر فردوسی‌پور استاد موقعیت‌شناسی است، صدا و سیما هم استاد موقعیت‌سوزی است

    21. چرا صحبت‌های قالیباف بر مذاق اصلاح‌طلبان رادیکال خوش نیامد؟

    22. مخالفت آیت الله جوادی آملی با قانون عفاف و حجاب ؛ مساله حجاب با بگیر و ببند حل نمی شود

    23. جنگ در سوریه و معمای شانتاژ رسانه ای

    24. دومین گفت‌وگوی تلویزیونی پزشکیان با مردم/ باید مردم را مطمئن کنیم که از نظر معیشتی مشکل پیدا نمی کنند

    25. توضیح ساترا در باره جلوگیری از گزارش‌های فردوسی‌پور

    آخرین عناوین