پیروزی که فقط نتانیاهو به آن باور دارد!

گروه جهان الف،   4030320156 ۱۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

«رژیم اشغالگر قدس سعی دارد فاجعه آفرینی اخیر خود در اردوگاه النصیرات در نوار غزه و به شهادت رساندن بیش از ۲۰۰ نفر را به مثابه یک پیروزی برای خودش جا بزند. موضوعی که حتی افراد و جریان های سیاسی فعال در عمق اراضی اشغالی نیز آن را قبول ندارند!»

پیروزی که فقط نتانیاهو به آن باور دارد!

به گزارش الف؛ ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی در قالب حملات سنگین به اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، با به شهادت رساندن بیش از 200 نفر و البته به هلاکت رسیدن شماری از اسرای خود، توانسته 4 اسیر صهیونیست را آزاد کند. رویدادی که در پیِ وقوع آن جریان های سیاسی و رسانه ای همسو با دولت نتانیاهو، مانور تبلیغاتی گسترده ای را پیرامون آن به راه انداخته اند و سعی دارند به هر شکل ممکن از این رویداد یک پیروزی بزرگ برای خود بسازند. 

با این حال، در همین آغاز کار، بسیاری از تحلیلگران و سیاستمداران ساکن در فلسطین اشغالی، به شدت به این رویکرد دولت نتانیاهو حمله کرده و آن را فریبکارانه خطاب کرده اند. به عنوان مثال، یائیر گولان رئیس حزب کار رژیم اشغالگر قدس در موضع گیری تاکید کرده که در شرایطی که بیش  از 120 اسیر صهیونیست در اسارت حماس هستنند، اینکه نتانیاهو از یک پیروزی بزرگ صحبت می کند چیزی جز یک فریبکاری قابل توجه نیست. یائیر گولان تصریح کرده که تنها سقوط دولت نتانیاهو است که می تواند راه نجاتی برای رژیم صهیونیستی باشد. 

با این همه چندان نباید ادعاهای رژیم صهیونیستی در مورد کسب پیروزی به اصطلاح بزرگ این رژیم در جریان آزادسازی 4 اسیر صهیونیست را باورد کرد.

اولا، بیش از هشت ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد. صهیونیستها در این هشت ماه نتوانسته اند کوچکترین دسترسی به اسرای خود داشته باشند و حتی اکنون نیز مقام های ارشد اسرائیلی اعتراف کرده اند که به واسطه کمک های گسترده آمریکا بوده که توانسته اند 4 اسیر اسرائیلی را آزاد کنند. اقدامی که البته با به شهادت رساندن بیش از 200 فلسطینی محقق شده و در نوع خود یک رسوایی و شکست اخلاقی بزرگ دیگر برای رژیم صهیونیستی را به ذهن مبتادر می کند. این شکست به قدری جدی بوده که حتی خودِ محافل سیاسی و اجتماعی رژیم صهیونیستی نیز بر آن صحه گذاشته اند. 

دوم اینکه تنها اندکی پس از آغاز مانور تبلیغاتی رژیم اشغالگر قدس در مورد آزادی 4 اسیرش، جنبش حماس اعلام کرد که بمباران سنگین اردوگاه النصیرات موجب به هلاکت رسیدن شماری از دیگر اسرای اسرائیلی شده است. موضوعی که خیلی زود ادعاهای دولت نتانیاهو مبنی بر کسب یک پیروزی بزرگ را نقش بر آب کرد. در این میان، نکته جالب این است که هنوز هم پس از کسب به اصطلاح این پیروزی دولت نتانیاهو، مقام های نظامی و اطلاعاتی مخصوصا سابق ِرژیم صهیونیستی تاکید دارند که تنها راه آزادسازی اسرای اسرائیلی، مذاکره با حماس و رسیدن به یک توافق با مقاومت فلسطین است. 

البته که دراین میان، برخی به این مساله اشاره داشته اند که سرو صدای های تبلیغاتی نتانیاهو و متحدانش صرفا با هدف منصرف کردن بنی گانتس وزیر جنگ سابق صهیونیست ها از عملیاتی کردن تصمیمش جهت خروج از کابینه جنگی اسرائیل در پی فرارسیدن ضرب الاجل وی در تاریخ 10 ژوئن به دولت نتانیاهو انجام می گیرد. بنی‌گانتس هشدار داده که اگر نتانیاهو نقشه راه و چشم اندازی مشخص را در مورد جنگ غزه تا تاریخ 10 ژوئن ارائه نکند، وی و حزبش از کابینه جنگی اسرائیل خارج می شوند.  مسائلی که همه و همه سیگنال های روشنی از ضعفِ رژیم صهیونیستی را مخابره می کنند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۱۴۳۴۲۰۶:۵۶:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
چرا باید حماس گروگان ها را داخل مردم پنهان کند؟ 200 کشته و 400 زخمی برای آزاد کردن 4 زندانی؟؟!!! چه ضمانتی است که صهیونیست ها از این به بعد به بهانه آزاد کردن گروگان ها دوباره دست به جنایت نزنند!
ناشناس۳۵۱۴۴۵۱۰۹:۵۸:۳۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
نتانیاهو باید بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه و اعدام بشود.
ناشناس۳۵۱۴۵۱۳۱۱:۰۴:۵۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
داخل مردم!!! پایگاه نظامی ندارند و آن مکان ها هم بیابان نیست غده راست میگه برود جنگ تن به تن کند نه اینکه روی مردم بمب بریزد که شاید اسیر را آزاد کند!!!
ناشناس۳۵۱۴۵۲۶۱۱:۱۶:۳۸ ۱۴۰۳/۳/۲۱
خوب شما راه حل بفرمائید!!! دهان را حساب شده باز کنیم، مگر از همه طرف در این سرزمین کوچولو محاصره نشده‌اند؟؟!!
ناشناس۳۵۱۴۵۴۱۱۱:۳۵:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
وقتی حماس حمله می کنه و گروگان می گیره باید این فکر رو می کرد. گناه مردم غزه چیه؟
ناشناس۳۵۱۴۸۴۲۱۵:۳۹:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
خوب اگر حماس حمله نمی کرد، فردا روزی دشمن می آمد و با سر بریده ما ها در تهران فوتبال بازی می کردند، آیا متوجه هستید یا باید این اتفاقات بیافتد و شما ها بیدار شوید؟
علی۳۵۱۵۴۱۳۰۸:۰۱:۰۵ ۱۴۰۳/۳/۲۲
ما ارتش داریم
ناشناس۳۵۱۴۳۵۴۰۷:۲۸:۴۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
قتل عام مردم بی گناه پیروزی محسوب نمی شود
ناشناس۳۵۱۴۳۵۷۰۷:۳۵:۲۹ ۱۴۰۳/۳/۲۱
یعنی آزاد کردن ۴ تا اسیر با قتل عام آوارگان بی پناه پیروزی بحساب میاد؟!
ناشناس۳۵۱۴۴۶۴۱۰:۲۷:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۲۱
تازه 8 اسیرشون رو هم خودشون کشتن
صادق۳۵۱۴۳۹۳۰۸:۳۲:۰۰ ۱۴۰۳/۳/۲۱
نتانیاهو قادر به هیچ نوع پیروزی در غزه به غیر از کشتن زنان و کودکان بیگناه نشده.
ناشناس۳۵۱۴۴۷۰۱۰:۳۱:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
آیا انکه بیشتر کشته و ویران کرده پیروزه!!!
سرباز وطن۳۵۱۴۷۱۸۱۴:۰۲:۵۲ ۱۴۰۳/۳/۲۱
عمیقأ معتقدم نتانیاهو با همین سیاست و همین فرمون بره جلو روند فروپاشی رژیم تسریع خواهد شد جنگ خونریزی داره،و هیچکس از کشته شدن کودکان و زنان خوشحال نیست اما بازخوردش تو افکار عمومی قطعا ضرر بسیار بزرگی به رژیم میزنه که داریم می‌بینیم
ناشناس۳۵۱۴۸۸۶۱۶:۱۲:۳۷ ۱۴۰۳/۳/۲۱
بین اهداف اعلام شده و اهداف اعلام نشده تمایز وجود دارد، موضوعی که نویسنده مقاله در نظر نمیگیرد. اهداف اسراییل حفظ تنش به منظور ممانعت از تشکیل کشور مستقل فلسطینی و سقوط جناح تندرو اسراییل است. حفظ و حتی تشدید این شرایط لازمه تسلط کامل بر منابع انرژی مدیترانه، منافع اقتصاد نظامی آمریکا، و پایان دادن به بهانه های اعراب و جبهه مقاومت است. اگر به دلیل استعفای گانتس بازگردید بهتر متوجه میشوید.
محمدی۳۵۱۵۲۲۶۲۳:۱۱:۵۱ ۱۴۰۳/۳/۲۱
نتانیاهو کثیف و جنایتکار به بهانه نابودی کامل حماس تن به آتش بس نمیده.اون خوب می‌دونه که حداقل سه دهه تقویت توانایی و امکانات حماس که زیر زمین مخفی شده قابل نابودی نیست. اون فقط با این بهانه دنبال جنایت و خرابی بیشتر غزه و رفح هستش. تصورش اینه که زمان بیشتری داشته باشه و جنگ را طولانی کنه تا خسارت‌های بسیار زیادی به غزه وارد کنه و عملا غزه را غیر قابل سکونت کنه. بدبخت بیچاره نمی فهمه که مسلمانان تاب آوری زیادی بین ادیان الهی دارن و مقاومت میکنن تا این خرابی ها آوار بشه رو سر جنایت کاران بی شرم
ناشناس۳۵۱۵۳۵۵۰۵:۴۴:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۲۲
نتانیابو باید بعنوان جنایتکار جنگی محاکمه بشه درضمن یه جای کار حماس اشتباه بوده اسرای اسرائیلی کجا می‌برید که به این راحتی ازاد میشن چرا جان مردم غزه رو به خطر میندازید آمریکا شیطان بزرگ واسرائیل جنایتکار هر دوباهم نقشه کشیدن مردم بیگناه غزه کشته شدن تا ۴تا اسیر صهیونیست آزاد بشن باید بازنگری کنید
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

آخرین عناوین