واکنش باقری به قطعنامه پیشنهادی اروپا علیه ایران/ جهانگیری نامزد نهایی اصلاح‌طلبان؟

  4030316050 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

واکنش باقری به قطعنامه پیشنهادی اروپا علیه ایران/ جهانگیری نامزد نهایی اصلاح‌طلبان؟

واکنش باقری به قطعنامه پیشنهادی اروپا علیه ایران

به گزارش ایسنا، علی باقری کنی، سرپرست وزارت خارجه در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تصریح کرد: آژانس یک نهاد فنی است و انتظار می‌رود همه کشورها از جمله کشورهای عضو شورای حکام براساس رویکرد فنی آژانس رفتار کنند. رویکرد غیرسازنده برخی از کشورهای عضو در زمینه استفاده از ظرفیت آژانس در مسیر اهداف سیاسی، قطعاً به ضرر هویت آژانس و نقش‌آفرینی آن و نیز نقش تخصصی‌اش خواهد بود.

سرپرست وزارت امور خارجه تاکید کرد: ما همواره دولت‌های مختلف را دعوت کردیم که اجازه دهند آژانس نقش فنی و تخصصی خود را ادامه دهد و به دلیل ناکامی‌ها و شکست‌هایی که در عرصه‌های خارج از آژانس داشتند، آنجا را به محل تسویه‌حساب سیاسی بدل نکنند.

باقری افزود: ما همواره ظرفیت‌های متعددی در چارچوب معاهده ان‌پی‌تی و توافقنامه پادمان داشتیم و داریم. هرگاه بنا بر مصالح کشور و اولویت‌های سازمان انرژی اتمی تشخیص داده شود، ظرفیت‌های مورد نظر فعال خواهد شد.

***

سردار سلامی: صهیونیست‌ها تاوان سختی خواهند داد

به گزارش تسنیم، سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران در پیامی شهادت پاسدار رشید سپاه اسلام «سعید آبیار» را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: «جنایتکاران کودک‌کش صهیونیست بدانند تاوان خون‌های پاک ریخته‌شده در این جنایت را خواهند پرداخت، در انتظار پاسخ باشند.»

***

توجه رسانه های دولتی به بخشنامه انتخاباتی مخبر

به گزارش ایسنا، محمد مخبر در بخشنامه‌ای ضمن گرامیداشت یاد رئیس جمهور شهید حضرت آیت‌الله رئیسی که همواره بر اجرای قانون و عدم استفاده غیرمجاز از امکانات دولتی تأکید داشت، تصریح کرد: عطف به ماده ۶۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری و اصلاحات بعدی آن هرگونه فعالیت تبلیغاتی به نفع یا به ضرر نامزدهای انتخابات با استفاده از امکانات دولتی ممنوع بوده و دستگاه‌های اجرایی باید ضمن مراقبت لازم در این زمینه با خاطیان احتمالی برخورد قانونی مناسب داشته باشند.

در این زمینه بهتر است  رسانه های دولتی نسبت به رعایت بخشنامه کفیل ریاست جمهوری توجهی ویژه داشته باشند .

تحلیل زیدآبادی از حضور احمدی‌نژاد در انتخابات

احمد زیدآبادی در کانال تلگرا خود نوشت: «آیا محمود احمدی‌نژاد به امید تأیید صلاحیتش از سوی شورای نگهبان نامزد ریاست جمهوری شده است؟ بسیار بعید می‌دانم زیرا او از مناسبات قدرت در کشور بی‌اطلاع نیست. به نظرم گذشتن ریسمان از سوراخ سوزن، راحت‌تر از عبور آقای احمدی‌نژاد از فیلتر شورای نگهبان باشد. بنابراین، آنان که این روزها اصرار بر رد صلاحیت او می‌کنند، بی‌دلیل خود را به زحمت می‌اندازند زیرا شورای نگهبان مصرتر از همهٔ آنها در این باره است!

اما درخواست برای تأیید صلاحیت او به قصد محاکمه‌اش در مناظرات انتخاباتی نیز تلاشی عبث است از این رو که مناظرات انتخاباتی تا کنون نشان داده است که اولاً جای بیان حرف‌های عمیق و منطقی نیست و بیشتر به کار دادن وعده‌های توخالی به تودهٔ به‌ستوه آمده از بار مشکلات و افشاگری علیه رقبا می‌آید. ثانیاً احمدی‌نژاد از این جهت استعداد بی‌مانندی دارد و کسی به گرد پایش نمی‌رسد. بنابراین به جای آنکه دیگران او را محاکمه کنند، او دیگران را محاکمه خواهد کرد! 

با این حساب، تأیید صلاحیت او، در واقع فرستادن مستقیمش به پاستور است. ارزیابی من از شرایط این است که آقای احمدی‌نژاد قادر به بسیج سیاسی ده‌ها میلیون نفر در صحنهٔ انتخابات به نفع خویش است. هوادارانش هم دو دسته‌اند.

دستهٔ نخست آنان که دورهٔ دوم ریاست جمهوری او را فراموش کرده‌اند و فقط "پول‌پاشی" ناشی از درآمدهای سرشار و بی‌سابقهٔ نفتیِ دور اول ریاست‌جمهوری‌اش را به یاد دارند و دستهٔ دوم هم، آنان که او را مناسب‌ترین فرد برای گذر همیشگی از وضعیت موجود تلقی می‌کنند. هر دو دسته هم نگاه‌شان به او مانند هواداران ترامپ به ترامپ است یعنی هیچ استدلالی قادر به تغییر نظر آنان نیست.»

توصیه روزنامه اصولگرا به شورای نگهبان

فرهیختگان نوشت: «موضع صریح رهبری درباره اتصال حماسه بدرقه شهیدان اخیر با صحنه پرشکوه انتخابات معنایی جز تاکید رأس حاکمیت جمهوری اسلامی بر «مشارکت حداکثری» ندارد. بعضی جریان‌های سیاسی با وجود تضاد گفتمانی در سال‌های اخیر سعی می‌کردند با تفسیر برخی رخدادهای سیاسی نشان دهند موضع پیشین رهبر انقلاب درباره اصل مشارکت بالا در انتخابات تغییر کرده است.

به‌طور مشخص گروهی از جنبه دفاع از انقلاب اسلامی «نتیجه مطلوب» را مهم‌تر از «نحوه برگزاری انتخابات» می‌دانند و رفتار برخی نهادهای مسئول در برگزاری باشکوه انتخابات را در راستای این ایده توضیح می‌دادند. گروه رادیکال دوم نه از موضع دفاع که با گارد تهاجمی این اتهام را به نظام سیاسی وارد می‌کردند که «مشارکت» از نقاط هدف حاکمیت خارج شده است.

موضع آخر رهبری اما به صراحت خلاف این دیدگاه‌ها بود. آیت‌الله خامنه‌ای قبل از این نشان داده‌اند در اتخاذ موضع اصولی کوتاه نمی‌آیند و مساله مردم‌سالاری را به صورت تشریفاتی مطرح نمی‌کنند. دو نشانه قوی در همین سخنرانی 14 خرداد در این‌باره وجود داشت. یکی اصرار بر برگزاری «باشکوه و عظمت» انتخابات و انتخاب رئیس‌جمهور با رای بالای مردمی. و دیگری برشمردن ویژگی مردمی برای رئیس‌جمهور شهید به‌عنوان یک ویژگی مهم و اساسی....

درحالی‌که همه در انتظار نظر نهایی شورای نگهبان هستند، توجه به استراتژی رهبر انقلاب از جنبه گزینه‌های ممکن انتخاباتی هم مهم است. رهبری درباره ویژگی‌های ریاست‌جمهور مطلوب با انتخاب تعابیر «فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب» درواقع صحنه سیاسی را از منظر کنشگران و گزینه‌‌های در معرض بالاترین مقام اجرایی کشور باز کردند.

تعابیری انحصارشکن که افراد یا نزدیکان آنها نتوانند با سوءاستفاده از آنها میدان انتخابات را اندازه خودشان کوچک کنند...

نگاه به لیست بلندبالای کاندیداها نشان می‌دهد دست شورای نگهبان برای برگزاری یک انتخابات باشکوه که سلایق مختلف در آن نماینده داشته باشند، باز است. درواقع مطالبه منطقی و عقلانی از شورای نگهبان این است که با لحاظ کردن اصل مشروع «مشارکت حداکثری» و 4 ویژگی که رهبری برای ریاست‌جمهوری مطرح کردند، زمینه آن انتخابات باشکوه را فراهم کند.»

جهانگیری نامزد نهایی اصلاح‌طلبان؟

محمد قوچانی، عضو حزب کارگزاران در سازندگی نوشت: «جبهه اصلاحات ایران در آستانه حمایت از نامزدی سیدمحمد صدر قرار داشت که در آخرین لحظات شامگاه شنبه 12 خرداد ماه 1403 خبر انصراف این دیپلمات و بوروکرات قدیمی جناح چپ در محافل سیاسی پخش شد و حامیانش در جبهه اصلاحات را خیلی زود تنها گذاشت؛ درحالی که همه برنامه‌ها برای حمایت از او تدارک دیده شده بود.

روز بعد در 13 خرداد ماه 1403 درحالی که تنها یک روز دیگر از مهلت ثبت‌نام نامزدهای ریاست‌جمهوری باقی مانده بود، خبری دیگر هم در محافل سیاسی منتشر شد: محمدرضا عارف دیگر نامزد محتمل اصلاح‌طلبان هم از انتخابات کناره گرفته است، چون از سوی رهبر اصلاحات به جبهه اصلاحات احاله شده بود و در جبهه نیز تمایل جدی‌ای به او نبود.

اکنون تنها یک چهره شاخص اصلاح‌طلب، شانس نامزدی داشت و او کسی جز اسحاق جهانگیری نبود که یک ‌بار سابقه تایید صلاحیت (در سال 1396) و یک ‌بار سابقه ردصلاحیت (در سال 1400) برای ریاست‌جمهوری داشت، وزیر صنایع و معادن در دولت سیدمحمد خاتمی و معاون اول رئیس‌‌جمهور در دولت حسن روحانی. فردی که در سال 1392 تا یک قدمی نامزدی رفته بود و حتی در دیدار با مقام رهبری با وجود ظاهر شدن در جایگاه اصلاح‌طلبی تام و تمام در اوج اختلافات حاکمیت و اصلاحات مجوز نامزدی دریافت کرده بود و در دولت روحانی شاخص شراکت اصلاح و اعتدال محسوب می‌شد و از سوی رهبری لقب فرماندهی اقتصاد مقاومتی را دریافت کرد.

اسحاق جهانگیری به احتمال زیاد در کنار سیدمحمد صدر یکی از دو نامزد نهایی جبهه اصلاحات ایران می‌شد اما اکنون با انصراف صدر و عدم ثبت‌نام عارف و نیز مجید انصاری، (نامزد مورد حمایت سید‌حسن خمینی) می‌توان گفت، او نامزد اصلی جبهه اصلاحات است؛ گرچه مسعود پزشکیان هم مورد حمایت بخشی از بدنه شهرستانی جبهه اصلاحات است...

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که جهانگیری با تشویق خاتمی و تاکید روحانی وارد انتخابات شده است. چنان که علی جنتی، رئیس هیات اجرایی حزب اعتدال و توسعه هم از جهانگیری به‌عنوان یکی از دو نامزد حزب خود نام برد...

از حیث صلاحیت‌های تخصصی در کشورداری و صلاحیت‌های عمومی در انقلابی‌گری، اسحاق جهانگیری ظرفیت بالایی برای ریاست‌جمهوری دارد. طیف گسترده‌ای از فن‌سالاران تا اصلاح‌طلبان و حتی برخی از نیروهای ارزشی می‌توانند در زمره حامیان او باشند و به نظر می‌رسد جبهه اصلاحات در شرایط کنونی، بیش از دیگران جهانگیری را شاخص مشارکت خود در انتخابات بداند.»

راه‌حل جلوگیری از ثبت‌نام فله‌ای در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟

فرهیختگان نوشت: «در فضای سیاسی چیزی تحت‌عنوان حزب سیاسی آن‌طور که باید قوام و شکل نگرفته است. بیشتر اسامی اجماع‌هایی که در شب‌های انتخاباتی به گوش می‌رسیدند، اسامی احزابی هستند که تنها روی کاغذ وجود دارند و یک‌بار مصرفند و تا انتخابات بعدی محو می‌شوند و بعد از آن با نام‌های مخفف دیگری اعلام حضور می‌کنند. این امر مخصوص طیف و جناح خاصی هم نیست.

این ضعف فعالیت حزبی، هم در میان اصولگرایان قابل‌مشاهده است، هم اصلاح‌طلبان. در میان اصلاح‌طلبان اساسا چیزی تحت‌عنوان جذب و حضور چهره‌های جوان دیده نمی‌شود، همه افراد شاخص اصلاح‌طلب همان چهره‌های دوم خردادی و با همان درک و شناخت از فضای سیاسی و مردم جامعه هستند. در میان اصولگرایان نیز اجماع و تشکیلاتی زنده و یکدست دیده نمی‌شود.

وجود ساختار حزبی منظم و چهارچوب‌دار و داشتن قاعده و شناسنامه مشخص و همچنین افتادن بار نقش‌آفرینی در انتخابات روی دوش احزاب منجر می‌شود به‌جای حضور چندین و چند چهره از یک طیف و جناح فکری، هر حزب سیاسی یک فرد مشخص را به‌عنوان فرد مورد حمایت خود معرفی کند.

در چنین ساختاری هم فضای سیاسی برای رقابت شفاف‌تر می‌شود و هم حضور افراد از چند طیف و جناح فکری به حداقل می‌رسد. اما در صورت نبود ساختارمندی نظام حزبی و نداشتن یک گفتمان و ایده مشخص که درحال‌حاضر در فضای سیاسی ما به‌وضوح قابل‌مشاهده است، حتی برای اجرا و ادامه مسیر دولت سیزدهم نیز یک فرد از درون دولت معرفی نمی‌شود و تقریبا پنج نفر همزمان با اظهارات متفاوت و با شعار ادامه مسیر خدمت رئیس‌جمهور، به وزارت کشور می‌روند.»

کیهان: مسئله تحریم ها نباید در رقابت های انتخاباتی مطرح شود

کیهان نوشت: «برخی نامزدهای انتخاباتی سیاست‌های کلان در حوزه روابط خارجی را دستمایه تبلیغات انتخاباتی خود کرده‌اند؛ آیا ما از تجربه تلخ انتخابات 1392 درس گرفته‌ایم؟ اکتبر 2020 وقتی اولین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا میان ترامپ و بایدن به مشاجره‌ای برای زیر سؤال بردن سیاست‌ها و موقعیت آمریکا تبدیل شد؛ نهادهای تصمیم‌ساز آمریکایی مناظره دوم را لغو و سومین مناظره انتخاباتی را نیز با محدودیت‌ در موضوعات مورد بحث برگزار کردند.

کشاندن «مسئله تحریم‌ها و مشروط کردن پیشرفت کشور به رفع آن» در تبلیغات انتخاباتی نامزدها از همین منظر خطاست. حتی اگر نامزد مورد نظر عمیقا به چنین گزاره‌ای باور داشته باشد؛ با ایجاد کارزار تبلیغات انتخاباتی‌اش حول‌ آن، هزینه رفع تحریم‌ها را برای ایران در مذاکرات احتمالی بالا برده است.

اما فراتر از این، نامزدی که «گشایش اقتصادی» را به «حل مسئله تحریم» گره می‌زند، ذهن و تحلیلی مرتجعانه دارد که می‌تواند کفایت سیاسی‌اش را زیر سؤال ببرد. او با طرح این «روش منسوخ» و «تکراری» نشان می‌دهد افق و ارتفاع دیدش کوتاه و با معادلات امروز جهان و نظم نوظهور آن بیگانه است.»

صولت مرتضوی: تا آخر می مانم

به گزارش ایسنا، سید صولت مرتصوی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا آخر انتخابات می‌مانم. آمده‌ام که بمانم. مگر آمده‌ام به نفع کسی کنار بروم؟

تهران بدون شهردار تا 8 تیر

حجت‌الاسلام آقامیری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی شورا برای جانشینی شهردار تهران در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری چیست، گفت: ظاهرا قرار نیست که جانشین مشخص کنند چراکه خودشان اعلام کرده‌اند که در تهران هستند و اگر موضوعی باشد که بخواهند پیگیری کنند کارهای اداری را انجام می‌دهند همچنین با حوزه ریاست هماهنگ کرده‌اند که کارها از این طریق انجام شود.

وی ادامه داد: ایشان در ایام انتخابات مرخصی می‌گیرند که کلا در شهرداری نباشند اما اگر کار ضروری پیش بیاید و نیاز به امضای شهردار باشد کار را خودشان انجام می‌دهند.

زاکانی: رای‌ می‌آورم

به گزارش تسنیم، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی اظهار داشت: برای حضور در انتخابات و در صورتی که شورای نگهبان من را تایید صلاحیت کند، مرخصی می‌گیرم.

وی افزود: هرکس احساس وظیفه کرده است، عزیز است. اوج عقلانیت است که جبهه انقلاب تصمیم جمعی بگیرد.

زاکانی همچنین  در پاسخ به این سوال که اگر در انتخابات رای نیاورید به شهرداری تهران باز می‌گردید، تصریح کرد: باید همین بشود، ولی رای می‌آورم.

قاضی‌زاده: از تصمیم جبهه انقلاب تبعیت می‌کنم

به گزارش تسنیم، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی داوطلب نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت در جمع خبرنگاران، درخصوص کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری گفت: بنده خودم را متعلق به جبهه انقلاب می‌دانم و از هر تصمیمی که مجموعه جبهه انقلاب به آن برسد، تبعیت می‌کنم.

طحان‌نظیف: گمانه‌زنی نکنید

به گزارش ایسنا، هادی طحان‌نظیف عضو حقوقدان و سخنگوی شورای نگهبان صبح امروز پیش از آغاز جلسه شورای نگهبان اعلام کرد: هشتاد نفر برای کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند. پرونده‌ها را از وزارت کشور تحویل گرفتیم. هرکدام از این پرونده‌ها در جلسات شورای نگهبان مورد بررسی قرار می‌گیرد، مباحث و استعلامات مطرح می‌شود، اعضا نظرات خود را بیان می‌کنند و در نهایت تصمیم‌گیری می‌شود؛ این فرآیند به صورت جمعی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه فرآیند بررسی صلاحیت‌ها طولانی است، اما به صورت دقیق انجام خواهد شد، اظهار کرد: قانون ۵ روز مهلت برای بررسی صلاحیت‌ها توسط شورای نگهبان پیش‌بینی کرده که امکان تمدید یک ۵ روز دیگر دارد. ما از ۵ روز نخست طبیعتاً استفاده خواهیم کرد و از مهلت ۵ روز دوم ممکن است، بخشی از آن استفاده شود.

سخنگوی شورای نگهبان ادامه داد: جلسه اول بررسی صلاحیت‌ها دیروز صبح برگزار شد. دیروز بعد از ظهر هم جلسه داشتیم و جلسات فشرده و چند نوبته در حال برگزاری است تا در نهایت صحت و اتقان و با سرعت بررسی‌ها انجام شود. زمان تبلیغات پس از اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌ها آغاز خواهد شد.

وی در ادامه از رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی خواست تا در خصوص بررسی صلاحیت‌ها گمانه‌زنی نداشته باشند و تاکید کرد: بررسی صلاحیت‌ها به تازگی شروع شده و فرآیندی تفصیلی، دقیق و زمان‌بر است؛ کلا گمانه‌زنی درست نیست، اما الان حتی برای گمانه‌زنی هم زود است.

جبلی: صداوسیما برای انتخابات تقریباً آماده است

به گزارش ایسنا، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رسانه ملی هم مثل بقیه دستگاه‌های درگیر در حوزه انتخابات با یک شرایط پیش‌بینی نشده مواجه شد و اقداماتی که در دوره‌های پیش ظرف یک سال برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها و طراحی برنامه‌ها اتفاق می‌افتاد، در زمانی بسیار کوتاه ناگزیر به انجام آن شدیم.

وی افزود: با همت و جدیت همکاران ما در صداوسیما، تقریباً تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری مناظره‌ها و دیگر برنامه‌های انتخاباتی آماده شده اما طبیعتاً تا قبل از اعلام نظر نهایی شورای نگهبان هیچکدام از این پیش‌بینی‌ها قطعی نیست.

جبلی ادامه داد: ما منتظر اعلام نظر نهایی شورای نگهبان هستیم، اما از جهت آماده‌شدن زیرساخت‌های لازم در تولید فنی، طراحی برنامه‌ها، محورها و پرسش‌ها آمادگی لازم تقریباً وجود دارد.

وی ادامه داد: مجری هنوز قطعی نیست. اسامی چند نفر از همکاران در دست بررسی است که امیدوارم تا اوایل هفته آینده در این زمینه اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیدگاه سلیمی‌نمین درباره ثبت نام وحید حقانیان در انتخابات

عباس سلیمی نمین، تحلیلگر اصولگرا درباره وحید حقانیان به خبرآنلاین گفت: «ایشان را از بیت کنار گذاشته بودند و دچار شوک شده اند. کسی که سالها در مهم ترین رخداد های کشور در کادر تلوزیون قرار می گرفته است یکباره کاملا محو شود قطعا دچار شوک می شود...

الان ایشان نه مورد وثوق هستند ونه در بیت نقشی دارند. ایشان به دلیل برخی مسائل کنار گذاشته شده است. اگر مورد وثوق بود همچنان کار خود را ادامه می داد، ایشان مدتی است که کنار گذاشته شده اند. افرادی که سالها دیده می شدند وقتی کنار گذاشته می شوند این ثبت نام را فرصتی برای دیده شدن می دانند و لذا می آیند و ثبت نام می کنند.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۵۱۰۲۷۳۲۰:۵۱:۱۴ ۱۴۰۳/۳/۱۶
غنی سازی 90 درصدی بهترین پاسخ به سیاسی کاری اژانس می تواند باشد.
ناشناس۳۵۱۰۴۱۷۰۵:۱۲:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۱۷
کمیته های مجازات مردمی برای بانیان وضع موجود که دوباره قصد ورود کرده اند باید تشکیل شود
ناشناس۳۵۱۱۰۷۴۲۳:۵۵:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۱۷
نیاز به اینکار نیست.مگه شورای نگهبان چیکاره است؟ مگه حقوق نمیگیرن که بهترین و اصلحترین افراد رو تایید صلاحیت کنند؟ خودشون میگن که تحت تاثیر فشار قرار نمیگیرن. پس همونی رو که قبول دارند تایید کنند.
ناشناس۳۵۱۰۴۳۸۰۵:۵۱:۳۳ ۱۴۰۳/۳/۱۷
آقایانی که منجر به تصاحب ثروت نجومی و ابر میلیاردر ساخت و ساز برخی افراد از رانت سواپ دریای خزر شدن چرا پاسخگو‌ نشدن و دنبال ریاست جمهوری هستند
ناشناس۳۵۱۱۰۳۷۲۳:۱۶:۴۳ ۱۴۰۳/۳/۱۷
دقیقا ...
ناشناس۳۵۱۱۵۹۱۱۶:۴۰:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۱۸
جهانگیری بدون حضور برادرش مهدی جهانگیری و ذکر سوابق او درتبلیغاتش ... در در انتخابات ریاست جمهوری موفق نخواهد شد
ناشناس۳۵۱۰۲۷۴۲۰:۵۲:۴۶ ۱۴۰۳/۳/۱۶
احمدی نژاد پایگاه اجتماعی بالایی دارد و اگر احراز صلاحیت بشود بی شک برنده قاطع انتخابات است.
ناشناس۳۵۱۰۴۴۸۰۶:۳۹:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۱۷
شورای نگهبان نباید بخاطر اینکه مشارکت بالا رود افراد نامحرم و نااهل را که سفارش امام خمینی است تایید صلاحیت کند
عمران۳۵۱۱۲۱۷۰۸:۱۴:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۱۸
زمانه عوض شده دیگر من و شما نمیتوانیم برای ۸۵ میلیون آدم تعیین تکلیف کنیم که چکار کنند و چکار نکنند. آن دوره ها که مشارکت ۸۵ درصد میرسید گذشته،.
ناشناس۳۵۱۰۲۷۹۲۰:۵۵:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۱۶
مسئله لغو تحریمها نباید در مناظرات انتخاباتی مطرح بشود زیرا برخی(کاسبان تحریم) از اون برای جمع کردن رای سوء استفاده می کنند.
ناشناس۳۵۱۰۴۲۴۰۵:۳۲:۰۹ ۱۴۰۳/۳/۱۷
مسولان مربوطه مشخص کنند چرا چندین بار تفحص از بانک مرکزی و شبکه بانکی توسط نمایندگان ادوار مجلس کلید خورد ولی عملیاتی نشد
ناشناس۳۵۱۰۲۸۴۲۱:۰۰:۰۴ ۱۴۰۳/۳/۱۶
جهانگیری در دوران روحانی میگفت شرایط اقتصاد کشور ته دره است حالا کاندیدا شده تا شرایط اقتصاد کشور را دوباره به دهه 90 و ته دره ببرد ؟!
ناشناس۳۵۱۰۴۴۹۰۶:۴۲:۵۴ ۱۴۰۳/۳/۱۷
کیفیت انتخابات نباید فدای کمیت شود شورای نگهبان وظیفه خطیری دارد و باید گلچینی از کاندیدها را که نه خودشان و نه بستگانشان فسادی داشته باشند را تایید صلاحیت بنماید
ناشناس۳۵۱۰۵۱۱۰۸:۴۰:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۱۷
احتمالا خودشان را جهت بتون ریزی هسته ای اماده کردن وقتی با بازرسی و عملیات بهپادی نتیجه نگرفتند اقدامات دیگر را در دستور کار ..
ناشناس۳۵۱۰۲۸۵۲۱:۰۱:۳۶ ۱۴۰۳/۳/۱۶
آقای قوچانی چنان از آقای جهانگیری تعریف کرده که اگه کسی تازه وارد ایران بشه، فکر میکنه که سوپرمن دیده. راستی! عکس با لباس سوپرمنی در روزنامه ها رو هنوز فراموش نکردیم. چطوری سوپرمن؟ ( با لهجه ی تبلیغ فیلم به وقت شام) از دلار جهانگیری چه خبر؟؟؟؟؟
ناشناس۳۵۱۰۲۸۸۲۱:۰۴:۰۷ ۱۴۰۳/۳/۱۶
عملکرد دولت احمدی نژاد موفق بود 7 سال نرخ تورم تک رقمی بود و قیمت دلار فقط 2 هزار تومان گران شد پالایشگاه ستاره خلیج فارس و 17 فاز پارس جنوبی در دولت ایشان ساخته شد و در برداشت گاز از قطر جلو افتادیم تا پایان دولت خاتمی قطر 100 میلیارد دلار از پارس جنوبی برداشت کرده بود اما ایران هیچ ! احمدی نژاد گزینه اصلح است.
ناشناس۳۵۱۰۳۸۶۰۰:۰۷:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۱۷
خدا را شکر آمارش موجوده ولی چه فایده که ما مردم حقیقت را نمیبینیم. از ابتدای انقلاب تنها یک دولت به نرخ تک رقمی تورم نزدیک شد و او قطعا احمدی نژاد نبود. البته هرگز تورم یک رقمی نداشتیم فقط به آن نزدیک شدیم.
ناشناس۳۵۱۰۳۸۹۰۰:۳۳:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۱۷
بخاطر منافع انقلاب دو بار به او رای دادم، امروز اگر از دست هایش هم طلا ببارد دیگر به او رای نخواهم داد!
جمال۳۵۱۰۴۱۸۰۵:۱۵:۴۴ ۱۴۰۳/۳/۱۷
برادر کمی‌ به آمارهای تورم زمان احمدی نزاد مراجعه کن بعدش مطلب بنویس .کجا تورم هفت سال تک‌رقمی‌بود تورم سال ها ی86و 87و 90و 91و 92را یادت رفته
ناشناس۳۵۱۰۵۱۳۰۸:۴۱:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۱۷
800 میلیارد درآمد نفتی و رانت سواپ نفتی به برخی ...
ناشناس۳۵۱۰۶۱۲۱۱:۱۹:۳۵ ۱۴۰۳/۳/۱۷
آخه هفت سال نرخ تورم تک رقمی بودش ؟؟؟ داداش من یا اون زمان رو درک نکردی یا فراموش کردی ؟!!! یه جستو جو تو اینترنت کن ترو به خدا
ناشناس۳۵۱۰۷۱۶۱۴:۱۸:۰۱ ۱۴۰۳/۳/۱۷
کاملا درسته دولتهای هاشمی و خاتمی هیچ اقدامی در جهت ساخت و توسعه 17 فاز پارس جنوبی نکرده بودند در دولت احمدی نژاد این کار بزرگ با مدیریت جهادی صورت گرفت.
ناشناس۳۵۱۰۷۸۲۱۶:۰۴:۲۴ ۱۴۰۳/۳/۱۷
با نفت ۲۰۰ دلاری و ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد نفتی خیلی کارها میشد کرد ولی احمدی نژاد همه را به باد داد
ناشناس۳۵۱۰۹۴۹۲۱:۰۶:۲۰ ۱۴۰۳/۳/۱۷
در طول تاریخ قیمت نفت هیچ وقت 200 دلار نبوده میانگین قیمت نفت در دولتهای نهم و دهم 80 دلار بود و کارهای عمرانی و زیربنایی بزرگی در اون 8 سال صورت گرفت.
اذری۳۵۱۰۷۸۵۱۶:۰۷:۱۰ ۱۴۰۳/۳/۱۷
یاشاسین دکتر محمود احمدی نژاد.
ناشناس۳۵۱۱۶۰۵۱۶:۵۱:۳۱ ۱۴۰۳/۳/۱۸
حتما نابود کردن 800-700 میلیارد دلار از داراییهای کشور بوسیله احمدی نژاد را فراموش کرده اید؟؟؟؟؟حتما میدانید دولت همین فرد بود که به تولید کنندگان گفت از وزن اجناس کم کنید، ولی قیمتها را بالا نبرید!!!!! حتما فراموش کرده اید هم همین فرد بجای تعامل با جهان با فحاشی و ندانم کاری باعث صدور قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بر علیه کشورمان شد.
ناشناس۳۵۱۰۲۹۱۲۱:۰۵:۵۷ ۱۴۰۳/۳/۱۶
افرادی که در خانواده شون مفاسد اقتصادی داشتن هرگز نباید احراز صلاحیت بشوند.
ناشناس۳۵۱۰۲۹۳۲۱:۰۷:۵۳ ۱۴۰۳/۳/۱۶
اصلاح طلبان باید کاندیدای قوی و توانمند برای انتخابات معرفی می کردند
ناشناس۳۵۱۰۲۹۵۲۱:۰۹:۲۸ ۱۴۰۳/۳/۱۶
با محمود احمدی نژاد موافقم.
ناشناس۳۵۱۰۲۹۷۲۱:۱۴:۰۸ ۱۴۰۳/۳/۱۶
با توجه به اینکه ترامپ رئیس جمهور اینده امریکاست و در صورت احیای برجام ترامپ دوباره از برجام خارج می شود مسئله لغو تحریم ها نباید دستاویز رقابت های انتخاباتی شود.
ناشناس۳۵۱۰۵۵۵۰۹:۳۳:۴۵ ۱۴۰۳/۳/۱۷
ترامپ اصلا ممکن است از اصل انتخابات هم کنار گذاشته شود تا چه برسد مجددا رئیس جمهور شود! ضمنا شانس انتخاب آقای بایدن در هر صورت خیلی بیشتر است. این را مطمئن باشید.
ناشناس۳۵۱۰۳۰۲۲۱:۲۲:۱۵ ۱۴۰۳/۳/۱۶
اسحاق جهانگیری 8 سال دولت قبل معاون اول بود اما هیچ کاری برای بهبود اقتصاد کشور و معیشت مردم نکرد ازموده را دوباره ازمودن خطاست.
ناشناس۳۵۱۰۳۰۸۲۱:۳۱:۱۸ ۱۴۰۳/۳/۱۶
رای ما فقط احمدی نژاد ولاغیر.
ناشناس۳۵۱۰۳۹۹۰۱:۴۳:۱۲ ۱۴۰۳/۳/۱۷
ميگم برادر چه شده است كه عده زيادي از مردم خدا خدا مي كنند كه احمدي نژاد بر گرده ؟
ناشناس۳۵۱۰۸۶۸۱۹:۰۱:۱۹ ۱۴۰۳/۳/۱۷
اینا هماهنگی خود کاندیداها ست عشق خدمتند لابد نه شیفته قدرت
ناشناس۳۵۱۰۹۷۶۲۱:۳۲:۰۴ ۱۴۰۳/۳/۱۷
سواد و اطلاعات درست و حسابی ندارن. همونهایی هستن که به روحانی رای دادن .فکر میکنن احمدی نژاد همون آدم سال ۸۴ است
ناشناس۳۵۱۱۲۶۳۰۹:۲۹:۰۲ ۱۴۰۳/۳/۱۸
ما هرگز به روحانی رای ندادیم .
ناشناس۳۵۱۰۴۹۱۰۸:۲۳:۲۱ ۱۴۰۳/۳/۱۷
از آژانس استعمارگر خارج شوید
ناشناس۳۵۱۰۷۴۳۱۵:۱۴:۳۲ ۱۴۰۳/۳/۱۷
چرا قسمت آخر حرف زیدآبادی رو نیاوردید که درخواست کرده احمدی نژاد رو هم تایید صلاحیت کنید
ناشناس۳۵۱۰۹۷۴۲۱:۲۹:۵۵ ۱۴۰۳/۳/۱۷
غربی ها روی عوامل غربگرای بی عرضه حساب باز کردن. سه سال درخشان دولت شهید رییسی مملو از شکست های زیادی برای غربی ها بود
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. دولت و مردم تا دیر نشده کاری کنند...

  5. سردار رضایی: طرح نور تعطیل بردار نیست

  6. مناظر شهری دیدنی کره شمالی

  7. در اداره پست چه خبر است؟!

  8. دقیقا چه زمانی آمریکا خواست با ایران توافق کند؟!

  9. پزشکیان: به همه می گوییم در تشکیل کابینه کمک کنند اما آدمهای خودشان را معرفی می کنند

  10. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  11. نمونه ای از یک دیپلماسی موفق اقتصادی

  12. مرتضوی: تمام بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کردیم

  13. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  14. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  15. آشی که نباید خیلی شور شود!

  16. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  17. قالیباف: باید دغدغه‌ ۱۴ میلیون نفری که به پزشکیان رای ندادند لحاظ شود

  18. یک سیلی سخت دیگر به صهیونیست ها

  19. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  20. زن و سیاهپوست بودن رقیب، برگ برنده ترامپ یا عامل شکست او ؟

  21. سخت است آقای پزشکیان ...

  22. با زنجیرزنان بی‌حجاب چه باید کرد؟  

  23. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  24. انسداد ۳۰۰ کیلومتر از مرزهای شرق ایران با دیوارهای ۴ متری

  25. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

پربحث‌های هفته

  1. آقایان «روحانی» و «ظریف»، نظری ندارید؟!

  2. نقد، آری؛ تندروی و توهین نه!

  3. دشواری پزشکیان در «راه» کابینه

  4. انتقاد رسانه اصولگرا از اهانت به ظریف در حاشیه نمازجمعه / چرا برخی اعضای شورای شهر منتقد زاکانی شده‌اند؟

  5. واکنش وزیر ارشاد به استخدام برادرزاده اش در وزارت بهداشت

  6. صدور کیفرخواست رائفی‌پور/ واکنش زاکانی به تهدید استعفای برخی از اعضای شورای شهر/ ماجرای حمله تندروها به پویانفر

  7. آشی که نباید خیلی شور شود!

  8. تاکید قالیباف بر بررسی علل مشارکت پایین مردم در انتخابات/ یک پیشنهاد خوب به سعید جلیلی

  9. واکاوی علت حضور کمرنگ مردم در انتخابات

  10. سخت است آقای پزشکیان ...

  11. کاپشن پوشیدن پزشکیان یا استفاده او از کت و شلوار چقدر مهم است؟

  12. ظریف: قانون اقدام راهبردی در مورد مذاکرات هسته‌ای باید رعایت شود/ آماده گفت‌وگو هستیم

  13. یک شاخص برای انتخاب اعضای کابینه جدید

  14. دو برابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم

  15. پورمحمدی محتمل‌ترین گزینه برای وزارت کشور دولت پزشکیان

  16. رهبر انقلاب: موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است

  17. تمجید ضرغامی از عملکرد مخبر/ انتقاد شریعتمداری از شورای راهبری پزشکیان

  18. چینش کابینه؛ سهل اما ممتنع !

  19. نظر حدادعادل درباره تعامل اصولگرایان با پزشکیان/ توضیحات قوه قضائیه درباره محکومیت وزیر سابق کشاورزی

  20. مخبر: پس از جلسه با رهبری، دید دیگری پیدا کردم و مدیر دیگری شدم

  21. پزشکیان: حساب مردم شریفی که به هر دلیلی ناراضی هستند، از دشمنان و بددلان جداست

  22. نظرات برگزیده مخاطبان الف: توهین از جانب هر گروه سیاسی محکوم است/ ظریف قانون اقدام راهبردی را قانون کشور می‌داند/ باید به پزشکیان فرصت داد

  23. تکذیب تماس شمخانی با فرمانده سابق سپاه  

  24. کواکبیان؛ روحانیِ حامی سعید جلیلی را به مناظره طلبید /در هر زمان و هر مکان!

  25. صدور کیفرخواست برای علی اکبر رائفی‌پور/ تحقیقات در مورد موسسه «مصاف» ادامه دارد

آخرین عناوین