تجربه اندام و وزن مناسب، با عمل بای‌پس معده

گزارش بازرگانی، 269220،   4021219024

یکی از جراحی‌های زیبایی که طی سال‌های اخیر در بسیاری از جوامع متداول شده است، به عمل بای‌پس معده اختصاص دارد. با انجام این جراحی به‌صورت مؤثر شاهد کاهش چشمگیر وزن خواهید بود. با تغییرات انجام شده در حجم معده بیمار با انجام این عمل، فرایند هضم و گوارش غذا نیز دچار تغییرات می‌شود. به‌طوری‌که بعد از عمل فرد میل کمتری به غذا دارد. چرا که غذای مصرفی مورد نیاز بدن فقط به بخش کوچکی از روده وارد می‌شود، در نتیجه بیمار تمام کالری غذای مصرفی را جذب نمی‌کند.

افرادی که از افزایش وزن شدید خود رنج می‌برند، به‌نوعی دچار سیری زودرس و دفع سریع‌تر مواد غذایی خواهند بود. انجام همین دو عمل در بدن، باعث کاهش وزن افراد تا حد قابل‌قبول در طی مدت‌زمان کوتاهی خواهد شد.

عمل بای‌پس معده چیست؟

جراح متخصص گوارش طی انجام این عمل در ساختار گوارش بیمار تغییراتی ایجاد می‌کند. این جراحی با تغییر در لوله گوارش و کوچک‌شدن معده، باعث می‌شود که حجم غذای دریافتی بدن تا حد چشمگیری کاهش پیدا کند. در طی این عمل، جراح اقدام به کوتاه‌کردن روده باریک می‌نماید.

در نتیجه جذب مواد غذایی در روده هم کم می‌شود. عمل بای‌پس معده که با نام گاستریک بای‌پس نیز شناخته می‌شود، جزو عمل‌های لاغری متداولی است که بسیاری افراد به‌قصد کاهش وزن انجام می‌دهند؛ البته عمل‌های لاغری مختلف دیگری نیز در دنیا به‌منظور کاهش وزن انجام می‌شود، اما عمل بای‌پس به نسبت سایر روش‌ها با عوارض کمتری بعد از عمل همراه خواهد بود. شایان‌ذکر است که بعد از عمل نیز باید یک سری دستورالعمل از جمله رژیم‌های غذایی، ورزش منظم و... را در برنامه روزانه خود داشته باشید. انجام جراحی بای‌پس معده طی دو مرحله صورت می‌گیرد:

  • در مرحله اول جراح قسمت کوچکی از بالای معده را بریده و مابقی معده را جدا می‌کند. تحت این شرایط معده بیمار به‌اندازه یک گردو در خواهد آمد.

  • در مرحله دوم قسمتی از روده کوچک را نیز بریده و به قسمت معده کوچک شده متصل می‌کند. تحت این شرایط معده بیمار تنها قادر به نگهداری ۳۰ گرم غذا را دارد. درحالی‌که یک معده معمولی حدود ۳ پیمانه غذا را می‌تواند در خود نگه دارد.

مزیت‌های انجام عمل بای‌پس معده

هرگونه عمل زیبایی درصورتی‌که درست انجام شود، دارای مزیت‌ها و فواید مثبتی برای فرد خواهد:

  • در درازمدت شاهد کاهش قابل‌توجهی از وزن خود خواهید بود. این میزان وزن بین ۶۰ تا ۸۰ درصد کل وزن بدن خواهد بود.

  • محدودکردن مقدار غذای مصرفی در هر وعده

  • افزایش مصرف انرژی

  • با تغییرات اعمال شده در روده با بای‌پس معده شاهد کاهش اشتها و افزایش سیری خواهید بود.

  • کاهش مصرف داروها و بهبود دیابت خون در بیماران

معایب و عوارض عمل بای‌پس معده

در کنار فواید این جراحی زیبایی نمی‌توان از عوارض و معایب آن نیز غافل شد. هزینه عمل بای‌پس معده، خستگی مفرط، تغییر خلق‌وخو، خارش بدن، خشکی پوست و ریزش مو جزو مواردی است که بعد از عمل رخ می‌دهد. از دیگر عوارض این عمل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • به نسبت روش‌های دیگر لاغری، مثل اسلیو معده ممکن است عوارض بیشتری داشته باشد.

  • بر خلاف برخی از عمل‌های رایج در زمینه لاغری مثل اسلیو معده در طولانی‌مدت منجر به کمبود ویتامین و مواد معدنی به‌خصوص کمبود ویتامین ب ۱۲، آهن، کلسیم و فولات در بدن بیمار خواهد شد.

  • مدت نقاهت این بیماری به نسبت روش‌های دیگر بیشتر است.

  • هرچند که عمل بای‌پس باعث کاهش وزن می‌شود، اما باید تا مادام‌العمر رژیم‌های غذایی، مصرف مکمل‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی را جزو برنامه‌های روزمره خود داشته باشید.

انواع عمل بای‌پس معده

انجام جراحی بای‌پس معده در حال حاضر با چند روش مختلف انجام می‌شود. باتوجه‌به اینکه انجام این عمل به شکل قدیمی آن با عوارض زیادی همراه بود، متخصصان با استفاده از روش‌های ترکیبی و جایگزینی میزان عوارض این عمل را تا حد قابل‌قبولی کاهش داده‌اند:

  • جراحی مینی بای‌پس معده

تلفیق جراحی بای‌پس معده و اسلیو معده را به‌اصطلاح عمل مینی بای‌پس معده می‌گویند. فرایند این عمل به‌گونه‌ای خواهد بود که معده و روده کوچک برخلاف روش‌های قدیمی، تنها با یک اتصال به یکدیگر پیوند می‌خورد.

تحت این شرایط شکل فیزیکی معده به‌صورت یک کیسه بلند در خواهد آمد. با انجام این روش از عمل بای‌پس معده جذب کالری و مواد مغذی به‌صورت کامل انجام شده، اما هضم غذا با سرعت کمتری انجام می‌شود. به همین دلیل فرد دیرتر احساس گرسنگی خواهد کرد. جراحی مینی بای‌پس معده را با نام جراحی بای‌پس امگا نیز می‌شناسند.

  • ساسی بای‌پس معده

انجام این عمل به‌نوعی مانند عمل مینی بای‌پس معده از تلفیق دو عمل، ولی از طریق لاپاراسکوپی انجام می‌شود. انجام این جراحی با برش معده و اتصال آن به بخشی از روده کوچک انجام می‌شود. تا این بخش از جراحی همه مراحل شبیه به هم است، اما با این تفاوت که در این روش با بخش انتهای معده کار نداشته و بدون دست‌کاری به همان حالت باقی می‌ماند. به همین دلیل انجام این روش عمل با جذب مولتی‌ویتامین‌ها و افزایش آن در بدن بیمار خواهد بود.

هزینه عمل بای‌پس معده

به‌طورکلی هزینه عمل‌های جراحی زیبایی باتوجه‌به اینکه جزو تعرفه‌های بیمه قرار نمی‌گیرد، دارای مبلغ چشمگیر خواهد بود. اما استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های مختلف برای انجام عمل بای‌پس معده خود باعث تغییر هزینه این جراحی خواهد شد.

به‌همین دلیل نمی‌توان قیمت واحدی در این زمینه ذکر کرد. نهایی‌شدن قیمت عمل بعد از مشاوره با پزشک متخصص جراح گوارش و تجویز بهترین روش جراحی لاغری متناسب با شرایط بیمار مشخص خواهد شد.

جمع‌بندی

یکی از روش‌هایی که طی سال‌های اخیر اغلب افراد آن را برای کاهش وزن انتخاب می‌کنند، انجام عمل‌های جراحی لاغری است. اما باتوجه‌به عوارض طولانی و هزینه بالایی که این جراحی‌ها در بر دارد، این گزینه به همه افراد توصیه نمی‌شود. جراحی بای‌پس معده به‌عنوان یکی از جراحی‌های متداول در این زمینه، مناسب افرادی است که امکان کاهش وزن خود را از طریق سایر روش‌های دیگر ندارند. تحت این شرایط با انجام مشاوره با پزشک متخصص جراح گوارش و بررسی همه شرایط و جوانب می‌توانید اقدام به طی فرایند این عمل نمایید. انجام عمل بای‌پس معده به روش قدیمی آن با عوارض بسیاری برای برخی افراد همراه است. به همین دلیل با تلفیق سایر عمل‌های جراحی لاغری در این زمینه پزشک جراح عوارض عمل را به حداقل می‌رساند. مینی بای‌پس معده و ساسی بای‌پس معده از انواع این عمل‌ها هستند که با تلفیق جراحی بای‌پس و اسلیو معده با تکنیک‌های متفاوت انجام می‌شوند. دکتر امامی یگانه https://dremami.org/ از پزشکان مجرب در زمینه عمل بای پس معده هستند که با اطمینان می‌توانید به ایشان مراجعه نمایید.

تلگرامفیس‌بوکتوییترلینکدیننسخه‌ی متنی
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

    2. نگاهی به مسیر بازیگرانی که مهاجرت کردند/ از بازیگری تا رقص و رانندگی تاکسی!

    3. با حلوا حلوا گفتن، دهان شیرین نمی‌شود!

    4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: تکرار تجربیات شکست‌خورده درباره حجاب هیچ ثمری ندارد/ زیباکلام به دشمنی اسرائیل با ایران توجه نمی‌کند

    5. هیچ تردیدی در اجرای طرح نور نداریم

    6. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    7. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    8. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    9. جریان دائمی تجارت، به جای تعطیلی روز شنبه

    10. ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بها در خوان آخر/ اسب سرکش مسکن، آرام می‌گیرد؟

    11. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    12. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    13. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    14. هشدار حسین شریعتمداری؛ فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!

    15. نتانیاهو: احکام دادگاه لاهه را نمی پذیریم

    16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    17. آمریکا و ویتنامی دیگر؟۱

    18. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    19. یکی از مسائل مهم کشور، عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است

    20. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

    21. به زور کسی را به بهشت نمی بریم اما در برابر ناهنجاریها ایستاده‌ایم

    22. خلجی: آواربرداری از خرابی ۱۰ ساله زمانبر است

    23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    25. احتمال دارد دلار به دامنه ۵۰ هزار تومان برگردد

    آخرین عناوین