هراس رژیم تروریست صهیونیستی از خیز اروپا برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین

  4030106063

درپی اعلام آمادگی چهار کشور اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) در اظهاراتی به‌دوراز واقعیت، تلاش کرد تا این کشورها را از عملیاتی سازی تصمیم خود منصرف کند.

هراس رژیم تروریست صهیونیستی از خیز اروپا برای به رسمیت شناختن کشور مستقل فلسطین

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «صدی البلد»، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات در غزه و مقصر جلوه‌دادن مقاومت فلسطین، مدعی شد: به رسمیت شناختن کشور فلسطینی پس از کشتار هفتم اکتبر این پیام را به حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی ارسال می‌کند که حملات خونین به اسرائیلی‌ها با ابتکار عمل‌های سیاسی برای فلسطینی‌ها پاسخ داده خواهد شد.

وی با چشم‌پوشی از کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در مذاکرات گفت: حل‌ و فصل این مناقشه تنها از طریق مذاکره مستقیم میان دو طرف امکان‌پذیر خواهد بود و هرگونه تعهد به رسمیت شناختن کشور فلسطینی تنها منجر به دور شدن از راه‌حل و بی‌ثباتی منطقه می‌شود.

سران چهار کشور اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی روز جمعه در حاشیه نشست سران اروپا در بروکسل گرد هم آمدند تا درباره «آمادگی خود برای به رسمیت شناختن فلسطین» گفت‌وگو کنند و افزودند که آماده انجام این کار «زمانی که شرایط مناسب باشد»، هستند.

در بیانیه مشترک این سازمان آمده است: ما موافق هستیم که تنها راه دستیابی به صلح و ثبات پایدار در منطقه، اجرای راه‌حل دو کشوری است که اسرائیل و فلسطین در کنار هم و در صلح و امنیت زندگی کنند.

«پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا همان روز پس از نشست شورای اروپا گفت که این کشور با سران ایرلند، مالت و اسلوونی توافق کرده تا اولین گام‌ها در راستای به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی را انجام دهند.

لازم به ذکر است که ۹ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر حق فلسطینیان را برای داشتن یک کشور بر اساس مرزهای موسوم به ۱۹۶۷ به رسمیت می‌شناسند که شامل کرانه باختری، نوار غزه و بیت‌المقدس شرقی می‌شود.

مالت، همراه با کشورهای شرق اروپا مانند بلغارستان، جمهوری چک، رومانی و اسلواکی، از سال ۱۹۸۸ حق فلسطینی‌ها برای داشتن کشوری مستقل را به رسمیت شناخته‌اند. در سال ۲۰۱۴، سوئد اولین کشور عضوی بود که به طور یکجانبه حق فلسطینی‌ها برای داشتن کشور را به رسمیت شناخت.

اگرچه اتحادیه اروپا به‌ اتفاق آرا از راه‌حل موسوم به «دو دولتی» و به رسمیت شناختن کشور فلسطینی حمایت نکرده است، اما از زمان شروع جنگ در غزه، ایرلند و اسپانیا بارها آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن فلسطین ابراز کرده‌اند و تلاش‌هایی را برای تشدید موضع اتحادیه اروپا در قبال رژیم صهیونیستی در واکنش به جنایات هولناک این رژیم آغاز کرده‌اند.

نوامبر گذشته، سانچز متعهد شد که دولت تازه تأسیس او، به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اولویت اصلی فعالیت‌های خود در زمینه سیاست خارجی قرار خواهد داد.

در ماه فوریه نیز «لئو وردکار» نخست‌وزیر مستعفی ایرلند نیز تأیید کرد که گروهی از کشورهای عضو در حال مذاکره برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین هستند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

  14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  16. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی ۶ سیلندر + تصاویر

  25. واکنش ضرغامی به طرح نور و بازگشت گشت ارشاد

آخرین عناوین